Τι «έπαιξε» τελικά με την χθεσινή κατάληψη στο 2ο ΕΠΑΛ Ξάνθης (;)

Επικαλέστηκαν «bulling» και…απουσίες για να κλείσουν το σχολείο – Δεν ήταν στο 15μελες συμβούλιο, οι μαθητές που έβαλαν το «λουκέτο»

Τι αναφέρουν στην «Θ» ο Διευθυντής του Σχολείου κ. Βασίλης Τζελέπης και ο πρόεδρος της Ένωσης Γονέων κ. Αθανάσιος Γανίδης

 

Σε κατάληψη προχώρησαν χθες κάποιοι μαθητές του 2ου ΕΠΑΛ Ξάνθης. Μια κατάληψη αρκετά «περίεργη», αφού όπως διέρρευσε ο ένας από τους λόγους, αφορούσε σε περιστατικό «bulling». Περιστατικό, το οποίο ωστόσο «δεν υπήρξε» σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ρητά στην «Θ» ο Διευθυντής του σχολείου κ. Βασίλης Τζελέπης.

Μάλιστα, σύμφωνα πάντα με τον διευθυντή, η κατάληψη αποφασίσθηκε από παιδιά εκτός δεκαπενταμελούς συμβουλίου, ενώ τα 15 μέλη του επίσημου οργάνου «συμπαρασύρθηκαν». Βέβαια, η διαδικασία που προβλέπεται για τις καταλήψεις, μόνο αυτή δεν είναι, όπως εξηγεί στην «Θ» ο πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Ξάνθης κ. Αθανάσιος Γανίδης.

«ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ BULLING ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ – ΤΟ 15ΜΕΛΕΣ ΒΡΕΘΗΚΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΕ ΕΝΑ…ΚΛΕΙΔΩΜΕΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τον διευθυντή του 2ου ΕΠΑΛ Ξάνθης κ. Βασίλη Τζελέπη «αυτήν την στιγμή οι μαθητές έχουν φύγει και η κατάληψη υπάρχει στα «χαρτιά». Ενώ οι μαθητές έκαναν την κατάληψη μέχρι προ ολίγου και τώρα έχουν αποχωρήσει. Ουσιαστικά αυτήν την στιγμή δεν υπάρχει κατάληψη. Δεν ισχύει ο λόγος του «bulling». Λένε για bulling μεταξύ των μαθητών. Δεν υπάρχει τέτοιο θέμα. Από την πρώτη μέρα που ήρθαν στο σχολείο τους ανακοίνωσα ότι αν πειράξουν παιδιά τα οποία δεν μπορούν να υπερασπιστούν τον εαυτό τους για οποιοδήποτε λόγο, θα έχουν την επίπληξη από το σχολείο. Τα παιδιά ισχυρίζονται ότι υπήρξε ένα bulling το οποίο ουσιαστικά ούτε ο μαθητής που το δέχθηκε, θεωρητικά αλλά ούτε αυτοί που έκαναν το bulling βρέθηκαν. Απλώς, επειδή ξέρετε ότι μέσα στα 600 παιδιά, υπάρχουν και παιδιά που δεν μπορούν να υπερασπιστούν τον εαυτό τους και μπορεί να έγινε κάτι, αλλά στην αντίληψη του σχολείου (και εμείς τα προστατεύουμε αυτά τα παιδιά) δεν υπέπεσε κάτι. Δεν μας ανακοινώθηκε κάποιο γεγονός. Δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Ούτως ή άλλως τα ονόματα που ανέφεραν ότι εμπλέκονται στην όλη διαδικασία, δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Όταν τέλος πάντων, θέλεις να κάνεις κάτι και δεν έχεις λόγους, γράφεις διάφορα χωρίς αιτία. Εμείς μιλήσαμε με το 15μελές συμβούλιο από το πρωί. Συμφώνησαν ότι έγινε λάθος εκτίμηση. Άλλωστε επανειλημμένα συζητούμε (και εγώ ως διευθυντής αλλά και οι συνάδελφοι) με τα παιδιά. Ειδικά με το 15μελές είμαστε συνέχεια σε επαφή για διάφορα θέματα. Δεν υπάρχουν ουσιαστικά θέματα στο σχολείο. Ούτε κτιριακά, ούτε οργάνωσης κλπ. Είμαστε ένα καλά οργανωμένο σχολείο και για αυτό άλλωστε είμαστε και το πιο μεγάλο σχολείο.
Το θέμα είναι ότι με απόφαση παιδιών τα οποία δεν ήταν και από το 15μελές, κλείδωσαν το σχολείο και μετά «σύρθηκε» και το 15μελές γιατί δεν μπορούσε να πει στους συγκεκριμένους μαθητές, που συνήθως είναι έξω από την εκπαιδευτική διαδικασία, ότι αντιστέκονται. Δεν μπορεί να αντισταθεί το 15μελές όταν βρεθεί μπροστά σε ένα κλειδωμένο σχολείο. Αναγκάστηκαν και «σύρθηκαν» να γράψουν και δυο λόγους για τους οποίους έγινε η κατάληψη. Αυτή είναι η εκτίμησή μου».

«ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΚΑΛΑ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ-  ΣΤΑ ΠΛΑΣΙΑ ΤΟΥ ΝΑ…ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΤΑΛΗΨΗ Ο,ΤΙ ΕΙΠΩΘΗΚΕ»

 Αναφορικά με τα υπόλοιπα θέματα που παρατέθηκαν ως λόγοι κατάληψης, ο δ/ντής επισημαίνει ότι «ήταν θέματα απουσιών, θέματα λειτουργικότητας του σχολείου κλπ. Είπαν ότι μπαίνουν εύκολα οι απουσίες. Υπάρχει όμως ρητή εντολή από τους συναδέλφους, όταν ο συνάδελφος μπαίνει μέσα, κανένας άλλος μαθητής δεν μπαίνει μέσα. Όταν ο καθηγητής μπαίνει στην τάξη και μετά μπαίνει ο μαθητής, θα πάρει απουσία. Το αυτονόητο. Είναι αυτά που λένε όλα τα παιδιά που δεν έχουν και ουσιαστικά αιτήματα. Σας είπα ότι το σχολείο μας λειτουργεί καλά σε όλα τα επίπεδα και δεν έχουμε κάποιο θέμα. Τώρα, όταν θέλεις να κάνεις μια κατάληψη (και έχει και καλό καιρό) εκ των πραγμάτων πρέπει να βρεις κάποιους λόγους. Όπως προείπα μίλησα το πρωί με το 15μελές και τον πρόεδρο και για να σας πω την αλήθεια, δεν ήταν ενήμερος (τουλάχιστον έτσι μου είπε) ότι έγινε κατάληψη. Όταν βρεθείς μπροστά σε ένα κλειδωμένο σχολείο (έστω και από «περαστικό») και βρεθούν δέκα άτομα μπροστά σου να σου πουν ότι «κάνουμε κατάληψη», βρίσκεται σε δύσκολη θέση και το 15μελες να πάρει διαφορετική απόφαση. Εκεί είναι το κακό. Το θέμα είναι ότι αυτά τα παιδιά που υπάρχουν μέσα στο πλήθος παιδιών, δεν ενδιαφέρονται για το σχολείο και θεωρούν ότι είναι μια διαδικασία που πρέπει να την κάνουν. Ουσιαστικά προβλήματα δεν τέθηκαν και όσον αφορά στο bulling να είστε σίγουροι, ότι τουλάχιστον στο δικό μας σχολείο, μπορώ να σας εγγυηθώ ότι ελέγχεται σε όλα τα επίπεδα και δεν υπάρχει. Δεν υπάρχει τέτοιο θέμα. Δεν έχουμε κανένα περιστατικό. Ουσιαστικά ήταν ένας λόγος για κατάληψη. Το έγραψε κάποιος και όταν συζητήσαμε με το 15μελές δεν ισχυρίστηκε κάποιος ότι υπάρχει κάτι τέτοιο. Λένε ότι υπάρχει η πληροφορία ότι υπάρχει bulling. Δεν υπάρχει γεγονός. Ο,τι ειπώθηκε, ειπώθηκε στα πλαίσια του «να κάνουμε κατάληψη». Αυτή είναι η εκτίμησή μου αλλά και η εκτίμηση του 15μελούς».

 

«ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ – ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΠΑΙΝΕΙ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ Ο,ΤΙ ΩΡΑ ΘΕΛΕΙ»

