«Γκρίνιες» και για τα διαδικαστικά του… Ρουβά
Με οκτώ (8) θέματα εντός ημερήσιας διάταξης και άλλα δύο (2) «εκτός», συνεδρίασε σήμερα το πρωί, η Δημοτική Επιτροπή του Δήμου Ξάνθης.
Αναλυτικότερα, τα «εκτός ημερησίας» θέματα, αφορούσαν στην έγκριση προσωρινών μέτρων ρύθμισης κυκλοφορίας στα πλαίσια των Θρακικών Λαογραφικών Εορτών 2025 – θέμα που πέρασε ομόφωνα – καθώς και στην έγκριση πρακτικού της επιτροπής για την διαδικασία διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση του αντικειμένου των συμβάσεων υπηρεσιών, όπου σημειώθηκαν μικροεντάσεις.
«ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΩΜΗ ΣΑΚΗ ΡΟΥΒΑ», ΒΛΕΠΕΙ Η ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ, ΛΟΓΩ…ΜΗ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗΣ
Το συγκεκριμένο θέμα αφορούσε επί της ουσίας στην συναυλία του γνωστού Έλληνα καλλιτέχνη Σάκη Ρουβά. Από πλευράς της αντιπολίτευσης και συγκεκριμένα της Δημοτικής Παράταξης «Δύναμη για το Αύριο» και του μέλους της κ. Μανώλη Φανουράκη, υπήρχαν επισημάνσεις αναφορικά με την διαδικασία που έκανε η επιτροπή διαπραγμάτευσης, κάνοντας λόγο για «μελλοντικά προβλήματα στην πληρωμή».
Λαμβάνοντας τον λόγο ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών του Δήμου Ξάνθης κ. Μπαντάκ Σιαμπάν ρώτησε την προηγούμενη διοίκηση (Δύναμη για το Αύριο), εάν το ίδιο δεν γίνονταν επί 4 χρόνια και αν υπήρχε συγκεκριμένος (σ.σ. manager καλλιτεχνών) με τον κ. Φανουράκη να απαντά «ναι, πηγαίναμε σε συγκεκριμένο, αλλά με διαπραγμάτευση, έστω και 100 ευρώ κάτω» και τον κ. Μπαντάκ να τονίζει – σε υψηλούς τόνους – ότι «δεν πάμε στην ουσία του πράγματος και παίζουμε με τα 100 ευρώ». Επίσης, αφέθηκαν αιχμές από τον κ. Μπαντάκ περί ακόμη μίας προσφυγής του κ. Φανουράκη…
Τα παραβρισκόμενα μέλη της αντιπολίτευσης, καταψήφισαν το θέμα (εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία) με την αιτιολογία ότι «σύμφωνα με το πρακτικό που έχει κατατεθεί, δεν έχουν εφαρμοστεί ουσιώδεις όροι του ν.4412 και συγκεκριμένα το άρθρο 32α (παρ.2) που αναφέρει ότι «Στις περιπτώσεις του άρθρου 32, περί προσφυγής στη διαδικασία με διαπραγμάτευση χωρίς προηγούμενη δημοσίευση, η διαδικασία ανάθεσης της σύμβασης διεξάγεται σύμφωνα με όσα ορίζονται στους όρους της πρόσκλησης, όπου υπάρχει, και η αξιολόγηση των προσφορών μπορεί να γίνεται σε ενιαίο στάδιο με την ανάθεση της σύμβασης. Η διαδικασία της διαπραγμάτευσης γίνεται από γνωμοδοτικό όργανο, το οποίο συγκροτείται από την αναθέτουσα αρχή σύμφωνα με όσα ορίζονται στο άρθρο 221. Δεν εφαρμόστηκε το άρθρο 211 (1.Δ) που αναφέρει ότι «στο πλαίσιο ανταγωνιστικής διαδικασίας, με διαπραγμάτευση της διαδικασίας, με διαπραγμάτευση χωρίς προηγούμενη δημοσίευση, ανταγωνιστικού διαλόγου ή σύμπραξης καινοτομίας, διαπραγματεύονται με τους προσφέροντες ή υποψηφίους». Από το πρακτικό φαίνεται ότι δεν έχει καμία διαπραγμάτευση της επιτροπής, δεν εφαρμόστηκαν τα άρθρα αυτά και για αυτό καταψηφίζουμε».
ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ Δ. ΞΑΝΘΗΣ – ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙΤΑΙ ΓΙΑ 36 ΜΗΝΕΣ ΟΛΗ Η ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ
Ακολούθησαν τα εντός ημερήσιας διάταξης θέματα, που «πέρασαν» όλα ομόφωνα.
