Πενήντα μαθητές Ρομά φέτος στα δημοτικά σχολεία της Ξάνθης

Αναγκαία η αποσυμφόρηση των σχολείων του οικισμού, επιτακτική η ανάγκη κτιριακών εγκαταστάσεων – «Δουλεύει» η ένταξη των παιδιών σε άλλες σχολικές μονάδες

Αθανάσιος Γανίδης και Οζάν Χουσεΐνογλου μιλούν στην «Θ»

Πενήντα στον αριθμό, θα είναι φέτος τα παιδιά από τον οικισμό του Δροσερού, που θα φοιτήσουν σε δημοτικά σχολεία της πόλης (σε διάφορες τάξεις) και κυρίως στις δυο πρώτες τάξεις του δημοτικού, αν και τουλάχιστον πέρυσι, ο αριθμός που ανακοινώθηκε ήταν πολύ μεγαλύτερος, αλλά στο τέλος ήταν αισθητά…
Ωστόσο, πολλοί γονείς επέλεξαν να κρατήσουν τα παιδιά τους στα σχολεία του οικισμού, τα τμήματων των οποίων είναι υπεράριθμα, γεγονός το οποίο κάνει επιτακτική την ανάγκη για την δημιουργία κτιριακών εγκαταστάσεων, προκειμένου να μειωθεί ο αριθμός της κάθε τάξης και να γίνεται πιο ολοκληρωμένο, οργανωμένο και ουσιαστικότερο μάθημα στα παιδιά.
Για όλα τα παραπάνω μίλησαν στην «Θ» ο πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Ξάνθης κ. Αθανάσιος Γανίδης, καθώς και ο κάτοικος του οικισμού, γονέας και υποψήφιος δημοτ. σύμβουλος κ. Οζάν Χουσεΐνογλου.

 

«ΠΕΝΗΝΤΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΦΕΤΟΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΗΣ ΞΑΝΘΗΣ – ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ ΝΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΚΤΙΡΙΑΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ»

Ειδικότερα ο κ. Γανίδης ανέφερε ότι «από πέρυσι ακόμη για την Ένωση Γονέων, το θέμα με την ένταξη των παιδιών Ρομά βρίσκεται στην επικαιρότητα. Είναι ένα από τα βασικά θέματα με τα οποία ασχολούμαστε. Η ενημέρωση που είχαμε από τις επαφές μας και με τους διευθυντές των σχολείων του Δροσερού (15ο και 20ο), με την κ. Σαμπιχά που ασχολήθηκε με το θέμα αλλά και με την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης, είναι ότι αφενός υπάρχουν υπεράριθμοι μαθητές στις εγκαταστάσεις των σχολείων αυτών και αφετέρου υπάρχει και το θέμα της ένταξης. Προσπαθούν να εντάξουν τα παιδιά στο κοινωνικό σύνολο, μακριά από το «γκέτο» (όπως χαρακτηρίζουν πολλοί το Δροσερό). Αυτό ξεκίνησε πιλοτικά πέρυσι. Μετακινήθηκαν περίπου 22-23 παιδιά και γενικά δεν υπήρχε πρόβλημα αναφορικά με την ενσωμάτωσή τους και την παρακολούθηση των μαθημάτων στα σχολεία. Φέτος, η εικόνα που έχουμε είναι ότι θα μεταφερθούν περίπου 50 μαθητές (στο σύνολο) σε οκτώ σχολεία της πόλης. Πρόκειται κυρίως για παιδιά πρώτης και δευτέρας δημοτικού. Αυτό βοηθά και στην αποσυμφόρηση του σχολείου αλλά και στην ένταξη κάποιων παιδιών που θέλουν να προσπαθήσουν λίγο παραπάνω. Εμείς σαν Ένωση Γονέων, εννοείται ότι ενδιαφερόμαστε για όλα τα σχολεία και προσπαθούμε να δώσουμε μια λύση στο κτιριακό πρόβλημα που έχουν. Συνεχίζουμε τις επαφές μας και με τον δήμαρχο και με την περιφέρεια και γενικά με όλους τους φορείς που εμπλέκονται και έχουν την δυνατότητα να βοηθήσουν. Δεν είναι μόνο ο δύσκολος χειμώνας που περνούν αλλά και το ότι θεωρούμε ότι δεν πρέπει να υπάρχουν υπεράριθμοι μαθητές στο σχολείο. Θα πρέπει να δοθεί μια λύση γρήγορα, ώστε να μπορέσουν και αυτά τα παιδιά να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους. Θεωρούμε ότι η μετακίνηση των παιδιών δεν μπορεί να δώσει λύση – να μεταφερθούν δηλαδή παιδιά σε κάποιο άλλο σχολείο, μακριά από την περιοχή που μένουν – για αυτό και πολλοί γονείς δεν «αγκάλιασαν» αυτό το εγχείρημα. Οπότε θεωρώ ότι θα πρέπει να δοθεί μια λύση το συντομότερο δυνατόν και για αυτό θα προσπαθήσουμε. Σε κάθε περίπτωση, προσπαθούμε για το καλύτερο».

«ΕΝΤΑΞΙΜΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΜΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ»

Αναφορικά με το αν τα παιδιά είναι εντάξιμα και συνεργάσιμα στα σχολεία (αφού από πέρυσι κάποια από αυτά παρακολούθησαν τα μαθήματά τους σε δημοτικά σχολεία της πόλης) ο κ. Γανίδης σημείωσε ότι «δεν είχαμε προβλήματα. Εκτός από μια περίπτωση παιδιού που «παράτησε» την φοίτησή του μετά την μεταγραφή, τα υπόλοιπα παιδιά παρακολούθησαν καλά το πρόγραμμα. Εξάλλου για να γίνει μια μεταγραφή, πρέπει πρώτα και κύρια να το θέλουν οι ίδιοι οι γονείς, ενώ γνωρίζω ότι γίνεται και κάποια συνάντηση με κοινωνικό λειτουργό που βλέπει και την οικογένεια του παιδιού για να αποφανθεί αν όντως συντρέχουν λόγοι μεταγραφής και αν το παιδί θα κερδίσει κάτι από αυτό. Το πρόγραμμα αυτό της ένταξης των παιδιών, πέρυσι λειτούργησε για πρώτη φορά πιλοτικά. Υπήρχαν βέβαια κάποιες αντιδράσεις – πάντα υπάρχουν- αλλά το θέμα είναι πως θα πρέπει να βρούμε μια καλή λύση για όλους. Σαν Ένωση Γονέων, έχουμε συνεχώς επαφή με όλους τους εμπλεκόμενους για να δούμε πως θα λειτουργήσει όλο αυτό όσο το δυνατόν καλύτερα και χωρίς προβλήματα, γιατί σίγουρα καθετί καινούριο που δοκιμάζεις, πρέπει να το προσέξεις για να μην δημιουργηθούν έπειτα άλλα προβλήματα».

«ΘΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΜΕ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ – ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ, ΠΟΛΛΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟΥ ΟΙΚΙΣΜΟΥ»

Από την πλευρά του ο κ. Χουσεΐνογλου υπογράμμισε ότι «τα παιδιά που θα φοιτήσουν σε σχολεία της πόλης φέτος είναι πενήντα στον αριθμό. Ήθελαν να φοιτήσουν και άλλα, αλλά δεν υπάρχουν θέσεις. Αυτά τα παιδιά, θα διαμοιράζονται με λεωφορείο στα σχολεία της πόλης. Στα δημοτικά σχολεία της πόλης, τα παιδιά μαθαίνουν πιο γρήγορα τα «γράμματα», επικοινωνούν με άλλα παιδιά, κάνουν γνωριμίες και γενικά είναι πιο καλά τα πράγματα. Και εγώ προσωπικά τα δικά μου παιδιά ήθελα να τα στείλω αλλά δεν έχει θέσεις. Τα παιδιά που πηγαίνουν στα σχολεία του οικισμού, είναι πάρα πολλά. Τον χειμώνα πέρασαν πολύ δύσκολα. Έχουμε πρόβλημα με τα σχολεία εδώ. Τα παιδιά δεν έχουν νερό να πιουν, οι τουαλέτες δεν είναι καθαρές και καλές. Είναι πολλά τα προβλήματα. Πρέπει να δημιουργηθεί ένα καινούριο σχολείο. Έχω μιλήσει με τον νέο Δήμαρχο Ξάνθης Μανώλη Τσέπελη και υπάρχει ένα οικόπεδο όπου μπορούν να δημιουργηθούν γυμνάσιο και δημοτικό. Είναι μεγάλη η ανάγκη. Υπάρχουν χρήματα στην περιφέρεια από όσο γνωρίζω».

 

«ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΚΑΝΟΥΝ ΝΕΕΣ ΓΝΩΡΙΜΙΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ»

«Υπάρχει μαθητική διαρροή των παιδιών εδώ και μάλιστα δεν μαθαίνουν αυτά που πρέπει. Φταίει και το ότι είναι ο αυξημένος αριθμός των παιδιών. Είναι πολλοί οι παράγοντες. Τα παιδιά που πήγαν πέρυσι, εντάχθηκαν εύκολα και παράλληλα έμαθαν αρκετά πράγματα και προχώρησαν πιο εύκολα. Είναι πολύ καλύτερα στα σχολεία της πόλης. Τα παιδιά γνωρίζουν άλλο κόσμο, γνωρίζουν μια άλλη νοοτροπία, πέραν της κουλτούρας τους» συνέχισε ο ίδιος, σημειώνοντας ότι «αυτό το κομμάτι της αλλαγής το έχω δει και προσωπικά. Τα παιδιά του 8ου Γυμνασίου που πήγαν στο ΕΠΑΛ για παράδειγμα είναι διαφορετικά. Θέλουν να μάθουν, έχουν αποκτήσει άλλες παρέες, έχουν μάθει σε έναν διαφορετικό τρόπο, σε μια άλλη καθημερινότητα και βλέπεις ότι δεν έχουν καμία σχέση με τα παιδιά που συνεχίζουν να έχουν κουλτούρα του οικισμού».