«Εκρηκτική η κατάσταση στα σχολεία» λένε οι εκπαιδευτικοί – Διδασκαλικός και ΕΛΜΕ Ξάνθης, στην σημερινή απεργία της ΑΔΕΔΥ

Συνέχεια στον «χορό» των καταλήψεων έδωσαν τα δύο ΕΠΑΛ την Τετάρτη και το 1ο Γυμνάσιο Ξάνθης την Πέμπτη
Δηλώσεις των προέδρων στην «Θ»
Με κύρια αιτήματα την μείωση των μαθητών ανά τμήμα, με μέγιστο τους 15 και με ένα μαθητή ανά θρανίο έτσι ώστε να τηρούνται οι απαραίτητες αποστάσεις, τους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη των ελλείψεων στα σχολεία, τα μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ, δωρεάν από το κράτος, σε εκπαιδευτικούς και μαθητές καθώς και την αύξηση του προσωπικού καθαριότητας με μόνιμη σχέση εργασίας, ώστε να μπορούν να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες σχολείων καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου, συμμετείχαν στην σημερινή πανδημοσιοϋπαλληλική απεργία ο Διδασκαλικός Σύλλογος καθώς και η ΕΛΜΕ Ξάνθης, όπως επιβεβαιώνουν οι πρόεδροί τους  κ. Δημήτρης Ντούμος και Σοφία Ζήση, αντίστοιχα.
«ΕΚΡΗΚΤΙΚΗ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΧΑΡΙΣ ΣΤΟ ΦΙΛΟΤΙΜΟ, ΤΗΝ ΑΥΤΑΠΑΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΣΥΝΕΙΔΗΣΙΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ»
Ειδικότερα ο κ. Ντούμος ανέφερε στην «Θ» ότι «συμπληρώνουμε σήμερα ένα μήνα ακριβώς από την έναρξη των σχολείων και έχουμε τονίσει κατ΄επανάληψη ότι δυστυχώς η κυβέρνηση δεν κατάφερε να αξιοποιήσει όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα προκειμένου να σχεδιάσει εκ των προτέρων και να εφαρμόσει ένα σχέδιο για την ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων. Αντίθετα βλέπουμε ότι σήμερα 15 Οκτωβρίου, η κατάσταση είναι εκρηκτική με χιλιάδες κενά σε όλη την Ελλάδα και τους εκπαιδευτικούς να προσπαθούν να διαχειριστούν τα όποια προβλήματα προκύπτουν από την αντιμετώπιση του κορωνοϊού, μετακυλώντας έτσι όλες τις ευθύνες στις πλάτες των εκπαιδευτικών. Αυτό που μπορούμε να πούμε – την μοναδική αδιαμφισβήτητη αλήθεια – είναι ότι τα σχολεία λειτουργούν χάρις στο φιλότιμο, την αυταπάρνηση και την ευσυνειδησία των εκπαιδευτικών, οι οποίοι μαζί με τις δικές τους αγωνίες, μοιράζονται και προσπαθούν να διαχειριστούν και τις αγωνίες των μαθητών και των γονέων. Δυστυχώς όμως το Υπουργείο Παιδείας σε ένα πλαίσιο επικοινωνίας, προσπαθεί να μας πείσει ότι η λειτουργία των σχολικών μονάδων εξελίσσεται ομαλά, πράγμα το οποίο δεν είναι αληθές. Υπάρχει λοιπόν σήμερα η απεργιακή κινητοποίηση της ΑΔΕΔΥ, της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ. Εμείς έχουμε χρέος να αγωνιστούμε για το δικαίωμα στην μόρφωση και στην υγεία. Η κυβέρνηση δεν έχει προχωρήσει στην κατάτμηση των τμημάτων ανά 15 άτομα και ανά θρανίο (τουλάχιστον εκεί που μπορεί να υπάρχουν διαθέσιμες αίθουσες). Από εκεί και πέρα έχουμε πει ότι η υγεία και η παιδεία είναι δημόσια αγαθά και πρέπει να παρέχονται ανεξαρτήτως σε όλους τους πολίτες. Έχουμε κενά στην παράλληλη στήριξη, ζητούμε επαναλαμβανόμενα τεστ και στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές, μόνιμο προσωπικό καθαριότητας, αύξηση του προσωπικού καθαριότητας, κτιριακές υποδομές και νομίζω ότι από εδώ και πέρα θα πρέπει να εντείνουμε την προσπάθειά μας προκειμένου να καλυτερεύσουμε τους όρους υγιεινής και ασφάλειας των μαθητών και των εκπαιδευτικών».
«ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΠΡΟΛΑΒΟΥΜΕ ΤΑ ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ»
«Νομίζω ότι αν δούμε και τις δηλώσεις των ειδικών της υγειονομικής επιτροπής, ότι και αυτοί εκφράζουν τους φόβους ότι σιγά σιγά με την αλλαγή των καιρικών συνθηκών και με την αύξηση της υγρασίας, προφανώς θα έχουμε και περισσότερα κρούσματα» συνέχισε ο ίδιος, σημειώνοντας με έμφαση ότι «αυτό ακριβώς θέλουμε να προλάβουμε».
«ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΜΕ ΤΡΙΜΗΝΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ – ΘΕΛΟΥΜΕ ΛΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ»
Από την πλευρά της η κ. Ζήση επισήμανε ότι «πάντα το θέμα μας είναι τα σχολεία ως ΕΛΜΕ και πάντα ενδιαφερόμαστε ώστε να λειτουργούν τα σχολεία με τον ασφαλέστερο τρόπο, τουλάχιστον για αυτές τις ημέρες που περνούμε το θέμα με τον covid. Η σημερινή απεργία θέλει να δείξει την αντίδρασή μας και την αντίθεσή μας σε κάποια θέματα που δημιουργήθηκαν με το υπουργείο όσον αφορά στους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Είμαστε αντίθετοι στις προσλήψεις αναπληρωτών με τρίμηνες συμβάσεις. Οι αναπληρωτές θα πρέπει να είναι αναπληρωτές για όλη την σχολική χρονιά τουλάχιστον, αν και εμείς πιστεύουμε ότι όλα αυτά τα κενά πρέπει να καλυφθούν με μόνιμους διορισμούς. Άρα ζητούμε περισσότερους διορισμούς, για να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά. Βέβαια αυτήν την στιγμή είμαστε σε ένα καλό επίπεδο αναφορικά με τα κενά, αλλά έπρεπε να έχουν καλυφθεί όλα. Στις σχολικές μονάδες, όπως είπαμε και την προηγούμενη φορά, θέλουμε λιγότερους μαθητές ανά τμήμα, για να μπορέσουν να τηρηθούν τα μέτρα και οι αποστάσεις. Εκφράζονται φόβοι και με το κλίμα αυτό που επικρατεί σίγουρα φοβόμαστε και εμείς. Εμείς στην Ξάνθη είμαστε και βόρεια, οπότε θα αντιμετωπίσουμε πιο γρήγορα το κρύο και τα κλειστά παράθυρα. Σίγουρα θέλουμε λύσεις και για την υγεία των παιδιών και για την υγεία των εκπαιδευτικών».
«ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΣΕ ΤΡΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ ΚΑΙ ΣΤΟ 1Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΞΑΝΘΗΣ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ»
Εν τω μεταξύ, ο «χορός» των καταλήψεων σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ξάνθη δεν έχει τελειώσει ακόμη στην Ξάνθη, αφού χθες Πέμπτη, το 1ο Γυμνάσιο Ξάνθης τελούσε υπο κατάληψη, ενώ από την αρχή της τρέχουσας εβδομάδας έγιναν και άλλες «απόπειρες», όπως εξηγεί η κ. Ζήση.
Πιο συγκεκριμένα η ίδια σημείωσε ότι «την Δευτέρα και την Τρίτη, δεν είχαμε κανένα σχολείο σε κατάληψη. Έγιναν όμως απόπειρες κατάληψης σε δυο – τρία σχολεία αλλά σε μισή ώρα λειτούργησαν κανονικά, οι μαθητές πείσθηκαν και μπήκαν στις τάξεις τους. Εχθές (σ.σ. την Τετάρτη) έκαναν τρία σχολεία κατάληψη. Το ένα ξεκίνησε τα μαθήματα μετά από δύο ώρες και έμειναν τα δύο ΕΠΑΛ. Σήμερα (σ.σ. την Πέμπτη) έχουμε ένα σχολείο σε κατάληψη, το 1ο Γυμνάσιο Ξάνθης. Η διευθύντρια και όλοι οι εκπαιδευτικοί προσπάθησαν να πείσουν τα παιδιά, αλλά δεν κατάφεραν να τους πείσουν. Αυτό είναι το μόνο σχολείο που τελεί αυτήν την στιγμή υπό κατάληψη στον Νομό Ξάνθης. Τα αιτήματα των παιδιών είναι αυτά που είναι σε όλα τα σχολεία. Είναι οι μάσκες που ζορίζουν τα παιδιά, αν και είναι ο μόνος τρόπος αντιμετώπισης (οφείλουμε να το πούμε) αλλά είναι πάρα πολύ δύσκολο και για τους μαθητές και για τους εκπαιδευτικούς στο μάθημα μέσα στην τάξη. Σίγουρα δυσχεραίνει, αλλά θα πρέπει να ακούσουμε τους ειδικούς και να προσπαθήσουμε, για αυτό λέμε για λιγότερους μαθητές στις τάξεις, λιγότερους μαθητές στην αυλή και διαφορετικά διαλείμματα. Πρέπει να ακούσει το υπουργείο τις προτάσεις που κάνουμε ως εκπαιδευτικοί.