Ο Περιφερειακός Συμπαραστάτης του Πολίτη και της Επιχείρησης αποκλειστικά στην «Θ»
Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες που αναλαμβάνει και οι τρόποι επικοινωνίας των ενδιαφερόμενων πολιτών, μαζί του
Για τα νέα του καθήκοντα, τον θεσμό που θα υπηρετήσει, τις αρμοδιότητές του, αλλά και τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να έρθει σε επαφή και να εξυπηρετηθεί ο κάθε ενδιαφερόμενος πολίτης της περιφέρειας, μίλησε στην «Θ» ο Περιφερειακός Συμπαραστάτης του Πολίτη και τις Επιχείρησης κ. Αργύριος Χουρμουζέλης, που ανέλαβε και επίσημα τα νέα του καθήκοντα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το γραφείο του Περιφερειακού Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης θα στεγάζεται στο Διοικητήριο (πρώην Νομαρχία) Κομοτηνής – για την ώρα τουλάχιστον – ενώ εκτός από δια ζώσης παρουσία των ενδιαφερόμενων πολιτών, όσοι επιθυμούν μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί του με διάφορους τρόπους, όπως επιβεβαιώνει και ο ίδιος.
«ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΦΥΣΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑ – ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ»
Αναλυτικότερα ο κ. Χουρμουζέλης αναφέρει στην «Θ» ότι «δεν είναι απαραίτητη η φυσική παρουσία. Θα υπάρχει και σχετική σελίδα του Περιφερειακού Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης. Έχω δημιουργήσει και δυο «φόρμες» που θα αναρτηθούν σε αυτήν την σελίδα, οπότε όποιος επιθυμεί μπορεί να υποβάλλει και ηλεκτρονικά την καταγγελία είτε αν θέλει και εγγράφως (εάν δεν μπορεί να το κάνει ηλεκτρονικά) στο γραφείο Περιφερειακού Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης. Δεν είναι απαραίτητη η φυσική παρουσία εκτός αν ο ίδιος ο πολίτης έχει κάποιους προβληματισμούς για τους οποίους επιθυμεί να συζητήσει μαζί μου ή προκειμένου (πριν κάνει την καταγγελία) να βρούμε μια λύση με προφορική συζήτηση. Μερικές φορές μπορεί να χρειάζεται να βρεθούμε προκειμένου να γίνει πιο κατανοητό το αίτημά του. Υπάρχουν όλοι οι τρόποι. Το γραφείο του Περιφερειακού Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης, προς το παρόν έχει προσδιοριστεί ότι θα βρίσκεται στην πρώην Νομαρχία Κομοτηνής».
«ΟΙ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΔΙΑΦΟΡΑ Ή ΔΙΑΦΩΝΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ – ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ»
«Οι φόρμες που θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα, θα αφορούν στα στοιχεία του καταγγέλλοντος, ενώ θα δίνεται η δυνατότητα να καταγράψει ποιο είναι το πρόβλημα και από ποια υπηρεσία, ενώ στην απάντησή μου θα υπάρχει και η άποψή μου σχετικά με το πρόβλημα που αναφέρθηκε. Οι υποθέσεις που θα διαχειριστώ αφορούν στην οποιαδήποτε διαφορά ή διαφωνία με τις υπηρεσίες και νομικά πρόσωπα της περιφέρειας και μόνον. Όχι με τους δήμους. Ενδεχομένως κάποιος πολίτης να έχει μια διαφορετική άποψη από μια υπηρεσία. Δεν είναι εκ προοιμίου δεδομένο ότι έχει δίκιο ο πολίτης ή ότι έχει δίκιο η υπηρεσία. Το θέμα είναι να γίνει κατανοητό είτε στον πολίτη είτε στην υπηρεσία ποιο είναι το σωστό. Ο πολίτης ενδεχομένως να θεωρεί ότι έχει δίκιο ή να μην μπορεί να καταλάβει ότι δεν έχει δίκιο. Αυτό θα συζητείται σε σημείο που είτε θα γίνεται κατανοητό ότι δεν έχει δίκιο είτε θα επιλύεται το πρόβλημά του (εάν οφείλεται στην υπηρεσία). Η λέξη «κακοδιαχείριση» που χρησιμοποιεί ο νόμος δεν μου αρέσει. Για εμένα δείχνει κάτι σκόπιμο, χωρίς να αποκλείω ότι θα υπάρξει ή όχι το ενδεχόμενο αυτό ή μια εσκεμμένη κακή συμπεριφορά ή μια εσκεμμένη κακή ερμηνεία. Ο θεσμός αφορά την οποιαδήποτε εν πάσει περιπτώσει διαφορά του πολίτη με υπηρεσία της περιφέρειας, είτε αφορά ερμηνεία είτε αφορά εξυπηρέτηση για την επίλυση της υπόθεσής του, ακόμη και συμπεριφορά» εξήγησε επίσης ο κ. Χουρμουζέλης.
