ΕΕΕΚ Γενισέας: Έχει πολύ «δρόμο» ακόμη για το νέο κτίριο

Στα «όριά» του δουλεύει το σχολείο

Κλ. Ψωμακέλης και Γ. Τσιτιρίδης μιλούν στην «Θ»

Έχει…δρόμο ακόμη και μάλιστα αρκετό όπως φαίνεται, η δημιουργία των νέων κτιριακών εγκαταστάσεων που θα φιλοξενήσουν το Ειδικό Σχολείο Γενισέας, όπου φέτος ναι μεν δεν υπάρχει πρόβλημα με καθηγητές και υλικοτεχνική υποστήριξη, αλλά τα παιδιά συνεχίζουν να στεγάζονται σε…δυσπρόσιτες για «καροτσάκια» αίθουσες ΠΡΟΚΑΤ, ενώ η απουσία ανελκυστήρα δυσχεραίνει την πρόσβαση των παιδιών στα…εργαστήρια του επάνω ορόφου, όπως εξηγεί στην «Θ» ο Διευθυντής του σχολείου κ. Κλεομένης Ψωμακέλης.
Σε ο,τι αφορά στις νέες κτιριακές εγκαταστάσεις, ο Δήμαρχος Αβδήρων κ Γιώργος Τσιτιρίδης ενημερώνει από την πλευρά του πως κάποιες μελέτες από αυτές που αφορούν στο γεωτεχνικό κομμάτι έχουν γίνει ενώ αυτές που αφορούν σε αρχιτεκτονικό και ηλεκτρομηχανολογικό κομμάτι θα ξεκινήσουν μέσα στο 2020, με την έναρξη των εργασιών για το κτίσιμο του σχολείου να προσδιορίζεται περί το…2021 – 2022.

«ΧΩΡΑΜΕ ΣΤΟ…ΟΡΙΟ – ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΤΟ ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ»

Ειδικότερα ο κ. Ψωμακέλης ανέφερε ότι «από ώρες είμαστε καλυμμένοι. Υπάρχουν ακάλυπτες μόνον  8 ώρες σε γυμναστήρια, αλλά είναι σαν να μην υπάρχουν. το πρόγραμμα δουλεύει κανονικά, ενώ κανονικά δουλεύουν και τα ταξί. Το στεγαστικό, είναι το μόνο πρόβλημα που δεν έχει λυθεί. Τα παιδιά βέβαια είναι σε καλές συνθήκες στα λυόμενα. Με το καλοριφέρ που τοποθετήθηκε από πέρυσι, τα παιδιά δεν κρύωσαν. Το πρόβλημα το στεγαστικό όμως παραμένει, γιατί το κυρίως κτίριο δεν είναι ένα κτίριο για ΑμεΑ και πολύ περισσότερο τα λυόμενα δεν είναι για παιδιά με ειδικές ανάγκες. Έχουμε τρια λυόμενα χωρισμένα σε έξι μικρές αίθουσες. Τα δικά μας τμήματα είναι μικρά (εως 7 παιδιά ανά τμήμα), οπότε χωρίζουμε τα λυόμενα στην μέση και βολευόμαστε δύο τμήματα σε κάθε λυόμενο. Το σχολείο λειτουργεί συνολικά με 12 τμήματα. Χωράμε στο…όριο. Τώρα, το ένα τμήμα βολεύεται και στην αρχή ενός διαδρόμου, αν δούμε ότι δεν χωράμε. Δουλεύουμε στο «όριο». Οι συνθήκες είναι καλές, η υλικοτεχνική υποδομή είναι άριστη, αλλά οι κτιριακές εγκαταστάσεις δεν είναι για Ειδικό Σχολείο. Αυτό το ξέρουν όλοι. Γίνονται προσπάθειες για το γνωστό οικόπεδο στην Διομήδεια, μαζί με το μουσικό. Ο δήμαρχος μας είπε ότι θα δοθεί προτεραιότητα στο ΕΕΕΕΚ αλλά από εκεί και έπειτα δεν ξέρω τι γίνεται».

«ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΕΔΩ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ – ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΑΥΤΕΣ…»

