Περιβαλλοντικό Τέλος ύψους 1.000 ευρώ και στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 5b θέλει να επιβάλει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε μια προσπάθεια ουσιαστικά να βάλει τέλος στις αθρόες εκροές παλαιών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από άλλα κράτη-μέλη και να προωθηθεί περαιτέρω η ηλεκτροκίνηση ή άλλα πιο σύγχρονα και «καθαρότερα» αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro6 σε όλες τις εκδοχές της.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας έχοντας λάβει υπόψη της ότι μεγάλο μέρος των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών προέρχονται από εταιρείες ενοικιάσεων και leasing με αμφίβολα ποιοτικά χαρακτηριστικά έχει ρίξει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων την επέκταση της επιβολής του Περιβαλλοντικού Τέλους πέραν των οχημάτων που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 4 και Euro 5a και για τα επόμενα που αφορούν στην οδηγία ρύπων Euro 5b.
Στελέχη από την αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αντέδρασαν έντονα μόνο στο άκουσμα της είδησης και θα ενημερώσουν και θα προωθήσουν εκ νέου την καταγγελία που έχουν καταθέσει στην Κομισιόν ώστε να μπορέσουν να αποτρέψουν μία τέτοια εξέλιξη.
Σε περίπτωση που αποφασιστεί να επιβληθεί το Περιβαλλοντικό Τέλος και στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πληρούν οδηγία ρύπων Euro 5b τότε τα μόνα μεταχειρισμένα οχήματα που θα εισάγονται χωρίς να πληρώνουν το χαράτσι θα είναι μόνο εκείνα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 6 τα οποία έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά μετά το 2015 ή κάποιες ειδικές κατηγορίες που εξαιρούνται.
Να υπενθυμίσουμε πως από τα τέλη Ιουλίου του 2021 με νόμο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας έχει επιβληθεί πλήρης απαγόρευση στις εισαγωγές πολύ παλαιών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και παράλληλα θεσπίστηκε και επιβάλλεται και το Περιβαλλοντικό Τέλος σε οχήματα παλαιότερων ετών.
Όσοι εισάγουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro5a ή Euro4 θα πρέπει να καταβάλουν Περιβαλλοντικό Τέλος ύψους 1.000 ευρώ ή 3.000 ευρώ αντίστοιχα ενώ παράλληλα απαγορεύεται η εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που πληρούν παλαιότερες οδηγίες ρύπων (Euro3, Euro2, Euro1, Euro 0).