Διευθύντρια του 1ου Πειραματικού Αλεξανδρούπολης Αντ. Τεμπρίδου: Μεγάλο προσόν για την Ξάνθη, ένα Πειραματικό Σχολείο

Η Διευθύντρια του 1ου Πειραματικού Αλεξανδρούπολης, μιλά αποκλειστικά στην «Θ»

 

Για το 1ο Πειραματικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης, το οποίο αποτελεί σημείο αναφοράς από τους «υπέρμαχους» εκπροσώπους φορέων και συλλόγων, με αφορμή την δημιουργία αντίστοιχου σχολείου στην Ξάνθη, μίλησε αποκλειστικά στην «Θ» η Διευθύντρια του Σχολείου κ. Αντιόπη Ελένη Τεμπρίδου.

Πρόκειται για ένα 12/θέσιο σχολείο, που αριθμεί 235 μαθητές και 22 παιδιά ανά τάξη, όπως μας ενημέρωσε η ίδια, η οποία σημειώνει μεταξύ άλλων ότι «αυτό που έχει να προσφέρει ένα πειραματικό, είναι μια διαφορετική οπτική στα πράγματα. Μια καινοτόμα προσέγγιση στην γνώση και έναν άλλο «αέρα» λειτουργίας, στο πλαίσιο της Περιφερειακής Ενότητας Ξάνθης».

ΕΤΣΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΤΟ 1Ο ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

Ειδικότερα η κ. Τεμπρίδου επισήμανε στην «Θ» ότι:

Χωρίς να θέλω να υπερβάλλω, καλά κάνουν και επικαλούνται το 1ο Πειραματικό της Αλεξανδρούπολης, όχι επειδή είμαι η διευθύντρια αυτού του σχολείου αλλά επειδή το σχολείο αυτό – άσχετα από την διεύθυνση – λειτουργεί υποδειγματικά χρόνια τώρα. Το Πειραματικό της Αλεξανδρούπολης, υπήρξε ανέκαθεν Πειραματικό, στην αρχή συνδεδεμένο με την «Ζαρίφειο Παιδαγωγική Ακαδημία» και στην συνέχεια, μετά την δημιουργία των Παιδαγωγικών Τμημάτων, συνδεδεμένο με το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης της Αλεξανδρούπολης. Η λειτουργία του ως πειραματικό, έχει πάρα πολλά θετικά, αρχικά για τους μαθητές. Κατανοώ το θέμα της παρουσίας των μαθητών, γιατί το σχολείο που είναι πειραματικό, έχει παιδιά από όλο τον νομό. Όποιος δηλαδή επιθυμεί, κάνει την αίτηση στην διαδικτυακή πλατφόρμα του υπουργείου και μπαίνει στην κλήρωση για την Α΄Τάξη.

Με αυτόν τον τρόπο δίνεται η ευκαιρία σε παιδιά που είναι από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα, να μπουν και να συνυπάρξουν σε ένα σχολείο.

 

ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΣΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

Όσον αφορά στην λειτουργία του, ένα Πειραματικό Σχολείο, εκτός από το πρόγραμμα που έχει από τις 8.15 έως τις 13.15 και από τις 13.20 έως τις 16.00 (ολοήμερο), παράλληλα με το ολοήμερο, λειτουργούν όμιλοι. Δηλαδή εκπαιδευτικοί με ιδιαίτερα προσόντα και συγκεκριμένο προσανατολισμό (π.χ ένας μαθηματικός ή κάποιος άλλος που έχει κάνει θέατρο) λειτουργούν ομίλους. Οι όμιλοι αυτοί αφορούν παιδιά όχι μόνο από το σχολείο. Μπορούν να εγγραφούν παιδιά και από όλη την υπόλοιπη ΠΕ, ώστε να δημιουργείται ένας πυρήνας ενασχόλησης των παιδιών με αντικείμενα που τους ενδιαφέρουν, σε ένα διαφορετικό πλαίσιο από αυτό της σχολικής γνώσης. Οι όμιλοι λειτουργούν μια φορά την εβδομάδα και ο χρόνος είναι ένα δίωρο. Εκτός από το κομμάτι των ομίλων (που είναι χαρακτηριστικό του πειραματικού), το Πειραματικό Σχολείο εμπλέκεται (εμείς τουλάχιστον) σε πάρα πολλές καινοτομίες. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου είναι αξιολογημένοι και τα τυπικά τους προσόντα δεν παραμένουν μονάχα στο χαρτί, αλλά εφαρμόζονται και στην πράξη δημιουργώντας ένα νέο πνεύμα και μια νέα πνοή στην λειτουργία των σχολείων γενικότερα. Στο δικό μας σχολείο «τρέχουν» όλες οι καινοτομίες. Συγκεκριμένα τελευταία έχουμε διδασκαλία μέσω I – pads στην Γ’ και Δ’ Δημοτικού (πρόγραμμα που μας προσέφερε το υπουργείο χωρίς καμία επιβάρυνση των γονέων) που τα παιδιά λειτουργούν και στο σχολείο άλλα και στο σπίτι…Τα παιδιά κάνουν Γλώσσα, Ιστορία και Μελέτη μέσω των I – pads. Παράλληλα και βοηθητικά συνεχίζουν να έχουν και το βιβλίο τους. Δεν έχουμε καταργήσει απολύτως το βιβλίο. Συνεπικουρεί. Επίσης θα ήθελα να τονίσω ότι η  κ. Μόκαλη και ο Σύλλογος Γονέων του 1ου Πειραματικού Σχολείου Αλεξανδρούπολης, είναι ιδιαίτερα σημαντικοί και υποβοηθούν εξαιρετικά το έργο του σχολείου.

