Χριστουγεννιάτικη αγορά Ξάνθης: Η μεν διάθεση πρόθυμη η δε τσέπη…αδύναμη

Κ. Τσολακίδης: «Έρευνα αγοράς από τους καταναλωτές για αρχή – Σημαντική η προσωπική επαφή με τον πελάτη»

Γ. Δούκογλου: «Χλιαρή η κίνηση – Προσέχουμε πολύ τις τιμές – Προσοχή στις προδιαγραφές των προϊόντων»

 

«Μουδιασμένη» στα…χριστουγεννιάτικα δώρα, αλλά ελαφρώς καλύτερη στα εποχικά είδη είναι η αγορά της Ξάνθης, η οποία ναι μεν μπαίνει στο χριστουγεννιάτικο «πνεύμα» που είναι πρόθυμο, αλλά η «τσέπη» των καταναλωτών είναι «ασθενής», ειδικότερα αυτό το διάστημα κατά το οποίο οι πολίτες καλούνται να «κλείσουν» τις υποχρεώσεις του οικονομικού έτους.

Βέβαια οι ελπίδες ότι κάτι θα κινηθεί σε παιχνίδια και χριστουγεννιάτικα είδη, από πλευράς εμπόρων υπάρχουν και αυτές βασίζονται στο γεγονός ότι τα τοπικά καταστήματα που λειτουργούν εδώ και χρόνια στο ίδιο σημείο, δημιουργούν σχέσεις εμπιστοσύνης εμπόρου – καταναλωτή, κάτι βασικό σε σχέση με τα απρόσωπα «ράφια» των πολυκαταστημάτων, από τα οποία (πολλές φορές) δεν λείπουν και τα…αμφιβόλου ποιότητας προϊόντα.

Για όλα τα παραπάνω, αλλά και για τις τιμές των εμπορευμάτων φέτος μίλησαν στην «Θ» οι γνωστοί έμποροι της Ξάνθης κ. Κώστας Τσολακίδης και Γιάννης Δούκογλου.

 

«ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΓΙΑ ΑΡΧΗ…»

Ειδικότερα ο κ. Τσολακίδης ανέφερε ότι «προς το παρόν κάποιοι καταναλωτές κάνουν μόνο κάποια έρευνα αγοράς. Δεν ξέρω όμως αν τελικά θα μπορέσουν να αγοράσουν αυτά που θέλουν, λόγω της οικονομικής δυσχέρειας που έχει ο καθένας. Πάντως είναι δύσκολη η κατάσταση. Η αγορά είναι πεσμένη 80% σε σχέση με πέρυσι τις ίδιες ημέρες. Ας ελπίσουμε ότι τις τελευταίες μέρες θα αλλάξει το κλίμα και θα γίνει πιο θετικό. Ίσως με τα μερίσματα, να πέσει χρήμα στην αγορά αλλά θα είναι πολύ λίγο γιατί είναι τόσες οι υποχρεώσεις όλων που θα πάνε να καλύψουν άλλες «τρύπες».

 

«ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΛΑΤΗ»

