Άμεση ανάγκη παρεμβάσεων στα παλιά ασανσέρ της Ξάνθης

Με αφορμή την «βουτιά» του ανελκυστήρα στο Νοσοκομείο «Ερυθρός Σταυρός»

Δημ. Παμπόρης: «Πρόβλημα για τις οικοδομές που δεν πληρώνουν τον συντηρητή – Ο Δήμος αναλαμβάνει την σφράγιση»

Έντονος προβληματισμός επικρατεί σε ιδιοκτήτες και ενοίκους πολυκατοικιών με αφορμή το περιστατικό που συνέβη προχθές στο νοσοκομείο της Αθήνας «ΕΡΥΘΡΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ», καθώς έπεσε ένα ασανσέρ με αποτέλεσμα να τραυματιστούν τέσσερις άνθρωποι. Το ασανσέρ έκανε «βουτιά» από τον 2ο όροφο και μέσα σε αυτό, την ώρα του ατυχήματος, βρίσκονταν 2 άτομα πληρώματος ιδιωτικού ασθενοφόρο, ένας ασθενής και ένας συνοδός, οι οποίοι τραυματίστηκαν και νοσηλεύονται εκτός κινδύνου.

Το ερώτημα που δημιουργείται και στη δική μας περίπτωση (Ξάνθη) είναι: Κατά πόσο συντηρημένα είναι τα ασανσέρ της πόλης μας; Τι συμβαίνει με τα παλαιότερου τύπου που βρίσκονται σε αρκετές οικοδομές της Ξάνθης όπου και μάλιστα πολλές εξ αυτών στεγάζουν γραφεία και ιατρεία; Τι γίνεται όταν μια οικοδομή σταματά να πληρώνει τον συντηρητή του ανελκυστήρα; Πότε και με ποιον τρόπο, έρχεται η «σφράγιση» και πως διασφαλίζεται η ασφάλεια όσων τα χρησιμοποιούν;  

Απαντήσεις σε όλα τα παραπάνω δίνει μέσα από την «Θ» ο ιδιοκτήτης Τεχνικού Γραφείου Ανελκυστήρων κ. Δημήτρης Παμπόρης.

«ΑΠΟ ΑΣΤΟΧΙΑ ΥΛΙΚΟΥ ΤΟ ΣΥΜΒΑΝ ΣΤΟΝ «ΕΡΥΘΡΟ» – ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΤΑΚΤΙΚΗ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΕΛΚΥΣΤΗΡΩΝ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΟΧΗ ΤΩΝ ΠΑΛΙΩΝ»

Αναλυτικότερα, ο κ. Παμπόρης, εξήγησε στην «Θ» ότι «το κομμάτι της τακτικής συντήρησης είναι κάτι που αφορά σε όλους τους ανελκυστήρες. Πιστεύω ότι τουλάχιστον στην Ξάνθη φροντίζουμε οι ανελκυστήρες μας να λειτουργούν με ασφάλεια. Αναφορικά με το συγκεκριμένο περιστατικό στον «ΕΡΥΘΡΟ ΣΤΑΥΡΟ»,  επρόκειτο για έναν αρκετά παλιό ανελκυστήρα, που από ότι μάθαμε (αν και δεν έχει βγει επίσημα το πόρισμα) αφορούσε σε περίπτωση «μία στο εκατομμύριο».  Ήταν αστοχία υλικού. Παρενέβη η ασφαλιστική δικλείδα και για αυτό και δεν τραυματίστηκε κάποιος σοβαρά. Αναφορικά με την Ξάνθη, δεν μπορώ να αναφερθώ σε όλους τους ανελκυστήρες καθώς αποτελεί ένα τεράστιο κομμάτι. Μένω στην άποψη ότι φροντίζουν – τουλάχιστον οι συντηρητές – να λειτουργούν με ασφάλεια οι ανελκυστήρες. Σίγουρα τα ασανσέρ παλαιού τύπου θέλουν μία ιδιαίτερη προσοχή. Πρέπει να μπουν σε ένα κομμάτι αδειοδότησης για να αλλαχθούν κάποια πράγματα, μετά από έκθεση ελέγχου που γίνεται από τους φορείς για να μπορούν τουλάχιστον να συμβαδίζουν με πιο σύγχρονα πρότυπα. Αλλα πράγματα που αφορούν στο κομμάτι της λειτουργίας και της επικινδυνότητας, είναι κάτι που συντηρητής στην τακτική του συντήρηση πρέπει να τα βλέπει και ανάλογα να πράττει. Όταν δει ότι κάτι πηγαίνει στραβά, θα πρέπει είτε να σφραγίζεται ο ανελκυστήρας είτε να αποκαθίσταται το πρόβλημα την ίδια στιγμή. Αν δηλαδή υπάρχει ένα φθαρμένο συρματόσχοινο, δεν μπορείς να πηγαίνεις κάθε τόσο και να βλέπεις ότι είναι φθαρμένο και απλά να το αφήνεις. Πρέπει να συνεννοηθείς με την οικοδομή και να πεις ότι για να μπορέσει ο ανελκυστήρας να λειτουργεί με ασφάλεια, θα πρέπει να αλλαχθεί. Αν δεν θέλουν να το αλλάξουν, θα πρέπει να κλείσει ο ανελκυστήρας».

