Ο Δρ. Θεολογίας μιλά στην «Θ» για την κίνηση του πρώην κληρικού που προβληματίζει το Χριστεπώνυμο Πλήρωμα
Τον κώδωνα του κινδύνου «έκρουσαν» με κοινή έκτακτη ανακοίνωσή τους οι τέσσερις Μητροπολίτες της Θράκης καλώντας τους πιστούς να μην υπογράφουν και να μη δίνουν τα προσωπικά τους στοιχεία και ενημερώνοντας ότι «ένας πρώην κληρικός της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας και της Ιεράς Μητροπόλεώς Αλεξανδρουπόλεως, ο οποίος καταδικάσθηκε αμετάκλητα από τα πολιτικά δικαστήρια κι έπειτα καθαιρέθηκε για ανήθικες πράξεις από τα Συνοδικά Δικαστήρια της Εκκλησίας της Ελλάδος, και έχασε την ιερωσύνη του, στέλνει οπαδούς του σε σπίτια και σε καταστήματα, σε πόλεις και χωριά της Θράκης προκειμένου να μαζέψουν υπογραφές για να ιδρύσουν παλαιοημερολογίτικη «Ιερά Μητρόπολη Αλεξανδρουπόλεως, Ροδόπης, Ξάνθης και Ορεστιάδος και πάσης Θράκης».
Θέμα για το οποίο μίλησε στην «Θ» ο Δρ. Θεολογίας κ. Πέτρος Γεωργαντζής, χαρακτηρίζοντας το «Παλαιό Ημερολόγιο» ως «παραδοξολογία» και «χοντροκεφαλιά».
«ΠΑΡΑΔΟΞΟΛΟΓΙΑ ΤΟ ΠΑΛΑΙΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ»
Ειδικότερα ο ίδιος ανέφερε επακριβώς στην «Θ» ότι «αυτό καθαυτό το «Παλιό Ημερολόγιο» δεν είναι αίρεση, αλλά είναι μια παραδοξολογία, για να μην πω «χοντροκεφαλιά» την οποία δεν μπορούν να κατανοήσουν ορισμένοι που «πνίγονται» από το γράμμα και ξεχνούν να κολυμπήσουν στο πνεύμα. Είναι ένα θέμα το οποίο βέβαια «πονά» την εκκλησία εδώ και 100 χρόνια, αλλά υπάρχει μια «ανοχή» εκ μέρους των νεοημερολογητών ως προς το «Παλιό Ημερολόγιο» του Αγίου Όρους π.χ. Επάνω στο θέμα αυτό έχω γράψει ολόκληρο βιβλίο («Το Χριστιανικό Πάσχα μέσα στους αιώνες) όπου εξηγώ όλα αυτά τα θέματα τα οποία ξεκίνησαν από το 325 και φτάνουν μέχρις ημών και δεν ξέρω πότε θα τελειώσει όλη αυτή η νοοτροπία».
«Ο ΠΡΩΗΝ ΚΛΗΡΙΚΟΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΣΧΙΣΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ – ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ Η ΙΔΡΥΣΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΝ»
«Όσον αφορά στην δημιουργία της μητρόπολης, αυτό δεν μπορεί να γίνει διότι η ίδρυση μητροπόλεων πρώτα από όλα δεν γίνεται με υπογραφές. Γίνεται με Προεδρικό Διάταγμα. Και πάλι, πέραν του Προεδρικού Διατάγματος, θα πρέπει να υπάρχει και ανάλογη εισήγηση εκ μέρους της Ιεράς Συνόδου, είτε της Εκκλησίας της Ελλάδος είτε του Πατριαρχείου (εφόσον ανήκουμε στο κλίμα του Οικουμενικού Πατριαρχείου). Όλα αυτά επομένως είναι χωρίς περιεχόμενο. Γίνεται μια κίνηση από έναν ανεγκέφαλο πρώην ο οποίος δεν ξέρω που αποβλέπει και ο οποίος προσπαθεί να δημιουργήσει «σχίσματα» στην εκκλησία, μόνο και μόνο για να αυτοπροβληθεί. Δεν ξέρω αν έχει και οικονομικά οφέλη. Δεν θέλω να το σκεφτώ καν αυτό» συνέχισε ο ίδιος, τονίζοντας ότι «είναι ένα θέμα στο οποίο θα πρέπει και η πολιτεία επιτέλους να επέμβει γιατί δημιουργούνται ταραχές και διαιρέσεις και όλα αυτά έχουν σαν αποτέλεσμα να προβληματίζεται ο κόσμος ή ακόμη και ενδεχόμενα να φτάνει και σε άλλες βιαιοπραγικές ενέργειές. Προκειμένου να προληφθούν όλα αυτά και μάλιστα σε μια ευαίσθητη περιοχή όπως η Θράκη, θα πρέπει να προλάβουμε το οποιοδήποτε «κακό».
«ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΕΑ ΚΑΘΕ ΤΕΤΟΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ»
«Αυτόν τον κύριο τον γνωρίζω προσωπικά και πολλές φορές του συνέστησα κάποια πράγματα, αλλά «ου με πείσεις και αν με πείσεις και αν με πείσεις, ου με πείσεις». Αυτός ο άνθρωπος δεν έκανε υποταγή στην Εκκλησιαστική Σχολή της Ξάνθης, δεν έκανε υποταγή στο Άγιο Όρος όπου ήταν για χρόνια, δεν έκανε υποταγή στην Μητρόπολη Αλεξανδρουπόλεως στην οποία υπαγόταν. Προσπαθεί να δημιουργήσει μια έκθεση χωρίς λόγο. Είναι καταδικαστέα κάθε τέτοια ενέργεια και από την πολιτεία και από την εκκλησία» υπογράμμισε επίσης ο κ. Γεωργαντζής και συνέχισε: «Καλώς έπραξαν οι Αρχιερείς οι οποίοι εφιστούν την προσοχή του Χριστεπωνύμου Πληρώματος για να αποφεύγει αυτού του είδους της «διακρίσεις». Βέβαια υπάρχει και ένα «καρκίνωμα» στην περιοχή μας επάνω σε αυτό το θέμα. Το «καρκίνωμα» αυτό λέγεται «προσκύνημα» στον Γέρακα. Δεν ξέρω πως ξεκίνησε, αλλά είναι ένα «καρκίνωμα» στο «σώμα » της τοπικής εκκλησίας. Θα πρέπει όλα αυτά να προληφθούν. Το να «θεραπευθούν» είναι χειρότερο από το να «προληφθούν».
«Ο ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΙΣΜΟΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΑΝ ΜΙΑ ΜΑΣΤΙΓΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ – ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΑ ΝΑ ΠΑΡΑΚΙΝΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΥΣ Ο ΠΡΩΗΝ ΚΛΗΡΙΚΟΣ»
Κλείνοντας ο ίδιος σημείωσε ότι «ο Παλαιοημερολογιτισμός υπάρχει αλλά σαν μια «μάστιγα» μέσα στην εκκλησία. Μια «μάστιγα» από χοντροκεφαλιά και όχι από δογματικές διαφορές. Δεν υπάρχουν δογματικές διαφορές. Η μόνη διαφορά είναι ως προς τον εορτασμό του Πάσχα και δυστυχώς επιμένουν σε εκείνα που δεν πρέπει να επιμένουν γιατί δεν ξέρουν από πού προήλθε ο εορτασμός και πως καθορίζεται κάθε φορά ο εορτασμός. Το δεύτερο είναι ότι αυτός ο κύριος, θα έπρεπε να σκεφθεί και λίγο εθνικά (όχι μόνο εκκλησιαστικά). Διαιρεί έναν λαό ο οποίος είναι ήδη δοκιμασμένος. Ενδεχόμενα φταίμε και όλοι εμείς που δεν προσπαθήσαμε να τον περιβάλλουμε με κατανόηση και αγάπη και να του δώσουμε ορισμένες πληροφορίες που ίσως τον βοηθούσαν να καταλάβει το σφάλμα του. Δημιουργεί πήξη παρ΄ενορία. Ενδεχόμενα (δεν θέλω να είμαι βέβαιος) να παρακινείται και πολιτικά από κάποιους. Κάνω μια «τρελή» σκέψη βέβαια, η οποία όμως μπορεί να μην είναι τόσο «τρελή» όσο φαίνεται. Πολλοί εξ΄ημών των ιδίων αρέσκονται και χαίρονται με τις διαιρέσεις μας. Επομένως ενδεχόμενα να υποδαυλίζεται και να ενισχύεται από άλλους παράγοντες».