Άνοιξαν χθες τα μειονοτικά σχολεία της Ξάνθης, αλλά…

Στις 15 Οκτωβρίου θα επανεξετάσουν οι γονείς την στάση τους – Συνάντηση στο υπουργείο με ΙΕΠ και Α. Νοταρά

Αχ. Καρά: «Θα δούμε αν θα τηρηθούν οι δεσμεύσεις και θα πράξουμε αναλόγως»

 

Με επιφυλάξεις ανοιξαν χθες το πρωί τα μειονοτικά σχολεία της Ξάνθης, οι μαθητές των οποίων απήχαν από τα μαθήματά τους, για το γνωστό θέμα που αφορά στα βιβλία του προγράμματος «Φραγκουδάκη» και στην αντικατάστασή τους με τα δημόσια βιβλία, μετά την συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Παιδείας, την περασμένη Δευτέρα, στην οποία συμμετείχαν ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής Κ. Κουζέλης, ο σύμβουλος του Υπουργού Παιδείας Α. Νοταράς, οι βουλευτές Μ. Μουσταφά και Χ. Ζεϊμπέκ και οι Χ. Μπαλτατζή (Πρόεδρος Σχ. Εφορείας 1ου Μειονοτικού) Αχ. Καρά (Πρόεδρος Σχ. Εφορείας Π. Χρύσας) και Ε. Αχμέτ (Πρόεδρος Συνδέσμου Σχ. Εφορειών).

Συνάντηση για την οποία μίλησε στην «Θ» αποκλειστικά ο Πρόεδρος της Σχολικής Εφορείας Παλιάς Χρύσας κ. Αχμέτ Καρά, ο οποίος μάλιστα αναφέρθηκε και στο «χρονικό» της όλης ιστορίας, που οδήγησε τους γονείς να λάβουν την απόφαση για αποχή των παιδιών τους από τα μαθήματα.

ΟΙ ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΔΙΑΚΟΠΤΕΤΑΙ ΠΡΟΣΩΡΙΝΑ Η ΑΠΟΧΗ

Ειδικότερα ο ίδιος ανέφερε ότι «πήγαμε και δώσαμε και εγγράφως τα αιτήματα που έχουμε σαν γονείς, σχετικά με το ελληνόγλωσσο πρόγραμμα. Επί αυτού έγιναν κάποιες συζητήσεις σχετικά με το τι μπορεί να γίνει σύντομα και τι μακροπρόθεσμα αλλά  και τι δεν μπορεί να γίνει. Προς το παρόν έχει διακοπεί λοιπόν αυτή η αποχή – κατάληψη. Τα παιδιά μπήκαν από χθες (Τετάρτη) ξανά στα σχολεία τους. Την Τρίτη το βράδυ συναντηθήκαμε και οι υπεύθυνοι των Σχολικών Εφορειών από όλα τα σχολεία και κατόπιν συζήτησης αποφασίσθηκε να μπουν κανονικά από την Τετάρτη, τα παιδιά στα μαθήματά τους. Στις 15 Οκτωβρίου, θα επανεξετάσουμε την στάση μας. Κατά αρχήν μας είπαν ότι τα βιβλία του προγράμματος Φραγκουδάκη δεν γίνεται να αλλάξουν και ότι προς το παρόν θα συνεχίσουμε με αυτά. Εκτός αυτού όμως, θα στείλουν μια νέα διευκρινιστική οδηγία (αφού από τις άλλες οδηγίες είχε δημιουργηθεί σύγχυση) για να είναι στην επιλογή του δασκάλου και ανάλογα με το επίπεδο των παιδιών να διαλέξει ποιο βιβλίο και κατά πόσο θα το χρησιμοποιήσει. Ήταν ένα θετικό βήμα αυτό. Δεν καλύπτει βέβαια αυτά που θέλουμε εμείς αλλά είναι ένα πρώτο βήμα. Το δεύτερο και σημαντικότερο για εμάς, είναι ότι εντός δύο εβδομάδων το πολύ, θα συσταθεί μια επιτροπή που θα αποτελείται από έναν εκπρόσωπο του υπουργείου, έναν εκπρόσωπο του ΙΕΠ και έναν Καθηγητή Πανεπιστημίου (Παιδαγωγών). Αυτή η επιτροπή σε συνεργασία με μια ομάδα εργασίας που θα αποτελείται από τους δασκάλους του ελληνόφωνου προγράμματος σε μειονοτικά σχολεία και από εκπαιδευτικούς που θα προτείνουμε εμείς σαν μειονότητα, θα κάνουν μια εργασία και εντός δύο – τριών μηνών θα ετοιμάσουν μια εισήγηση προς τον Υπουργό Παιδείας σχετικά με το πώς θα πρέπει να είναι από εδώ και έπειτα το ελληνόφωνο πρόγραμμα στα μειονοτικά σχολεία. Δεν γνωρίζουμε τι θα γίνει βέβαια και αυτό λέμε ότι προς το παρόν συνεχίζουμε τα μαθήματα. Θα δούμε αν θα τηρηθούν όλα αυτά που μας είπαν την περασμένη Δευτέρα κατά την συνάντηση, θα δούμε ποια θα είναι η αντίδραση των δασκάλων σε αυτήν την νέα οδηγία, θα δούμε επίσης και αν όντως σε δύο εβδομάδες θα συσταθεί αυτή η επιτροπή και αν ζητήσουν από εμάς ονόματα εκπαιδευτικών που θα είναι στην ομάδα εργασίας. Θα γίνει και νέα συνάντηση με τις σχολικές εφορείες στις 15 Οκτωβρίου και αναλόγως πράττουμε».