Ενδιαφέρουσα είδηση, αποτέλεσε η πρόσληψη προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, για την κάλυψη αναγκών του συμβουλευτικού κέντρου υποστήριξης γυναικών θυμάτων βίας Δ. Ξάνθης. Από την συζήτηση – κατόπιν σχετικών ερωτήσεων και απαντήσεων – ανέκυψε ότι η χρηματοδότηση – συνήθως – έπεται και ότι όλη η μισθοδοσία χρηματοδοτείται για 36 μήνες. Το θέμα εγκρίθηκε ομόφωνα από το «σώμα».
ΣΕ ΙΔΙΩΤΗ Ο ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΑΖΑΡΙΟΥ ΞΑΝΘΗΣ– ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΟΥΝΤΑΙ ΧΡΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
Μια ακόμη ενδιαφέρουσα είδηση ανέκυψε και από την ανάθεση υπηρεσιών με τίτλο «Οδοκαθαρισμός Λαϊκής Αγοράς (παζάρι) Δήμου Ξάνθης» σε ιδιωτική επιχείρηση με το ανάλογο αντικείμενο σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.4412/16. Όπως εξήγησε ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος Καθαριότητας, το ετήσιο κόστος για τον καθαρισμό του παζαριού για τον Δήμο Ξάνθης, ανέρχεται περίπου στο ποσό των 36.000 ευρώ, ενώ 8 υπάλληλοι απασχολούνται κάθε Σάββατο για τον καθαρισμό, με αποτέλεσμα να τους «στερείται» (όπως ανέφερε) η υπηρεσία την Δευτέρα, μια μέρα με ιδιαίτερα μεγάλο φόρτο. Από την έρευνα στην αγορά, διαπιστώθηκε ότι η ανάθεση του καθαρισμού του παζαριού σε ιδιώτη «θα έχει πολύ μικρότερο κόστος και επιπλέον δεν θα στερείται το τμήμα καθαριότητας τους οκτώ υπαλλήλους και να μπορεί να τους εκμεταλλευτεί». Επίσης, ο ίδιος ανέφερε ότι η έλλειψη προσωπικού – στην παρούσα φάση – δεν μπορεί να αναπληρωθεί αφού δεν υπάρχει κανένα πρόγραμμα πρόσληψης προσωπικού, κάνοντας λόγο για «απαραίτητη» και «προς το συμφέρον του Δήμου» η ανάθεση του καθαρισμού του παζαριού σε ιδιώτη «καθόσον τα οφέλη θα είναι πολλαπλά (εξοικονόμηση χρημάτων για να αξιοποιηθούν για την βελτίωση της καθαριότητας, πλεονάζον προσωπικό για την καθαριότητα σε άλλα σημεία, οικονομικό όφελος για τους παραγωγούς και τους μικροπωλητές)», όπως επισήμανε μεταξύ άλλων. Ο πρώην Δήμαρχος Ξάνθης, ρώτησε αν τα το κόστος γα τους μικροπωλητές μειωθεί, με τον κ. Χατζηαντωνίου να διευκρινίζει ότι ο ίδιος δεν μπορεί να προκαταβάλλει κάτι τέτοιο. Επίσης από την συζήτηση ανέκυψε ότι από πλευράς του Δήμου Ξάνθης θα χρησιμοποιείται μόνον το απορριμματοφόρο του Δήμου, ενώ δόθηκαν διευκρινίσεις και για τον τρόπο αποκομιδής των απορριμμάτων του παζαριού. Ωστόσο, λαμβάνοντας τον λόγο ο πρώην Δήμαρχος Ξάνθης και επικεφαλής της παράταξης «Δύναμη για το Αύριο» κ. Μανώλης Τσέπελης, αναφέρθηκε στην δική του πολυετή εμπειρία στο θέμα της αποκομιδής του όγκου των απορριμμάτων του παζαριού – τονίζοντας ότι ο όγκος αυτός δεν μπορεί να μπει σε κάδους και ότι πρέπει να φεύγουν εκείνη την ώρα – και εφιστώντας την προσοχή στην διοίκηση για την όλη διαχείριση. Σημειώνεται ότι ο ίδιος τόνισε ότι «δεν θα διαφωνήσουμε με το να το δώσουμε σε ιδιώτες», ενώ από την δική του πλευρά, ο Δήμαρχος Ξάνθης και πρόεδρος της Δημοτικής Επιτροπής κ. Στράτος Κοντός σημείωσε μεταξύ άλλων ότι «σαν πολιτική ηγεσία είμαστε εδώ για να στηρίξουμε τις υπηρεσίες, ώστε να κάνουν όσο το δυνατόν καλύτερα την δουλειά τους. Εννοείται ότι εμπιστευόμαστε την υπηρεσία καθαριότητας, που θέλει το συγκεκριμένο κομμάτι και εμπιστευόμαστε και την λειτουργία της, αφού πραγματικά όλα αυτά τα χρόνια – και με ελλείψεις – έχει αποδείξει ότι κάνει την δουλειά της με τον καλύτερο δυνατό τρόπο».