Αποκλειστικό: Επιδότηση 12%: Στην «απ’ έξω» και οι μεγάλες επιχειρήσεις που προσέφυγαν!

Άλλα προβλέπονταν στη ΚΥΑ και άλλα στην εφαρμοστική για το «de minimis»

Μεν. Μαλτέζος: Να απολογηθούν ο Στυλιανίδης και ο Καιρίδης

Στ. Μωραϊτης: Τρομερή η αναξιοπιστία του κράτους

 

ΤΖΑΜΠΑ οι χαρές και η ικανοποίηση που εκφράστηκε από τις μεγάλες επιχειρήσεις- δικαιούχες της επιδότησης κόστους εργασίας (12%), οι οποίες προσέφυγαν δικαστικά κατά του δημοσίου και που ως γνωστόν δικαιώθηκαν.

Σε αντιδιαστολή με τις μικρές- μικρομεσαίες μεταποιητικές επιχειρήσεις της Θράκης, οι οποίες δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα να προσφύγουν και ως εκ τούτου μένουν «εκτός νυμφώνος» του συμψηφισμού.

 

ΑΚΟΜΗ ΕΝΑΣ… ΑΝΘΡΑΚΑΣ ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΘΗΣΑΥΡΟΣ!

Και ενώ αναμένονταν η εφαρμοστική εγκύκλιος του Υπουργείου προς τον ΟΑΕΔ ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία του συμψηφισμού σε συνεργασία με τους λογιστές των επιχειρήσεων, ωστόσο το τελικό κείμενο έθετε ως προϋπόθεση το «de minimis», όπερ σημαίνει για μια μεγάλη επιχείρηση ότι δεν μπορεί να επιδοτηθεί στο σύνολό της με ποσό άνω των 200.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένων και προηγούμενων επιδοτήσεων Ευρωπαϊκών προγραμμάτων στα οποία συμμετείχε.

Ένα θέμα που υποτίθεται ότι μετά από παρεμβάσεις των Επιμελητηρίων και του βουλευτή Ροδόπης Ευριπίδη Στυλιανίδη, είχε παρακαμφθεί ως προϋπόθεση πριν την έκδοση της ΚΥΑ.

Και ενώ υπάρχουν μεγάλες δικαιούχες εταιρείες στην Θράκη που είχαν λαμβάνειν 2 και 3 εκατομμύρια ευρώ, αυτές δεν θα λάβουν τελικά ούτε… 200.000, ενδεχομένως και… τίποτα με την προϋπόθεση του «de minimis»!

 

ΚΕΡΑΥΝΟΣ ΕΝ ΑΙΘΡΙΑ

Η πληροφορία έπεσε ως κεραυνός εν αιθρία μετά την ανάρτηση του πρώην προέδρου του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος- Παράρτημα Θράκης κου Μαλτέζου, ο οποίος ουσιαστικά προσγείωσε ανώμαλα τους δικαιούχους- μεγάλες επιχειρήσεις της επιδότησης.

Εν συνεχεία την ενημέρωση των δικαιούχων ανέλαβε ο εκδότης και οι δημοσιογράφοι της «Θ», από τους οποίους μάλιστα πληροφορήθηκαν την άσχημη εξέλιξη τόσο ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ξάνθης κος Μωραϊτης, όσο και οι εκπρόσωποι των βιομηχάνων, οι οποίοι έπεσαν κυριολεκτικά απ’ τα σύννεφα!

Την ίδια στιγμή η «Θ» εξασφάλισε και μία διευκρινιστική και διαφωτιστική συνέντευξη με τον κο Μαλτέζο, ο οποίος ανέφερε σχετικά στην «Θ» ότι:

