Αυστηρό το νομικό πλαίσιο για όσους δεν στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο και λόγω… μάσκας

Το Π.Δ 97/2017 και η περίπτωση των μαθητών στο Δροσερό Ξάνθης που «ταλανίζεται» από την μαθητική διαρροή

Ευ. Στυλιανίδου και Αρ. Παπαϊωάννου, μιλούν στην «Θ»

Ένα θέμα για το οποίο λίγοι φαίνεται να είναι ενημερωμένοι, «αναμοχλεύει» σήμερα η «Θ». Αφορμή η καταγγελία Ξανθιώτισσας μητέρας, η οποία κλήθηκε από διευθυντή δημοτικού και ενημερώθηκε πως εφόσον δεν στέλνει το παιδί της στο σχολείο (σ.σ. για λόγους άρνησης χρήσης μάσκας) – και εφόσον δεν συντρέχει λόγος υγείας κινδυνεύει με την παρέμβαση ανωτάτου δημόσιου λειτουργού και την απώλεια επιμέλειας του παιδιού της! Κατά πόσο όμως ισχύει κάτι τέτοιο;
Η «Θ» με αφορμή όλα τα παραπάνω διερεύνησε αν όντως ισχύει σε περίπτωση αδικαιολόγητων απουσιών και σας παρουσιάζει όλα όσα ισχύουν βάσει του Προεδρικού Διατάγματος 79/2017.
Μάλιστα ανοίγει και τον «φάκελο» της περίπτωσης Δροσερού Ξάνθης, όπου ως γνωστόν «ταλανίζεται» από μαθητική διαρροή, αφού από όλα τα προαναφερόμενα ανακύπτει και το ερώτημα, αν και κατά πόσο γίνεται χρήση αυτού του διατάγματος, για το ήδη γνωστό πρόβλημα στις σχολικές μονάδες του Δροσερού, εφόσον ισχύει εδώ και τρία χρόνια ή αν η ενεργοποίηση αυτού έγινε…αλά καρτ, μόνο για τους αρνητές της μάσκας…
Για όλα τα παραπάνω μίλησαν η Διευθύντρια της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης κ. Εύη Στυλιανίδου καθώς και η Διευθύντρια του 20ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης κ. Αριάνα Παπαϊωάννου.

ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ – ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΤΑΙ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ Ο ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑΣ ΣΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ Π.Δ 79, ΟΤΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΛΗΜΜΕΛΗΣ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΑΝΗΛΙΚΟΥ

Αναλυτικότερα η κ. Στυλιανίδου εξήγησε στην «Θ» ότι:
Όλα αυτά είναι θέματα των σχολείων. Η διαδικασία προβλέπεται από το Π.Δ 79 και η αναζήτηση των παιδιών, εφόσον δεν έχουμε επικοινωνία, γίνεται με ανάλογη διερεύνηση μέσω της αστυνομίας και της κοινωνικής υπηρεσίας του δήμου. Μπορεί ενδεχομένως κάποιοι να μην απαντούν. Υπάρχει διαδικασία αναζήτησης, υπάρχουν οι διαδικασίες επικοινωνίας των σχολείων με τις οικογένειες. Όπου υπήρξαν αιτήματα αρνητών μάσκας αιτιολογήθηκαν ότι δεν μπορούν να γίνουν δεκτά και οι μαθητές επέστρεψαν στο σχολείο. Όποιοι αναφέρουν άλλου είδους δικαιολογίες, θα πρέπει να το αιτιολογήσουν και να πιστοποιήσουν αυτό που λένε. Ένα παιδί μπορεί να απουσιάζει για καιρό και έχει δικαιολογημένες απουσίες από τον ιατρό του για παράδειγμα. Αν απουσιάζουν χωρίς να μπορούμε να τους βρούμε, τότε ακολουθείται η διαδικασία που προβλέπεται από το Προεδρικό Διάταγμα Λειτουργίας των σχολείων και γίνεται η αναζήτησή τους μέσω της αστυνομίας. Σε περιπτώσεις πιο δύσκολες, θα αναζητήσουμε και την συνδρομή της Εισαγγελίας ανηλίκων. Υπάρχει πλημμελής επιμέλεια ανηλίκου σε τέτοιες περιπτώσεις. Δεν σημαίνει ότι ένας γονέας μπορεί να κρατά ένα παιδί σχολικής ηλικίας και να μην το στέλνει στο σχολείο. Σαφώς και ενημερώνεται Εισαγγελέας. Μπορεί ένα παιδί για παράδειγμα, να μην έχει πάει 10 χρόνια στο σχολείο. Όταν εμφανισθεί για πρώτη φορά στο σχολείο, σαφώς και ενημερώνεται εγγράφως από εμάς η Εισαγγελία. Είναι υποχρέωσή μας αφού σε αυτήν την περίπτωση θα υπάρχει πλημμελής επιμέλεια ανηλίκου.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ «ΔΕΝ ΘΕΛΩ» – ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΝΑ ΣΤΕΙΛΟΥΝ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΠΕΣΤΡΕΨΑΝ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

