Εντός χρονοδιαγράμματος οι εργασίες στον άξονα Δημάριο-Ρούντοζεμ
Στα «αζήτητα» θα πάει ο δρόμος από Αγ. Κων/νο -Δηλώσεις στη «Θ» και από την υπεύθυνη του έργου
Με αύξηση στις αφίξεις ξεκίνησε και συνεχίζει το 2019 στο μεθοριακό του Αγίου Κωνσταντίνου, στα Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα.
Οι αφίξεις παρουσιάζουν αύξηση 13,5% το πρώτο πεντάμηνο του έτους σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων.
Γενικότερα οι οδικές αφίξεις στη χώρα παρουσιάζουν αυξητική τάση ενώ αύξηση ρεκόρ καταγράφει ο συνοριακός σταθμός της Νυμφαίας στην Κομοτηνή, ο οποίος διαθέτει άλλωστε την καλύτερη οδική υποδομή.
Μια αντίστοιχη υποδομή, βρίσκεται υπό δημιουργία, στον οδικό άξονα Δημάριο Ξάνθης- Ρούντοζεμ Βουλγαρίας, ο οποίος θα επιφέρει σημαντική αναβάθμιση και περισσότερες αφίξεις, αρκεί να δημοπρατηθεί σύντομα και το υπόλοιπο κομμάτι (προς Μελίβοια) όπως αναφέρουν αμφότεροι στην «Θ», ο Αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης κ. Κωνσταντίνος Ζαγναφέρης καθώς και η επιβλέπουσα του έργου – Μηχανικός της Εγνατίας ΑΕ κ. Όλγα Μήτσιου, μιλώντας για την εξέλιξη των εργασιών του άξονα.
«ΕΝΤΟΣ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΤΟ ΕΡΓΟ – ΝΑ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΘΕΙ ΑΜΕΣΑ ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΚΟΜΜΑΤΙ»
Ειδικότερα ο κ. Ζαγναφέρης, ανέφερε επακριβώς ότι «προχθές ανέβηκα στο Δημάριο. Επισκέφθηκα τον διευθυντή του έργου. Είναι εντός χρονοδιαγράμματος και το τμήμα αυτό του οδικού άξονα, πιστεύω ότι μέχρι του χρόνου τέτοιο καιρό, θα έχει ολοκληρωθεί. Από εκεί και πέρα, έχω ενοχλήσει και γραπτώς και προφορικώς για την συνέχιση του έργου ουκ ολίγες φορές. Θα πρέπει άμεσα να δημοπρατηθεί το επόμενο τμήμα που παρακάμπτει τα Μελίβοια, ώστε να γίνεται χρήση του υπάρχοντος δικτύου μέχρι τον Εχίνο, για να μπορέσει να λειτουργήσει και το κομμάτι που γίνεται τώρα. Αν καθυστερήσει το επόμενο κομμάτι, θα είναι δώρον -άδωρον να υπάρχει ένα κομμάτι τελειωμένου δρόμου – σύγχρονου αυτοκινητόδρομου – στον «αέρα». Θα πρέπει λοιπόν να δημοπρατηθεί άμεσα το επόμενο κομμάτι (μέχρι το χωριό Εχίνος)».
«ΚΡΑΤΟΣ ΕΝ ΚΡΑΤΕΙ ΤΟ ΔΑΣΑΡΧΕΙΟ – ΠΙΕΖΑΜΕ ΓΙΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΜΕΘΟΡΙΑΚΟ ΣΤΑΘΜΟ, ΑΛΛΑ…»
Αναφορικά με τον μεθοριακό σταθμό Αγίου Κωνσταντίνου, ο οποίος χρήζει παρεμβάσεων, ο κ. Ζαγναφέρης τόνισε ότι «χρήματα υπήρχαν, πιέζαμε καθημερινώς σαν περιφέρεια, αλλά δυστυχώς υπάρχει ένα ειδικό καθεστώς εκεί με το Δασαρχείο. Είναι δασική η έκταση και επειδή το Δασαρχείο είναι κράτος εν κράτει δεν μπορούσαμε να βγάλουμε οικοδομική άδεια για την ανέγερση σταθμού. Προσωπικά πρότεινα και τροχόσπιτο και λυόμενο, αλλά δυστυχώς βρήκαμε «τοίχο» από τις υπηρεσίες του Δασαρχείου. Πιστεύω ότι όταν λειτουργήσει ο νέος δρόμος θα δημιουργηθεί και σταθμός και θα έχουμε και σύγχρονες εγκαταστάσεις και γενικά θα λυθούν δια παντός τα προβλήματα».
