Μαθητές… «τριών» ταχυτήτων – Δεν επιλύθηκε ακόμη το θέμα με τα δημόσια βιβλία
Αχ. Καρά: «Περιμένουμε την εισήγηση της επιτροπής προς το υπουργείο»
Μαθητές όχι «δύο» αλλά τριών ταχυτήτων, συναντά κανείς στα Μειονοτικά Σχολεία της Ξάνθης, καθώς κάποιοι από αυτούς διδάσκονται με την ύλη από τα βιβλία του προγράμματος «Φραγκουδάκη», κάποιοι άλλοι από αυτά του Οργανισμού Εκδόσεων Διδακτικών Βιβλίων (δημόσια) και κάποιοι άλλοι και από τις δύο επιλογές!.Κάτι που επιβεβαιώνει στην «Θ» ο Πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής του Μεινονοτικού Σχολείου Χρύσας κ. Αχμέτ Καρά, ο οποίος μιλά για το συγκεκριμένο θέμα και τονίζει πως ακόμη δεν έχει λυθεί το ζήτημα (για το οποίο πριν μερικούς μήνες υπήρξαν και κινητοποιήσεις από γονείς και μαθητές με την αποχή).
«ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΝ ΑΝΑΜΟΝΗ ΤΗΣ ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΡΜΟΔΙΑΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ»
Ειδικότερα ο ίδιος αναφέρει επακριβώς στην «Θ» ότι «είχαμε συναντηθεί κάποια στιγμή με τα μέλη της επιτροπής εδώ στην Ξάνθη και την επόμενη ημέρα συναντήθηκαν με γονείς και επιτροπές στην Κομοτηνή. Ανταλλάξαμε πάλι κάποιες απόψεις, μιλήσαμε για τις θέσεις μας και για το ότι δεν θέλουμε τα βιβλία του προγράμματος «Φραγκουδάκη» και όπως είχε συμφωνηθεί στην Αθήνα, η επιτροπή μας είχε υποσχεθεί ότι θα τελειώσει την αποστολή της σε 2-3 μήνες και θα εισηγηθεί στο υπουργείο για την μειονοτική εκπαίδευση ως προς το ελληνόγλωσσο πρόγραμμα. Περιμένουμε λοιπόν. Είμαστε σε αναμονή».
«ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΑ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ»
«Μετά την τρίτη εγκύκλιο που απέστειλε το υπουργείο, το πρόβλημα σε ορισμένα σχολεία έχει επιλυθεί. Είναι βέβαια πολύ λίγα τα σχολεία αυτά, αλλά έχουν ξεκινήσει και κάνουν μαθήματα από το πρόγραμμα των δημοσίων βιβλίων. Σε κάποια σχολεία οι δάσκαλοι χρησιμοποιούν και τα δύο βιβλία, αλλά στα περισσότερα (ενώ έχουν λάβει τα βιβλία) δεν τα έχουν δώσει καν στα παιδιά» συνέχισε ο ίδιος, τονίζοντας ότι «έχουμε διαφορετική αντιμετώπιση των παιδιών στα μειονοτικά σχολεία. Θα σας δώσω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Τουλάχιστον μέχρι και πριν τις γιορτές, όπως μάθαμε στην τελευταία συνάντηση με τις Σχολικές Επιτροπές, στον Κένταυρο υπάρχουν δύο τάξεις τις 6ης Δημοτικού, δύο τμήματα, με τον ίδιο δάσκαλο και στο ένα τμήμα χρησιμοποιείται το βιβλίο που υπάρχει στα δημόσια σχολεία και στο άλλο τμήμα δεν χρησιμοποιείται. Είναι ο ίδιος εκπαιδευτικός που έχει δυο τμήματα ίδιας τάξης, στο ένα τμήμα χρησιμοποιεί το πρόγραμμα «Φραγκουδάκη» και στο άλλο το δημόσιο βιβλίο. Στον κάμπο αντίστοιχα σε κάποια σχολεία έχει επιλυθεί το ζήτημα, αλλά σε κάποια άλλα, οι δάσκαλοι, όχι μόνο είναι αρνητικοί αλλά καμιά φορά, επιμένοντας, φτάνουν και στο σημείο να «απειλούν» και τους γονείς. Περιμένουμε λοιπόν την εισήγηση της αρμόδιας επιτροπής προς το υπουργείο, την οποία υποθέτω ότι θα αποστείλει και σε εμάς (αυτό κανονικά θα πρέπει να γίνει) και έχουμε μια συχνή επαφή με τον Βουλευτή Ξάνθης κ. Χουσεΐν Ζεϊμπέκ για το θέμα».
«ΔΕΝ ΕΠΙΛΥΘΗΚΕ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ – ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΤΟ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟ ΤΗΣ ΧΡΥΣΑΣ»
«Στην συνάντηση που είχαμε στην Αθήνα, μας είχαν πει πως η επιτροπή σε δύο – τρεις μήνες θα εισηγηθεί στο υπουργείο σχετικά με το πώς πρέπει να είναι η εκπαίδευση της μειονότητας ως προς το ελληνόγλωσσο πρόγραμμα. Άρα εντός των ημερών θα πρέπει να ολοκληρωθεί το έργο της και μέχρι το τέλος Ιανουαρίου, θεωρώ ότι θα έχουν την εισήγηση» ανέφερε επίσης ο κ. Καρά, ενώ αναφορικά με το αν οι γονείς των μαθητών θα κινητοποιηθούν εκ νέου, σημειώνει ότι «αν δεν δοθεί η λύση, δεν αποκλείεται και κάτι τέτοιο. Δεν έχει λυθεί το ζήτημα, αν και πιστεύαμε ότι θα λυθεί με την 3η διευκρινιστική εγκύκλιο που έστειλε το υπουργείο. Δυστυχώς όμως. Μπορώ να σας πω μάλιστα ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα υπάρχει στο Μειονοτικό Σχολείο Χρύσας. Τα βιβλία ήρθαν και στην αρχή είπαν ότι δεν θα μοιραστούν και ότι θα πάρουν από ένα βιβλίο μόνον οι δάσκαλοι. Στην συνέχεια, αφού διαμαρτυρηθήκαμε ως γονείς, είπαν ότι θα πάρουν τα βιβλία τα παιδιά, αλλά θα μένουν στο σχολείο. Τότε, αντιδράσαμε ξανά, αφού υποτίθεται ότι τα παιδιά θα έκαναν μάθημα από αυτά τα βιβλία. Πως θα διαβάζαμε εμείς τα παιδιά στο σπίτι. Τελικά μόνον σε μια τάξη γίνεται μάθημα από τα δημόσια βιβλία και σε όλα τα υπόλοιπα, δεν έχουν μοιραστεί καν και χρησιμοποιούνται τα βιβλία του προγράμματος «Φραγκουδάκη. Είμαστε σε χειρότερη κατάσταση από πριν. Δεν το θέλαμε αυτό, αλλά από την στιγμή που ούτε οι αρμόδιοι ενδιαφέρονται, λέγοντας ότι είναι θέμα εκπαιδευτικό και ότι θα το επιλέξει ο εκπαιδευτικός ανάλογα με το επίπεδο των μαθητών. Όμως δεν μπορεί να παίζουν με την νοημοσύνη μας. Είναι δυνατόν να έχουν διαφορετικό επίπεδο, δύο τμήματα παιδιών ίδιας ηλικίας, στο ίδιο σχολείο του Κενταύρου; Αυτά είναι γελοία πράγματα».