«Πληγή» για τον Βορ. Έβρο, οι «εκροές» προς την Ανδριανούπολη – Σταθερές με ελαφριά αύξηση οι αφίξεις των γειτόνων
«Παραμένει η ταλαιπωρία με το τελωνείο στον Έβρο» σημειώνει ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού στην «Θ»
Κατά πόσο επηρεάζει την εισροή των τουριστών από την «γείτονα» η κατάσταση που επικρατεί με τις κλιμακούμενες εντάσεις μεταξύ Τουρκίας Ελλάδας στην περιφέρειά μας;
Ένα ερώτημα στο οποίο απαντά ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Θανάσης Τσώνης, ο οποίος μάλιστα αναφέρεται και στην «εκροή» τουριστών προς την Ανδριανούπολη, που ναι μεν αποτελεί «πλήγμα» αλλά τοπικά για τον Βόρειο Έβρο και ευτυχώς όχι για όλη την ΑΜΘ.
«ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΘΕΜΑ ΟΙ ΚΛΙΜΑΚΟΥΜΕΝΕΣ ΕΝΤΑΣΕΙΣ – ΣΤΑΘΕΡΕΣ ΜΕ ΕΛΑΦΡΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΟΙ ΑΦΙΞΕΙΣ ΤΩΝ ΓΕΙΤΟΝΩΝ – ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ Η ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΜΕ ΤΟ ΤΕΛΩΝΕΙΟ ΣΤΟΝ ΕΒΡΟ»
Ειδικότερα ο κ. Τσώνης αναφέρει ότι «είναι πιο πολύ θέμα πολιτικό αυτό που αναφέρετε. Δεν έχουμε δει κάποια στατιστική μείωση στις εισροές. Οι αφίξεις δεν έχουν επηρεαστεί. Είναι σταθερές με ελαφριά αύξηση προς τα επάνω. Δεν έχουμε δει κάτι σε στοιχεία και νομίζω ότι ανέκαθεν αυτό το θέμα ήταν καθαρά των κυβερνήσεων. Τουριστικά δηλαδή, δεν μας επηρεάζει, αν δεν αλλάξει κάτι γραφειοκρατικά.
Ένα σημαντικό θέμα με την Τουρκία που έθεσα και στον Υπουργό Υποδομών, διότι είχα μια συνάντηση με τον κ. Καραμανλή, είναι το θέμα του Τελωνείου από τον Έβρο. Πρέπει να ανοίξουν οι πύλες εισόδου. Είναι πολύ σημαντικό το θέμα της καθυστέρησης ενός Τούρκου να μπει μέσα στην χώρα. Η αναμονή 4 και 5 ωρών για να μπει και να βγει, είναι πρόβλημα. Όταν ο άλλος έρχεται για Σαββατοκύριακο, είναι αρκετές οι ώρες που ξοδεύει εκεί. Πάντως η όποια ένταση σε κυβερνητικό επίπεδο, δεν έχει αντίκτυπο. Ούτε το ζήτημα με τα «κλειστά σύνορα» στον Έβρο, δεν συνδέεται με τις αφίξεις από την γείτονα. Εξάλλου, ουσιαστικά εννοεί την παράνομη μετανάστευση και όχι το να κλείσει το τελωνείο. Προς το παρόν, δεν έχουμε κάτι που να μαρτυρά ότι υπάρχει αρνητικός αντίκτυπος με όλα αυτά».
«ΑΥΞΗΣΗ ΕΙΣΡΟΗΣ ΣΤΙΣ ΓΙΟΡΤΕΣ – ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ WORKSHOPS ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ – ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ»
«Κατά την περίοδο των γιορτών, σίγουρα θα έχουμε αυξημένη εισροή και ετοιμάζουμε μάλιστα και πολλές κινήσεις στην «γείτονα» χώρα, με συναντήσεις και κάποια workshops. Προσπαθούμε να φέρουμε λίγο θεματικό τουρισμό στην περιοχή, γιατί έχουμε και πολλά μουσουλμανικά μνημεία, πολιτιστικής κληρονομιάς (όπως το Τέμενος Βαγιαζήτ στο Διδυμότειχο, που είναι από τα αρχαιότερα της Ευρώπης). Κάνουμε και τέτοιες επαφές δηλαδή» συνέχισε ο ίδιος, τονίζοντας ωστόσο ότι «αυτό θα γίνει βέβαια με την ερχόμενη χρονιά. Τώρα δώσαμε λίγο βάρος στην Βουλγαρία που γενικά είναι πιο «εύκολη». Δεν υπάρχει «βίζα». Σκεφτείτε ότι σε ακτίνα 400 χιλιομέτρων από την περιφέρειά μας, έχουμε 140 εκατομμύρια δυνητικούς επισκέπτες, οι οποίοι οδικώς μπορούν να μας προσεγγίσουν».
