Από το Υπουργείο ο συντονισμός και η εποπτεία της ελεύθερης μετακίνησης από νομό σε νομό
Δεν θα λειτουργήσει άμεσα η χιλιομετρική χρέωση στην Εγνατία Οδό, σημειώνει ο ίδιος στην «Θ»
25.000 πομποδέκτες σε μόλις τρεις μήνες λειτουργίας, έχει διαθέσει η Εγνατία Οδός Α.Ε για τους συνδρομητές του EgnatiaPass, όπως επιβεβαιώνει στην «Θ» το διοικητικό μέλος της «Εγνατίας Οδού ΑΕ» και γνωστός συμπολίτης μας κ. Αντώνης Πασχάλης, ο οποίος παράλληλα μιλά για την χιλιομετρική χρέωση, που φαίνεται να μην εφαρμόζεται μέσα στο 2021, καθώς απαιτούνται κάποιες υποδομές αλλά και για την ελεύθερη πρόσβαση οχημάτων από νομό σε νομό, εξηγώντας πως αυτή εποπτεύεται και συντονίζεται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
ΔΕΝ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΑΜΕΣΑ Η ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΙΚΗ ΧΡΕΩΣΗ ΣΤΗΝ ΕΓΝΑΤΙΑ – ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΚΑΠΟΙΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ
Ειδικότερα ο κ. Πασχάλης ανέφερε στην «Θ» ότι:
Όπως ξέρετε, η Εγνατία αυτήν την στιγμή βρίσκεται σε μια φάση ιδιωτικοποιήσεως (παραχώρησης). Όλη αυτή η ιστορία λοιπόν, η δυνατότητα χρέωσης ανά χιλιόμετρο προϋποθέτει πλευρικούς σταθμούς σε κάθε είσοδο του αυτοκινητοδρόμου (όπου καταγράφεται η είσοδος του αυτοκινήτου) και η χρέωση γίνεται στην έξοδο.
Η χιλιομετρική χρέωση λοιπόν στην Εγνατία Οδό, ακόμη και τώρα με τους καινούριους σταθμούς που κτίζουμε και κάποιοι από αυτούς ξεκινούν (στα Βαφέικα θα αργήσουμε λίγο, δεν θα λειτουργήσουν μέσα στο 2020), δεν πρόκειται να υπάρξει στο άμεσο μέλλον.
Υπάρχει σχέδιο για χρέωση ανά απόλυτο χιλιόμετρο (όπως ξεκίνησε στην Ολύμπια Οδό), ωστόσο – όπως προανέφερα – για να υλοποιηθεί απαιτούνται κάποιες επενδύσεις που δεν θα είναι έτοιμες για τον επόμενο χρόνο (2021).
25.000 ΠΟΜΠΟΔΕΚΤΕΣ ΣΕ ΤΡΕΙΣ ΜΗΝΕΣ ΔΙΕΘΕΣΕ Η ΕΓΝΑΤΙΑ ΓΙΑ ΤΟ EGNATIAPASS
Αναφορικά με το EgnatiaPass, ο ίδιος, τόνισε ότι:
Η Εγνατία Οδός είχε προμηθευτεί το EgnatiaPass εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Λόγω καθυστερήσεων είτε σε εγκρίσεις από το ΤΑΙΠΕΔ είτε λόγω καθυστερήσεων σε αποφάσεις των προηγούμενων διοικήσεων, το EgnatiaPass δεν είχε διατεθεί. Πλέον λόγω και της κινητοποίησης της διοίκησης και λόγω της απαίτησης του Υπουργείο για να λειτουργήσουν και να συνεργαστούν οι πομποδέκτες όλων των αυτοκινητοδρόμων, μπήκε και η Εγνατία στην διαδικασία αυτή και από το Φθινόπωρο έχει αρχίσει και διαθέτει το EgnatiaPass και μάλιστα με πάρα πολύ μεγάλη επιτυχία. Δηλαδή μέσα σε αυτούς τους τρεις μήνες και με όλα αυτά τα προβλήματα με το Lockdown, με τον περιορισμό μετακινήσεων κλπ, η Εγνατία έχει διαθέσει 25.000 πομποδέκτες.
ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΣΥΝΤΟΝΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΕΠΟΠΤΕΥΕΤΑΙ Η ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΑΠΟ ΝΟΜΟ ΣΕ ΝΟΜΟ
Αναφορικά με την μετακίνηση από νομό σε νομό, ο κ. Πασχάλης υπογράμμισε ότι:
Η διαδικασία που έχει να κάνει με την ελεύθερη διέλευση εργαζομένων, τακτικά μετακινούμενων από νομό σε νομό και άλλων κοινωνικών ομάδων που χρήζουν υποστήριξης όπως οι άνεργοι ή μονίμων κατοίκων και όλες αυτές οι κατηγορίες που δίνουν σε έναν χρήστη της Εγνατίας Οδού να διέρχεται δωρεάν από έναν σταθμό διοδίων, εποπτεύεται και συντονίζεται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βάσει μιας αποφάσεως που έχει δημοσιευθεί στο ΦΕΚ. Αυτή η απόφαση, εάν και εφόσον αλλάξει θα πρέπει να δημοσιευθεί νέα απόφαση στο ΦΕΚ. Μέχρι στιγμής δεν έχει δημοσιοποιηθεί τίποτε, οπότε η Εγνατία με βάση τις οδηγίες και τις εγκρίσεις του Υπουργείου εξακολουθεί να εφαρμόζει το σύστημα. Αν αλλάξει αυτό, θα αλλάξει με πρωτοβουλία του Υπουργείου και όχι με πρωτοβουλία της Εγνατίας.
Δεν έχει κόστος η διαδικασία αυτή. Ουσιαστικά δεν πρόκειται περί κάρτας. Το υπουργείο στέλνει μια λίστα, ένα αρχείο στην Εγνατία για τα οχήματα που δικαιούνται να διέρχονται (σ.σ. ελεύθερα) ανά σταθμό. Βεβαίως και είναι ανοικτό και το κομμάτι των αιτήσεων καθώς αυτή η λίστα ανανεώνεται σε τακτικά επίπεδα, που ορίζει το υπουργείο που «τρέχει» το πρόγραμμα και την όλη διαδικασία.
ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΙΣΧΥΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ Ο ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΙΟΥΧΟΣ
Κλείνοντας ο ίδιος σημείωσε με έμφαση ότι:
Για όλα τα παραπάνω, εκτός από το EgnatiaPass, αξίζει να σημειώνεται πάντα ότι ισχύουν μέχρι την στιγμή που θα εγκατασταθεί ο παραχωρησιούχος. Από εκεί και έπειτα, όλα θα αλλάξουν.