«ΑΥΤΟ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΙΣ ΟΙΚΟΔΟΜΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΤΟΝ ΣΥΝΤΗΡΗΤΗ – Ο ΔΗΜΟΣ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΗΝ ΣΦΡΑΓΙΣΗ»

Επίσης ο ίδιος τόνισε ότι «στις οικοδομές που αποφασίζουν ότι δεν θέλουν να πληρώνουν, τότε πολύ απλά ο συντηρητής δηλώνει ότι παραιτείται από την συντήρηση του ανελκυστήρα – και αν δεν βρουν κάποιον άλλον συντηρητή – αναλαμβάνει ο δήμος να σφραγίσει τον ανελκυστήρα. Καθόλη όμως τη λειτουργία του και ανεξάρτητα από την οικονομική οφειλή που υπάρχει, ο ανελκυστήρας δεν πρέπει να μείνει ασυντήρητος. Αν παραιτηθεί ο συντηρητής, η οικοδομή θα πρέπει να ψάξει να βρει κάποιον άλλον. Αν δεχτεί κάποιος άλλος να το κάνει χωρίς να τον πληρώνουν, μπορεί να αναλάβει τον ανελκυστήρα και να είναι εκείνος υπεύθυνος. Αν δεν βρεθεί όμως και δεν υπάρξει κάποιος που θα αναλάβει τον ανελκυστήρα θα παραμείνει κλειστός. Ο ανελκυστήρας είναι ένα μέσο μαζικής μεταφοράς αυτόνομο, που του δίνουμε μία εντολή πατώντας ένα κουμπί και όλα τα υπόλοιπα τα κάνει μόνο του και άρα θα πρέπει να υπάρχει κάποιος να το επιτηρεί. Ανελκυστήρας – επίσημα- χωρίς συντηρητή δεν μπορεί να λειτουργήσει για τον απλό λόγο ότι κανένας συντηρητής δεν θα ήθελε να τον έχει στην ευθύνητου, χωρίς να πληρώνεται για τις υπηρεσίες του. Προτιμά χίλιες φορές να κλείσει ο ανελκυστήρας και να λήξει την συνεργασία του με την οικοδομή, παρά να πει ότι δεν τον συντηρεί επειδή δεν πληρώνεται. Θέλω να πιστεύω ότι τουλάχιστον στην πόλη μας δεν υπάρχει συντηρητής που δεν ελέγχει τους ανελκυστήρες. Μπορεί να διαφωνήσουμε όλοι σε πολλά πράγματα με τις οικοδομές, αλλά όταν θα κρίνουμε απαραίτητο, θα πάμε να δηλώσουμε παραίτηση από τον ανελκυστήρα. Μέχρι εκείνη τη στιγμή όμως, ο ανελκυστήρας θα έχει τις τακτικές επισκέψεις μας».

«ΧΡΗΖΟΥΝ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΥ, ΤΑ ΠΑΛΙΑ ΑΣΑΝΣΕΡ – ΜΕΣΩ ΦΟΡΕΑ Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΕΛΕΓΧΟΥ»

Τέλος, ο κ. Παμπόρης, συμβούλευσε τους ξανθιώτες ως εξής:

«Οι ανελκυστήρες – τουλάχιστον οι παλιοί – θα πρέπει να εκσυγχρονιστούν για να συμβαδίζουν με το πιο καινούργιο πρότυπο που υπάρχει. Αυτό περιλαμβάνει μέσα και όλα τα κομμάτια ασφαλείας. Κατά την διαδικασία που γίνεται τα τελευταία χρόνια, η οικοδομή καλεί έναν φορέα ή μιλά με τον συντηρητή για να φροντίσει κάποιο ραντεβού με έναν φορέα, ο φορέας θα κάνει μία τεχνική έκθεση ελέγχου και το εκάστοτε γραφείο θα κάνει την τεχνο-οικονομική προσφορά. Εάν συμφωνήσει με την οικοδομή, προχωρά σε αντικατάσταση όσων έχει ζητήσει ο φορέας και κατά συνέπεια στην έκδοση του πιστοποιητικού. Συμβαδίζοντας με το καινούργιο πρότυπο, λέμε ότι έχουμε κάνει έναν παλαιότερης τεχνολογίας ανελκυστήρα, να είναι πιο ασφαλής. Οι παλιοί ανελκυστήρες πρέπει να «θωρακιστούν» και για αυτούς που τους χρησιμοποιούν αλλά και για τους συντηρητές».