«ΜΕΓΑΛΗ ΠΛΗΓΗ ΓΙΑ ΤΟΝ Β. ΕΒΡΟ ΟΙ ΕΚΡΟΕΣ ΠΡΟΣ ΑΝΔΡΙΑΝΟΥΠΟΛΗ»
Στον αντίποδα, αναφορικά με την εκροή προς την Ανδριανούπολη ο κ. Τσώνης τόνισε ότι «αυτό είναι πρόβλημα και παραμένει. Είναι μεγάλη «πληγή» για τον Βόρειο Έβρο και για τον εμπορικό κόσμος της περιοχής. Ουσιαστικά όμως είναι τοπικό το φαινόμενο. Μιλούμε για μια «πληγή» στον Βόρειο Έβρο, η οποία όμως δεν άπτεται όλης της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης».
«Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΕΧΕΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΠΟΥ ΤΟ ΤΗΡΕΙ ΚΑΤΑ ΓΡΑΜΜΑ – ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ»
«Βέβαια, το θέμα είναι ότι η Τουρκία έχει ένα τουριστικό πρόγραμμα ανάπτυξης, το οποίο το έχει ξεκινήσει από το 2004 και το οποίο τηρεί κατά γράμμα. Κάτι που δεν έχουμε εμείς. Προσωπικά έθεσα το ζήτημα στον κ. Θεοχάρη, προκειμένου να βρεθεί μια εταιρεία Consulting, ειδική επάνω στον τουρισμό η οποία θα χαράξει ένα –τουλάχιστον – δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης γιατί σήμερα είμαι εγώ και αύριο κάποιος άλλος. Δεν μπορούμε α ξεκινούμε πάλι από την αρχή» τόνισε επίσης ο κ. Τσώνης, υπογραμμίζοντας ότι «όταν μιλάμε για τουρισμό, μιλάμε για μια υπόθεση που παίρνει χρόνια συν ο,τι συνδέεται με τις υποδομές. Μιας και αναφερόμαστε στην Ανδριανούπολη, οι Τούρκοι ετοιμάζουν μεγάλα αεροδρόμια στην περιοχή. Όταν το αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης είναι κλειστό και δεν μπορεί να δεχθεί διεθνείς πτήσεις, καταλαβαίνετε ότι αυτό θα είναι πλήγμα στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής. Επίσης όταν κάποιος από τον Έβρο, χρειάζεται λιγότερη ώρα για να πάει στην Ανδριανούπολη από αυτή που χρειάζεται για την Θεσσαλονίκη, σίγουρα θα αυξηθούν οι εκροές».
«ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ ΚΑΙ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ»
Κλείνοντας ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, σημείωσε ότι «πάντως ως αντιπεριφέρεια τουρισμού έχουμε εντοπίσει τα θέματα και πιέζουμε συνεχώς. Για παράδειγμα, με την ευκαιρία του Περιφερειακού Συμβουλίου Τουρισμού για το οποίο βρέθηκα στην Αθήνα, έκλεισα ραντεβού και με τον Υπουργό Υποδομών κ. Καραμανλή και του έθεσα πάλι το θέμα των αεροδρομίων. Για ποια τουριστική ανάπτυξη μιλάμε, όταν δεν έχει εύκολη πρόσβαση ο τουρίστας στην περιοχή; Είναι και οι υποδομές σοβαρό ζήτημα, γιατί όλοι είμαστε δυνητικά άτομα με ειδικές ανάγκες. Μπορεί να σπάσω το πόδι μου αλλά να θέλω να προσεγγίσω τουριστικά μια περιοχή. Υπάρχει υποδομή; Ουσιαστικά για αυτό πρέπει να γίνει μια συνεργασία πολλών συναρμόδιων υπουργείων για να καταλήξουμε σε μια μορφή ανάπτυξης και αυτό το πράγμα το είδε από νωρίς η κυβέρνηση και για αυτό θέσπισε και τα Περιφερειακά Συμβούλια Τουρισμού που γίνονται για πρώτη φορά στην χώρα. Εκεί συμμετέχουμε όλοι οι αρμόδιοι αντιπεριφερειάρχες γιατί δεν υπάρχει λόγος να δούμε την κάθε περιφέρεια ξεχωριστά. Πρέπει να δούμε την Ελλάδα σαν ένα ενιαίο τουριστικό προϊόν, που θα διαφοροποιηθεί απλώς ο ένας από τον άλλον. Θα δείξει δηλαδή τα συγκριτικά πλεονεκτήματα και θα πάμε ενιαία. Τι έχει να δώσει η περιφέρεια μας; Σε ποιο κομμάτι έχει καλύτερες υποδομές; Αυτό θα πουλήσουμε και έξω. Δημιουργούμε δηλαδή αυτήν την στιγμή το τουριστικό μας προϊόν».