«ΗΜΟΥΝ ΠΑΝΤΑ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΕΞΩΔΙΚΩΝ ΛΥΣΕΩΝ – Ο ΘΕΣΜΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΑΛΛΕΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΣΕ ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΟΛΛΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΠΟΥ ΘΑ..ΚΑΤΕΛΗΓΑΝ ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ»
Αναφορικά με το αν θεωρεί σημαντικό τον θεσμό Περιφερειακού Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης, ο ίδιος επισημαίνει ότι «επειδή ήμουν πάντα υπέρ των εξωδίκων λύσεων των υποθέσεων και των προβλημάτων και υπάρχουν αυτές οι δυνατότητες, θεωρώ ότι μπορεί να συμβάλλει σημαντικά σε επίλυση πολλών υποθέσεων οι οποίες διαφορετικά θα καταλήγουν είτε στα δικαστήρια (που σημαίνει οικονομικό αλλά και ψυχικό κόστος) είτε με τον πολίτη να περιφέρεται σε διάφορες υπηρεσίες, να θεωρεί ότι όλες είναι αρμόδιες και ότι όλες δεν λύνουν την υπόθεσή του, χωρίς να μπορεί να καταλάβει ποια είναι όντως η αρμόδια υπηρεσία. Για αυτό ακριβώς, ακόμη και να μην μπορώ να εκφέρω άποψη, ακόμη και αν το θέμα δεν άπτεται της περιφέρειας, θα μπορώ να του υποδείξω που ακριβώς θα πρέπει να απευθυνθεί για την επίλυση του προβλήματός του. Αν είναι υπηρεσία της περιφέρειας, σαφώς και θα καλέσω την υπηρεσία, θα λάβω υπόψιν τις απόψεις της και είτε θα έρθει και ο ίδιος ο πολίτης και του εξηγώ με την υπηρεσία ότι «αυτός είναι ο δρόμος που πρέπει να ακολουθήσει» είτε αν δεν τίθεται τέτοιο θέμα, του κοινοποιώ την άποψη την οποία έχω, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν επιδέχομαι άλλους προβληματισμούς ή άλλα ερωτήματα».
ΤΟ «ΚΑΛΕΣΜΑ» ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΗ, ΑΡΓ. ΧΟΥΡΜΟΥΖΕΛΗ ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ
Κλείνοντας στο μήνυμά του ο κ. Χουρμουζέλης, απευθυνόμενος σε όλους τους πολίτες σημείωσε ότι «θα καλούσα τους πολίτες, όταν αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τις υπηρεσίες, να έρθουν στο γραφείο ή να στείλουν μια αναφορά τους ή μια επιστολή τους (ας το ονομάσουν όπως θέλουν) και να αναφέρουν το πρόβλημα ώστε να δούμε αν υπάρχει η δυνατότητα επίλυσης πριν ξεκινήσουμε να «τρέχουμε» σε δικαστήρια και να αγωνιζόμαστε επί χρόνια να λύσουμε την διαφορά, διότι πιθανόν η διαφορά να μπορεί να λυθεί και να μην χρειάζεται ούτε οικονομικά να ξοδευτούμε, ούτε ψυχικά να ταλαιπωρηθούμε».