Επιπλέον η κ. Στυλιανίδου υπογράμμισε ότι:
Υπάρχουν όμως μαθητές, που εμφανίσθηκαν φέτος και οι οποίοι είναι γεννημένοι το 2007-2008. Αυτοί που πέρασαν την ημερομηνία εγγραφής και είναι περισσότερο χρόνο από την φοίτηση σε νηπιαγωγείο και δημοτικό – γιατί όταν ένα παιδάκι είναι γεννημένο το 2013-2014 μπορεί να γραφτεί στο νηπιαγωγείο και να φοιτήσει και στο δημοτικό – και τα προηγούμενα έτη δεν είχαν εμφανισθεί και εμφανίζονται τώρα, βεβαίως και ενημερώνεται η Εισαγγελία. Δεν υπάρχει το «δεν θέλω». Είναι υποχρέωση των γονέων να στείλουν τα παιδιά στο σχολείο, να εγγράψουν τα παιδιά τους και να φοιτούν με συνέπεια στο σχολείο και υποχρέωσή μας να τα δεχόμαστε. Σε περίπτωση συστηματικών και αδικαιολόγητων απουσιών, αρμοδίως ακολουθούνται οι διαδικασίες που προβλέπονται από το θεσμικό πλαίσιο.
Αυτά γίνονται συνεχώς, καθημερινά. Και εμείς αυτήν την στιγμή δεν έχουμε καμία εκκρεμότητα από σχολείο όπου ο γονέας δεν έστειλε το παιδί για την μάσκα. Επέστρεψαν όλα τα παιδιά. Εμείς έχουμε διαδικασίες όπου η πολιτεία ασκεί όλες τις αρμοδιότητες ώστε το κάθε ανήλικο τέκνο να φοιτά με συνέπεια στο σχολείο και αυτό προκύπτει από την υποχρέωση των γονέων να ακολουθούν το θεσμικό πλαίσιο που υπάρχει.

ΔΕΔΟΜΕΝΗ Η ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΔΙΑΡΡΟΗ – ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΙ – Η ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΗ ΑΡΝΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΣΚΑΣ, ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΚΤΟΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Από την πλευρά της η κ. Παπαϊωάννου αναφέρει ότι:
Κατά αρχήν υπάρχουν κοινωνικοί λειτουργοί για αυτό. Δηλαδή την μαθητική διαρροή σε ο,τι αφορά στα παιδιά του Δροσερού. Υπάρχουν τα κίνητρα. Εκεί είναι δεδομένη η μαθητική διαρροή και δεν έχει να κάνει με μάσκες. Είναι μια σταθερή κατάσταση, είναι η αμέλεια των γονέων κ.ο.κ. και υπάρχουν οι ειδικές υπηρεσίες που υποτίθεται ότι πριν φτάσουμε στο τελικό που είναι η τιμωρία και τα πρόστιμα, προσπαθούν να πείσουν αυτούς τους γονείς να στείλουν τα παιδιά τους στα σχολεία. Όσον αφορά στο θέμα με την μάσκα, ο νόμος δίνει την δυνατότητα στον γονέα να φέρει χαρτί από τον γιατρό, αν το παιδί έχει πρόβλημα υγείας. Αν ο γονιός αρνηθεί να φορέσει το παιδί την μάσκα, αναλαμβάνει τις ευθύνες του. Στην Κρήτη έστειλαν στον Εισαγγελέα τους γονείς που δεν στέλνουν τα παιδιά τους, επειδή αρνούνται να βάλουν μάσκα. Δεν είναι θέμα αλά κάρτ. Αλλά το ότι αυτή την στιγμή υπάρχει μια πραγματικότητα και είναι θλιβερό να υπάρχουν άνθρωποι που δεν πιστεύουν σε αυτήν, ειδικά τώρα που ακούμε αυτά τα νούμερα με 50, 40 κ.ο.κ. νεκρούς. Δεν είναι δυνατόν αυτή την στιγμή να δικαιολογούμε τους ανθρώπους που αρνούνται την μάσκα και εφόσον ο νόμος δίνει την δυνατότητα, είναι πολύ σωστό αυτό. Αν θέλει ο γονιός, μπορεί να φέρει χαρτί από τον γιατρό που να δικαιολογεί γιατί το παιδί του δεν μπορεί να φορέσει μάσκα. Αλλά η ιδεολογική άρνηση της μάσκας, σημαίνει ότι είμαστε εκτός πραγματικότητας και πρέπει να προστατεύεται και το σχολείο και η υπόλοιπη κοινωνία, από αυτούς τους ανθρώπους που αρνούνται την ύπαρξη του κορωνοϊού, την ύπαρξη αυτής της κατάστασης (δεν ξέρω και πώς να το πω αφού είναι κάτι που το βιώνουμε πλέον και συμβαίνει στους γύρω μας και σε γνωστούς ανθρώπους).

ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ ΤΟ Π.Δ ΟΤΑΝ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΦΤΑΝΟΥΝ ΣΤΟ ΑΠΡΟΧΩΡΗΤΟ – ΣΤΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ ΠΡΙΝ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Αναφορικά με το αν αυτό το Προεδρικό Διάταγμα εφαρμόζεται για τους μαθητές στο Δροσερό, η ίδια εξήγησε ότι:
Εφαρμόζεται όταν τα πράγματα φτάνουν στο απροχώρητο. Και η αλήθεια είναι ότι μόλις βγαίνουν οι κοινωνικοί λειτουργοί, έχουμε παρουσίες παιδιών στο σχολείο. Ακόμη δηλαδή και τα παιδιά που δεν έρχονται καθόλου, μόλις αρχίζουν και γυρνούν στον μαχαλά οι κοινωνικοί λειτουργοί και του Ιατροκοινωνικού Κέντρου αλλά και οι κοινωνικοί λειτουργοί του σχολείου, εμφανίζονται τα παιδιά. Είναι ελάχιστες οι περιπτώσεις των παιδιών που δεν έχουν εμφανισθεί ποτέ. Το θέμα είναι ότι μπορεί να έρθουν μια μέρα και να μην έρθουν τις υπόλοιπες πέντε και έπειτα να ξανάρθουν. Δεν έχουμε δηλαδή μεγάλους αριθμούς παιδιών που δεν έχουν εμφανισθεί ποτέ ώστε εκεί να ζητήσεις παρέμβαση Εισαγγελέα. Ούτε έχουμε και γονείς που δηλώνουν ότι δεν θα στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο (γιατί τώρα πρόκειται επ΄ αυτού, αφού ο γονιός δηλώνει ότι δεν θα στείλει το παιδί του λόγω μάσκας).
Επειδή τα πράγματα έχουν προχωρήσει, ελεγχόμαστε όλοι. Ο οποιοσδήποτε διευθυντής σχολείου, από την στιγμή που κάθε μέρα περνιούνται οι απουσίες στο κεντρικό σύστημα My School, δεν μπορεί να δικαιολογήσει. Πρέπει και ο ίδιος να ξέρει τι θα πει αν τον ελέγξουν. Να ξέρει τον λόγο για τον οποίο ένας μαθητής δεν έχει έρθει καθόλου. Ο καθένας από εμάς ελέγχεται, οπότε με αυτόν τον τρόπο, είναι υποχρεωμένος να κάνει και αναζήτηση και να απευθυνθεί εκεί που πρέπει και να ελέγξει τον γονέα που δεν στέλνει το παιδί του στο σχολείου, γιατί αλλιώς θα ελεγχθεί ο ίδιος. Όταν το παιδί έχει εμφανίζεται, ούτε αναζήτηση μπορείς να κάνεις μέσω Εισαγγελέα ούτε να προσφύγεις και κάπου. Το ΠΔ εφαρμόσθηκε με παιδιά του Γυμνασίου πριν δύο χρόνια, οπότε εστάλη το «σήμα» οπότε άρχισαν να έρχονται και τα παιδιά του δημοτικού. Πήγαν στο Δικαστήριο πολλοί γονείς. Γενικά η μαθητική διαρροή σαφώς και έχει ελαττωθεί. Απλά είναι μια περίοδος τώρα πάρα πολύ περίεργη και πάρα πολύ ρευστή και πάρα πολύ διαφορετική για τον καθένα μας, όπου υπάρχει διαρροή διότι υπάρχει και ο φόβος. Και μπορεί ναι μεν να έρχονται παιδιά την μια μέρα και να μην έρχονται τις επόμενες. Και να πάρει όμως ο γονέας τηλέφωνο για να εκφράσει τους φόβους του (σ.σ. σχετικά με τον κορωνοϊό). Μιλώ για παιδιά που έχουν εμφανισθεί στο σχολείο όμως. Και βέβαια το θέμα είναι κατά πόσο είμαστε και εμείς έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε αυτό το πράγμα και κατά πόσο παρέχουμε και ασφάλεια ως σχολεία. Πρέπει να το πούμε και αυτό.

ΑΝ ΕΡΘΟΥΝ ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ, ΔΕΝ ΘΑ ΧΩΡΕΣΟΥΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΙΑ…ΕΡΧΕΤΑΙ Η ΠΡΟΚΑΤ ΑΙΘΟΥΣ

Κλείνοντας η κ. Παπαϊωάννου, δοθείσης της ευκαιρίας σημείωσε ότι:
Ειδικά σε εμάς όμως, αν μια μέρα αποφασίσουν και έρθουν όλα τα παιδιά του σχολείου, δεν θα χωρούν. Δεν υπάρχει περίπτωση να χωρέσουν 25 μαθητές ανά τάξη (και δεν θα υπάρχει και καμία προστασία). Περιμένουμε εδώ και πέντε χρόνια μια αίθουσα ΠΡΟΚΑΤ για το δημοτικό. Την ζητούμε τόσα χρόνια και δεν έχει έρθει τίποτε. Για τα δε ΠΡΟΚΑΤ του νηπιαγωγείου (δύο αίθουσες) δεν έγινε τίποτα.