 

ΜΕΓΑΛΟ «ΠΡΟΣΟΝ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΞΑΝΘΗΣ, ΕΝΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Επιπλέον η κ. Τεμπρίδου, υπογράμμισε ότι:

Η λογική του να μην αλλάζουμε τίποτα – ιδίως στα χρόνια που ζούμε όπου όλα αλλάζουν ραγδαία – δεν νομίζω ότι είναι μια πρακτική η οποία μπορεί να μας βοηθήσει να πάμε μπροστά. Οι αλλαγές που γίνονται για να λειτουργήσει ένα Πειραματικό Σχολείο, δεν πλήττουν καθόλου ούτε τους εκπαιδευτικούς ούτε τους μαθητές. Οι εκπαιδευτικοί – ιδίως εδώ – έχουν μια επιπλέον μοριοδότηση, οπότε μπορούν να πάνε σε οποιοδήποτε σχολείο της πόλης, αν δεν θέλουν να παραμείνουν στο πειραματικό. Οι δε μαθητές, σε πρώτη φάση, θα στελεχώσουν ως έχουν – από ότι γνωρίζω – το Πειραματικό Σχολείο και εφόσον δεν τους αρέσει (που το θεωρώ απίθανο) έχουν την δυνατότητα να εγγραφούν στο σχολείο της γειτονιάς τους ή στο επόμενο σχολείο της γειτονιάς τους (εφόσον αλλάξουν οι περιφέρειες, αφού το πειραματικό πλέον δεν θα έχει περιφέρεια). Άρα δεν βλέπω να υπάρχει κανένα κώλυμα και δεν πλήττονται τα δικαιώματα είτε των μαθητών είτε των εκπαιδευτικών. Το μόνο που έχει να προσφέρει ένα πειραματικό, είναι μια διαφορετική οπτική στα πράγματα. Μια καινοτόμα προσέγγιση στην γνώση και έναν άλλο «αέρα» λειτουργίας, στο πλαίσιο της Περιφερειακής Ενότητας Ξάνθης. Αποτελεί θέμα προσωπικής επιλογής του κάθε γονέα και δεν έχει να κάνει με κάποια υποχρεωτικότητα. Το Πειραματικό, είναι «υποχρεωμένο» από τις διατάξεις αλλά και από το ενδιαφέρον που δείχνουν οι εκπαιδευτικοί του, να «διαχέει» την γνώση που λαμβάνει, στον υπόλοιπο εκπαιδευτικό κόσμο. Είναι λοιπόν ένας τρόπος επιμόρφωσης των υπόλοιπων εκπαιδευτικών ή προσέγγισης μιας νέας διδακτικής πράξης προς τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς της Περιφερειακής Ενότητας. Δεν έχει σημασία πόδοι θα είναι διατεθειμένοι να παρακολουθήσουν αυτήν την νέα εκπαιδευτική πράξη. Εμείς αυτό που κάνουμε, είναι ακόμη και για τον έναν και το ίδιο κάνουμε και για το σχολείο… Επίσης εμείς λ.χ. έχουμε επικοινωνία με το υπουργείο, με σχολεία όλης της Ευρώπης μέσω των προγραμμάτων Erasmus, με δράσεις με το πανεπιστήμιο του Harvard. Είναι μεγάλο προσόν για την περιοχή σας, να υπάρξει ένα τέτοιο σχολείο.