ΟΙ ΛΟΓΟΙ ΤΗΣ ΑΠΟΧΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΟΣΑ ΜΕΣΟΛΑΒΗΣΑΝ

Αναφορικά με τους λόγους της αποχής των παιδιών από τα μαθήματα και τα όσα μεσολάβησαν ο κ. Καρά εξηγεί ότι «είχαμε παραπονεθεί για τις δύο αντιφατικές οδηγίες που ήρθαν στα σχολεία. Στην αρχή (10/9) μια μέρα πριν ξεκινήσουν τα μαθήματα, ήρθε μια οδηγία σχετικά με το ελληνόφωνο πρόγραμμα που έλεγε οτι ο σύλλογος διδασκόντων θα πρέπει να πάρει απόφαση για το ποια βιβλία θα διδαχθουν κλπ. Αυτή ήταν η πρώτη οδηγία. Κατόπιν αυτού, εμείς είπαμε να μην χρησιμοποιηθούν τα βιβλία του προγράμματος «Φραγκουδάκη» και ότι θέλουμε αυτά που χρησιμοποιούνται στα δημόσια σχολεία. Κατόπιν των παραπάνω, μας είπαν ότι θα έρθει και μια δεύτερη οδηγία που θα είναι πιο διευκρινιστική. Περιμέναμε λοιπόν ώσπου ήρθε η δεύτερη οδηγία στις 20/9 που έλεγε ακριβώς τα αντίθετα. Η δεύτερη οδηγία έλεγε ότι οι δάσκαλοι θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν το βιβλίο του προγράμματος «Φραγκουδάκη» και αν θέλει ο κάθε δάσκαλος, μπορεί να χρησιμοποιήσει ως βοηθητικό και το βιβλίο του δημοσίου. Κατόπιν όλων, έγινα οι συνελεύσεις των Σχολικών Εφορειών και τον γονέων σε κάθε σχολείο και αποφασίσαμε να προχωρήσουμε σε αποχή. Στην συνέχεια συναντήθηκαν οι εκπρόσωποι με τον κ. Κεραμάρη στην Κομοτηνή. Ο ίδιος μετέφερε τα αιτήματά μας στο υπουργείου, ενώ ήδη τα είχαν μεταφέρει και οι βουλευτές και κατόπιν αυτών έγινε και η συνάντηση με τον πρόεδρο του ΙΕΠ και τον κ. Νοταρά».