Δημ. Ντούμος: «Υπάρχουν υποσχέσεις και εξαγγελίες που όμως… δεν υλοποιούνται»

Η ένταξη μαθητών Ρομά στα σχολεία του αστικού ιστού και  η επιλογή εκπαιδευτικών από τους διευθυντές

Τι  λέει ο πρόεδρος του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης και για τα δημόσια βιβλία στα μειονοτικά σχολεία

 

Για την νέα εγκύκλιο που αφορά τις εγγραφές των μαθητών Ρομά στα δημόσια σχολεία και την υποστήριξη της φοίτησής τους, αλλά και για τις εξαγγελίες του Αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης για επιλογή εκπαιδευτικών από τους διευθυντές των σχολείων μίλησε στην «Θ» ο Πρόεδρος του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης κ. Δημήτρης Ντούμος.

Ειδικότερα ο ίδιος, αναφορικά με το πρώτο ζήτημα σημείωσε μεταξύ άλλων ότι «η ουσία είναι οι εγκαταστάσεις και οι κτιριακές παρεμβάσεις που απαιτείται να γίνουν στο σχολείο του Δροσερού» ενώ από την άλλη χαρακτήρισε θετική την ένταξη παιδιών Ρομά σε σχολεία του αστικού ιστού της πόλης, εξηγώντας πως «ο,τι είναι για το καλό των παιδιών, είναι θετικό».

Εν τω μεταξύ, δοθείσης της ευκαιρίας, ο ίδιος αναφέρθηκε και στα δημόσια βιβλία που μπαίνουν στα μειονοτικά σχολεία της Θράκης, σημειώνοντας με ιδιαίτερη έμφαση ότι «ήταν ένα θέμα για το οποίο ασκούνταν εντονότατες πιέσεις».

 

«ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΛΥΘΕΙ ΤΑΧΙΣΤΑ ΤΟ ΚΤΙΡΙΑΚΟ ΣΤΟ ΔΡΟΣΕΡΟ»

Πιο συγκεκριμένα ο κ. Ντούμος για το θέμα της ένταξης μαθητών Ρομά σε σχολεία του αστικού ιστού, ανέφερε ότι «δεν γνωρίζω ακριβώς τι γίνεται. Αυτό που γνωρίζω είναι ότι υπάρχει τεράστιο πρόβλημα με το κτιριακό στο Δροσερό (και στο νηπιαγωγείο) και νομίζω ότι πέρυσι υπήρχαν δύο τμήματα σε μια αίθουσα και υπήρχαν δύο νηπιαγωγοί μέσα στην τάξη. Το σχολείο στο Δροσερό, όλα τα χρόνια λειτουργεί σε λυόμενα τα οποία είναι ακατάλληλα για διδασκαλία, γίνονται διάφορες ζημιές και εμείς όλα αυτά τα χρόνια έχουμε κάνει κάποιες παρεμβάσεις για το συγκεκριμένο ζήτημα προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα με το κτιριακό και να γίνουν νέα σχολεία. Το είχα θέσει και προσωπικά στον κ. Μπαξεβανάκη όταν ήταν Υπουργός Παιδείας και είχε επισκεφθεί την πόλη. Είχαν πει ότι θα το δουν, αλλά δεν νομίζω. Δεν γίνεται κάτι. Επίσης, με αφορμή τον θάνατο ενός παιδιού από μια «αδέσποτη» στην Αθήνα, υπήρξαν κάποιες εξαγγελίες όσον αφορά την πρόσβαση των Ρομά σε πανεπιστημιακές σχολές, το κτιριακό, τον αριθμό των μαθητών κλπ τα οποία έμειναν ως..εξαγγελίες. Πάντως το πρόβλημα είναι μεγάλο. Εδώ από ότι γνωρίζω θα φέρουν κάποια κοντέινερ. Είχαμε πάει με το τέλος του διδακτικού έτους στον προϊστάμενο και μας είχε πει ότι θα έρθει μια λυόμενη (Προκατ) αίθουσα μέσα στο καλοκαίρι αλλά δεν ήρθε, ενώ προχθές έμαθα ότι θα έρθουν κάποιες αίθουσες αλλά μάλλον τον Νοέμβριο. Οπότε το πρόβλημα γίνεται ακόμη εντονότερο. Θα πρέπει να δρομολογήσουν το θέμα αυτό τάχιστα οι αρμόδιοι φορείς. Επειδή προφανώς εκεί δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές ούτε επαρκούν οι αίθουσες, άρα προφανώς και θα έχει δοθεί κάποια οδηγία σχετικά με το αν θέλουν οι γονείς να πάνε τα παιδιά τους στα δημόσια σχολεία. Αυτό δεν έχει να κάνει με το αν εγώ το θέλω ή δεν το θέλω. Αυτό που θέλω εγώ ως συνδικαλιστικό κίνημα είναι να υπάρχει η αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης (είτε σε περιοχή Ρομά, είτε σε οποιαδήποτε άλλη περιοχή). Αυτό είναι μια λύση κατ΄ανάγκην προκειμένου να υπάρξει κάποια αποσυμφόρηση».

