Είπαν «όχι» στη μετατροπή του 1ου Γυμνασίου σε πειραματικό

Κινητοποίηση εκπ/κών της Ξάνθης στη Δ/νση Β’ Βάθμιας Εκπ/σης

Β. Παπαδημητρίου: “Θα προκληθεί τεράστια κοινωνική αναστάτωση” 

Μ. Λουκοπούλου: “Θα δημιουργήσει ακόμη περισσότερα προβλήματα”

Όχι στην μετατροπή του 1ου  Γυμνασίου Ξάνθης σε πειραματικό, “φώναξαν” σήμερα το μεσημέρι εκπ/κοι της εν λόγω σχολικής μονάδας και η ΕΛΜΕ Ξάνθης. 

Η κινητοποίηση έλαβε χώρα μπροστά από τα γραφεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης, ενώ την πλαισίωσαν και αριστερές τοπικές οργανώσεις καθώς και εκπρόσωποι της ΑΔΕΔΥ Ξάνθης.

“ΘΑ ΠΡΟΚΛΗΘΕΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΣΤΑΤΩΣΗ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ, ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ”

Σε δηλώσεις του, ο εκπαιδευτικός (φιλόλογος) του 1ου Γυμνασίου Ξάνθης κ. Βάιος Παπαδημητρίου επισήμανε ότι “η κινητοποίηση μας γίνεται εναντίον του χαρακτηρισμού του σχολείου μας, ως  πειραματικού. Τα βασικά μας επιχειρήματα είναι ότι θα προκληθεί μία τεράστια κοινωνική αναστάτωση διότι οι μαθητές της γειτονιάς που δεν θα κληρωθούν να φοιτήσουν στο σχολείο, θα υποχρεωθούν να μετακινηθούν σε πιο απομακρυσμένες σχολικές μονάδες, με ο,τι αυτό συνεπάγεται (αναστάτωση στον οικογενειακό προγραμματισμό) και φυσικά υπάρχει και το θέμα των εκπαιδευτικών. Είμαστε 35 στον αριθμό εκπαιδευτικοί, μπαίνουμε σε ένα καθεστώς εργασιακής ανασφάλειας και ομηρίας, χάνουμε αυτομάτως τις οργανικές μας θέσεις και αισθανόμαστε ότι – κατά κάποιο τρόπο- κατηγορούμαστε και επειδή κάνουμε πολύ καλά τη δουλειά μας… Το βασικό επιχείρημα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ήταν πως η επιλογή του σχολείου έγινε με βάση τις αρίστες επιδόσεις του εκπαιδευτικού προσωπικού. Θεωρούμε ότι είναι παράλογο η ανταμοιβή μας για αυτό να είναι η απώλεια των οργανικών μας θέσεων. Καλούμε όλη την τοπική κοινωνία να μας υποστηρίξει, γιατί κατά πρώτο λόγο είναι προς όφελος των παιδιών. Δεν χρειαζόμαστε πειραματικά σχολεία που δεν παράγουν κάτι περισσότερο από αυτό που παράγουμε εμείς με τον καθημερινό μας μόχθο. Συν τοις άλλοις να τονίσουμε ότι θα επιβαρυνθούν πάρα πολύ και τα υπόλοιπα σχολεία που θα υποχρεωθούν να απορροφήσουν τους μαθητές που δεν θα κληρωθούν για τις περιορισμένες θέσεις του πειραματικού, με αποτέλεσμα να λειτουργήσουν τα τμήματα τους με 27-28 άτομα. Αυτό σημαίνει επιβάρυνση και για εκείνα τα παιδιά αλλά και για τις οικογένειές τους”

“ΝΑΙ ΣΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΜΕ ΣΩΣΤΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ – ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ”

Επίσης ο ίδιος σημείωσε ότι “πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο σχολείο. Οι τάξεις υποδοχής στην Α γυμνασίου, αριθμούν συνήθως γύρω στα 125-130 παιδιά. Άρα είναι πολύ μεγάλος ο αριθμός των οικογενειών που θα επηρεαστεί από αυτήν την μετατροπή. Θεωρούμε ότι πρόκειται για μία αναίτια αναστάτωση και ζητούμε πολύ απλά να μας αφήσουν να κάνουμε τη δουλειά μας όσο καλύτερα την κάνουμε. Εμείς που είμαστε μαχόμενοι μέσα στις τάξεις, νομίζουμε ότι γνωρίζουμε καλύτερα από κάποιους πώς πρέπει να γίνουν κάποια πράγματα. Θέλουμε να μας επιτρέψουν να συνεχίσουμε να κάνουμε αυτό που κάνουμε τόσο καλά, τόσα χρόνια. Δεν είμαστε εναντίον της ίδρυσης πειραματικού, αλλά όπως γράφουμε και στην ανακοίνωσή μας, έχουμε προτείνει κάτι που έχει ακολουθηθεί σε άλλους νομούς. Δηλαδή η ίδρυση πειραματικών εκ βάθρων, έτσι ώστε να επιλεγεί από συγκεκριμένες οικογένειες που θέλουν να στείλουν τα παιδιά τους, χωρίς να χάσουν τα υπόλοιπα παιδιά τα σχολείο της γειτονιάς τους, αλλά και από εκπαιδευτικούς οι οποίοι συνειδητά θα πάνε να υπηρετήσουν εκεί, γνωρίζοντας όλο το πλαίσιο. Ότι δεν θα έχουν οργανικές θέσεις και ό,τι άλλο συνεπάγεται η λειτουργία ενός πειραματικού σχολείου. Άρα, ναι στα πειραματικά, με σωστές υποδομές. Όχι στην μετατροπή, γιατί φέρνει προ απροόπτου οικογένειες και εκπαιδευτικούς και κοντά στα άλλα θέλουμε και ένα σχολείο που να έχει τις κατάλληλες υποδομές. Πρέπει να σας πω ότι το δικό μας σχολείο είναι πολύ παλιό. Ιδρύθηκε γύρω στο 1960 και στερείται βασικών υποδομών και ακόμη και βασικού αριθμού  αιθουσών για να εξυπηρετήσει τις μέχρι τώρα ανάγκες. Δεν υπάρχουν βασικά εργαστήρια, δεν υπάρχουν χώροι συγκέντρωση στον μαθητών για εκδηλώσεις και άρα κάθε άλλο παρά πληροί τις απαραίτητες προϋποθέσεις για να χαρακτηριστεί πειραματικό”.

“ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ – ΑΣ ΛΥΣΟΥΜΕ ΠΡΩΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ”

Από την πλευρά της  η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ξάνθης κ. Μαρία Λουκοπούλου, σημείωσε τα εξής: “Να θυμίσουμε αρχικά ότι και για την δημιουργία του πειραματικού δημοτικού, υπήρξε μία εξαιρετικά μεγάλη κινητοποίηση του εκπαιδευτικού κλάδου και των γονέων. Παρόλα αυτά έγινε, χωρίς την θέλησή μας. Να τονίσω εδώ ότι το πειραματικό δημοτικό λειτουργεί με αναπληρωτές. Δεν ήταν αυτός ο σκοπός του. Ο λόγος είναι γιατί οι μόνιμοι συνάδελφοί μας (στην πρωτοβάθμια), όχι επειδή βαριούνται αλλά επειδή δεν είναι πειραματικό όπως θα έπρεπε να είναι, δεν το προτιμούν. Προτιμούν να δουλεύουν με πολύ χειρότερες συνθήκες σε άλλα σχολεία. Σε εμάς, στην δευτεροβάθμια, θα δημιουργήσει ακόμη περισσότερα προβλήματα, με δεδομένο ότι έχουμε πάρα πολύ λίγα σχολεία στην Ξάνθη σε σχέση με τον πληθυσμό της. Εάν γίνει πειραματικό, εκτός του ότι θα χαθεί το σχολείο της γειτονιάς για τους λόγους που εξηγήσαμε, τα παιδιά που θα περισσέψουν θα “βουλιάξουν” τα υπόλοιπα σχολεία που ήδη “βουλιάζουν”. Έχουμε επισημάνει πολλές φορές ότι έχουμε πάρα πολλά παιδιά στο κάθε τμήμα. Συμπτύσσονται τμήματα για να φτάσουν οι εκπαιδευτικοί, αντί να διοριστούν καινούργιοι. Επιπλέον δημιουργείται μία κατηγοριοποίηση των σχολείων την οποία εμείς δεν θέλουμε. Πολλές φορές σαν ΕΛΜΕ – και φέτος – έχουμε τονισει ότι έχουμε εξαιρετικά πολλά προβλήματα και σε υποδομές και σε εκπαιδευτικό προσωπικό και σε κτίρια. Άρα, τι συζητάμε για πειραματικό; Ας λύσουμε όλα τα άλλα προβλήματα, να είναι όλα τα σχολεία σε ένα επίπεδο και μετά έχουμε προτάσεις για το πώς θεωρούμε εμείς ως εκπαιδευτικοί πώς θα μπορούσε να λειτουργήσει μία δοκιμή. Αναφορικά με την ίδρυση ενός καινούργιου πειραματικού, θα ήθελα να πω ότι το 4ο λύκειο κτίζεται εδώ και 20 χρόνια, το 8ο Γυμνάσιο εδώ και 15 χρόνια, το Μουσικό Σχολείο περί τα 10, για να μην πω για το ΕΕΕΕΚ, πού είναι και ντροπή ,διότι μία πολιτισμένη κοινωνία φροντίζει πρώτα τα άτομα που έχουν ανάγκη. Θα αφήσουμε όλα αυτά στην άκρη, για να χτίσουμε ένα πειραματικό απλά για να κάνουμε φιγούρα; Γιατί για αυτό προκειται. Δεν θέλουμε γενικά να είναι κατηγοριοποιημένα τα σχολεία. Εμείς έχουμε την πρόταση σαν τοπική ΕΛΜΕ. Είπαμε ότι θα μπορούσε κάλλιστα να υπάρχουν σχολεία που να επιλέγονται πιλοτικά (διάσπαρτα) ώστε να δοκιμαστούν σε πραγματικά σχολεία οι εκπαιδευτικές πολιτικές. Συζητούμε αλλά το υπουργείο δεν συζητά μαζί μας. Ας λύσουμε όλα τα άλλα προβλήματα και μετά θα καθίσουμε να συζητήσουμε για τα υπόλοιπα”.