Ο σύμβουλος πωλήσεων της εταιρείας Αθανασιάδης Γ. και ΣΙΑ ΕΕ, στην «Θ»
«Τα υβριδικά κοστίζουν – Τα ηλεκτρικά χρειάζονται… ταχυφορτιστές – Δεν προτιμώνται στην επαρχία», σημειώνει ο ίδιος
Στην αγορά ενός καινούριου ή και ελαφρώς μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, φαίνεται ότι «επενδύουν» οι Ξανθιώτες που κατά το διάστημα του lockdown και της πανδημίας, προφανώς αποταμίευσαν κάποια χρήματα, που δεν είχαν την ευκαιρία να ξοδέψουν κάπου αλλού (ταξίδια, διασκέδαση κλπ), όπως εξηγεί στην «Θ» ο σύμβουλος πωλήσεων της εταιρείας Αθανασιάδης Γ. και ΣΙΑ ΕΕ κ. Αθανάσιος Αθανασιάδης, ο οποίος παράλληλα μιλά και για τα ηλεκτρικά αλλά και υβριδικά οχήματα, που για λόγους φόρτισης και υψηλού κόστους, αντίστοιχα, δεν προτιμώνται από τους καταναλωτές της Ξάνθης και γενικά των επαρχιακών πόλεων.
ΑΝΟΔΙΚΗ Η ΠΟΡΕΙΑ ΣΤΙΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΛΟΓΩ… ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗΣ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΟΥ COVID
Ειδικότερα ο κ. Αθανασιάδης επισήμανε στην «Θ» ότι:
Υπάρχει μια ανοδική πορεία στις πωλήσεις των αυτοκινήτων και των καινούριων – και ελαφρώς των μεταχειρισμένων. Υπάρχει πράγματι μια αυξητική τάση στις αγοραπωλησίες σε σχέση με πέρυσι, προφανώς λόγω των αποταμιεύσεων που επιτυγχάνονται από τους συμπολίτες μας λόγω περιορισμού σε άλλες δραστηριότητες.
ΤΑ ΥΒΡΙΔΙΚΑ ΚΟΣΤΙΖΟΥΝ – ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ… ΤΑΧΥΦΟΡΤΙΣΤΕΣ – ΔΕΝ ΠΡΟΤΙΜΩΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΠΑΡΧΙΑ
Αναφορικά με τα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα ο κ. Αθανασιάδης εξήγησε ότι:
Το μέλλον της αυτοκίνησης είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Δηλαδή όλα τα εργοστάσια σε όλες τις μάρκες σε όλο τον κόσμο, έχουν δώσει προτεραιότητα σ’ αυτό και άρα στο μέλλον δεν θα υπάρχουν αυτοκίνητα Diesel και βενζίνης. Αυτό βέβαια στην Ελλάδα μπορεί να γίνει για παράδειγμα μετά από 15 χρόνια. Επίσης είναι πολύ σημαντικό ότι κατά την δεκαετία που είχαμε την οικονομική κρίση, η Ελλάδα έχασε την τεχνολογία των υβριδικών αυτοκινήτων. Στην Ευρώπη, αυτά τα αυτοκίνητα κυκλοφορούν εδώ και δέκα χρόνια, αλλά λόγω του μεγάλου κόστους, εκείνη την χρονική περίοδο ήταν πολύ δύσκολο ώστε να αγοράσουν οι Έλληνες τέτοια αυτοκίνητα. Σήμερα, ένα υβριδικό αυτοκίνητο κοστίζει 30-40.000 ευρώ.
Από εδώ και πέρα, περνάμε στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Σε αυτά υπάρχει ελάχιστη πληροφόρηση. Δεν υπάρχει τεχνογνωσία. Θα πρέπει από τον τεχνίτη του συνεργείου μέχρι και την Πυροσβεστική (αν τυχόν συμβεί κάποιο τροχαίο ατύχημα με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο) να υπάρχει η κατάλληλη γνώση. Για παράδειγμα, η πυροσβεστική δεν θα πάει να κόψει τις λαμαρίνες όπως θα έκανε σε ένα άλλο τροχαίο, διότι έχουν επάνω τους 700 volt και χρειάζονται ειδικά εργαλεία. Επίσης και οι τεχνίτες του συνεργείου, θα πρέπει να φορούν ειδικές φόρμες, ειδικά παπούτσια, ειδικά γάντια, να υπάρχει ειδικός χώρος για το service κλπ.
Σε ότι αφορά τον εφοδιασμό αυτών των αυτοκινήτων, στην Ξάνθη για παράδειγμα υπάρχει μόνον ένα σημείο φόρτισης – τελείως απλό – σε ένα μάρκετ που αργεί να φορτίσει και σε ένα κατάστημα ηλεκτρικών, που επίσης δεν είναι ταχυφορτιστής. Η αγορά ηλεκτρικών προς το παρόν δεν προσφέρεται για την Ξάνθη. Στα υβριδικά, σχεδόν όλες οι εταιρείες πωλούν εδώ και δέκα χρόνια τέτοια αυτοκίνητα, αλλά και πάλι είναι πάρα πολύ λίγοι που επιλέγουν να αγοράσουν υβριδικό, λόγω του κόστους. Σε ένα υβριδικό αυτοκίνητο – για παράδειγμα – η μπαταρία εξασφαλίζει ενέργεια μέχρι τα 40-50 χιλιόμετρα και μετά μπαίνει ο βενζινοκινητήρας. Βέβαια η οικονομία, είναι οικονομία.
Γενικά στην επαρχία δεν επιλέγεται. Σκεφτείτε ότι αν ξεκινήσει κάποιος από την Ξάνθη για να πάει στην Θεσσαλονίκη με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, η αυτονομία του είναι 280 χιλιόμετρα (ενώ 240 χιλιόμετρα η απόσταση). Όταν θα φτάσει, θα πρέπει να βρει έναν ταχυφορτιστή για να το ξαναφορτίσει. Το πιο γρήγορο που θα μπορεί να κάνει είναι να φορτίσει το 70% περίπου σε 20 λεπτά. Ταχυφτορτιστή όμως, μπορεί να μην έχει κανένα πρατήριο ακόμη και στην Θεσσαλονίκη. Όλοι έχουν τον αργό, που χρειάζεται 1 ώρα και 20 λ.
Η Peugeot βέβαια, είναι πρώτη σε πωλήσεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, λόγω του ότι το ηλεκτρικό της αυτοκίνητο, είναι ακριβώς ίδιο με το βενζινοκίνητο και το diesel. Οι περισσότερες εταιρείες διαφοροποιούν κατασκευαστικά τα μοντέλα τους…