Συνελήφθησαν το Σάββατο οι δύο μοναχές και ένας ιερέας για «αντιποίηση και διατάραξη οικιακής ειρήνης»…
Μοναχή Άννα: «Κλείδωσαν εκκλησία και παρεκκλήσια – Δεν μπορούμε να λειτουργήσουμε – Είμαστε υπο περιορισμό»
Δεν μπορεί να… «ησυχάσει» το Ιερό Ησυχαστήριο του Αγίου Πορφυρίου στον Γέρακα Ξάνθης, αφού η «διαμάχη» μεταξύ της Ιεράς Μητρόπολης Ξάνθης και της μοναχής «Άννας», κατέληξε σε συλλήψεις το περασμένο Σάββατο 18 Ιανουαρίου, ημερά παραμονής των Αγίων Θεοφανείων, κατά το Παλαιό Ημερολόγιο, στο οποίο πλέον ανήκει πνευματικώς η ίδια αλλά και η έτερη μοναχή που διαμένει στο Ησυχαστήριο.
ΣΥΝΕΛΗΦΘΗΣΑΝ ΟΙ ΔΥΟ ΜΟΝΑΧΕΣ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΙΕΡΕΑΣ
Συλλήψεις, για τις οποίες εκδόθηκε το παρακάτω αστυνομικό δελτίο τύπου: «Συνελήφθησαν στις 18-1-2020 το πρωί, στο νομό Ξάνθης, από αστυνομικούς του Τμήματος Ασφάλειας και του Αστυνομικού Τμήματος Ξάνθης, τρία άτομα, ένας 40χρονος ημεδαπός, μία 54χρονη ημεδαπή και μία 55χρονη αλλοδαπή, κατηγορούμενοι για αντιποίηση και διατάραξη οικιακής ειρήνης.
Αναλυτικότερα, όπως διαπιστώθηκε οι τρεις δράστες ευρισκόμενοι σε Ιερό Ναό Ησυχαστηρίου χωρίς της συναίνεση της Ιεράς Μητρόπολης, τελούσαν εκκλησιαστική ακολουθία, αντιποιούμενοι την ιδιότητα του ιερέα της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και των μοναχών, καθότι στερούνταν τίτλου ιεροσύνης και μοναχικής κουράς.
Η δικογραφία που σχηματίσθηκε θα υποβληθεί στον κ. Εισαγγελέα Ξάνθης, ενώ την προανάκριση ενεργεί το Τμήμα Ασφάλειας Ξάνθης».
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΞΑΝΘΗΣ: «ΕΞΑΠΑΤΑ ΤΟΝ ΛΑΟ Η ΑΥΤΟΑΠΟΚΑΛΟΥΜΕΝΗ ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΑ ΑΝΝΑ»
Υπενθυμίζεται ότι η τελευταία ανακοίνωση της Ιεράς Μητρόπολης Ξάνθης για το Ιερό Ησυχαστήριο, ανέφερε επακριβώς ότι «η Ιερά Μητρόπολις Ξάνθης και Περιθεωρίου υπενθυμίζει στον ευσεβή λαό της Ξάνθης και της ευρύτερης περιοχής ότι η αυτοαποκαλούμενη «Γερόντισσα Άννα» που εγκαταβιώνει στο λεγόμενο «Ησυχαστήριο Αγίου Πορφυρίου» στο Γέρακα Ξάνθης εξαπατά τον λαό αφού φέρει τα ράσα χωρίς να είναι μοναχή, γεγονός που εμπράκτως έχει παραδεχθεί και η ίδια, όπως μπορούμε να γνωρίζουμε. Ενημερώνουμε επίσης ότι στο «Ησυχαστήριο» «ιερουργούν» καθηρημένοι και αντικανονικοί «κληρικοί» όπως οι: «Αρχιμανδρίτης» Ειρηναίος Σιναμίδης από την Ροδόπη και «Αρχιμανδρίτης» Ιωάννης Καρασακαλίδης από την Αλεξανδρούπολη. Επομένως πάντα τα εκεί τελούμενα Μυστήρια είναι άκυρα και αντικανονικά.
