Χρ. Σταμπουλής: «Χωρίς λάθος και ανθρώπινο παράγοντα, είναι δύσκολο να έχουμε τροχαίο» – Ν. Γουναρίδης: «Ένα περιπολικό για όλο το δίκτυο του Νομού Ξάνθης»

Με αφορμή τα τελευταία τραγικά περιστατικά και τον… «φόρο αίματος» στην άσφαλτο

Με αυξητικούς αριθμούς τα τροχαία ατυχήματα στην περιοχή μας και ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες κατά τους οποίους αυξάνεται η κίνηση οχημάτων, μοτοποδηλάτων αλλά και ποδηλάτων. Δυστυχώς σε πολλές περιπτώσεις όπως οι προχθεσινές, θρηνούμε και νεκρούς.

Από την άλλη, η αστυνόμευση και οι έλεγχοι της τροχαίας σε διάφορα σημεία του κεντρικού αλλά και περιφερειακού «ιστού» στον Νομό Ξάνθης, δεν είναι επαρκής, καθώς το λιγοστό προσωπικό της Διεύθυνσης Αστυνομίας Ξάνθης, καλείται να προσφέρει «παντού» τις υπηρεσίες τους και έτσι πολλές φορές οι τροχονομικοί έλεγχοι έρχονται σε δεύτερη «μοίρα».

Για όλα τα παραπάνω μίλησαν στην «Θ» ο Διευθυντής Αστυνομίας Ξάνθης κ. Χρήστος Σταμπουλής καθώς και ο πρόεδρος της Συνδικαλιστικής Κίνησης Αστυνομικών Νομού Ξάνθης κ. Νίκος Γουναρίδης.

 

«ΧΩΡΙΣ ΛΑΘΟΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑ, ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΡΟΧΑΙΟ»

Ειδικότερα ο κ. Σταμπουλής ανέφερε ότι «δεν μπορούμε να πούμε ότι η κατάσταση με τα θανατηφόρα ατυχήματα ξέφυγε. Βέβαια ευχής έργον είναι να μην συμβαίνουν, αλλά δεν μπορούμε να πούμε ότι είχαμε και πολλά. Στην Κρήτη για παράδειγμα, τα δυστυχήματα αποτελούν καθημερινό φαινόμενο. Σε σχέση με πέρυσι στην περιοχή μας, έχουμε ίδια αναλογία. Δεν έχουμε αυξημένα τροχαία ατυχήματα (και ειδικά θανατηφόρα) απλώς τα δύο τελευταία συνέπεσαν σε κοντινές ημερομηνίες. Χωρίς λάθος και ανθρώπινο παράγοντα, είναι δύσκολο να έχουμε τροχαίο. Σίγουρα κάποιες φορές λέμε ότι μας φταίνε οι δρόμοι αλλά αν επιδεικνύουμε την κατάλληλη προσοχή (γιατί όλοι γνωρίζουμε τα προβλήματα που υπάρχουν στο οδικό δίκτυο) δεν θα συμβεί τίποτε».

 

«ΠΟΛΛΟΙ ΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΠΑΙΖΟΥΝ ΡΟΛΟ ΣΕ ΕΝΑ ΑΤΥΧΗΜΑ – ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΗΡΟΥΜΕ ΤΟΝ Κ.Ο.Κ»

«Πρέπει να τηρούμε τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να είμαστε προσεκτικοί σε θέματα ταχύτητας και να είμαστε νηφάλιοι όταν πιάνουμε το «τιμόνι». Γενικά πρέπει να λαμβάνουμε όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας. Αν τα τηρούσαμε όλα αυτά, γενικά δεν θα είχαμε ατυχήματα και ειδικά θανατηφόρα. Είναι πολλοί οι παράγοντες που παίζουν ρόλο σε ένα ατύχημα. Προφανώς και όταν τρέχουμε με 180 χιλιόμετρα/ ώρα και ζώνη ασφαλείας να φοράμε, είναι δύσκολο να μην έχουμε θανατηφόρο ατύχημα. Δεν είναι μόνον ένας παράγοντας δηλαδή που παίζει «ρόλο» συνέχισε ο ίδιος, σημειώνοντας ότι «σίγουρα το καλοκαίρι έχουμε πιο πολύ κίνηση, ενώ τον χειμώνα λόγω κρύου μαζευόμαστε νωρίτερα στο σπίτι και δεν κυκλοφορούμε πολύ. Το καλοκαίρι έχουμε πολλά ποδήλατα και μοτοποδήλατα (εκτός από τα οχήματα) στους δρόμους και προφανώς αυξάνονται οι πιθανότητες να έχουμε ατυχήματα. Τα περιπολικά δεν λείπουν από τους δρόμους. Πάντα κινούνται έξω. Η τροχαία είναι συνεχώς στο «πόδι» με δίκυκλα αλλά και αυτοκίνητα. Ειδικά οι έλεγχοι δεν σταματούν ποτέ για αυτούς τους λόγους. Γενικά βέβαια, πάντα υπάρχουν μεγάλες ελλείψεις δυνάμεως αναφορικά με το προσωπικό αλλά από εκεί και πέρα, πορευόμαστε με ο,τι έχουμε. Με τα μέσα και με το ανθρώπινο δυναμικό που έχουμε, κάνουμε την δουλειά μας».