«Παλαιότερα μιλούσαν για άλλο οικόπεδο, δίπλα στο Γυμνάσιο. Εκείνο σταμάτησε γιατί υπήρχαν κάποια θέματα με κάποιες περιβαλλοντικές μελέτες κλπ. Τώρα θα είμαστε μαζί με το μουσικό σχολείο στο οικόπεδο της Διομήδειας, αλλά δεν γνωρίζω που βρίσκεται η κατάσταση. Αυτά αργούν. Από το 2005 ακούω ότι θα μπούμε σε ένα – δυο χρόνια θα μπούμε. Είμαστε στο 2019 και ακόμη είμαστε εδώ…«προσωρινά». Προσπαθούμε να βελτιώσουμε τις εδώ εγκαταστάσεις για να έχουν τουλάχιστον τα παιδιά μια ασφαλή και υγιεινή διαμονή. Δεν είναι μόνο το λυόμενο σε σχέση με το κτίριο. Υπάρχουν αίθουσες στον επάνω όροφο, αλλά δεν υπάρχει ασανσερ. Πως θα ανέβουν τα παιδιά που έχουν κινητικά προβλήματα; Κοιτάζω να μην πάρουν εργαστήριο κεραμικής για να μην ανεβαίνουν επάνω τα παιδιά που έχουν κινητικά προβλήματα, ενώ η φιλόλογος που έχει αίθουσα επάνω, κατεβαίνει κάτω. Υπάρχει δηλαδή ένα…μπέρδεμα. Δεν είναι καταστάσεις για άτομα με ειδικές ανάγκες. Εμείς τις κάναμε» συνέχισε ο ίδιος, σημειώνοντας ότι «στα λυόμενα μόνο μια πόρτα από τις 6 έχει ράμπα. Οι άλλες 5 πόρτες έχουν ένα σκαλί. Τα καροτσάκια τα έχουμε σε μια αίθουσα μέσα στο κυρίως κτίριο για να είναι κοντά στην έξοδο αναπήρων. Προσπαθούμε και εμείς με διάφορα μέτρα να προχωρήσουμε. Έχουμε 56 παιδιά και είμαστε από τα μεγαλύτερα ειδικά σχολεία βορείου Ελλάδος και μεταφέρονται με 14 ταξί. Είναι πολλά τα χρήματα για τα ταξί και το εκπαιδευτικό προσωπικό (25 συνάδελφοι όλοι μαζί). Υπάρχει προσωπικό, υπάρχουν ταξί, αλλά το κτιριακό παραμένει ως πρόβλημα. Δουλεύουμε στο όριο. Αν γίνει ένα τμήμα επιπλέον δεν…χωράμε».

Κλείνοντας ο κ. Ψωμακέλης σημείωσε ότι «για αυτό κάναμε και μια παρέλαση την 28η Οκτωβρίου. Για να μας δει και η Ξάνθη. Να δουν ότι υπάρχει και το σχολείο αυτό. Και μην ξεχνάτε ότι είναι και το μόνο σχολείο που κάνει δύο παρελάσεις  (σε Γενισέα και Ξάνθη). Και τα παιδιά το θέλουν αλλά και οι συνάδελφοι».

«ΜΕΣΑ ΣΤΟ 2020 ΟΙ ΜΕΛΕΤΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΕΠΟΝΤΑΙ – ΓΥΡΩ ΣΤΟ 2021-2022 Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ»

Από την πλευρά του ο Δήμαρχος Αβδήρων κ. Γιώργος Τσιτιρίδης υπογράμμισε ότι «εμείς και στο τελευταίο δημοτικός συμβούλιο πήραμε κάποιες αποφάσεις προκειμένου να προχωρήσουν οι μελέτες για τις κτιριακές υποδομές. Ο,τι ζητήθηκε από κτιριακές υποδομές τα έχει στείλει ο δήμος, προκειμένου να τα εντάξει στο τεχνικό του πρόγραμμα και μέσα στο 2020 να γίνουν όλες οι μελέτες που προβλέπονται και από εκεί και πέρα θα γίνει η κατασκευή του έργου. Πιστεύω ότι σε δύο χρόνια θα ξεκινήσει η κατασκευή του έργου για το Ειδικό Σχολείο.  Στον ήδη υπάρχοντα χώρο, ο,τι ζητείται από το σχολείο προσπαθούμε να το ικανοποιήσουμε. Είχε ζητηθεί να γίνει ένα «στέγαστρο» που να ενώνει το κτίριο του γυμνασίου με το Ειδικό Σχολείο για να μην βρέχονται τα παιδιά, ένας διάδρομος σκεπαστός δηλαδή. Τώρα ζητήθηκε κάτι για τα θερμοκήπια και συγκεκριμένα η αγορά ενός καινούριου πλαστικού που κλείνει τα εργαστήρια και το αγοράσαμε. Από εκεί και πέρα, προσπαθούμε και ικανοποιούμε τα αιτήματά τους. Τους είχαμε βάλει (με τον ΤΑΡ) έναν καινούριο λέβητα για την θέρμανσή τους, γιατί ήταν με air condition, που στοίχησε 8000-9000 ευρώ, από τα χρήματα που δικαιούνταν ο δήμος. Επίσης επειδή κάνουν και κάποια μαθήματα στο Γυμνάσιο και όσον αφορά στον Γυμνάσιο θα ενταχθεί στην νέα πρόσκληση του ΕΣΠΑ για την ενεργειακή αναβάθμιση του σχολείου. Από εκεί και πέρα προχωράμε στις μελέτες. Δώσαμε προτεραιότητα στο Ειδικό Σχολείο για την κατασκευή του κτιρίου και μετά στο μουσικό. Κάποιες μελέτες έχουν γίνει όσον αφορά στα γεωτεχνικά που απαιτούνταν για το κτίριο και την στατικότητά του. Αυτά τα έχει κάνει ο δήμος. Τώρα θα γίνουν οι μελέτες για τα αρχιτεκτονικά και τα ηλεκτρολογικά που απαιτούνται, προκειμένου να δημοπρατηθεί το έργο για τις κτιριακές υποδομές. Το 2020 θα γίνουν οι μελέτες και γύρω στο 2021-2022 θα αρχίσει η κατασκευή».