Επίσης εν όψει της «Πανηγύρεως» που θα τελέσει την Παρασκευή 3/5/2019 έχει προσκαλέσει ως ομιλητή έναν πρώην μοναχό της Ιεράς Μονής Προφήτου Ηλιού Πρεβέζης, ονόματι Μωυσή, ο οποίος έχει αυτοανακηρύξει τον εαυτό του ως προφήτη (βλ. https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=PAP2-aCdMKc) ενώ παριστάνει τον υπέρμαχο και τιμητής της Ορθοδοξίας, κατηγορώντας την Εκκλησία της Ελλάδος και τους Επισκόπους της ως αιρετικούς…Τον ίδιο ολισθηρό δρόμο έχει επιλέξει και η αυτοαποκαλούμενη «Γερόντισσα Άννα» με σκοπό και επιδίωξη να δημιουργεί οπαδούς.
Επισημαίνουμε προς όλους ότι προσκεκλημένος της δήθεν «Γερόντισσας Άννας» που εμφανίζεται ως μοναχός Μωυσής, δεν φέρει πλέον την ιδιότητα του μοναχού, δεν ανήκει στην αδελφότητα της Ιεράς Μονής Προφήτου Ηλιού Πρεβέζης, ούτε στην Εκκλησία. Υποδεικνύουμε λοιπόν στο πλήρωμα της τοπικής μας Εκκλησίας να αποφεύγουν τόσο το λεγόμενο «Ησυχαστήριο Αγίου Πορφυρίου Γέρακα» όσο και τους πλανεμένους προσκεκλημένους του».
ΜΟΝΑΧΗ ΑΝΝΑ: «ΚΛΕΙΔΩΣΑΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΕΚΚΛΗΣΙΑ – ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΟΥΜΕ – ΕΙΜΑΣΤΕ ΥΠΟ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ»
Για τα όσα συνέβησαν, την «ιστορία» και τις διαμάχες μεταξύ Ιεράς Μητρόπολης Ξάνθης και Ιερού Ησυχαστηρίου αλλά και τα όσα ακολούθησαν κατόπιν των συλλήψεων του περασμένου Σαββάτου, μίλησε στην «Θ» η μοναχή Άννα, η οποία ανέφερε επ’ ακριβώς: «δεν μπορούμε να λειτουργήσουμε. Έχουν κλειδώσει την εκκλησία και τα παρεκκλήσια. Η Μητρόπολη έχει πάρει τα κλειδιά. Είμαστε υπό περιορισμό και μας φυλά η αστυνομία μέρα – νύχτα. Στέλνουν την αστυνομία ή την σεκιούριτι (δεν ξέρω τι είναι) έξω από το μοναστήρι και μας φυλάνε. Στερούμαστε την ελευθερία μας. Ελάτε στο μοναστήρι να δείτε τι ακριβώς συμβαίνει.
Η δικογραφία έχει πάει στον Εισαγγελέα. Ο εισαγγελέας δεν έχει αποδώσει ακόμη κατηγορίες ούτε έχει ορίσει κάποια τακτική δικάσιμο. Περιμένουμε και αναμένουμε, αλλά όλα αυτά είναι θλιβερά. Ήρθε και ο Δήμαρχος Ξάνθης στο μοναστήρι. Ενημερώθηκε για όλα και το τι ακριβώς συμβαίνει. Δεν είναι δικό του το κτίριο (Μητροπολίτη). Είμαστε στην διαδικασία των ανακλήσεων και αυτήν την στιγμή εκκρεμεί η δικαστική απόφαση. Δεν μπορεί να θέλει να μας πετάξει στον δρόμο. Είναι δική μας η δωρεά προς την Μητρόπολη. Εμείς του το δωρίσαμε, προ δεκαπενταετίας. Δεν είναι καθόλου σωστό αυτό. Είναι παράνομο να θέλεις να βγάλεις δύο μοναχές στον δρόμο».
«Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΜΑΣ ΑΠΕΠΕΜΨΕ – ΑΝΗΚΑΜΕ ΣΤΗΝ Ι.Μ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΚΑΛΑΜΟΥΣ»
Αναφορικά με το «ιστορικό» της υπόθεσης, η μοναχή Άννα υποστηρίζει τα εξής: «ανήκαμε στην Ι.Μ. Παναγίας Καλαμούς. Τα έγγραφα υπάρχουν. Από την στιγμή που μας απέπεμψε, χωρίς επισκοπικό δικαστήριο (έπρεπε να αποδώσει μια κατηγορία και να μας διώξει) και αφού έβγαλε τα έγγραφα ότι μας διώχνει, εμείς έπρεπε ως μοναχές να απευθυνθούμε σε άλλη εκκλησιαστική αρχή, πνευματικά. Όχι κτιριακά. Δεν μεταβιβάσαμε εμείς το ακίνητο, αλλά πνευματικά έπρεπε να πάμε εκεί που θέλαμε. Και έτσι πήγαμε στο Παλιό Ημερολόγιο και στον Γέροντα Φιλόθεο. Αφού έγινε αυτό, ξαφνικά μέσα στην δικογραφία αναφέρεται ότι αυτό είναι μετόχι της Παναγίας Καλαμούς. Έχουμε δύο έγγραφα δικά του, που μας αποπέμπει. Πως είναι μετόχι της Παναγίας Καλαμούς; Η δωρεά, δόθηκε με την προϋπόθεση να γίνει το μοναστήρι του Αγίου Πορφυρίου. Μέχρι που άρχισε η οικοδόμηση, ήταν όλα καλά και ωραία. Μόλις όμως είδαν την ανοικοδόμηση από τον Κύπριο δωρητή και τον κόσμο, τον λαό που έδωσε χρήματα για να κτιστεί το μοναστήρι ζήτησαν να γίνουν οι καταθέσεις (των δωρητών) στα ταμεία της Μητροπόλεως».
«ΚΑΤ΄ΕΝΤΟΛΗΝ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΚΑΝΑΜΕ ΤΙΣ ΑΝΑΚΛΗΣΕΙΣ ΔΩΡΕΩΝ – ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΠΙΣΩ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΟΥ – ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ ΣΕ ΕΜΕΝΑ Η ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΩΡΙΖΩ ΟΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΩ»
«Κατ΄εντολήν του (Μητροπολίτη) κάναμε τις ανακλήσεις. Εγώ, μέχρι τελευταία τον παρακαλούσα να κοιτάξουμε για μια «κοινή συνισταμένη». Ούτε θέλαμε να φύγουμε από την Μητρόπολη, ούτε τίποτα. Με έγγραφά του ζητάει τις ανακλήσεις των δωρεών – έχουμε γραπτά του – για να ξαναγυρίσουν πίσω σε εμένα αυτά και να τα δωρίσω εγώ εκεί που θέλω. Προχωρήσαμε, περιμέναμε 100 μέρες σύμφωνα με τον νόμο, έληξε η προθεσμία των 100 ημερών, υπέγραψε – συναίνεσε δηλαδή, έχουμε την υπογραφή του με την οποία συναινεί να δοθούν πίσω σε εμένα – πέρασαν και άλλες 15 μέρες που είχε το δικαίωμα να κάνει ανάκληση της υπογραφής του (δηλαδή να την ακυρώσει), πέρασαν δύο μήνες (πλέον) από τότε που υπέγραψε. Δεν μπορεί να πάρει πίσω την υπογραφή του. Ρωτήσαμε τρεις δικηγόρους. Δεν γίνεται να πάρει πίσω την υπογραφή του και περιμένουμε την απόφαση του Δικαστή. Εκκρεμεί η απόφαση του Δικαστή για το που θα δοθούν. Δηλαδή είναι ένα «κοινή συναινέσει διαζύγιο» το οποίο τελείωσε. Θα δοθεί ξανά πίσω στην δωρήτρια η περιουσία, δηλαδή σε εμένα. Όταν θα δοθεί και θα έρθει πίσω στο όνομά μου, τότε εγώ θα την μεταβιβάσω εκεί που θέλω. Στην καινούρια εκκλησιαστική αρχή, την οποία δεν κρύψαμε. Πήγαμε με το «Παλαιό» στην Μητρόπολη Ρεντίνης., Εκεί θα δωρίσω ολόκληρο το ακίνητο. Δεν έχω το δικαίωμα να δωρίσω την περιουσία μου όπου θέλω;» συνέχισε η ίδια.
