«Αυλαία» χθες για τις πανελλαδικές εξετάσεις – Ακολουθούν τα Ειδικά Μαθήματα-Εκτιμήσεις «φροντιστών» στη «Θ»

Η «ανασκόπηση» των θεμάτων και το σημείο – «κλειδί» της συμπλήρωσης του μηχανογραφικού δελτίου

Σ. Αθανασιάδης και Κ. Κετίπης (Πρότυπο Μάθησης) μιλούν στην «Θ»

Το τελευταίο «κουδούνι» με Χημεία και Οικονομία, χτύπησε χθες για τους περισσότερους διαγωνιζόμενους, αφού οι πανελλαδικές εξετάσεις συνεχίζονται με τα Ειδικά Μαθήματα. Επόμενος «σταθμός» τα μόρια και μεθεπόμενος και ο πλέον σημαντικός, η συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου.
Για όλα τα παραπάνω μίλησαν στην «Θ» οι ιδιοκτήτες του Φροντιστηρίου Μέσης Εκπαίδευσης «Πρότυπο Μάθησης» κ. Σάκης Αθανασιάδης και Κώστας Κετίπης, οι οποίοι αφού έκαναν μια μικρή ανασκόπηση στα μαθήματα και στον βαθμό δυσκολίας των θεμάτων, εκτιμούν σε γενικές γραμμές ότι οι βάσεις θα κινηθούν στα ίδια με πέρυσι ή  πτωτικά επίπεδα σε κάποιες σχολές, με εξαίρεση τα Οικονομικά (αφού τόσο το σχετικό εξεταζόμενο μάθημα, όσο και η Πληροφορική δεν είχαν ιδιαίτερο βαθμό δυσκολίας).

ΔΥΣΚΟΛΗ Η ΧΗΜΕΙΑ ΚΑΙ Η ΦΥΣΙΚΗ – ΕΥΚΟΛΑ ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΚΑΙ Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ – ΕΚΤΙΜΩ ΟΤΙ ΘΑ ΠΕΣΟΥΝ ΟΙ ΒΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΘΕΤΙΚΗ ΚΑΙ ΘΑ ΑΝΕΒΟΥΝ ΣΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ»

Ειδικότερα ο κ. Αθανασιάδης ανέφερε στην «Θ» ότι «στα μαθήματα θετικής κατεύθυνσης, η Χημεία ήταν δύσκολη, επειδή ήθελε πολλές πράξεις. Επίσης, τα θέματα στην Φυσική ήταν και αυτά δύσκολα. Έπρεπε ο μαθητής να είναι πολύ καλά διαβασμένος. Στα Μαθηματικά ήταν «βατά» (για πανελλαδικές) και ένας μαθητής που είχε διαβάσει πολύ καλά μπορούσε να πιάσει το 15. Τα μαθηματικά μάλιστα ήταν πιο εύκολα σε σχέση με πέρυσι. Και η Βιολογία ήταν λίγο δύσκολη. Εκτιμώ ότι στην θετική κατεύθυνση, οι βάσεις θα πέσουν. Στα δε Οικονομικά, πιθανόν να ανέβουν γιατί τα θέματα, τόσο στα Οικονομικά όσο και στην Πληροφορική ήταν πολύ εύκολα, για πανελλαδικές εξετάσεις».

«ΒΑΤΑ ΓΕΝΙΚΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ»

Από την πλευρά του ο κ. Κετίπης, υπογράμμισε ότι «στα θεωρητικά (όπου μπαίνει και το μάθημα της Έκθεσης αν και είναι Γενικής Παιδείας) τα θέματα ήταν σε γενικές γραμμές βατά, με εξαίρεση το τελευταίο θέμα της Έκθεσης που ήθελε λίγη παραπάνω προσοχή διότι ζητούσε Α΄ πρόσωπο και κάποιοι μπέρδεψαν το επικοινωνιακό πλαίσιο. Επίσης το θέμα της Έκθεσης ήταν μη αναμενόμενο. Βέβαια μπορούσε να το προσεγγίσει εύκολα κάποιος μαθητής, παρά το γεγονός ότι η νέα γενιά δεν ασχολείται με το βιβλίο και δεν είναι κοντά στα δικά της δεδομένα. Εμείς πάντως το είχαμε προβλέψει αυτό το θέμα. Όσον αφορά στα Αρχαία, τα θέματα στο «γνωστό» ήθελαν λίγη παραπάνω προσοχή από τους μαθητές. Υπήρχαν δηλαδή κάποιες «παγίδες». Το «άγνωστο» όμως ήταν εύκολο για έναν μαθητή που είχε προετοιμαστεί κατάλληλα. Τα θέματα σε Κοινωνιολογία και Ιστορία ήταν σε καλό επίπεδο, χωρίς παγίδες και ιδιαίτερα προβλήματα, οπότε οι καλά διαβασμένοι μαθητές, μπορούσαν να ανταποκριθούν».

