Λιμάνι Π. Λάγους: Έχει μεγάλο δρόμο για τη σωστή ανάπτυξη

Ήρθε το πρώτο «καταμαράν» εταιρείας Χαλιορή αλλά δεν αρκεί μόνον αυτό…

Σ. Μεϊμαρίδης και Γ. Καραβέτης, μιλούν στην «Θ»

 

Κατέπλευσε εδώ και λίγες ημέρες το πρώτο ιστοφόρο στο Πόρτο Λάγος.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Θ» πρόκειται για ένα «Καταμαράν» εταιρείας του κ. Χαλιορή, ο οποίος προτίθεται να επενδύσει στο λιμάνι, όπως άλλωστε έχει προαναγγελθεί εδώ και αρκετό καιρό.

Μάλιστα με αφορμή το «καλωσόρισμα» του πρώτου ιστιοφόρου, ο Σύλλογος Ερασιτεχνών Αλιέων Νομού Ξάνθης, με ανάρτησή του στην σελίδα του στο Facebook, αναφέρει τα εξής: «αν αλλάξει χαρακτηρισμό το λιμάνι του Πόρτο Λάγους και αν γίνει πραγματικότητα η νέα επένδυση του μεγαλοεπιχειρηματία της Ξάνθης, με μια σειρά από νέα ιστιοφόρα, με νέες πλωτές εξέδρες και με νέα σχολή ιστιοπλόων, θα γίνει επιτέλους, πόλος έλξης τουριστών και επισκεπτών το Πόρτο – Λάγος».

Για τα παραπάνω μίλησε στην «Θ»  ο πρόεδρος του Συλλόγου Ερασιτεχνών Αλιέων Νομού Ξάνθης κ. Σήφης Μεϊμαρίδης, ο οποίος αναφέρθηκε συγχρόνως και στα προβλήματα του λιμανιού, όπως οι κατεστραμμένες πλωτές εξέδρες και γενικότερα στα προβλήματα υποδομής. Το ίδιο επιβεβαίωσε από την δική του πλευρά και ο γνωστός επιχειρηματίας του Πόρτο – Λάγους κ. Γιάννης Καραβέτης.

 

«ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ, ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΚΑΙ Η…ΓΚΑΝΤΕΜΙΑ ΜΑΣ – ΑΝΟΙΓΕΤΑΙ ΝΕΟΣ ΟΡΙΖΟΝΤΑΣ ΑΝ ΓΙΝΕΙ Η ΕΠΕΝΔΥΣΗ»

Ειδικότερα ο κ. Μεϊμαρίδης ανέφερε στην «Θ» ότι «είναι σίγουρο ότι το Πόρτο – Λάγος είναι χαρακτηρισμένο ως «πολεμικό» λιμάνι. Πρέπει να αλλάξει αυτός ο χαρακτηρισμός και να γίνουν επενδύσεις, μαρίνες, νέες πλωτές εξέδρες κλπ. Εκεί επάνω βασίστηκα προσωπικά και είπα ότι είναι καιρός να αλλάξει και στο Πορτο – Λάγος αυτή η «γκαντεμιά» μας. Έχουμε δύο πλωτές εξέδρες και όλο το υπόλοιπο λιμάνι, για εμάς τους ερασιτέχνες είναι υπο κατάρρευση. Είναι και οι «πλωτές» έτοιμες να βουλιάξουν. Θέλουν συντήρηση, θέλουν χρήματα κλπ. Κάνει ο,τι μπορεί το Λιμενικό Ταμείο αλλά μέχρι ένα σημείο. Ανοίγει ένας νέος ορίζοντας για το Πορτο – Λάγος γενικά με την επένδυση. Βέβαια εμάς τους ερασιτέχνες δεν μας ενισχύει γιατί υποτίθεται ότι εκεί θα δένουν ιστιοφόρα, ενώ λένε ότι θα γίνει και σχολή ιστιοπλόων, μπροστά στο κτίριο του παρατημένου «Ξενία» – τουριστικό Πόρτο – Λάγος. Αν γίνει η σχολή θα έχει και καφέ και βεβαίως και θα ανοίξει ένας ορίζοντας. Τώρα, έρχεται τουρίστας και δεν βρίσκει το βράδυ ταβέρνα να καθίσει. Έμεινε μία ψαροταβέρνα από τις 5-6 που είχε το Πόρτο – Λάγος. Αν γίνει και ο νέος κάθετος άξονας, θα δίνει κόσμο και στην Θάσο, γιατί ήδη είδαμε διαφορά στα λιμάνια μας με την τουριστική αλιεία. Σήμερα, τα περισσότερα καλά σκάφη είναι από την Βουλγαρία. Είτε θα πάρουν δολώματα και πετονιές, είτε θα φάνε και θα πιουν καφέ. Είναι μέσα στην ανάπτυξη όλα αυτά».

