Αντ. Πασχάλης: «Τα πλευρικά διόδια θα εξασφαλίσουν την δίκαιη χρέωση»

Τέλος Αυγούστου ολοκληρώνεται η κατασκευή των διοδίων στον κόμβο «ΣΕΒΑΘ»

«Δεδομένο ότι θα σταματήσουν τα μετωπικά, με την έναρξη λειτουργίας των πλευρικών- Στα 0,03€ ανά χιλιόμετρο, σήμερα το κόστος», δηλώνει στη «Θ» διευκρινιστικά ο ίδιος

Τον τελευταίο καιρό, έχουν διατυπωθεί πολλές «γκρίνιες» και ενστάσεις για τη δημιουργία των πλευρικών διοδίων (διαδικασία που έχει ξεκινήσει και στο ύψος των Βαφέικων στην Ξάνθη), με τους χρήστες του αυτοκινητόδρομου να κάνουν λόγο για επιπλέον χρεώσεις.
Η «Θ», κατόπιν οχλήσεων απο οδηγούς σχετικά με το εν λόγω ζήτημα, επικοινώνησε με το διοικητικό μέλος της «Εγνατίας Οδού ΑΕ» και γνωστό συμπολίτη μας κ. Αντώνη Πασχάλη, ο οποίος διευκρινίζει ότι «η λογική των πλευρικών σταθμών των διοδίων είναι να εξασφαλίσουν την δίκαιη χρέωση» και πως «όταν θα ξεκινήσουν την λειτουργία τους, θα σταματήσουν να υπάρχουν τα μετωπικά διόδια».
Ο ίδιος εξηγεί επιπλέον ότι δεν υπάρχει ακόμη ενημέρωση από το ΤΑΙΠΕΔ για το μοντέλο της ιδιωτικοποίησης του δρόμου, ενώ αναφερόμενος στο μέλλον της Εγνατίας Οδού Α.Ε, σημειώνει ότι αυτή θα συνεχίσει να έχει αντικείμενο για τα επόμενα χρόνια.

«ΘΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΔΙΚΑΙΗ ΧΡΕΩΣΗ ΤΑ ΠΛΕΥΡΙΚΑ ΔΙΟΔΙΑ – ΔΕΔΟΜΕΝΟ ΟΤΙ ΘΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΤΑ ΜΕΤΩΠΙΚΑ, ΟΤΑΝ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΣ»

Αναλυτικότερα ο κ. Πασχάλης εξηγεί ότι «η λογική των πλευρικών σταθμών των διοδίων είναι να εξασφαλίσουν την δίκαιη χρέωση. Δηλαδή ο χρήστης του δρόμου, να πληρώνει το αντίτιμο για την χρήση του, όσο πιο δίκαια γίνεται. Ιδανικά, όταν θα ξεκινήσουν την λειτουργία τους, θα σταματήσουν να υπάρχουν τα μετωπικά διόδια. Αυτό είναι δεδομένο. Κάποια στιγμή, θα συνδεθούν φυσικά και με το ηλεκτρονικό σύστημα. Αυτήν την στιγμή, κατασκευάζονται γιατί είναι υποχρέωση εκ μέρους του ΤΑΙΠΕΔ, να παραχωρήσει την Εγνατία Οδό με πλευρικούς σταθμούς διοδίων στον παραχωρησιούχο (σε αυτόν που θα αναλάβει την λειτουργία της για τα επόμενα χρόνια σύμφωνα με αυτά που έχει υπογράψει η χώρα και έχει αναλάβει το ΤΑΙΠΕΔ). Δεν θα λειτουργήσουν άμεσα. Ο σχεδιασμός θα είναι τέτοιος που όταν θα λειτουργήσουν αυτά (τα πλευρικά) θα σταματήσουν να λειτουργούν τα μετωπικά διόδια, αν όχι όλα, τα περισσότερα».