«ΕΝΑ ΠΕΡΙΠΟΛΙΚΟ ΓΙΑ ΟΛΟ ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ»

Στον αντίποδα, από την δική του πλευρά ο πρόεδρος της Συνδικαλιστικής Κίνησης Αστυνομικών Νομού Ξάνθης κ. Νίκος Γουναρίδης επισημαίνει ότι «το προσωπικό είναι μειωμένο, ενώ έχουν πάρα πολύ γενικά η εγκληματικότητα αλλά και τα τροχαία, λόγω αύξηση των οχημάτων και των δρόμων που δεν είναι σε καλή κατάσταση. Τα τροχαία αυξάνονται. Δεν είναι μόνο τα θανατηφόρα. Υπάρχουν και τροχαία με υλικές ζημιές ή με τραυματισμούς. Είναι πολύ δύσκολο να λειτουργήσει η Τροχαία Ξάνθης σε αυτόν τον τομέα. Φανταστείτε πως είναι ένα περιπολικό τροχαίας για όλο το δίκτυο του Νομού Ξάνθης που έχει την Εγνατία, το παλιό εθνικό δίκτυο και όλο τον τομέα από το Πετροχώρι ως το Σούνιο. Για όλα αυτά είναι μόνον ένα το περιπολικό».

 

«ΕΠΙΚΕΝΤΡΩΝΟΜΑΣΤΕ ΣΤΑ ΣΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ…»

«Εμείς είμαστε περισσότερο επικεντρωμένοι στα «σήματα» και στις καταγγελίες που έρχονται από τους πολίτες. Δεν μπορούμε από μόνοι μας να κάνουμε κάποιους ελέγχους ώστε να διαφυλάξουμε την υγεία των πολιτών. Έχουμε κάνει προτάσεις προς το Αρχηγείο σαν σωματείο για να γίνει Τροχαία Αυτοκινητοδρόμων και εδώ στην Ξάνθη, όπως έχει σε άλλες περιοχές ώστε να μπορέσει να φύγει ένα μεγάλο κομμάτι από την Τροχαία Ξάνθης και να μπορέσουμε να λειτουργήσουμε πολύ καλύτερα» συνέχισε ο ίδιος, τονίζοντας παράλληλα ότι «είναι πολύ δύσκολο να γίνουν έλεγχοι, γιατί όλο αυτό γίνεται ταυτόχρονα με άλλες δουλειές που κάνουμε. Όλη η Διεύθυνσή μας αυτήν την στιγμή (μαζί και η Τροχαία) έχει το μεταναστευτικό και τους ελέγχους για μετανάστες. Κάνουμε κάποιους ελέγχους αλλά δεν είναι αυτοί που πρέπει και αυτοί που θέλουμε να γίνονται».

«…ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΟ ΑΛΛΟ ΣΗΜΑ, ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΙ ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΣΥΧΝΑ»

Αναφορικά με το αν υπάρχουν ΣΤΕΚ, ο κ. Γουναρίδης, σημειώνει ότι «όταν δεν έχουμε κάποιο άλλο «σήμα» ή κάτι άλλο, γίνονται έλεγχοι αλλά όχι συχνά – πυκνά και σε διάφορα σημεία της πόλης. Το ζήτημα είναι ότι η Τροχαία πρέπει να μπορεί να κινηθεί και σε ένα άλλο κομμάτι, που αφορά στην αλλαγή της παιδείας των πολιτών. Πρέπει να μάθουν οι πολίτες ότι όταν δεν είναι νηφάλιοι ή όταν είναι πνευματικά ή σωματικά εξασθενημένοι, να μην παίρνουν το όχημά τους. Δυστυχώς λόγω της έλλειψης του δυναμικού αλλά και λόγω του μεταναστευτικού (που επιβαρύνει πολύ το έργο όλων των υπηρεσιών της Διεύθυνσης Αστυνομίας και όχι μόνον της Τροχαίας) δεν είναι εφικτοί οι έλεγχοι στον βαθμό που πρέπει».