«Αίμα» στην άσφαλτο και σε τροχαία με ποδήλατα Αλλά γιατί;

Αφ. Τσακιρίδης: «Οι ποδηλάτες πρέπει να κινούνται δεξιά και ο ένας πίσω από τον άλλο»

Στ. Γουναρίδης: «Και οι ποδηλάτες πρέπει να τηρούν τον ΚΟΚ»

«Χρειάζεται προσοχή από όλους» συγκλίνουν αμφότεροι, μιλώντας στην «Θ»

Πληθαίνουν τα δυστυχήματα με ΙΧ και… ποδηλάτες, που θα πρέπει όμως να επιδεικνύουν μεγαλύτερη προσοχή, καθώς πολλές φορές παραβαίνουν και οι ίδιοι τους κανόνες και τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ποδηλατώντας κυρίως σε επαρχιακές, αλλά και σε εθνικές οδούς, ο ένας δίπλα στον άλλο, με αποτέλεσμα να κλείνουν το ένα από τα δύο «ρεύματα» κυκλοφορίας, φέρνοντας και τους οδηγούς σε ιδιαίτερα δύσκολη θέση.

Για όλα τα παραπάνω και με αφορμή τα πρόσφατα ατυχήματα με ποδήλατα όπου χάθηκαν ανθρώπινες ζωές, μίλησαν στην «Θ» ο Πρόεδρος του Ποδηλατικού Συλλόγου Ξάνθης «Ο ΠΗΓΑΣΟΣ» κ. Αφεντούλης Τσακιρίδης, ο οποίος επισήμανε μεταξύ άλλων ότι «αυτό που πολλοί ποδηλάτες κάνουν είναι μεγάλο σφάλμα» και έδωσε τις δικές του συμβουλές σε όλους όσοι χρησιμοποιούν το ποδήλατο, καθώς και ο Πρόεδρος  του Συνεταιρισμού Eurotaxi Ξάνθης κ. Στέλιος Γουναρίδης, ως εκπρόσωπος των ανθρώπων που βρίσκονται στο «τιμόνι» περισσότερο από κάθε άλλον…

«ΟΙ ΠΟΔΗΛΑΤΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΔΕΞΙΑ ΚΑΙ Ο ΕΝΑΣ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΛΛΟ»

Ειδικότερα ο κ. Τσακιρίδης ανέφερε επακριβώς ότι «όταν μιλάμε για ποδηλατόδρομους, σε αυτήν τουλάχιστον την πόλη, μιλάμε για κάτι που…δεν υπάρχει. Πέραν αυτού όμως, και επειδή μιλάμε για φαινόμενα που συχνά συμβαίνουν εκτός πόλης, κυρίως στον επαρχιακό δρόμο. Ο ΚΟΚ, λέει ότι οι ποδηλάτες πρέπει να κυκλοφορούν στο δεξί άκρο της λωρίδας που κινούνται και ο ένας πρέπει να είναι πίσω από τον άλλο. Αυτό λέει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και αυτό πρέπει να είναι σεβαστό. Είναι λάθος που δεν το κάνουν κάποιοι ποδηλάτες αυτό. Είναι λάθος όταν κινούνται ο ένας δίπλα στον άλλο ή όταν κινούνται ως «μπουλούκι». Εννοείται πως καταδικάζουμε την πρακτική αυτή. Όσον αφορά όμως την κίνηση των ποδηλατών, επειδή αυτή γίνεται εκτός πόλης σχεδόν αποκλειστικά από αθλητές ποδηλασίας, που κάνουν τις προπονήσεις (γιατί αυτές οι προπονήσεις γίνονται στο επαρχιακό δίκτυο), παράλληλα αυξάνεται και η ταχύτητα κίνησης του ποδηλάτου (40-50 χιλιόμετρα την ώρα). Συνεπώς απευθείας φτιάχνουμε ένα προφίλ ποδηλάτη που κινείται κανονικά ως οδηγός μοτοσικλέτας. Άρα θέλει πολύ μεγάλη προσοχή και από τον ίδιο, γιατί πρέπει να κινείται σωστά στον δρόμο αλλά και από τους οδηγούς. Επίσης ο ΚΟΚ, σε αυτό το σημείο λέει ότι τα αυτοκίνητα που πλησιάζουν ένα ποδήλατο, πρέπει να κινούνται παράλληλα σε αυτό, τουλάχιστον 1.5 μέτρο (1 μέτρο δίνει ο ΚΟΚ όταν το αυτοκίνητο κινείται κάτω από 60 χλμ και 1.5 μέτρο και πάνω, όταν είναι πάνω από 60 τα χλμ). Αυτό δεν το τηρούν πολλοί δυστυχώς αλλά αυτή είναι η αιτία που προκαλεί τα περισσότερα ατυχήματα. Δηλαδή, έρχεται πολύ κοντά στον ποδηλάτη το αυτοκίνητο, συνήθως έχει μεγαλύτερη ταχύτητα από 60 χλμ και ο «στροβιλισμός» που γίνεται επηρεάζει πολύ τον ποδηλάτη, οπότε είτε τον «πετά» εκτός δρόμου είτε του προκαλεί αστάθεια στην οδήγηση και έτσι έχουμε τα ατυχήματα».

