«Black week» για τις αλυσίδες…«Μεγάλη Εβδομάδα» για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Με αφορμή την σημερινή «Black Friday»…
Ευθ. Μίλκογλου: «Ποιες είναι οι δικλείδες… – Τι εκπτώσεις γίνονται και σε ποια ποσοστά;»

Σωρεία διαφημίσεων από την μια, ιδιαίτερα από τις αλυσίδες των καταστημάτων για την «Black Friday» που διαρκεί ήδη περίπου μια…εβδομάδα (και όχι μια και μοναδική μέρα με γενναίες εκπτώσεις και προσφορές όπως συμβαίνει στο εξωτερικό) και από την άλλη… «Μεγάλη Εβδομάδα» για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι περισσότερες από τις οποίες δεν περιμένουν την «Μαύρη Παρασκευή» για να δώσουν σε καλύτερη τιμή ένα προϊόν στον πελάτη, που πλέον τον «βλέπουν» με το κιάλι.

«BLACK WEEK ΚΑΙ ΟΧΙ…FRIDAY»

Αυτή είναι η συνοπτική εικόνα της κατάστασης που επικρατεί στην αγορά της Ξάνθης, όπως επιβεβαιώνει στην «Θ» ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ξάνθης κ. Ευθύμης Μίλκογλου, ο οποίος αναφέρει ότι «πριν δυο – τρία χρόνια ήταν Black Friday, δηλαδή «Μαύρη Παρασκευή». Στο εξωτερικό οι εκπτώσεις είναι γενναίες, γίνεται μια συγκεκριμένη ημέρα και είναι μεγάλα τα ποσοστά. Εδώ, την πρώτη χρονιά έγινε για μια ημέρα, την δεύτερη χρονιά για τρεις ημέρες και πλέον έχει γίνει εβδομάδα και όχι από μικρομεσαίες επιχιερήσεις. Και αναρωτιέμαι και ρωτώ, πως γίνεται αυτό; Πως μπορούν, εφόσον πρόκειται για Black Friday, να κάνουν Black Week; Και αν συνεχιστεί έτσι μπορεί να γίνει και «month». Εν τω μεταξύ δεν έχει ούτε μια εβδομάδα που τελείωσαν οι εκπτώσεις και ξεκίνησε η black week. Ξεκίνησαν οι διαφημίσεις στην τηλεόραση, μιλούν για προσφορές, για ωράρια κλπ. Ποια είναι η δικλείδα; Ποιος είναι υπεύθυνος για όλα αυτά. Επιβάλλεται να ελεγχθεί. Είναι Black Friday και αφορά σε μία μόνο μέρα. Πόσο πιο απλά να το πούμε; Στο εξωτερικό γίνεται για μια μέρα και όχι για μια εβδομάδα. Και εμείς σαν μικρομεσαίες επιχειρήσεις πως θα ανταπεξέλθουμε σε όλο αυτό;»

«ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΔΙΚΛΕΙΔΕΣ – ΤΙ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΠΟΙΑ ΤΑ ΠΟΣΟΣΤΑ;»

«Εγώ εκείνο που θα επισημάνω ξανά είναι ότι στις κανονικές εκπτώσεις βρίσκεις όλα τα προϊόντα σε καλύτερες τιμές και με πιο μεγάλες προσφορές. Είναι η έρευνα αγοράς για την οποία «φωνάζω». Και ξαναλέω ότι στο εξωτερικό οι εκπτώσεις είναι γενναίες. Εδώ τι εκπτώσεις γίνονται; Και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις όσο μπορούν κάνουν εκπτώσεις. Έτσι και αλλιώς, όταν μπαίνει κάποιος στο μαγαζί προσπαθείς και εσύ να κάνεις κάτι καλύτερο, αλλά πως θα βγεις; Πως θα μπορέσεις να πληρώσεις τις υποχρεώσεις; Οπότε είναι κάτι αθέμιτο αυτό που γίνεται καθόλη την εβδομάδα. Πρέπει να μπουν δικλείδες» συνέχισε ο ίδιος, σημειώνοντας εν ολίγοις ότι «υπάρχει black week στις μεγάλες αλυσίδες αυτήν την στιγμή και…Μεγάλη Εβδομάδα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις της πόλης. Πλέον στην τηλεόραση διαφημίζουν ανοικτά πλέον Black Friday, από την Τρίτη, την Πέμπτη, το Σάββατο κλπ. Δεν γίνεται αυτό το πράγμα. Δεν μπορείς να ανταπεξέλθεις. Δεν είναι φυσιολογικό. Πριν δέκα μέρες είχαμε επί 15 μέρες εκπτώσεις και ξαναπηγαίνουν για άλλες επτά ημέρες. Και βέβαια οι περισσότεροι καταναλωτές επικεντρώνονται στα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη. Δηλαδή σαν να λέμε ότι μας λείπουν tablets, κινητά, τηλεοράσεις κλπ. Αυτά λείπουν. Επιμένω στο ότι πρέπει να γίνεται έρευνα αγοράς πάντως. Πρέπει να γνωρίζουν νωρίτερα τις τιμές για να δουν ποιες είναι και σε τι ποσοστό οι εκπτώσεις. Ξαναλέω πως τον Ιανουάριο είναι καλύτερες οι εκπτώσεις και σε όλα τα είδη».