«ΕΙΣΕΒΑΛΛΑΝ 20 ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΙ –ΑΝ ΗΘΕΛΑ ΘΑ ΞΕΣΗΚΩΝΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ- ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ;»
Αναφορικά με τα όσα συνέβησαν το Σάββατο η μοναχή Άννα τονίζει ότι «εισέβαλαν μέσα 20 αστυνομικοί και με άγριο τρόπο, άλλοι με πολιτικά και άλλοι ένστολοι…πήρα τον Δικηγόρο και ήρθε στην Ασφάλεια. Ενδιάμεσα όμως, ο Αστυνομικός μου είπε ότι δεν βρήκαν αυτόν που έψαχναν. Έψαχναν να βρουν τον Καρασακαλίδη Ιωάννη και ρώτησαν ποιος είναι ο παππάς που λειτουργεί. Για άλλον είχαν έρθει δηλαδή. Είχαν έρθει για τον Δεσπότη με το «Παλαιό Ημερολόγιο» πατέρα Ιωάννη Καρασακαλίδη και δεν λειτουργούσε ο ίδιος και έπιασαν τον Ιερέα που λειτουργούσε…ένα φιάσκο δηλαδή. Όταν πήγαμε εκεί, μας έδειξαν το τρίφυλλο της Μητροπόλεως (σ.σ. εννοεί στην Ασφάλεια) με το οποίο ζητούσαν την έξωσή μας. Ήθελαν δηλαδή να μας βγάλουν στον δρόμο και τους είπα τότε πως «εάν τυχόν κάνετε κάτι τέτοιο, θα πάρω την αδελφή – και έχουμε και μια αόμματη αδελφή – και θα βγω στην πλατεία της Ξάνθης και θα γελάει το πανελλήνιο με αυτά τα γεγονότα. Ήθελαν να μας κάνουν έξωση από το μοναστήρι, διότι εκκρεμεί η απόφαση του Δικαστή και θεωρείται ότι είναι δικός του ακόμη. Από την στιγμή που υπέγραψε, πως είναι δικό του; Μετά κάλεσε ο Γενικός Διευθυντής της Ασφάλειας τηλέφωνο στον Δεσπότη και του είπε ότι δεν μπορούν να μας κρατήσουν στα «μπουντρούμια», ούτε – αν γίνει κάτι τέτοιο – να μας πετάξουν στον δρόμο. Και γυρίζει και λέει «να πάνε να κλειδωθούν στα κελιά τους, να κλειδώσουν τις εκκλησίες και να μας δώσουν τα κλειδιά» και ήρθε επάνω η αστυνομία, κλείδωσε την εκκλησία και τα παρεκκλήσια και έδωσε τα κλειδιά. Είμαστε περιφρουρούμενες. Ψάχνουν να βρουν κάθε μέρα τον Καρασακαλίδη για τον συλλάβουν σαν να είναι κοινός εγκληματίας. Ο οποίος δεν είναι στην Ξάνθη. Είναι πνευματικό παιδί του Γέροντος Φιλοθέου που τον χειροτόνησε Δεσπότη Αλεξανδρουπόλεως και Πάσης Θράκης. Έχει το δικαίωμα το Παλαιό Ημερολόγιο, να κάνει επίσκοπο εκεί που υπάρχει ποίμνιο. Εμείς έχουμε 4000 κόσμο, που μαζέψαμε από υπογραφές μόνο από την Θράκη αλλά και αλλού, που πρόσκεινται σε εμάς. Αν θέλω να δημιουργήσω γεγονότα, τα δημιουργώ. «Ξεσηκώνω» κόσμο, βάζω λεωφορεία και έρχονται και φωνάζουν. Ο Καλός Θεός μας προφύλαξε. Σκεφτείτε να γίνονταν αυτό κατά την ημέρα των Θεοφανείων (σ.