 

«ΣΑΦΩΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ΡΟΜΑ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ»

«Σαφώς και έχουμε παιδιά Ρομά σε δημόσια σχολεία. Νομίζω ότι είναι θετικό. Φυσικά και είναι. Οι άνθρωποι αυτοί όμως μένουν σε μια περιοχή και εκεί είναι και οι εκπαιδευτικοί. Θα πρέπει λοιπόν να γίνει μια αναβάθμιση και εκεί να γίνουν προγράμματα προκειμένου να μην υπάρχει και διαρροή στην φοίτησή τους. Αυτό είναι το σημαντικό και από εκεί πρέπει να ξεκινήσουμε» συνέχισε ο ίδιος, υπογραμμίζοντας ότι «αν θα υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές και η κατάλληλη επιμόρφωση στους εκπαιδευτικούς, αν θα υπάρχουν τα κατάλληλα προγράμματα για την φοίτηση (ενισχυτική διδασκαλία κλπ), μαζί και με τους εκπαιδευτικούς νομίζω ότι το πρόβλημα δεν θα είναι έντονο και θα λυθεί».

«ΘΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΝ ΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ»

Αναφορικά με τις εξαγγελίες του Κυριάκου Μητσοτάκη σχετικά με την επιλογή των εκπαιδευτικών από τους διευθυντές των σχολείων ο κ. Ντούμος, τόνισε ότι «μου κάνει εντύπωση μια τοποθέτηση του κ. Μητσοτάκη (και νομίζω ότι θα υπάρξει μεγάλη αντίδραση σε περίπτωση που γίνει κάτι τέτοιο). Νομίζω ότι θα ξεσηκωθούν όλοι από τον καναπέ. Είναι κάτι που δεν μπορεί να γίνει αυτήν την στιγμή, ούτε είμαι υπέρ γιατί η χώρα μας νομίζω ότι έχει άλλα προβλήματα και αντί να επενδύσουν στην εκπαίδευση, κάνουν από επένδυση. Όλοι ασχολούνται βέβαια από την άλλη με τον Μητσοτάκη αλλά δεν βλέπω και τις ίδιες αντιδράσεις όταν Βουλευτής σημερινός του ΣΥΡΙΖΑ μιλούσε για δίδακτρα στα δημόσια σχολεία. Πάντως δεν μας βρίσκει σύμφωνους (όλο τον εκπαιδευτικό κόσμο) η εξαγγελία Μητσοτάκη. Η επιλογή διδακτικού προσωπικού από τους διευθυντές των σχολείων σημαίνει κατηγοριοποίηση των σχολείων και παιδεία στους οικονομικά εύρωστους».

«ΕΝΤΟΝΟΤΑΤΕΣ ΠΙΕΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ »

Εν τω μεταξύ, δοθείσης της ευκαιρίας, ο ίδιος αναφέρθηκε και στα δημόσια βιβλία που μπαίνουν στα μειονοτικά σχολεία της Θράκης, σημειώνοντας με ιδιαίτερη έμφαση ότι «υπάρχει μια εγκύκλιος του υπουργείου και περιμένουμε οδηγίες για την εισαγωγή δημοσίων βιβλίων στα μειονοτικά σχολεία. Τα μειονοτικά σχολεία από το 2000 και έπειτα έχουν τα βιβλία του προγράμματος εκπαίδευσης μουσουλμανοπαίδων. Προφανώς επειδή η μητρική γλώσσα των παιδιών δεν είναι η ελληνική και εμείς οι εκπαιδευτικοί τότε είχαμε ζητήσει με αγωνία να αλλάξουν. Έγινε μια προσπάθεια. Τα βιβλία αυτά έχουν βοηθήσει σημαντικά στην εκμάθηση των ελληνικών σε συνδυασμό και την ίδρυση τότε των νηπιαγωγείων… ως σύλλογος εδώ και χρόνια ζητούμε να υπάρξει ένας εμπλουτισμός αυτών των βιβλίων και υπάρχουν βέβαια και οι «φωνές» από την μειονότητα (και ο Σύλλογος ΕΠΑΘιτών αλλά και Βουλευτές) που ζητούν την εισαγωγή των δημοσίων βιβλίων στα μειονοτικά σχολεία. Δεν ξέρω αν αυτό υποκρύπτει κάτι ή πραγματικά ενδιαφέρονται για τα παιδιά, όπως όλοι πρέπει να ενδιαφερόμαστε, αλλά θα πρέπει να γνωρίζουν ότι αυτά τα βιβλία γράφτηκαν ειδικά στις 3 πρώτες τάξεις (στα γλωσσικά μαθήματα) προσπαθούν να καλύψουν και την έλλειψη της προσχολικής αγωγής που υπήρχε τότε. Το να βάζεις τα βιβλία του δημοσίου στα μειονοτικά σχολεία, σημαίνει πως η χρήση των βιβλίων προϋποθέτει την ελληνική ως μητρική γλώσσα. Επομένως θα υπάρξουν προβλήματα…Φυσικά τα βιβλία του προγράμματος εκπαίδευσης μουσουλμανοπαίδων είναι γραμμένα έτσι ώστε να μπορεί ο εκπαιδευτικός να αντλεί υλικό και από άλλες πηγές…Πάντως εδώ και χρόνια εντονότατη πίεση από την μειονότητα για την κατάργηση των υπαρχόντων βιβλίων των μειονοτικών σχολείων και την αντικατάσταση αυτών με τα βιβλία των δημοσίων σχολείων».