«ΕΚΤΙΜΩ ΟΤΙ ΟΙ ΒΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΘΑ ΚΙΝΗΘΟΥΝ ΣΤΑ ΠΕΡΣΙΝΑ ΕΠΙΠΕΔΑ Ή ΟΡΙΑΚΑ ΠΤΩΤΙΚΑ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ»

Αναφορικά με τις βάσεις, ο κ. Κετίπης υπογράμμισε ότι «για το κομμάτι των θεωρητικών εκτιμώ ότι οι βάσεις θα κινηθούν ή στα ίδια επίπεδα με πέρυσι ή οριακά πτωτικά (σε κάποια τμήματα και ιδιαίτερα στα υψηλόβαθμα). Στην θετική κατεύθυνση, αντιμετώπισαν κάποια προβλήματα οι μαθητές, οπότε εκτιμώ ότι θα έχουμε μια πτώση».

«ΕΙΔΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ, ΜΟΡΙΑ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ, ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΒΗΜΑΤΑ – «ΚΛΕΙΔΙ» Ο ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ ΤΟΥ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ – ΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΥΠΟΨΙΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ»

Τέλος σε ο,τι αφορά στα επόμενα βήματα των μαθητών, ο ίδιος σημείωσε ότι «από εδώ και πέρα, οι μαθητές εξετάζονται στα Ειδικά Μαθήματα (Ξένες Γλώσσες, Μουσική κλπ) που συμπεριλαμβάνονται στο πρόγραμμα των πανελλαδικών και έπειτα περιμένουμε τα μόρια και ετοιμαζόμαστε για το μηχανογραφικό. Το μηχανογραφικό είναι το «κλειδί» σε όλα. Ακόμη και αν ένας μαθητής δεν έχει συγκεντρώσει τα απαιτούμενα μόρια και δεν έχει πάει όπως περίμενε, με ένα καλό μηχανογραφικό μπορεί να «σωθεί» πολύ εύκολα η κατάσταση. Έτσι, όταν έρθει η ώρα του μηχανογραφικού, είναι καλό τα παιδιά να συμβουλευτούν τους εκπαιδευτικούς, γιατί εμείς μπορούμε να γνωρίζουμε λίγο ή περισσότερο και την αποκατάσταση της κάθε σχολής και ενδεχομένως τι θα αντιμετωπίσουν και μέσα στην σχολή. Το μηχανογραφικό δεν είναι «επιλέγω απλά μια σχολή». Τα παιδιά πρέπει να ξέρουν και τι θα αντιμετωπίσουν και μέσα σε μια σχολή (από μαθήματα, πρόγραμμα σπουδών, δυσκολίες κ.α) αλλά να έχουν και μια εικόνα για την μελλοντική τους αποκατάσταση.  Αν ένας μαθητής πάει σε μια σχολή που έχει Φυσική και Χημεία και έχει κάποια αδυναμία σε αυτά τα μαθήματα θα είναι καλό να μην την επιλέξει. Οπότε, για το μηχανογραφικό, προετοιμάζουμε ένα παιδί και σε αυτήν την λογική, να μπορεί να ανταποκριθεί στην σχολή, διότι πια δεν μας «παίρνει» να είναι για πολλά χρόνια ένα παιδί, φοιτητής (και λόγω των οικονομικών συνθηκών). Άρα η ενημέρωση γίνεται συνολικά και λαμβάνονται υπόψιν και άλλες παράμετροι για την συμπλήρωση ενός μηχανογραφικού».