Με αφορμή τις καταγγελίες εργαζομένων για δώρα που…ζητούν «πίσω» κάποιοι οι εργοδότες…
«Οι καταγγελίες γίνονται είτε στο Εργατικό Κέντρο είτε στην Επιθεώρηση Εργασίας» σημειώνει ο ίδιος στην «Θ»
Δυστυχώς έχουν καταγραφεί καταγγελίες εργαζομένων που φτάνουν κατά καιρούς στην Επιθεώρηση Εργασίας ή στα Εργατικά Κέντρα, αναφορικά με «κολπάκια» κάποιων εργοδοτών με «φόντο» τα δώρα Χριστουγέννων και Πάσχα, τα οποία μπορεί μεν να καταβάλλουν φαινομενικά αλλά μετά τα ζητούν πίσω.
Κάτι που επιβεβαιώνει στην «Θ» ο Πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Ξάνθης κ. Άγγελος Μπεμπεκίδης, με αφορμή την επικείμενη καταβολή των δώρων Πάσχα.
«ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΚΑΤΑΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΤΑ ΔΩΡΑ»
Ειδικότερα ο ίδιος αναφέρει επακριβώς ότι «κατά καιρούς συμβαίνουν διάφορα περιστατικά. Αυτό βέβαια είναι κάτι που θα διαπιστώσουμε εμείς, μέχρι την τελευταία μέρα που οι εργοδότες θα δώσουν τα δώρα, ήτοι δυο – τρεις μέρες πριν από τα Χριστούγεννα ή το Πάσχα. Την επόμενη ή την μεθεπόμενη ημέρα εμείς ή η Επιθεώρηση Εργασίας θα ενημερωθούμε από κάποιον εργαζόμενο ότι δεν καταβάλλεται το δώρο. Στο παρελθόν είχαμε τέτοια συμβάντα. Βέβαια δεν γνωρίζω από τώρα αν θα συμβεί και φέτος κάτι τέτοιο. Όπως και αν είναι όμως, εάν συμβεί κάτι, εμείς θα το καταγγείλλουμε στην Επιθεώρηση Εργασίας. Από εκεί και μετά ξέρουν πολύ καλά ότι ο εργοδότης είναι υποχρεωμένος να καταβάλει το δώρο, διαφορετικά πηγαίνει…αυτόφωρο, όπως προβλέπει ο νόμος».
«ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΙΤΕ ΣΤΟ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ»
«Κατά καιρούς συναντάμε τέτοια περιστατικά και μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις έχουμε φτάσει και στην Αστυνομία. Ήμασταν και είμαστε πάντα σε συνεργασία με την Επιθεώρηση Εργασίας. Εννοείται βέβαια ότι κάποιος εργαζόμενος μπορεί να απευθυνθεί κατευθείαν στην «επιθεώρηση». Αλλά ακόμη και αν έρθει στο Εργατικό Κέντρο, εμείς θα το καταγγείλουμε στην Επιθεώρηση. Σαφώς και θα είμαστε σε εγρήγορση για να καταβληθούν τα δώρα και βέβαια κάθε φορά εκδίδουμε ανακοινώσεις σχετικά με το ότι οι εργοδότες είναι υποχρεωμένοι από τον νόμο για την καταβολή των δώρων μέσα στις ημερομηνίες που πρέπει» συνέχισε ο ίδιος, υπογραμμίζοντας ότι «εμείς έχουμε καταγγελίες. Ωστόσο αν κάποιος εργαζόμενος είναι «παθών» και δεν μας ενημερώνει, δεν μπορούμε να ξέρουμε. Για αυτό και καλούμε όλους τους εργοδότες βάσει της υποχρέωσής τους».
«ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΝΑ ΘΩΡΑΚΙΣΕΙ ΤΟΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟ»
Αν γενικότερα «θωρακίζεται» ο εργαζόμενος, καθώς μπορεί ο εργοδότης να «αποδείξει» ότι έχει καταθέσει τα χρήματα στο τραπεζικό σύστημα, ενώ στη συνέχεια τα ζητήσει πίσω, ο κ. Μπεμπεκίδης σημειώνει ότι «ούτως ή άλλως θα επιληφθεί ο νόμος σε περίπτωση καταγγελίας. Το υπουργείο βγάζει τους νόμους αυτούς. Στο παρελθόν είδαμε και καταγγελίες εργαζομένων (στην Αθήνα αλλά και σε άλλες περιοχές) σχετικά με το ότι αντί για χρήματα τους έδινα τρόφιμα από σούπερ μάρκετ ή τους ζητούσαν πίσω χρήματα. Εδώ όμως θα πρέπει να κάνει ουσιαστική παρέμβαση το κράτος, δηλαδή το Υπουργείο Εργασίας. Το κράτος πρέπει να «θωρακίσει» τον εργαζόμενο. Εμείς δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι παραπάνω. Αυτήν την στιγμή, αν ο εργοδότης περάσει στην τράπεζα τα χρήματα και μετά τα ζητήσει πίσω, ακόμη και καταγγελία να κάνει ο εργαζόμενος (εάν συμφωνήσει ο ίδιος επί της ουσίας) εμείς δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα. Την ευθύνη εκεί την φέρει ο εργαζόμενος. Αν υπογράψει δηλαδή ότι πληρώθηκε το δώρο και μετά το επιστρέψει. Βέβαια υπάρχουν και τέτοιοι εκβιασμοί από επιχειρήσεις. Τις έχουμε δει και στην Αθήνα και σε άλλα σημεία, αλλά για τέτοια ζητήματα χρειάζεται και η ουσιαστική παρέμβαση του κράτους. Εμείς δεν βγάζουμε τους νόμους σαν Εργατικό Κέντρο. Εάν υπάρχει καταγγελία (όπως πρόσφατα για κάποιο γεγονός) επιλαμβάνονται οι αρμόδιοι. Αυτό που πρέπει να κάνουμε και κάνουμε, είναι να ενημερώσουμε τον κάθε εργοδότη να καταβάλει το δώρο, γιατί διαφορετικά θα πάει…αυτόφωρο».