Με μεγάλο όγκο ασκήσεων στο σπίτι, έγινε η «αρχή» για κάποιους μαθητές
Τι λένε στη «Θ» εκπ/κοί και γονείς
Δεν έχει «ωριμάσει» ακόμη, καθώς εφαρμόζεται μόλις από τον προηγούμενο μήνα σε Δημοτικά Σχολεία της Ξάνθης.
Ωστόσο ήδη έχουν αρχίσει και οι διάφορες συζητήσεις από τους γονείς, κάποιοι εκ των οποίων «διαμαρτύρονται» και επισημαίνουν ότι «το να αφήνεις την τσάντα στο σχολείο την Παρασκευή και την Δευτέρα τα παιδιά να επιστρέφουν με ένα σωρό φυλλάδια και ασκήσεις για το σπίτι δεν έχει νόημα».
Κάτι που συνέβη προ ολίγων ημερών, με εκπαιδευτικό ο οποίος «φόρτωσε» την Δευτέρα για την επομένη (εφόσον την προηγούμενη Παρασκευή η τσάντα παρέμεινε στο σχολείο) τους μαθητές του με…τρία φυλλάδια γεμάτα με ασκήσεις, σε Γλώσσα, Μαθηματικά και Ιστορία.
Από πλευράς εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης κ. Δημήτρη Ντούμο «από πάρα πολλούς εκπαιδευτικούς, τα πακέτα με φωτοτυπίες πηγαίνουν «σύννεφο» στο σπίτι και πριν από το πρόγραμμα «τσάντα στο σχολείο».
Πάντως οι περισσότεροι γονείς δεν μπορούν αυτήν την στιγμή να εκφέρουν άποψη για τα καλά ή όχι και τόσο καλά αποτελέσματα του προγράμματος σημειώνοντας ότι «είναι νωρίς ακόμη», όπως εξηγεί στην «Θ» η Πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Ξάνθης κ. Μαρία Ψάλτη.
«ΘΑ ΗΤΑΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ, ΑΝ ΥΠΗΡΧΑΝ ΥΠΟΔΟΜΕΣ…»
Ειδικότερα από πλευράς Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης ο κ. Ντούμος αναφέρει ότι «ανάλογα με την τάξη στην οποία φοιτά ένα παιδί, υπάρχει και ένα συγκεκριμένο χρονικό όριο για τις ασκήσεις των μαθημάτων. Υπάρχει μια νομοθεσία που αναφέρει συγκεκριμένες ώρες απασχόλησης για τις εργασίες των μαθητών, ανάλογα με την τάξη. Βέβαια το πρόγραμμα «τσάντα στο σχολείο» θα ήταν καλύτερο αν είχαμε υποδομές. Είναι καλό να έχεις μια βιβλιοθήκη και δεν είναι ανάγκη να κάνεις το μάθημα του σχολείο. Μπορείς να πάρεις και να επεξεργαστείς ένα βιβλίο. Αλλά για να το κάνεις αυτό πρέπει να έχεις βιβλιοθήκη, να έχεις υπολογιστή, να έχεις τα μέσα για να το κάνεις. Προσωπικά εγώ προσπαθώ να τους κάνω το μάθημα με ασκήσεις. Αν όμως έχουμε γεωγραφία για παράδειγμα, θα τους δείξω, θα γράψουμε και απλά δεν θα τους βάλω κάποια άσκηση για το σπίτι, ούτε θα συνεχίσω την Δευτέρα και θα πω πως επειδή είχαμε κενό την Παρασκευή θα πάρετε ασκήσεις για την Δευτέρα. Μην ξεχνάμε επίσης, από πάρα πολλούς εκπαιδευτικούς, τα πακέτα με φωτοτυπίες πηγαίνουν «σύννεφο» στο σπίτι και πριν από το πρόγραμμα «τσάντα στο σχολείο». Υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι που το κάνουν. Βέβαια και αν δεν τα «φορτώσεις» λίγο τα παιδιά έτσι όπως είναι τα βιβλία, δεν μαθαίνουν κιόλας. Το λογικό πάντως είναι να υπάρχει ένα φυλλάδιο για επανάληψη στο σπίτι μια φορά. Εξάλλου και οι γονείς θα πρέπει να είναι επάνω από το παιδί όταν κάνει τις ασκήσεις του στο δημοτικό. Από την άλλη υπάρχουν πολλοί γονείς που χαίρονται όταν τα παιδιά τους δεν έχουν ασκήσεις στο σπίτι για το Σαββατοκύριακο. Το θέμα όμως είναι αυτό το πρόγραμμα θα πρέπει να συνδυαστεί με την μείωση και τον εξορθολογισμό της ύλης. Θα πρέπει να γίνει κάτι, για εκείνη την Παρασκευή που θα αφήσουν την τσάντα στο σχολείο, ώστε να συμμετέχουν μέσα στο σχολείο, με ένα βιβλίο και να αφιερώσουν το Σαββατοκύριακο στους γονείς τους και στον εαυτό τους. Πρέπει να αλλάξουν τα προγράμματα και τα βιβλία για να μπορούν και τα παιδιά να μαθαίνουν μόνα τους στο σχολείο».