«ΜΕΧΡΙ ΤΙΣ 31/8 Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ – 3 ΛΕΠΤΑ ΑΝΑ ΧΛΜ ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ»

«Το μόνο χρονοδιάγραμμα που υπάρχει είναι η συμβατική υποχρέωση από τον εργολάβο να παραδώσει τα διόδια μέχρι 31/8. Πάρα πολλά πράγματα θα εξαρτηθούν από τον παραχωρησιούχο, σε εκείνον δηλαδή που θα παραχωρηθεί η χρήση και η λειτουργία της Εγνατίας Οδού για τα επόμενα 30 χρόνια (σύμφωνα με αυτά που έχει δηλώσει το ΤΑΙΠΕΔ και με τον διαγωνισμό που θα ξεκινήσει). Το κόστος σήμερα είναι 3 λεπτά ανά χιλιόμετρο. Είδατε ότι όταν ξεκινά ένας σταθμός την λειτουργία του (οποτεδήποτε), μειώνονται τα διόδια. Όταν για παράδειγμα ξεκίνησε ο σταθμός της Ασπροβάλτας, μειώθηκε αισθητά το κόστος του σταθμού του Λαγκαδά (της Ανάληψης). Το ίδιο θα γίνει και με τα πλευρικά διόδια, αν και εφόσον ξεκινήσει η λειτουργία τους. Δεν πρόκειται δηλαδή ο χρήστης να επιβαρυνθεί συνολικά το κόστος» συνέχισε ο ίδιος, τονίζοντας ότι «εμείς που κατοικούμε – για παράδειγμα – στην Ξάνθη, δεν πληρώνουμε τίποτα σήμερα για να πάμε στην Καβάλα. Κάποια στιγμή, αυτό θα σταματούσε. Βέβαια, επαναλαμβάνω ότι ακόμη δεν υπάρχει κανένα χρονοδιάγραμμα για το πότε θα ξεκινήσουν την λειτουργία τους οι πλευρικοί σταθμοί. Πιθανώς να μιλάμε για μια λειτουργία η οποία θα ανατεθεί στον παραχωρησιούχο και δεν θα ασχοληθεί καθόλου η υφιστάμενη Εγνατία Οδός ΑΕ».

«ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΑΚΟΜΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΤΑΙΠΕΔ ΓΙΑ ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ  ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ – ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ»

Αναφορικά με το οικονομικό μέλλον της Εγνατίας Οδού, ο κ. Πασχάλης αφενός διευκρινίζει ότι «εμείς ως Διοικητικό Συμβούλιο δεν έχουμε ακόμη ενημέρωση από το ΤΑΙΠΕΔ για το πώς θα γίνει ο διαγωνισμός της παραχώρησης. Βλέπουμε ότι τα λιμάνια παραχωρούνται στον επενδυτή με ένα «μοντέλο» 67% στον επενδυτή – 33% στο δημόσιο. Δεν γνωρίζουμε αν θα ακολουθηθεί αυτή η διαδικασία για την Εγνατία Οδό» και αφετέρου σημειώνει ότι «από εκεί και πέρα η Εγνατία Οδός – αν κρατήσουμε μόνον την διοικητική της δομή και όχι τον αυτοκινητόδρομο – έχει αντικείμενο για τα επόμενα χρόνια. Έχει αναλάβει ένα μεγάλο έργο που αφορά στην οδική ασφάλεια, με παρεμβάσεις σε όλη την επικράτεια, σε όλο το οδικό δίκτυο και πιθανώς να έχει εμπλοκή και με άλλα έργα. Θα συνεχίσει να υπάρχει αντικείμενο, ενώ επαναλαμβάνω ότι δεν γνωρίζω ποιο θα είναι το «μοντέλο» ιδιωτικοποίησης του δρόμου και αν θα επιλεγεί το «μοντέλο» των λιμανιών. Αυτό είναι αρμοδιότητα του ΤΑΙΠΕΔ».