Η εξ΄αποστάσεως επαγγελματική και προσωπική ζωή του Έλληνα και τα… «Data Centers» για την κερδοφόρα «αγορά πληροφοριών»
«Δεν είναι δύσκολο να δημιουργηθούν και πολιτικοκοινωνικά προφίλ», σημειώνει ο γνωστός οικονομολόγος – αναλυτής στην «Θ»
«Το τραπεζικό σύστημα στην Ευρώπη, στην κατάσταση που βρίσκεται, χρειάζεται την πανδημία μέχρι το τέλος του 2021 τουλάχιστον» σχολιάζει στην «Θ» ο γνωστός οικονομολόγος-αναλυτής και πρόεδρος του ΕΠΑΜ κ. Δημήτρης Καζάκης, ο οποίος μιλώντας για την «ηλεκτρονική ζωή» γενικότερα (εξ΄ αποστάσεως εργασία, εξ΄ αποστάσεως αγορές κ.ο.κ.) κάνει λόγο για «επιθετικού τύπου μεταρρυθμίσεις, που σε κανονικές συνθήκες δεν είναι εύκολο να προωθηθούν λόγω της κοινωνικής αντίστασης».
Ο ίδιος, χαρακτηρίσει «υψηλής κερδοφορίας και μονοπώλησης» την αγορά πληροφοριών, επισημαίνοντας παράλληλα ότι δημιουργούνται ήδη Data Centers και σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι «όταν σου φτιάχνουν το μαρκετίστικο «προφιλ», δεν είναι δύσκολο να σου φτιάξουν και το πολιτικό σου «προφιλ» και να παρακολουθούν την πολιτική σου συμπεριφορά μαζί με την κοινωνική και την εμπορική σου συμπεριφορά».
ΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΤΗΝ ΠΑΝΔΗΜΙΑ ΩΣ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ 2021 – ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥΣ ΟΙ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΠΟΥ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΘΑ ΕΒΡΙΣΚΑΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ
Ειδικότερα ο κ. Καζάκης ανέφερε στην «Θ» ότι:
Όλο αυτό το πράγμα που συμβαίνει, είναι πολιτικές αποφάσεις που στηρίζονται στα οικονομικά δεδομένα. Δεν είναι τυχαίο ότι πριν δύο εβδομάδες είχαμε μια δήλωση της κ. Λαγκάρντ, που επεξέτεινε την ποσοτική χαλάρωση και λέει ότι η πανδημία θα κρατήσει μέχρι το τέλος του 2021. Είναι επιδημιολόγος ή λοιμοξιολόγος η κ. Λαγκάρντ; Απλά το τραπεζικό σύστημα στην Ευρώπη, στην κατάσταση που βρίσκεται, χρειάζεται την πανδημία μέχρι το τέλος του 2021 τουλάχιστον. Είναι πολύ απλό και μας το λένε. Και αυτό φαίνεται κιόλας και από τους τρόπους που κινείται η χρηματιστιριακή αγορά. Πως γίνεται να γνωρίζει ανόδους η χρηματιστική αγορά και pics και μεγάλη απόδοση κεφαλαίων κλπ την στιγμή που η πραγματική οικονομία, όχι απλά νοσεί αλλά συρρικνώνεται σε βαθμό που δεν έχει γνωρίσει ο κόσμος από τον Μεσοπόλεμο; Ανεξάρτητα από το γεγονός ότι ο ιός υπάρχει και προξενεί αυτά που προξενεί τα υπόλοιπα γίνονται με κριτήριο πρωτίστως, όχι την υγειονομική κατάσταση της χώρας, αλλά τα οικονομικά και πολιτικά συμφέροντα. Για αυτό κιόλας, μέσα στην πανδημία, ο Ειδικός Οργανισμός του ΟΗΕ σχετικά με την αντιμετώπιση του προβλήματος του εγκλήματος, «χτύπησε καμπανάκι» και είπε ότι μέσα στην πανδημία ανθεί το ηλεκτρονικό έγκλημα. Από την απλή εξαπάτηση μέχρι τους τρομοκράτες, τις οργανωμένες συμμορίες κλπ. Ποια είναι όμως τα μέτρα που παίρνονται; Τίποτα. Όλη αυτή η ιστορία γίνεται για να μπορέσουν να περάσουν πράγματα (που τα είπε και ο κ. Μητσοτάκης πρόσφατα στην ομιλία του στο Ελληνοαμερικανικό Επιμελητήριο), να προωθηθούν επιθετικού τύπου μεταρρυθμίσεις, που σε κανονικές συνθήκες δεν είναι εύκολο να προωθηθούν λόγω της κοινωνικής αντίστασης (της κοινωνικής αντίδρασης).