Από την πλευρά του ο κ. Γανίδης εξήγησε ότι «δεν έχουμε κάποια συνεργασία με κάποιον σύλλογο γονέων στο σχολείο αυτό. Προφανώς μπορεί να μην υπάρχει ή δεν δραστηριοποιείται όπως θα έπρεπε. Είχαμε κάνει μια προσπάθεια να επικοινωνήσουμε μαζί τους, αλλά από ότι γνωρίζω δεν βγήκαμε κάτι. Επειδή δεν μπορούμε να έχουμε εικόνα για το αν συμβαίνουν όλα αυτά ή όχι, μπορούμε να πούμε τι πρέπει να γίνεται. Σε περίπτωση bulling, κατά αρχάς το παιδί θα πρέπει να μιλήσει με τους γονείς. Ο πρώτος άνθρωπος που πρέπει να μιλά είναι ο γονέας και σίγουρα θα πρέπει να το αναφέρει στους καθηγητές. Έπειτα οι γονείς θα πρέπει να έχουν μια συνεργασία με τους καθηγητές, με τον διευθυντή, με τον σύλλογο διδασκόντων γενικότερα και με τον σύλλογο γονέων αν υπάρχει, για να δουν πως θα διαχειριστούν την κατάσταση. Όταν δεν υπάρχουν όμως καταγγελίες, ούτε ο σύλλογος διδασκόντων ούτε ο διευθυντής μπορεί να έχει «εικόνα». Μιλάμε μάλιστα και για μεγάλα παιδιά. Δεν είναι παιδιά δημοτικού ή νηπιαγωγείου όπου μπορείς να έχεις μια διαφορετική επιτήρηση. Ίσως θα έπρεπε και οι ίδιοι να κάνουν μια διαδικασία. Οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να είναι παντού και να ξέρουν τα πάντα. Επίσης, μπορεί αυτό το περιστατικό (εάν συνέβη) να έγινε σε ώρες που τα παιδιά φεύγουν και εκτός σχολείου, επομένως σε κάθε περίπτωση θα έπρεπε να γίνουν τα αυτονόητα. Να γίνει η καταγγελία, να συζητηθεί και να δουν πως θα το διαχειριστούν. Όσον αφορά τώρα στις απουσίες, από την στιγμή που χτυπά το κουδούνι και έστω και με λίγη καθυστέρηση μπαίνει μέσα ο καθηγητής, όλα τα παιδιά πρέπει να είναι μέσα. Είναι μέρος του κανονισμού για το πώς λειτουργεί ένα σχολείο. Δεν μπορεί να έρχεται ο καθένας ο,τι ώρα θέλει. Αν σκεφτείτε ότι μια διδακτική ώρα είναι επίσημα 45 λεπτά, αλλά ανάλογα με το που βρίσκεται μέσα στην ημέρα μπορεί να είναι και 35, αν αργήσει ένα παιδί κατά ένα δεκάλεπτο, παρακολούθησε καθόλου το μάθημα; Δεν ξέρω τι νόημα έχει μετά να μπει μέσα στην τάξη, στην οποία υπάρχουν και παιδιά που θέλουν να κάνουν μάθημα. Επομένως αυτό δεν μπορεί να λειτουργεί εις βάρος των υπολοίπων».

 

«ΚΑΝΕΝΑΣ ΜΑΘΗΤΗΣ ΔΕΝ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΝΑ ΠΡΟΒΑΙΝΕΙ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ, ΣΕ ΤΕΤΟΙΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑ»

Σε ο,τι αφορά στο αν μπορεί ο οποιοσδήποτε μαθητής, εκτός δεκαπενταμελούς συμβουλίου, να…κλειδώσει ένα σχολείο ο κ. Γανίδης σημειώνει με έμφαση ότι «αυτό δεν μπορεί να γίνει σε καμία περίπτωση. Για αυτό άλλωστε εκλέγεται και το 15μελές. Αν υπάρχει κάποιο θέμα που πρέπει να λυθεί, να το συζητήσουν και αν δουν ότι δεν έχουν ανταπόκριση, πρέπει να κάνουν μια συνέλευση, να αποφασίσουν και από εκεί και πέρα ο πρόεδρος και τα μέλη του 15μελούς είναι υπεύθυνα να εφαρμόσουν την απόφαση αυτή. Για αυτό βγαίνουν. Είναι όργανο επίσημο που πρέπει να λειτουργεί σωστά. Σε ένα σχολείο υπάρχει ο σύλλογος διδασκόντων, ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων, το 15μελές και αυτοί οι σύλλογοι πρέπει να λειτουργούν με τρόπο συνεργασίας για να μπορούν να λύνονται τα προβλήματα. Επομένως σε καμία περίπτωση δεν νομιμοποιείται ο οποιοσδήποτε μαθητής, από μόνος του, να κάνει μια τέτοια ενέργεια. Σε αντίθετη περίπτωση φαντάζομαι ότι ο εκάστοτε διευθυντής θα πρέπει να κινήσει κάποια διαδικασία, να κάνει κάποιες καταγγελίες, ίσως, στην αστυνομία για παρακώλυση δραστηριοτήτων του σχολείου (;). Φαντάζομαι ότι θα πρέπει να αναλάβουν οι αρμόδιες αρχές και σίγουρα το σχολείο θα πρέπει να κινήσει μια διαδικασία για τους μαθητές (εάν έχει αποδείξεις) ότι επρόκειτο για μαθητές εκτός διοικητικού, που έκανα όλη αυτήν την ενέργεια και γιατί την έκαναν και να υπάρξουν ανάλογες τιμωρίες και ποινές για αυτούς που «παρεκτράπηκαν». Είναι συγκεκριμένα τα πράγματα. Δεν πρέπει να κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας».