Αν και Νοέμβρης «μυρίζει» Χριστούγεννα, στην αγορά της Ξάνθης

Στολίζονται οι βιτρίνες των καταστημάτων – Καλή η κίνηση την προηγούμενη εβδομάδα…

Δεντράκια, φωτάκια, αη- βασίληδες, γκι και άλλα χριστουγεννιάτικα στολίδια, έχουν αρχίσει να «κοσμούν» τις βιτρίνες των καταστημάτων της Ξάνθης, με τους επαγγελματίες να φέρνουν λίγο βιαστικά το κλίμα των γιορτών, με στόχο να ανεβάσουν την ψυχολογία των καταναλωτών. Ούτως ή άλλως, τα περισσότερα χειμερινά εμπορεύματα – αλλά και εποχιακά είδη κατά περίπτωση – έχουν παραληφθεί, ενώ ήδη έχουν ξεκινήσει και οι εργασίες για τον δημοτικό χριστουγεννιάτικο διάκοσμο, από τις τεχνικές υπηρεσίες και το Κέντρο Πολιτισμού του Δήμου Ξάνθης, όπως εξηγεί μιλώντας στην «Θ» ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ξάνθης κ. Νίκος Γρηγοριάδης.

«Είναι και θέμα ψυχολογίας»

Ο κ. Γρηγοριάδης, αναφέρθηκε κυρίως στην ψυχολογία των καταναλωτών που εκ των πραγμάτων δεν βρίσκεται και στα… καλύτερά της, λέγοντας πως: «είναι και για την ψυχολογία, αλλά και για το ότι οι εκθέσεις γίνονται πιο νωρίς και τα προϊόντα που θα στηθούν και για τα Χριστούγεννα, έχουν έρθει μέχρι τις αρχές Νοεμβρίου. Ίσως να έχει μείνει ένα μικρό εμπόρευμα που θα εκτελεσθεί μέχρι τις 15 – 20 Νοεμβρίου. Ο μεγαλύτερος όγκος των προϊόντων έχει έρθει. Φυσικά μπαίνει και ο παράγοντας «ψυχολογία», αν και ο καιρός ακόμη θυμίζει καλοκαιράκι και σίγουρα θα επιδράσει και αυτό. Ούτως ή άλλως, ο Δήμος Ξάνθης στις 4 Δεκεμβρίου θα ανάψει το δέντρο και νομίζω ότι και από τον Δήμο ξεκίνησαν και κάποιες εργασίες αναφορικά με τον διάκοσμο. Άρα γιατί να μην στολίσουν και οι επαγγελματίες τις βιτρίνες σιγά – σιγά για να δώσουν μια νότα;»

«Πήγε καλά η προηγούμενη εβδομάδα – χαμηλές οι τάσεις κατανάλωσης της τρέχουσας – θα αυξηθεί πιθανόν η κίνηση από τα τέλη Νοεμβρίου»

«Υπάρχει βέβαια ένας προβληματισμός, παρόλο που ο καιρός ευνοεί στο θέμα της μικρότερης κατανάλωσης της ενέργειας, για τους καταστηματάρχες με τα ρούχα και τα παπούτσια, που θέλουν σιγά σιγά να αρχίσουν να πωλούν και τα χειμωνιάτικα «μοντέλα» που έχουν πάρει. Σίγουρα έχουν εφοδιαστεί. Πιστεύω ότι μέχρι τις 15-20 Νοεμβρίου, θα έχουν στηθεί όλα τα καταστήματα για τα Χριστούγεννα. Χρειάζεται. Πάνω από όλα η ψυχολογία» συνέχισε ο ίδιος, σημειώνοντας ότι «η προηγούμενη εβδομάδα ήταν μια καλή εβδομάδα από όσο συμπέρανα και εγώ προσωπικά  σαν επιχείρηση αλλά και από ο,τι μίλησα με τους συναδέλφους. Ήταν μια αρκετά καλή εβδομάδα, ίσως επειδή πληρώθηκαν και οι καταναλωτές. Και η επισκεψιμότητα του τριημέρου ήταν καλή, για ταβέρνες, καφέ και γενικά εστίαση. Ευνόησαν ο καιρός και η παρέλαση. Η τρέχουσα εβδομάδα, ξεκίνησε με χαμηλές τάσεις κατανάλωσης, αλλά φαντάζομαι πως έτσι θα κινηθεί μέχρι τις 15-20 Νοεμβρίου και πιθανόν να κορυφωθεί στο τέλος, με την Black Friday και τις ιντερνετικές εκπτώσεις, αλλά και με την είσοδο στον μήνα των Χριστουγέννων. Φαντάζομαι ότι θα μπούμε σε πιο καλές καταναλώσεις. Από τα τέλη Νοεμβρίου άλλωστε ξεκινούν και πολλές ονομαστικές γιορτές. Βέβαια, από την άλλη, δεν έχουμε και εκπτώσεις τώρα (το δεκαπενθήμερο και την Κυριακή που δεν θα ισχύουν πλέον) αλλά έχουμε και…προσφορές όλο τον χρόνο. Δηλαδή, οι καταστηματάρχες θα μπορούν να κάνουν προσφορές, χωρίς να γράφουν «εκπτώσεις». Και να μην το γράφει δηλαδή έξω ένα κατάστημα, σίγουρα θα σου κάνει μια καλύτερη τιμή».

«Θέλω να πιστεύω ότι δεν θα έχουμε περιορισμούς στο ρεύμα, τουλάχιστον στον δημοτικό στολισμό»

Τέλος, ο κ. Γρηγοριάδης, επισήμανε ότι «θέλω να πιστεύω ότι δεν θα έχουμε περιορισμούς στο ρεύμα, τουλάχιστον στον δημοτικό στολισμό. Βέβαια, θα εξαρτηθεί και από τα μέτρα που θα πάρουν από την κεντρική κυβέρνηση. Θα το δούμε μέσα στον μήνα».