Αγώνας δρόμου για ένα ηλεκτρονικό ραντεβού στα Εξωτερικά Ιατρεία του Νοσοκομείου Ξάνθης

Δ. Κάλφα: Δεν είναι πάντα η τεχνολογία, η ιδανική λύση – Να μοιράζονται και να κλείνονται και τηλεφωνικά τα ραντεβού

Ικανότητες που μόνο οι «κομπιουτεράδες» έχουν και ταχύτητες που ξεπερνούν ακόμη και αυτές του…internet, χρειάζεται κανείς για να καταφέρει να κλείσει ένα ραντεβού στα Τακτικά Εξωτερικά Ιατρεία του Γενικού Νοσοκομείου Ξάνθης – τα οποία καλύπτονται μέσα σε 5 λεπτά από το άνοιγμά τους μια φορά τον μήνα –  που ολοένα και λιγοστεύουν και λόγω covid, καθώς οι γιατροί ασχολούνται και με άλλα ιατρικά ζητήματα.

Αυτά είναι εν ολίγοις τα παράπονα πολλών συμπολιτών μας, κυρίως ηλικιωμένων, που φτάνουν το τελευταίο διάστημα ως «βροχή» στην «Θ», πολλοί εκ των οποίων προστρέχουν και στους φαρμακοποιούς τους προκειμένου να τους βοηθήσουν να κλείσουν ένα ηλεκτρονικό ραντεβού. Και όσοι εξ αυτών δεν καταφέρουν να δεσμεύσουν μια ημερομηνία για τον επόμενο μήνα, αναγκάζονται να προστρέξουν – ανεξαρτήτως αν το βαστά ή όχι η τσέπη τους – σε ιδιώτες ιατρούς ή ακόμη και να περιμένουν τον επόμενο ή τον… μεθεπόμενο μήνα, μήπως καταφέρουν να εξυπηρετηθούν.

ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΑΔΙΑΒΛΗΤΟ, ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ…

Πάντως, «κύκλοι» του Γενικού Νοσοκομείου Ξάνθης, αναφέρουν ότι το ηλεκτρονικό σύστημα των ραντεβού, δημιουργήθηκε ώστε να μην γίνονται «παρεμβολές» και να είναι πιο «δίκαιο» και προκειμένου να διατηρηθεί το «αδιάβλητο».

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, Η ΙΔΑΝΙΚΗ ΛΥΣΗ – ΝΑ ΜΟΙΡΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΚΛΕΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΑ ΤΑ ΡΑΝΤΕΒΟΥ – «ΠΛΗΓΗ» ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟ ΘΕΜΑ

Για το πάντα υπαρκτό ζήτημα, που ορισμένες φορές αποτελεί «πονοκέφαλο» και για τους φαρμακοποιούς, μίλησε στην «Θ» η πρόεδρος του Φαρμακευτικού Συλλόγου Ξάνθης κ. Δέσποινα Κάλφα, η οποία επισημαίνει ότι:

Πρέπει να είσαι απίκο στην εφαρμογή. Να έχεις βάλει τα στοιχεία του ασθενούς στις 13.55 ούτως ώστε στις 14.00 ακριβώς να έχεις ήδη έτοιμη την πλατφόρμα για να μπορέσεις να κλείσεις το ραντεβού. Βέβαια δεν είναι μόνο αυτό. Παρατηρείται – ή τουλάχιστον εγώ το παρατήρησα στο δικό μου φαρμακείο –  και το ότι ενώ μπαίνεις το πρωί (που δεν είναι ανοικτά τα ραντεβού) και σε ένα ιατρείο έχει διαθέσιμα 20 ραντεβού – για παράδειγμα – όταν πάει 14.00 η ώρα για να κλείσεις το ραντεβού σου στο σύστημα, ο αριθμός των διαθέσιμων ραντεβού έχει μειωθεί. Εάν μετατίθενται αυτά που δεν εξυπηρετήθηκαν τον προηγούμενο μήνα (διότι βγάζει και μια λίστα αναμονής) έχει καλώς. Εάν υπάρχει κάτι άλλο και κλείνονται, δεν το γνωρίζω. Αλλά το θέμα είναι μια «πληγή» για όλους τους πολίτες. Τα ηλεκτρονικά ραντεβού εφαρμόσθηκαν στο Νοσοκομείο Ξάνθης για πρώτη φορά. Είχα εκφράσει τα παράπονά μου πάρα πολλές φορές και στον προηγούμενο διοικητή, διότι δεν είναι δυνατόν ένα άτομο σε μεγάλη ηλικία να ασχολείται με το ιντερνέτ. Και έτσι – επειδή τα παιδιά τους μπορεί να λείπουν στο εξωτερικό κλπ – προσέρχονται στον φαρμακοποιό ο οποίος κάνει αγώνα δρόμου, να τα καταφέρει. Ειδικά σε ορισμένα ιατρεία, δεν μπορούμε να κλείσουμε ραντεβού. Επανειλημμένως έχω πει ότι θα πρέπει να υπάρχει μια τηλεφωνική γραμμή εξυπηρέτησης για να κλείνουν ραντεβού οι μεγάλοι σε ηλικία πολίτες, διότι διαφορετικά δεν θα εξυπηρετηθούν ποτέ. Όσον αφορά στο αδιάβλητο που επικαλούνται, από την στιγμή που ο υπάλληλος που κλείνει τα ραντεβού έχει πρόσβαση σε αυτά και μπορεί να επισημάνει ότι ο «Χ» έκλεισε «τόσα»« ραντεβού, σημαίνει ότι μπορεί και τα βλέπει και πριν κλειστούν. Ο νοών νοείτω. Είναι καλό να μοιράζονται τα ραντεβού και να υπάρχει ένα τηλεφωνικό σύστημα. Κάποτε στο Πανεπιστημιακό της Αλεξανδρούπολης κλείναμε πιο εύκολα ραντεβού – το τελευταίο διάστημα δεν έχω ασχοληθεί ξανά – ενώ αντίθετα υπήρχε αυτή η αδυναμία του συστήματος για την Ξάνθη. Δεν είναι πάντα η τεχνολογία η ιδανική λύση, ειδικά για ανθρώπους που δεν γνωρίζουν από υπολογιστές και επειδή μπορεί την δεδομένη στιγμή ο φαρμακοποιός να εξυπηρετεί κάποιον άλλο και να «φύγει» το δίλεπτο και να μην μπορεί κάποιος να εξυπηρετηθεί για το ραντεβού του. Θα πρέπει να βρεθεί μια «φόρμουλα» με το τηλέφωνο, ώστε να εξυπηρετούνται αυτοί που έχουν άμεση ανάγκη να εξεταστούν από γιατρό και αδυνατούν να έχουν πρόσβαση στο ηλεκτρονικό σύστημα. Εν τω μεταξύ, τα ραντεβού λιγοστεύουν και ορισμένες φορές οι κλινικές δεν βγάζουν και καθόλου, διότι και αυτοί είναι λιγότεροι και έχουν και άλλα ιατρεία. Το Νοσοκομείο Ξάνθης έχει πολλά στο «κεφάλι» του. Δεν είναι ο,τι καλύτερο αυτήν την εποχή. Πάντως, ο κόσμος έρχεται και σε εμάς για ραντεβού, γιατί πολλές φορές η πλατφόρμα η δική μας λειτουργεί πιο γρήγορα από την εφαρμογή που έχει κάποιος στο κινητό του. Κατά βάση όμως, στον φαρμακοποιό προστρέξει κάποιος ασθενής μεγάλης ηλικίας, που τον έχουμε πελάτη και αδυνατεί να κλείσει ο ίδιος το ραντεβού του. Και μην μου πουν για το «αδιάβλητο του συστήματος». Δεν το δέχομαι.

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΟΑΕΕ ΞΑΝΘΗΣ: ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΓΙΝΕΙ ΔΕΚΤΕΣ ΤΕΤΟΙΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ

Αξίζει να σημειωθεί ότι απευθυνθήκαμε και στον πρόεδρο του Σωματείου Συνταξιούχων ΟΑΕΕ Ξάνθης κ. Σωτήρη Τσιακίρογλου, καθώς οι καταγγελίες στην «Θ» έφτασαν από μεγαλύτερης ηλικίας συμπολίτες μας, ο οποίος επισήμανε ότι:

Εάν συμβαίνει αυτό, όπως το λέτε, όντως είναι ένα σοβαρότατο πρόβλημα. Πλην όμως, αυτό που έχω να πω είναι ότι προσωπικά εγώ, αλλά και όλα τα μέλη του ΔΣ του Σωματείου Συνταξιούχων ΟΑΕΕ, δεν έχουν γίνει δέκτες τέτοιων προβλημάτων. Εάν έφταναν στα «αυτιά» μας τέτοιες αναφορές, οπωσδήποτε θα ενεργούσαμε διότι σε κάθε πρόβλημα συνταξιούχων όταν τίθεται – πάντοτε- προσπαθούμε να δώσουμε λύση ή να πληροφορήσουμε τους συνταξιούχους για το τι γίνεται. Δυστυχώς όμως, για αυτό που μου αναφέρετε, δεν μας έγινε κανένα παράπονο. Θεωρώ ότι είναι υπαρκτό το πρόβλημα, αλλά δεν ξέρω για ποιο λόγο – ίσως να είναι και η πανδημία – δεν έφτασε κάτι.

Δεν λειτουργεί και το Σωματείο τόσο καλά αυτήν την στιγμή γιατί έχουμε και το πρόβλημα της πανδημίας και ίσως και ο κόσμος να μην κοινοποιεί – να μην μας κάνει γνωστό – το πρόβλημα που έχει.