«ΘΑ ΚΛΕΙΣΕΙ Ο ΑΓ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΑΤΩΣΗ ΤΟΥ ΑΞΟΝΑ ΔΗΜΑΡΙΟΥ – ΡΟΥΝΤΟΖΕΜ»
Σε ο,τι αφορά στην παραμονή ή μη του μεθοριακού στον Άγιο Κωνσταντίνο, μετά την περάτωση του άξονα Δημαρίου – Ρούντοζεμ, ο Αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης σημείωσε ότι «και να μην κλείσει, αν και πιστεύω ότι θα κλείσει, η διέλευση για τους οδηγούς από εκεί θα είναι ασύμφορη και δύσκολη. Συνεπώς εκ των πραγμάτων, θα κλείσει και θα φύγει από εκεί το φυλάκιο».
«ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΝΤΑΧΘΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΧΡΗΜΑΤΑ…»
«Είμαστε μέσα στο χρονοδιάγραμμα για τον άξονα Δημάρχιο – Ρούντζοζεμ, αλλά όπως προείπα, αλλά εντός του έτους θα πρέπει να δημοπρατηθεί το επόμενο κομμάτι για να μην πω τα επόμενα κομμάτια» τόνισε επίσης ο κ. Ζαγναφέρης, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι «εάν εμπιστευθούμε την απόφαση του απερχόμενου υπουργού κ. Στάθη Γιαννακίδη, ο ίδιος είπε ότι όντως έχει ενταχθεί και ότι υπάρχουν τα χρήματα. Μακάρι να είναι έτσι. Κάθε εκσυγχρονισμός στις επικοινωνίες και στις συγκοινωνίες που φέρνει τους ανθρώπους πιο κοντά συμβάλλει σε αύξηση αφίξεων και αυτός είναι άλλωστε και ο σκοπός. Προφανώς και το έργο αυτό, θα φέρει περισσότερες αφίξεις στην περιοχή».
«ΔΙΕΞΑΓΟΝΤΑΙ ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ, ΠΑΡΑ ΤΙΣ ΚΑΙΡΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ – ΔΕΝ ΑΛΛΑΞΕ ΚΑΤΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΠΕΡΑΙΩΣΗΣ»
Από την πλευρά της η κ. Μήτσιου υπογράμμισε ότι «οι εργασίες συνεχίζονται. Είμαστε εντός χρονοδιαγράμματος. Η σύμβαση υπογράφηκε στις 18/5/2018 και έχει προθεσμία περαίωσης δύο έτη. Οι εργασίες εξελίσσονται. Βέβαια οι καιρικές συνθήκες είναι ένα θέμα. Είναι λίγο δύσκολες και τον χειμώνα και τώρα το καλοκαίρι με τις μπόρες. Κατεβάζει νερά και γενικώς σταματούν οι εργασίες και δημιουργούνται κάποια μικρά προβλήματα στους χωματόδρομους, αλλά όλα αντιμετωπίζονται και προχωράμε. Δεν έχει αλλάξει κάτι αναφορικά με την προθεσμία περαίωσης. Λήγει τον Μάιο του 2020».
«ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΘΕΙ ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΚΟΜΜΑΤΙ»
Αναφορικά με το αν χρήζει άμεσης δημοπράτησης και το επόμενο κομμάτι του άξονα, η κ. Μήτσιου σημειώνει ότι «θα πρέπει να ξεκινήσει οπωσδήποτε και το επόμενο κομμάτι, γιατί εμείς θα σταματήσουμε στον οικισμό Δημαρίου. Έπειτα ο δρόμος, ειδικά μέχρι τα Μελίβοια είναι τόσο μικρός που…1.5 αυτοκίνητο δεν «χωρά». Και επειδή θα γίνει και τελωνείο από την πλευρά της Βουλγαρίας και θα είναι ένας διεθνής δρόμος, είναι καλό να γίνει το συντομότερο και η συνέχεια του έργου μέχρι τα Μελίβοια (τα άλλα 8 χιλιόμετρα δηλαδή).
«ΘΑ ΦΕΡΕΙ ΑΥΞΗΣΗ ΣΤΙΣ ΑΦΙΞΕΙΣ Η ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΑΞΟΝΑ ΔΗΜΑΡΙΟ – ΡΟΥΝΤΟΖΕΜ»
Τέλος σχετικά με το αν το έργο του οδικού άξονα Δημάριο – Ρούντοζεμ, θα φέρει μεγαλύτερη αύξηση αφίξεων ακόμη και από αυτή του «Αγίου Κωνσταντίνου» η κ. Μήτσιου σημείωσε ότι «σίγουρα θα έχουμε αύξηση. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και στην Νυμφαία. Πλέον ο σταθμός της Νυμφαίας είναι δεύτερος σε αφίξεις. Θεωρώ ότι αντίστοιχα και από το Δημάριο, αν γίνει και η συνέχεια του δρόμου, θα έχουμε ανάλογες αφίξεις».