 

«ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΕ ΤΙΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ – ΟΙ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΕΣ ΑΛΙΕΙΣ ΓΕΜΙΖΟΥΝ ΤΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΣΤΟ ΠΟΡΤΟ – ΛΑΓΟΣ»

«Το θέμα βέβαια είναι ότι ανάπτυξη δεν σημαίνει μόνο η μαρίνα, αλλά και το γύρω γύρω. Δεν μπορεί να γίνονται τουαλέτες στα Άβδηρα και να χαιρόμαστε εμείς και να τα ανοίγουν μόνον για το παζάρι. Η ανάπτυξη είναι όλα τα σημεία μαζί. Όπως για παράδειγμα έβαλαν pillar για τα ιστιοφόρα (για ρεύμα και νερό). Αυτά είναι δεδομένα. Οι πλωτές εξέδρες στις οποίες δένουμε τις βάρκες ρημάζουν. Δεν είναι δυνατόν να μην έχουν λάμπες και φωτισμό, και να είναι έτοιμες να βουλιάξουν γιατί έχουν πιάσει «τραγάνα». Δεν μπορεί το ποταμάκι που παρκάρουν οι μικροί με τις βαρκούλες να έχει μπαζωθεί, να είναι σαν ερείπιο και να μην γίνεται εκβάθυνση. Αυτά θέλουν χρήματα, το καταλαβαίνω. Συζητήσαμε και με το λιμενικό, αλλά τι να σου κάνει;» συνέχισε ο ίδιος, σημειώνοντας ότι «σαφέστατα θα υπάρχει ανάπτυξη με την επένδυση, αλλά θα πρέπει να δούμε σφαιρικά τις υποδομές. Δεν μπορεί να συζητούν στην περιφέρεια και στις νομαρχίες και να μην μπορεί το Λιμενικό Ταμείο που είναι υπεύθυνο για πέντε λιμάνια να κάνει κάτι. Ή να θέλει να διορθώσει. Εντάξει, έκανε στα Άβδηρα, έβαλε χημικές τουαλέτες, έβαλε νερά, έκανε κάποια πράγματα, έγινε το λιμάνι. Όχι ότι δεν θέλει. Αλλά το Πορτο – Λάγος είναι «ερείπιο». Με λίγα λόγια θέλει ανάπτυξη και αυτά δεν τα λέω εγώ ως σύλλογος. Αυτά πρέπει να τα πουν τα λιμενικά ταμεία, οι σύλλογοι κλπ. Τώρα γίνεται μια μεγάλη επένδυση στο Πόρτο – Λάγος, η περιβόητη περίφραξη του εμπορικού λιμανιού, όπως ορίζει ο νόμος. Δεν μπορεί ο καθένας να πηγαίνει εκεί και να ψαρεύει και να μπαίνει να αδειάζει φυτάρια, βαμβακόσπορο, πετρέλαια. Όλα αυτά θα περιφραχθούν. Θα τοποθετηθεί φωτισμός, κάμερες κλπ. Στο εμπορικό τμήμα όμως. Δηλαδή στο μισό λιμάνι από αριστερά. Στο μισό και δεξιά…;; Και μην ξεχνάτε ότι η τουριστική αλιεία (στην ψυχαγωγική αλιεία) φέρνει λεφτά, όσο και αν δεν θέλουν μερικοί να το πιστέψουν. Δεν μπορεί όλα τα ξενοδοχεία να γεμίζουν από Βούλγαρους ψαράδες. Έρχονται και μερικοί να κάνουν μπάνιο (επειδή έχει παραλία στο Φανάρι κλπ) αλλά στο Πορτο- Λάγος, τα ξενοδοχεία γεμίζουν από ερασιτέχνες αλιείς».

