Είναι πολλά τα λεφτά για εγκαταστάσεις ταχείας φόρτισης στα βενζινάδικα της Ξάνθης

Ενώ υπάρχει ενδιαφέρον από τους Ξανθιώτες, για «στροφή» στα υβριδικά-ηλεκτροκίνητα Ι.Χ…

Κ. Χαραλαμπίδης: Δεν το σκέφτονται προς το παρόν οι πρατηριούχοι, εκτός αν επιδοτηθούν από τις μεγάλες εταιρείες καυσίμων

 

Μπορεί η ηλεκτροκίνηση να αποτελεί μια ενδιαφέρουσα «στροφή» στην αγορά αυτοκινήτων και πολλοί Ξανθιώτες να «το σκέφτονται», ωστόσο για την ώρα τουλάχιστον, οι πρατηριούχοι υγρών καυσίμων δεν έχουν στα «πλάνα» τους να δημιουργήσουν εγκαταστάσεις ταχείας φόρτισης οχημάτων, τόσο λόγω του υψηλού κοστολογίου που αγγίζει τις 300.000 ευρώ, όσο και λόγω του μικρού αριθμού αντίστοιχων οχημάτων, που κυκλοφορούν σήμερα στην πόλη μας.

Όλα τα παραπάνω επιβεβαιώνει στην «Θ» ο πρόεδρος των πρατηριούχων υγρών καυσίμων Ξάνθης κ. Κώστας Χαραλαμπίδης, ο οποίος παράλληλα τονίζει ότι υπάρχει ένα δεύτερο «πλάνο» από κάποιες μεγάλες εταιρείες καυσίμων, να επιδοτήσουν κάποια πρατήρια, εκτιμώντας επίσης ότι στα επόμενα δέκα χρόνια, η ηλεκτροκίνηση θα έχει πάρει το 20-25% της αγοράς.

 

 «ΒΑΡΥ» ΤΟ ΚΟΣΤΟΛΟΓΙΟ – ΔΕΝ ΤΟ ΣΚΕΦΤΟΝΤΑΙ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΟΙ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥΧΟΙ – Ο ΕΝΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΤΟΝ ΑΛΛΟΝ

Ειδικότερα ο κ. Χαραλαμπίδης ανέφερε στην «Θ» ότι:

Η αλήθεια είναι ότι τόσο εγώ όσο και όλοι οι συνάδελφοι του κλάδου, παρατηρούμε τον προβληματισμό που έχει ο κόσμος που θέλει κινηθεί στην ηλεκτροκίνηση και σε τέτοιου είδους οχήματα, διότι για να είναι και αυτός εξασφαλισμένος, σίγουρα θα πρέπει να υπάρχουν και κάποιοι σταθμοί φόρτισης, οι οποίοι σταθμοί βέβαια, δεν είναι στο πλάνο κάποιου πρατηρίου, τουλάχιστον για την Ξάνθη. Δεν έχω ακούσει κάτι και ο λόγος είναι ότι αυτήν την στιγμή δεν υπάρχει κιόλας ο αριθμός των αυτοκινήτων, βάσει του οποίου θα μπορούσε ένα πρατήριο να πει ότι θα κάνει μια επένδυση για να έχει μια «Α» κατανάλωση. Για να καταλάβετε, ο ένας περιμένει τον άλλον αυτήν την στιγμή. Δεν αξίζει δηλαδή, προς το παρόν τουλάχιστον, να μιλήσω για πρατήρια που θα κάνουν μια τέτοια εγκατάσταση. Το κοστολόγιο μπορεί να πλησιάσει μέχρι και τις 300.000 ευρώ. Υπάρχουν ταχυφορτιστές σε αυτήν την τιμή. Βέβαια υπάρχουν και άλλοι που είναι απλά φορτιστές – συνήθως για σπίτια – όπου είναι πολύ χαμηλότερο το κόστος. Με εκείνους τους φορτιστές, το αυτοκίνητο μπορεί να φορτίζει σε 8 ώρες, ενώ αν έρχεται σε ένα πρατήριο – αν κάνει την εν λόγω επένδυση κάποιος πρατηριούχος – θα φορτίζει το αυτοκίνητο σε 20 λεπτά. Παρόλα αυτά δεν υπάρχει κάτι στα πλάνα μας. Ο κάθε πρατηριούχος αυτήν την στιγμή, σκέφτεται και το πώς θα κάνει απόσβεση αυτού του ποσού, που είναι πολύ μεγάλο. Ακόμη και να δανειστεί, είναι ένα «βάρος». Ο καθένας πρατηριούχος σκέφτεται ότι προς τον παρόν δεν αξίζει, γιατί και το κόστος είναι μεγάλο και τα αυτοκίνητα δεν είναι πολλά.

ΚΑΠΟΙΕΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ, ΕΧΟΥΝ ΣΕ ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΛΑΝΟ ΝΑ ΕΠΙΔΟΤΗΣΟΥΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΕ ΠΡΑΤΗΡΙΑ

Επιπλέον ο κ. Χαραλαμπίδης, επισήμανε ότι:

Κάποιες μεγάλες εταιρείες καυσίμων, έχουν στα πλάνα τους να επιδοτήσουν κάποια πρατήρια ώστε να τους δώσουν χρήματα για να μπορέσουν να κάνουν αυτήν την εγκατάσταση, οπότε το πιο πιθανόν για εμάς τους πρατηριούχους, είναι να κάνουμε κάποια εγκατάσταση μέσω των εταιρειών. Για αυτό και αν έχετε παρατηρήσει, πρατήρια που συναντούμε σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα και  έχουν ταχυφορτιστές, είναι εταιρικά. Έτσι, σε δεύτερο «πλάνο» υπάρχει το να βοηθήσουν οι εταιρίες τα πρατήρια να κάνουν την εγκατάσταση.

 

ΠΟΛΛΑ (ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΟΛΑ) ΠΡΑΤΗΡΙΑ, ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ ΑΕΡΙΟ ΣΤΗΝ ΞΑΝΘΗ – ΣΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ 10 ΧΡΟΝΙΑ, Η ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ΘΑ ΕΧΕΙ ΠΑΡΕΙ ΤΟ 20-25% ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ

Αναφορικά με το αέριο, ο ίδιος εξηγεί ότι:

Έχουν πολλά πρατήρια, αλλά όχι όλα. Αλλά δεν υπάρχει περίπτωση να ψάξει κάποιος υγραέριο στην Ξάνθη και να μην βρει, οποιαδήποτε ώρα, καθώς υπάρχουν και 24ωρα πρατήρια, τα οποία έχουν και υγραέριο. Και με το υγραέριο, όμως έτσι έγινε. Στην αρχή δεν υπήρχε κανένα πρατήριο, μετά υπήρχε ένα, οπότε το ίδιο θα γίνει και με αυτό (σ.σ. την ηλεκτροφόρτιση σε περίπτωση ζήτησης). Πάντως αυτό που μπορώ να πω είναι ότι σύμφωνα με προβλέψεις από  εταιρείες, η ηλεκτροκίνηση στα επόμενα δέκα χρόνια θα έχει πάρει τουλάχιστον το 20% με 25% της αγοράς.