σ. προχθές Κυριακή) που ήρθε τόσος κόσμος στο μοναστήρι. Αν γίνονταν εκείνη την ώρα που θα λειτουργούσε ο Δεσπότης και διέκοπταν την Θεία Λειτουργία, καταλαβαίνετε ότι θα είχαμε επεισόδια. Τώρα, είμαστε περιφρουρούμενοι. Σήμερα το πρωί (σ.σ. χθες Δευτέρα) βγήκα και είδα τον «σεκιουριτά» να περιμένει έξω. Τον ρώτησα ποιος τον πληρώνει και του είπα ότι αυτό είναι ανεπίτρεπτο γιατί παρακολουθεί την ζωή μου. Μου δεσμεύει την ελευθερία μου. Βλέπει ποιος μπαίνει και ποιος βγαίνει. Και προσπαθώ να μάθω από το αστυνομικό τμήμα τι είναι αυτοί; Είναι πληρωμένοι από την Μητρόπολη για να ελέγχουν ή είναι κάτι άλλο. Δεν μου είπε τίποτα. Τον ρώτησα. Χθες (σ.σ. προχθές) ήταν τέσσερα αυτοκίνητα που μας παρακολουθούσαν όλη μέρα και σήμερα (σ.σ. χθες) ένα το πρωί. Δεν ξέρω τι ακριβώς συμβαίνει. Είναι αυτό πράγμα; Εμείς τι είμαστε; Αλλόπιστοι; Δεν είμαστε Ορθόδοξοι; Εκτός αυτού είναι παράνομα αυτά τα πράγματα. Δηλαδή θα με αναγκάσουν να προσφύγω στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για την ελευθερία μου, η οποία βάλλεται αυτήν την στιγμή, όπως και η θρησκευτική μου ελευθερία με το να μην μπορώ να τελέσω την Θεία Λειτουργία. Εμένα με ενδιαφέρει η Θεία Λειτουργία. Δεν έκανα κάτι παράνομο. Αν δεν με αναγνωρίζει ο Ξάνθης ως μοναχή, την μοναχή ως μοναχή και τον παππά ως παππά, είναι δικαίωμά του. Εγώ ούτε προσηλυτισμό έχω κάνει σε άτομα και όσοι άνθρωποι μας γνωρίζουν, ξέρουν το έργο μας, μας αγαπούν και έρχονται».
ΔΕΝ ΚΑΤΕΣΤΗ ΔΥΝΑΤΗ Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΣΕΒΑΣΜΙΟΤΑΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΞΑΝΘΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΘΕΩΡΙΟ
Αξίζει να σημειωθεί ότι ως όφειλε, η «Θ» αναζήτησε τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Ξάνθης και Περιθεωρίου κ.κ. Παντελεήμονα προκειμένου να καταθέσει και ο ίδιος της άποψή του. Ωστόσο, η επικοινωνία μας μαζί του δεν κατέστη δυνατή, καθώς ο ίδιος απουσίαζε από το γραφείο του, λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεών του στην ορεινή περιοχή Σταυρούπολης. Ωστόσο θα επανέλθουμε αύριο, φιλοξενώντας και την δική του άποψη.