«ΚΑΛΗ Η ΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥ κ. ΧΑΛΙΟΡΗ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΦΤΑΝΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΦΕΡΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ – ΣΕ ΑΘΛΙΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΟΙ ΠΛΩΤΕΣ ΜΑΡΙΝΕΣ»

Από την πλευρά του ο κ. Καραβέτης επεσήμανε ότι «είναι καλή η κίνηση του κ. Χαλιορή αλλά όχι το θα φέρει και την ανάπτυξη στο Πόρτο – Λάγος. Πέντε σκάφη που θα νοικιάζει και θα χρησιμοποιεί τους θερινούς μήνες μακριά από τον χώρο εκεί, βλέπω λίγο δύσκολο να φέρουν την ανάπτυξη. Ναι μεν είναι καλή η κίνησή του, αλλά το θέμα είναι να γίνει κάτι σωστά. Ήδη έχουμε πλωτές μαρίνες και είναι σε άθλια κατάσταση. Δεν έχουν επισκευαστεί και ήταν κομμένες οι αλυσίδες. Και η πλωτή μαρίνα που θέλει να κάνει, αν είναι μόνο για τα δικά του σκάφη, θα είναι μόνο για 6-7 σκάφη. Το θέμα είναι να έχουμε χώρο, να γίνουν πλωτές μαρίνες και για άλλα σκάφη, να έρθουν ξένα σκάφη που δεν έρχονται στην περιοχή. το θέμα είναι να έχουμε υποδομές για να έρθουν σκάφη. Δεν γίνεται τίποτα τώρα τελευταία στο Πόρτο – Λάγος. Το μόνο που ακούγεται είναι ο κ. Χαλιορής που περιμένουμε να έρθει, αλλά δεν γίνεται κάτι άλλο. Εδώ φτιάχνουν τις λάμπες και τον φωτισμό και πηγαίνουν επιτήδειοι και τα χαλούν. Στα ήδη υπάρχοντα έγινε κάποια κίνηση από το λιμενικό ταμείο. Τοποθετήθηκαν κάποια pillar για ρεύμα και νερό. Όλα καλά ως εδώ, αλλά το θέμα είναι ότι δεν έχει και χώρο και σωστή υποδομή για να έρθει ένα σκάφος και να δέσει. Αυτές οι πλωτές μαρίνες που είχαν γίνει θα πρέπει να διορθωθούν ενώ θέλουμε και άλλη μαρίνα. Δεν φτάνουν αυτές οι δύο. Θα πρέπει να γίνει επέκταση».

 

«ΛΙΜΑΝΙ – ΠΡΟΤΥΠΟ, ΚΑΤ ΕΜΕ, Η ΚΑΒΑΛΑ – ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ Η ΞΑΝΘΗ ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ»

«Θα πρέπει με λίγα λόγια να γίνει όπως το λιμάνι της Καβάλας. Σε ένα κομμάτι έχουμε χώρο ο οποίος είναι ανεκμετάλλευτος. Βέβαια τώρα είναι χαρακτηρισμένος για τα πλοία, αλλά μπορεί να χαρακτηρισθεί για σκάφη και να γίνουν πλωτές μαρίνες. Αυτό είναι στο χέρι του κράτους. Να δοθεί δηλαδή όλο εκείνο το κομμάτι που βρίσκονταν το παλιό λιμεναρχείο. Είναι άχρηστο. Δεν το χρησιμοποιούμε σε τίποτα. Θα μπορούσε να γίνουν και εκεί πλωτές μαρίνες, όπως έχουν κάνει στην Καβάλα, μέσα στο παλιό λιμάνι» συνέχισε ο ίδιος, σημειώνοντας ότι «για εμένα η Καβάλα είναι πρότυπο. Είναι πανέμορφο το λιμάνι και είναι πολύ καλή η δουλειά που έκανε εκεί ο πρόεδρος του οργανισμού. Εκεί βέβαια δεν φτάνει μόνον το λιμενικό ταμείο. Θα πρέπει να βοηθήσει και η Ξάνθη και ο νομός. Το βασικό στοιχείο είναι ότι θα πρέπει να μας βοηθήσει η Ξάνθη. Όχι μόνο το λιμενικό ταμείο. Η Ξάνθη είναι ανύπαρκτη εδώ και πολλά χρόνια. Το Πορτο – Λάγος έχει ζωή μόνο τις Κυριακές. Βέβαια φταίμε και εμείς οι ίδιοι οι κάτοικοι. Έχουμε μείνει μόνο με μια ψαροταβέρνα. Κάποιος που θέλει να έρθει, να φάει, να κάνει την βόλτα του, δεν έχει κάποιο μαγαζί. Χαροπαλεύουν όλες οι επιχειρήσεις εδώ. Προσπαθούμε να κρατηθούμε αλλά δεν γίνεται μόνον με το παζάρι».