Το είπε την προηγούμενη εβδομάδα. Τον ρώτησε μάλιστα ο κ. Μπουρλά (επικεφαλής Pfizer) που αυτήν την στιγμή ερευνάται για χειραγώγηση μετοχών της εταιρείας του, που όταν ανακοινώθηκε από την εταιρεία και από τον ίδιο ότι υπήρξε 95% απόδοση στο εμβόλιο, πούλησε μαζικά τις μετοχές που είχε στα χέρια του. Αυτό λέγεται «χειραγώγηση μετοχής». Με αυτόν λοιπόν τον οιονεί υπόδικο, συζητά ο Έλληνας πρωθυπουργός για το ποιες επιθετικές μεταρρυθμίσεις θα γίνουν στην Ελλάδα;
ΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ «ΦΑΣΟΝΑΤΖΙΔΙΚΟ» Η ΕΞ΄ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΡΓΑΣΙΑ – ΧΑΝΕΤΑΙ ΚΑΙ Ο ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
Αναφορικά με τους κινδύνους του διαδικτύου, ο κ. Καζάκης τόνισε ότι:
Εδώ υπάρχουν δύο πλευρές. Το να δουλεύεις μέσω του διαδικτύου (εξ αποστάσεως εργασία), που στην πραγματικότητα είναι το σύγχρονο «φασοναντζίδικο» (χαμηλόμισθοι εργάτες που δούλευαν 12-15-16 ώρες μέχρι να βγει η παρτίδα). Η σύγχρονη μορφή αυτού, είναι η εξ΄ αποστάσεως απασχόληση, διότι τώρα δεν μπορεί πλέον να πιστοποιηθεί ο εργάσιμος χρόνος. Ποιος μπορεί να τον πιστοποιήσει; Από την άλλη ο εργοδότης πληρώνει για «τόσο». Τώρα το πώς και πόσες ώρες θα δουλέψει ο εργαζόμενος, είναι πρόβλημά του. Γιατί δεν μπορείς να πιστοποιήσεις τις ώρες. Το δεύτερο σκέλος είναι ο καταναλωτής, ο οποίος πλέον δεν έχει την δυνατότητα επιλογής, ιδιαίτερα απέναντι στους πολύ ισχυρούς παράγοντες της αγοράς και ιδιαίτερα και ο μικρομεσαίος επαγγελματίας που δεν έχει την πρόσβαση που έχουν – με διαφημίσεις – οι μεγάλοι. Και ταυτόχρονα στερείται και αυτό που κλασικά υπήρχε στο εμπόριο. Η προσωπική επαφή. Αυτό είναι κορυφαίο θέμα και για τον καταναλωτή και για τον έμπορο. Όλα αυτά είναι επικίνδυνα. Χάνεις τον έλεγχο πλέον από το τι αγοράζεις. Επιπλέον δίνεται η δυνατότητα στις μεγάλες εταιρείες κατά κύριο λόγο να μπορούν να χαμηλώσουν τα κόστη και να σου πωλούν και χαμηλότερης ποιότητας προϊόντα χωρίς να έχουν επιπτώσεις. Το τι παίρνεις είναι άλλο θέμα.
ΥΨΗΛΗΣ ΚΕΡΔΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΠΩΛΗΣΗΣ Η «ΑΓΟΡΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ» – ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ DATA CENTERS – ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΟΥΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΡΟΦΙΛ
Κλείνοντας ο κ. Καζάκης σημείωσε ότι:
Όλο αυτό το πράγμα είναι σχεδιασμένο ώστε να ενισχύεται η νομότυπη και η παράνομη κερδοσκοπία ορισμένων κυκλωμάτων, σε βάρος των αφελών ή των αδύναμων. Γιατί με το να βρίσκεσαι μπροστά σε έναν υπολογιστή, χωρίς δυνατότητα παρέμβασης, είσαι αδύναμος – όποιος και αν είσαι – και εκτεθειμένος από κάθε πλευρά. Δεύτερον, ποιος μου εξασφαλίζει (όταν μόλις προχθές έγινε χάκινγκ σε Υπουργείο των Ηνωμένων Πολιτειών και αντλήθηκαν στοιχεία) εμένα ότι η χρήση πλαστικού χρήματος (ηλεκτρονικών συναλλαγών) δεν είναι αντικείμενο χάκινγκ. Αυτήν την στιγμή υπάρχει ‘ένα τεράστιο ζήτημα γιατί ένας καινούριος τομέας υψηλής κερδοφορίας και μονοπώλησης είναι η λεγόμενη «αγορά πληροφοριών», για αυτό και βλέπουμε πάρα πολλές εταιρείες να δημιουργούν Data Centers (Microsoft, Pfizer που όπως ανακοινώθηκε θα φτιάξει μια ανάλογη εταιρεία κ.ο.κ). Είναι διαχείριση πληροφοριών. Από πού παίρνουν τις πληροφορίες; Φυσικά από το διαδίκτυο. Εδώ υπάρχει ένα τεράστιο ζήτημα που έγκειται στο ότι μέσω της διακίνησης (σ.σ. στοιχείων και πληροφοριών) στο ιντερνετ, μου φτιάχνουν ένα «προφιλ». Αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε από εγκληματικά κυκλώματα σε βάρος μου, είτε με όρους μάρκετινγκ, δηλαδή μου φτιάχνουν το «προφιλ» με βάση τις αγοραστικές μου συνήθειες και μετά βομβαρδίζομαι με πλασαρίσματα προϊόντων κλπ. Φανταστείτε τι μπορεί να γίνει στην βάση του να σου κλέψουν στοιχεία ή του να χρησιμοποιηθούν για πολιτικές σκοπιμότητες τα στοιχεία σου. Διότι όταν σου φτιάχνουν το μαρκετίστικο «προφιλ», δεν είναι δύσκολο να σου φτιάξουν και το πολιτικό σου προφιλ και να παρακολουθούν την πολιτική σου συμπεριφορά μαζί με την κοινωνική και την εμπορική σου συμπεριφορά. Από πού και ως που αυτά τα πράγματα πρέπει να επιτρέπονται και να είναι… Eldorado;»