«Κοροϊδία» τελικά τα νέα μέτρα για τις νταλίκες που χρησιμοποιούν τους παράδρομους της Εγνατίας

Αιχμές για την αδράνεια της απερχόμενης πρυτανείας του Δ.Π.Θ. στο project των δορυφορικών διοδίων

Ερώτηση προς τους Υπουργούς Μεταφορών, Εσωτερικών και Οικονομικών κατέθεσαν ο Βουλευτής Έβρου κι Επίτιμος Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ, Αναστάσιος Δημοσχάκης, μαζί με το Βουλευτή Δράμας Δ. Κυριαζίδη και  το Βουλευτή Καβάλας Ν. Παναγιωτόπουλο για το πρόβλημα των επικίνδυνων διελεύσεων ξένων φορτηγών από οικισμούς της Περιφέρειας Αν. Μακεδονίας και Θράκης.

«ΤΑ ΑΝΕΙΣΠΡΑΚΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΔΙΑΤΡΑΝΩΝΟΥΝ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ…»

Για το θέμα που απασχόλησε έντονα την κοινή γνώμη μιλά στην «Θ» ο κ. Αν. Δημοσχάκης, ο οποίος αναφέρει: «κατά το παρελθόν, ανέδειξα και πάλι μαζί με τους Βουλευτές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ότι τα φορτηγά προκειμένου να αποφύγουν τα διόδια (όπου λειτουργούν κατά μήκος της Εγνατίας αλλά και σε λοιπούς αυτοκινητόδρομους) χρησιμοποιούν τους παράλληλους δρόμους. Πρώτον προκαλούν ζημιά διότι τα συγκεκριμένα οχήματα είναι ογκώδη (και πολλές φορές υπέρβαρα). Οι δε παράδρομοι που έχουν δημιουργηθεί είναι μόνο για την εξυπηρέτηση των παρέβριων οικισμών όπου διαμένουν οι κάτοικοι και όχι για να διευκολύνουν αυτού του είδους τα μεγάλα φορτηγά και κυρίως αυτά που έρχονται από το εξωτερικό τα οποία είναι πλέον ογκώδη και υπέρβαρα. Το Υπουργείο Μεταφορών είδε σαν καλή ευκαιρία να προβεί στην τροποποίηση του νομοθετικού πλαισίου και την επιβολή κυρώσεων μέσα από την κάθετη και οριζόντια σήμανση που συμπλήρωσε αυτήν την ενέργεια. Στο δια ταύτα όμως, αυτή η παραβίαση γίνεται ακόμη μεγαλύτερη διότι δεν μπορεί να επιβάλλει πρόστιμα η τροχαία και αν επιβάλλει, αυτά δεν εισπράττονται ποτέ διότι δεν υπάρχει μηχανισμός στα σημεία εισόδου – εξόδου της χώρας για να ελέγχει ώστε αυτά τα πρόστιμα τα οποία επιβάλλουν οι κατά τόπους υπηρεσίες Τροχαίας (και όχι μόνο αλλά και η Δημοτική Αστυνομία, τα Μικτά Συνεργεία Ελέγχου κλπ). Το αποτέλεσμα λοιπόν είναι… μια «τρύπα» στο νερό. Για αυτό εγκαλούμε την κυβέρνηση. Θα πρέπει να φτάσει γρήγορα στο σημείο (μετά τον Κ.Ο.Κ που αναθεωρήθηκε από την Βουλή των Ελλήνων), να εξασφαλίσουμε και τον νόμο, να εξασφαλίσουμε και την διαδικασία. Να δούμε με ποιο τρόπο αυτά τα πρόστιμα που θα βεβαιώνονται, θα εισπράττονται. Να καταλάβουν οι γείτονές μας και όσοι είναι χρήστες των Εθνικών Οδών και των Αυτοκινητοδρόμων και όχι μόνο, ότι στην Ελλάδα μπαίνεις ελεύθερα αλλά αν διαπράξεις αδικήματα ακόμη και σε βαθμό πταίσματος, θα πρέπει να τα πληρώσεις. Θα πρέπει να οργανωθούμε σε αυτήν την βάση και αυτήν την έννοια είχε η δική μας κοινοβουλευτική ενέργεια, την οποία την πρώτη φορά την είχα ξεκινήσει εγώ και την δεύτερη την ξεκίνησε ο κ. Κυριαζίδης και συνυπογράψαμε εγώ και ο κ. Παναγιωτόπουλος».

«ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΜΕ ΓΡΗΓΟΡΑ ΣΤΑ ΔΟΡΥΦΟΡΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ…»

«Θέλουμε να θωρακίσουμε τους αυτοκινητοδρόμους μας. Θέλουμε νοικοκυροσύνη στους δρόμους. Θέλουμε να μην προκαλούν το λαϊκό αίσθημα οι ξένοι αλλά και οι ντόπιοι οι οποίοι κάνουν πονηρίες και αποφεύγουν τα διόδιά μας και χρησιμοποιούν τους παραδρόμους» συνεχίζει ο ίδιος, ενώ αναφορικά με τα δορυφορικά διόδια επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι «…για το θέμα αυτό είχα συμφωνήσει και είχα δώσει όλη την τεχνογνωσία και την εμπειρία που διέθετα στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο, προκειμένου αυτό με τους επιστήμονες που διαθέτει να βγάλει ένα project και να το χρησιμοποιήσει ως Πανεπιστήμιο και ως Ελλάδα γιατί είναι πρωτοποριακά τα δορυφορικά διόδια και θα πρέπει να κινηθούμε προς αυτήν την κατεύθυνση. Δυστυχώς όμως η παρούσα διοίκηση του ΔΠΘ, παρά το ότι είχε δεσμευθεί η προηγούμενη Πρυτανεία, δεν υλοποίησε το πρόγραμμα αυτό που θα ήταν ευχής έργον να γίνει. Έχω κάνει ερώτηση στον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών για τα δορυφορικά διόδια. Ελπίζω να απαντήσει στην επίκαιρη ερώτηση γιατί στην γραπτή δεν απάντησε. Να μας πει τι σκέφτεται να κάνει διότι τα μετωπικά διόδια που έχει  υιοθετήσει αυτήν την στιγμή η κυβέρνηση και συνεχίζει να τα υλοποιεί ακάθεκτη, ακυρώνουν εκ τοις πράγμασι την κατασκευή ενός κοστοβόρου δημοσίου έργου που λέγεται αυτοκινητόδρομος. Ο Αυτοκινητόδρομος γίνεται για να πηγαίνουμε πιο γρήγορα στον προορισμό μας με ταχύτητα αλλά και με ασφάλεια. Το μεν γρήγορα βέβαια ακυρώνεται αφού από τον Έβρο μέχρι την Ηγουμενίτσα θα τοποθετηθούν 38 μετωπικά διόδια. Αν διανύσουμε αυτήν την απόσταση, θα καθυστερήσουμε μόνο εξαιτίας των διοδίων κατά μία μία ώρα και ένα τέταρτο. Συνεπώς ακυρώνεται το «ταχύτερο» για το οποίο κατασκευάστηκε ο αυτοκινητόδρομος…»

ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι Βουλευτές Αν. Δημοσχάκης, Δ. Κυριαζίδης και Ν. Παναγιωτόπουλος ρωτάνε τους Υπουργούς πόσοι έλεγχοι διενεργήθηκαν κατά το 2018 και πόσα πρόστιμα επιβλήθηκαν στην περιοχή της ΑΜΘ από την Ελληνική Αστυνομία και τα κλιμάκια των Υπουργείων και επίσης αν εισπράχτηκαν τα πρόστιμα και μέσω ποιου μηχανισμού, καθώς κι αν θα βελτιώσουν τα συναρμόδια Υπουργεία το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, ώστε να εισπράττονται άμεσα τα πρόστιμα που επιβάλλονται στα ξένα φορτηγά.