«ΓΙΑ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΟΘΟΥΝ ΛΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΕ ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ…»
Από πλευράς γονέων και κηδεμόνων, η Πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Ξάνθης κ. Μαρία Ψάλτη, υπογραμμίζει ότι «πιστεύω ότι είναι ένα μεμονωμένο γεγονός και ότι αφορά κάποιους συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς. Διάβασα την επιστολή του Υπουργείου Παιδείας προς τους Διευθυντές των Σχολείων. Το πρόγραμμα υποτίθεται πως γίνεται για αναξιοποιούν περισσότερο τα παιδιά τον ελεύθερό τους χρόνο και να αποφεύγουν το διάβασμα στο σπίτι, για να γίνεται περισσότερη εργασία στο σχολείο. Ήδη από πέρυσι υπάρχει αυτή η ενημέρωση προς τους εκπαιδευτικούς για λιγότερο διάβασμα των παιδιών στο σπίτι. Πλέον δηλαδή, ενώ το φυλλάδιο που δίνονταν ανά μία εβδομάδα, πλέον δίνεται μια φορά το δεκαπενθήμερο. Έχω και εγώ παιδιά στο δημοτικό και βλέπω την διαφορά. Ο μεγαλύτερος υιός μου στις πρώτες τάξεις είχε περισσότερο διάβασμα και περισσότερα φυλλάδια από ότι έχει τώρα. Το πρόγραμμα γίνεται μια φορά το μήνα και υποθέτω ότι είναι μεμονωμένο γεγονός τα πολλά φυλλάδια και συγκεκριμένα τα περιστατικά αυτά. Είναι μια περίοδος προσαρμογής και για τους εκπαιδευτικούς και για τους μαθητές και νομίζω ότι δεν πρέπει να το κρίνουμε από την αρχή. Όμως για να λειτουργήσει αυτό το σύστημα, θεωρώ ότι θα πρέπει να δώσουν λύση και σε άλλα θέματα. Θα πρέπει δηλαδή και οι δάσκαλοι να έχουν λίγο πιο οργανωμένο πρόγραμμα. Αν ο στόχος είναι να «εκμεταλλεύονται» τα παιδιά τον ελεύθερό τους χρόνο πιο δημιουργικά, θα πρέπει να λειτουργήσει συλλογικά όλο αυτό. Πιστεύω ότι θα πρέπει να του δώσουμε λίγο χρόνο και να δούμε πως θα λειτουργήσει. Και οι γονείς από την άλλη έχουν δίκιο γιατί ο χρόνος τους είναι περιορισμένος και ιδίως στο δημοτικό θα πρέπει να είναι πάνω από τα παιδιά. Ας δώσουμε λίγο χρόνο σε αυτό το πρόγραμμα και από εκεί και πέρα ο σύλλογος είναι διαθέσιμος προς όλους τους γονείς (και φέτος έχουμε μια πιο καλή συνεργασία με όλους τους συλλόγους) και πιστεύω ότι στην επόμενη συνάντησή μας, αν δούμε ότι δεν θα λειτουργήσει όλο αυτό, θα προσπαθήσουμε σαν Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Ξάνθης και μαζί και με τους εκπαιδευτικούς, να δώσουμε μια λύση…»
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΕΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΞΑΝΘΗΣ
Η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Ξάνθης, αποτελείται από όλους τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και λειτουργεί από το 1994.
Αξίζει να σημειωθεί οτι αυτήν την στιγμή Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων στην Ξάνθη διαθέτουν 20 Δημοτικά Σχολεία, 5 Γυμνάσια και 3 Λύκεια. Οι εκπρόσωποί τους συναντώνται, συζητούν τα προβλήματα που υπάρχουν και είναι αρκετά δραστήριοι.