Πρόκειται για ένα έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών του Υπουργείου Εργασίας προς τον ΟΑΕΔ. Κατά αρχήν δίνει οδηγίες προς την Διοίκηση του ΟΑΕΔ (στην Γενική Διεύθυνση Οικονομικών) που θα κάνει την εκκαθάριση σχετικά με το ποια κριτήρια θα γίνει η εκκαθάριση των απαιτήσεων των επιχειρήσεων από το 12% και φυσικά αυτές που έχουν ασκήσει αγωγή. Επαναφέρει τον κανόνα de minimis και με βάση αυτές τις οδηγίες ο ΟΑΕΔ δεν μπορεί να κάνει διαφορετικά. Θα ζητήσει τις σωρευμένες ενισχύσεις ήσσονος σημασίας στα προηγούμενα δύο χρόνια και στο τρέχον έτος των επιχειρήσεων που αιτούνται ποσά από το 12%. Η συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων ήταν εκτός γιατί καλόπιστα δεν ήθελαν να αντιδικήσουν με το δημόσιο, περιμένοντας από το δημόσιο να απαντήσει στα αιτήματά τους. Γιατί η συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων, επέβαλλαν εμπρόθεσμα τις αιτήσεις τους για την καταβολή από μέρους του ΟΑΕΔ, για λογαριασμό του ελληνικού δημοσίου, την επιδότηση του εργασιακού κόστους των επιχειρήσεων που είναι εγκατεστημένες στις προβλεπόμενες περιοχές.

 

ΜΠΗΚΕ, ΒΓΗΚΕ ΚΑΙ…ΞΑΝΑΜΠΑΙΝΕΙ ΤΟ DE MINIMIS – ΜΕΝΟΥΝ ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΛΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επιπλέον ο κ. Μαλτέζος εξηγεί ότι:
Κατά αρχήν βγήκαν δύο νόμοι, ένας τον Ιούλιο και ένας μετά που διόρθωνε και βγήκαν και δύο ΚΥΑ. Δεν μπαίνω στις λεπτομέρειες του τι αναφέρουν οι ΚΥΑ γιατί ο κανόνας de minimis είχε μπει, είχε βγει και τώρα ξαναμπαίνει με το έγγραφο αυτό. Έτσι οι μεγάλες επιχειρήσεις, αυτές που είχαν κάποιες αξιώσεις και πιθανόν πολλές είχαν εκχωρήσει και στις τράπεζες προκειμένου να έχουν ενισχυμένα καλύμματα για να μην μειωθούν τα όριά τους αλλά και άλλες οι οποίες προγραμμάτισαν για να καλύψουν «τρύπες», μένουν εκτός. Επιχειρήσεις οι οποίες απασχολούν σημαντικό κομμάτι του εργατικού δυναμικού της περιοχής της Θράκης, μένουν εκτός, δηλαδή παίρνουν ένα πολύ μικρό μέρος. Αν μια επιχείρηση έχει 400.000 ευρώ, το όριό της είναι 200.000. Αν έχει 4 εκ. θα πάρει πάλι 200.000, δηλαδή το 1/20.  Όταν λέμε «θα πάρει» εννοούμε ότι αντί να εισπράξει η επιχείρηση αυτά τα ποσά, το δημόσιο θα τα αποδώσει απευθείας είτε στην φορολογική διοίκηση είτε στα ασφαλιστικά ταμεία, αν περισσεύουν. Πρώτα είναι η φορολογική διοίκηση και έπειτα τα ασφαλιστικά ταμεία.

 

ΑΣ ΑΠΟΛΟΓΗΘΟΥΝ ΟΙ κ. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ ΚΑΙ ΚΑΙΡΙΔΗΣ

Σε ο,τι αφορά στις βαρύγδουπες δηλώσεις των κ. Στυλιανίδη, Καιρίδη και όχι μόνον για την «επιτυχία» άρσης του De Minimis και την άνοδο του «πλαφόν», ο ίδιος σχολιάζει:
Δυστυχώς, ας απολογηθούν οι κ. Στυλιανίδης και Καιρίδης, οι οποίοι «πριν ανεβούν στον γάιδαρο κουνούσαν τα ποδάρια τους».

 

ΙΣΧΥΟΥΝ ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΡΑΦΗΣ – ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΦΥΓΟΥΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ 2Ο ΕΞΑΜΗΝΟ ΤΟΥ 2014 ΚΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ 2015, ΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΞΙΩΣΟΥΝ ΤΑ ΠΟΣΑ