Αναφορικά με την ποιότητα και τις τιμές ο ίδιος επισημαίνει ότι «σίγουρα σε ένα τοπικό κατάστημα υπάρχει προσωπική επαφή με τον πελάτη. Το σούπερ μάρκετ είναι απρόσωπο. Πηγαίνεις, παίρνεις το παιχνίδι, το βάζεις στο καλάθι σου και πηγαίνεις στο ταμείο, ενώ στα τοπικά καταστήματα θα πεις και μια κουβέντα, μια «καλημέρα», θα μιλήσεις με τον πελάτη, θα τον κατευθύνσεις ανάλογα με τα δικά του κριτήρια κλπ. Έχουμε μια άλλη προσωπική επαφή με τον πελάτη. Τα μάρκετ είναι πιο απρόσωπα. Από την άλλη, γενικά και η πόλη μας έχει πολλά μάρκετ και όλοι μέσα στα Χριστούγεννα βάζουν και παιχνίδια, οπότε η πίτα μοιράζεται. Υπάρχουν στα ράφια και επώνυμα παιχνίδια αλλά μπορείς να βρεις και…αμφιβόλου ποιότητας, ανάλογα με το ποσό που θα διαθέσεις. Σίγουρα όλοι θα πάρουν στα παιδιά τους και στα εγγόνια τους, απλώς έχει πέσει και η «δαπάνη» που διέθεταν. Είναι πολύ χαμηλότερη. Πέρυσι οι περισσότεροι κυμαίνονταν γύρω στα 15-20 ευρώ. Σίγουρα όμως φέτος το σκέφτονται. Παλαιότερα ήταν και 30 ή και 50€ ο μέσος όρος, αλλά πλέον το κόστος των 50€ τους φαίνεται πολύ ακριβό. Λίγοι θα μπορέσουν να πάρουν ένα παιχνίδι με τέτοιο κόστος. Ελπίζουμε ότι κάποια στιγμή κάτι μπορεί να γίνει. Μόνο αυτό μας έμεινε. Οι τιμές είναι περίπου στα ίδια επίπεδα. κάποιες εταιρίες μπορεί να ανεβάζουν αυτές τις ημέρες το κόστος κατά 3-5% αλλά οι περισσότερες κράτησαν ίδιες τις τιμές τους».

«ΧΛΙΑΡΗ Η ΚΙΝΗΣΗ – ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ»

Από την πλευρά του ο κ. Δούκογλου επισημαίνει ότι «η κίνηση δειλά δειλά έχει ξεκινήσει, έστω και «χλιαρά». Είμαστε ένα παραδοσιακό κατάστημα επί πολλά έτη στην αγορά. Το κατάστημα έχει την δική του πελατεία και υπάρχει και η προσωπική επαφή με τους πελάτες μας. Θα ανταλλάξουμε και δυο κουβέντες για πολλά θέματα της καθημερινότητας, οπότε ας λέμε Δόξα τω Θεώ που κρατάμε ακόμη, συγκριτικά με την μουδιασμένη κίνηση της γενικότερης εικόνας της αγοράς. Τις τιμές, προκειμένου να προσελκύσουμε αλλά και να διατηρήσουμε την πελατεία μας, τις προσέχουμε πιο πολύ από κάθε άλλη φορά και μπορώ να πω ότι είναι και χαμηλότερες. Τις κατεβάζουμε, κάνουμε προσφορές, διαπραγματευόμαστε με τον πελάτη στο πλαίσιο των διαπροσωπικών μας σχέσεων κλπ. όλα αυτά παίζουν ρόλο. Ποιοτικά επίσης, προσέχουμε τα προϊόντα μας. Εννοείται πως ο,τι μερίσματα θα έρθουν για τους πολίτες είναι καλά γιατί τα χρήματα θα ξοδευτούν στην αγορά και ο κόσμος θα πληρώσει τις υποχρεώσεις του. Η αγορά θα έχει κάποιο όφελος από αυτά και τόσο ο κόσμος όσο και εμείς, τα περιμένουμε».

 

«ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΙΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΤΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ»

Κλείνοντας ο κ. Δούκογλου συμβουλεύει τους καταναλωτές «να προσέχουν τα προϊόντα, να βλέπουν αν υπάρχει το CE και όλες τις προδιαγραφές της ΕΕ. Εμείς για παράδειγμα ανοίγουμε τις συσκευασίες και δοκιμάζουμε το προϊόν. Φεύγει δοκιμασμένο και το βλέπει ο πελάτης, επειδή υπάρχει αυτή η σχέση πελάτη – εμπόρου. Αισιοδοξούμε λοιπόν. Κινούμαστε σιγά σιγά και άλλωστε απευθυνόμαστε στην πλειοψηφία των καταναλωτών που οικονομικά βρίσκονται κάπου στην μέση. Ελπίζουμε να κινηθεί όλη η αγορά της Ξάνθςη αυτές τις ημέρες γιατί το έχει ανάγκη».