«ΠΡΟΒΛΗΜΑ Η ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ ΟΤΑΝ ΠΛΗΣΙΑΖΟΥΝ ΕΝΑΝ ΠΟΔΗΛΑΤΗ»

 «Επίσης, ένα δεύτερο σημείο αφορά στο πόσο εμφανής είναι ο ποδηλάτης (δηλαδή αν έχει διακριτικά, φώτα κλπ). Συνήθως βέβαια, δεν θα δεις κάποιο ποδηλάτη να κάνει προπονήσεις το βράδυ» συνέχισε ο ίδιος, σημειώνοντας ότι «το πρόβλημα είναι η ταχύτητα των οδηγών όταν πλησιάζουν έναν ποδηλάτη και η προσοχή που δίνουν σε έναν ποδηλάτη. Το ποδήλατο, δεν είναι ούτε μηχανάκι ούτε αυτοκίνητο. Είναι ένα πολύ αδύναμο μέσο, το οποίο μπορεί να εκτροχιαστεί ή να παρεκτραπεί ανά πάσα στιγμή. Βεβαίως υπάρχουν και μη επαγγελματίες ποδηλάτες που θα πρέπει να τηρούν και αυτοί τους κανόνες. Εμείς πρωτίστως λέμε στους ποδηλάτες πως πρέπει να κινούνται στα δεξιά του δρόμου. Ωστόσο, υπάρχουν και πρακτικά θέματα. Αν κινείσαι δεξιά και βλέπεις ξαφνικά μπροστά σου μια λακκούβα, θα πρέπει να κάνεις έναν ελιγμό. Οπότε η προσοχή θα πρέπει να είναι αυτού που σε βλέπει. Είμαστε όμως κάθετοι στο ότι ο ποδηλάτης πρέπει να κινείται δεξιά και αν είναι πολλοί να κινούνται ο ένας πίσω από τον άλλον κυρίως σε επαρχιακό δρόμο. Όμως χρειάζεται από όλους μας ένας σεβασμός στον ποδηλάτη, γιατί ας μην ξεχνάμε ότι ο άνθρωπος που παίρνει το ποδήλατο για να κυκλοφορήσει, ισούται με ένα αυτοκίνητο λιγότερο στην κυκλοφορία των δρόμων μας».

 «ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΔΗΛΑΤΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΗΡΟΥΝ ΤΟΝ ΚΟΚ»

Απο την πλευρά του ο κ. Γουναρίδης ανέφερε ότι «όταν πρόκειται για ποδηλατικούς αγώνες, υπάρχει πάντα και αστυνομία από πίσω για να μπαίνουν και οι απαραίτητες σημάνσεις. Όταν βγαίνουν μεμονωμένα, πρέπει και αυτοί να τηρούν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, γιατί αλλιώς κινδυνεύουν και αυτοί και εμείς. Πρέπει επίσης να σέβονται το κόκκινο φανάρι και να κινούνται στην δεξιά λωρίδα. Δεν μπορεί να πηγαίνουν ανεξέλεγκτα και να λένε μετά ότι φταίει το αυτοκίνητο. Φυσικά από την πλευρά μας και εμείς οι οδηγοί πρέπει να προσέχουμε. Γενικά όμως δεν το έχω συναντήσει και πολύ στην Ξάνθη το φαινόμενο αυτό. Όσοι ασχολούνται επαγγελματικά με το ποδήλατο, έχουν το κράνος τους, τον ανάλογο εξοπλισμό κλπ και σε γενικές γραμμές τηρούν τον ΚΟΚ. Προφανώς και είναι απαράδεκτο να πηγαίνουν όλοι μαζί στον δρόμο. Πρέπει να πηγαίνουν από δεξιά και ο ένας πίσω από τον άλλον. Αν είναι ένας οδηγός λίγο πιο απρόσεκτος ή αν γίνει μια προσπέραση ή αν δεν υπάρχει καλή ορατότητα, επάνω σε μια στροφή, μπορεί να έχουμε ατύχημα».

«ΠΑΡΕΞΗΓΗΜΕΝΟ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ – ΒΕΛΤΙΩΘΗΚΕ Η ΟΔΗΓΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΩΝ ΞΑΝΘΙΩΤΩΝ»

«Επειδή είναι λίγο παρεξηγημένα τα πράγματα με το αυτοκίνητο, εγώ που είμαι 21 χρόνια επάνω στο «τιμόνι», σταματώ παντού και βέβαια και στις διαβάσεις» συνέχισε ο ίδιος, σημειώνοντας με έμφαση ότι «βλέπω πως στην Ξάνθη, έχει βελτιωθεί πάρα πολύ η οδική συμπεριφορά του οδηγού».