Για τις δε μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τα όσα μπορούν να διεκδικήσουν (εφόσον το δεύτερο εξάμηνο του 2014 και ολόκληρο το 2015 είναι εντός της πενταετίας) ο κ. Μαλτέζος εξηγεί ότι:
Ισχύουν οι κανόνες της παραγραφής. Η πενταετής παραγραφή των απαιτήσεων. Είναι το  2ο εξάμηνο του 2014 – από ότι λέγεται δηλαδή με βάση αυτά που λένε οι εκπρόσωποι των παραγωγικών φορέων σε συνεννόηση με τους νομικούς τους συμβούλους – και ολόκληρο το 2015, που αν τυχόν δεν κατατεθεί αγωγή στα διοικητικά δικαστήρια, διεκδίκησης των ποσών που αντιστοιχούν στις συγκεκριμένες περιόδους, επέρχεται παραγραφή των ποσών. Θα πρέπει να προσφύγουν και να αξιώσουν τα ποσά. Προϋπόθεση για να υπάρχει η δυνατότητα συμψηφισμού είναι να υπάρχει αγωγή η οποία ανακαλείται. Η λύση δόθηκε για όσες επιχειρήσεις έκαναν προσφυγή. Άρα θεωρητικά – δεν ξέρω αν υπάρχει ακόμη η δυνατότητα – θα πρέπει να καταθέσουν αγωγή στο διοικητικό πρωτοδικείο και κατά την διαδιασία συμψηφισμού να κάνουν αίτηση στον ΟΑΕΔ προσκομίζοντας και το έγγραφο της παραίτησης από δικαστικές ενέργειες. Είναι μια από τις προϋποθέσεις. Δεν έχει παρέλθει η πενταετία αλλά για να διακοπεί η παραγραφή θα πρέπει να υποβληθεί αγωγή. Να υπάρχει εκκρεμοδικία που θα άρει η επιχείρηση για να μπορεί να πάει στην διαδικασία συμψηφισμού των απαιτήσεων με υποχρεώσεις της προς το δημόσιο και στα ασφαλιστικά ταμεία.

 

ΧΡΗΖΕΙ ΟΡΙΣΤΙΚΗΣ ΛΥΣΗΣ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ

Τέλος, το μέλος της διοίκησης του Οικονομικού Επιμελητηρίου, σημειώνει ότι:
Κατά αρχήν θα πρέπει να βρεθεί μια λύση σε αυτό το χρόνιο πρόβλημα. Δόθηκε μια λύση με την διαδικασία του συμψηφισμού, αλλά αυτή η λύση έχει προβλήματα. Θα πρέπει να πάει στο ελληνικό κοινοβούλιο και να ζητήσουν την στήριξη όλων των «δυνάμεων» προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα αυτό και να μπορέσουν να αντέξουν τόσο στην μειωμένη ζήτηση λόγω πανδημίας οι μεταποιητικές επιχειρήσεις της περιοχής αλλά και στον ανταγωνισμό τους είτε με τις επιχειρήσεις τον όμορων χωρών αλλά και τις επιχειρήσεις της υπόλοιπης χώρας. Και να βρεθεί ένα ισοδύναμο άμεσα. Δηλαδή να αξιοποιηθεί – αν υπάρχει θεσμικό πλαίσιο, που υπάρχει κάποιο- για τις μικρές επιχειρήσεις άμεσα για να διατηρηθεί η απασχόληση και να μην έχουμε απώλειες θέσεων εργασίας.

 

ΜΕΙΝΑΜΕ ΕΚΠΛΗΚΤΟΙ – ΤΡΟΜΕΡΗ Η ΑΝΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ – ΣΥΝΤΑΣΣΟΥΜΕ ΚΟΙΝΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ

Από την πλευρά του ο κ. Μωραίτης επισήμανε ότι:
Κάνουμε αυτήν την ώρα μια επιστολή που θα αποστείλουμε σε όλους τους αρμόδιους υπουργούς και στον Πρωθυπουργό. Δυστυχώς, αυτό ισχύει, ενώ δεν υπάρχει ούτε στην τροπολογία ούτε στην τελευταία ΚΥΑ. Είναι ντροπή. Είναι απαράδεκτο. Η αναξιοπιστία του κράτους είναι τρομερή αυτήν την στιγμή. Έχουμε μείνει έκπληκτοι οι πρόεδροι των Επιμελητηρίων. Δεν υπάρχει στην ΚΥΑ. Μπήκε μόνο στην οδηγία προς τον ΟΑΕΔ και δεν μπορώ να γνωρίζω και πόσο σύννομο είναι. Για αυτόν τον λόγο είμαστε πολύ προβληματισμένοι και ήδη συντάσσουμε μια κοινή επιστολή προς τον πρωθυπουργό και στους αρμόδιους υπουργούς.