Ένα κρούσμα μαθητή στην Ξάνθη και ένα στον Έβρο, από τα Self Tests στην ΑΜΘ

Χθες, πρώτη μέρα λειτουργίας των Λυκείων…

Με χειρόγραφη βεβαίωση και χωρίς δήλωση στο «σύστημα» μαθητές του Μειονοτικού Λυκείου

 

Ικανοποιητικά  – συγκριτικά με τα πανελλαδικά κρούσματα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς από τα Self Tests – ήταν τα αποτελέσματα για τα Λύκεια της Περιφέρειας ΑΜ-Θ, κατά την πρώτη μέρα επαναλειτουργίας τους, καθώς βρέθηκε μόνο ένα θετικό κρούσμα σε μαθητή της Ξάνθης και ένα ακόμη σε μαθητή του Έβρου,  όπως επιβεβαιώνει στην «Θ» ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης ΑΜΘ κ. Κωνσταντίνος Μπαντίκος.

Ο ίδιος αναφέρεται και στα μικροπροβλήματα – που αναμένεται να επιλυθούν άμεσα τις επόμενες ημέρες –  και που αφορούσαν σε Αριθμούς Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ) εργαζομένων σε σχολικές μονάδες που δεν εντοπίζονταν από το «σύστημα» ώστε να προμηθευτούν το τεστ, αλλά και σε…χειρόγραφες δηλώσεις μαθητών του Μειονοτικού Λυκείου Ξάνθης, χωρίς πρωτίστως να έχει καν δηλωθεί στην πλατφόρμα, το αποτέλεσμα του τεστ.

Τέλος, ξεκαθαρίζει ότι τα Ειδικά Σχολεία αναφέρονται στην ΚΥΑ για τα Self Tests , ενώ αναφέρεται και σε λίγους «αρνητές» της διενέργειας των Tests, σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι «για όλα προβλέπεται το ποια είναι η αντιμετώπιση του σχολείου».

ΔΥΟ ΘΕΤΙΚΑ ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΕ ΞΑΝΘΗ ΚΑΙ ΕΒΡΟ – ΚΑΝΕΝΑ ΚΡΟΥΣΜΑ ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ

Αναλυτικότερα ο κ. Μπαντίκος εξήγησε στην «Θ» ότι:

Είμαστε στην ευτυχή θέση να μην συμπεριλαμβανόμαστε σε αυτό που υπάρχει αναφορικά με τον αριθμό των κρουσμάτων, από τα Self Tests. Έχουμε μόνον δύο θετικά τεστ σε μαθητές (ένα στην Ξάνθη και ένα στον Έβρο) και κανένα σε εκπαιδευτικό.

Τηρουμένων λοιπόν των αναλογιών του εγχειρήματος, σε επίπεδο περιφέρειας πήγαμε καλά και αυτό γιατί και οι σχολικές μονάδες με την συνέργεια των δήμων (δημοτικών αρχών) και οι διευθύνσεις εκπαίδευσης, είχαν διευθετήσει την προετοιμασία όπως έπρεπε (καθαριότητα χώρων, επαρκή ποσότητα υλικών κ.ο.κ.)

Είχαμε να διαχειριστούμε το θέμα των ΑΜΚΑ, γιατί έχουμε πάρα πολλές κατηγορίες. Σκεφτείτε ότι η όλη προσπάθεια για το «άνοιγμα» των ΑΜΚΑ ξεκίνησε ουσιαστικά την Πέμπτη (με τα εμπλεκόμενα υπουργεία) και πέρα από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, συμπεριλήφθηκαν και όλοι οι εμπλεκόμενοι εργαζόμενοι στις σχολικές μονάδες (καθαρίστριες, κυλικεία, γραμματείες, διοικητικό προσωπικό, οδηγοί κ.ο.κ.)

Χθες παρατηρήθηκε το φαινόμενο ατόμων στην Ροδόπη (τρία άτομα) και μερικών στην Ξάνθη να μην έχει ανοίξει ο ΑΜΚΑ τους, για τα οποία αποστείλαμε στο υπουργείο τα ονόματα και τα ΑΜΚΑ προκειμένου να ανοίξουν. Μέχρι να γίνει αυτό, τους δόθηκε οδηγία να μεταβούν στις δημόσιες δομές, για να διενεργήσουν το Rapid Test προκειμένου να βρεθούν χθες στις σχολικές μονάδες. Εκτιμούμε λοιπόν ότι θα ρυθμιστεί και αυτό το θέμα.

 

ΜΕ ΚΟΥΡΙΕΡ ΤΑ ΤΕΣΤ ΓΙΑ ΤΑ ΕΣΠΕΡΙΝΑ ΕΠΑΛ

Επιπλέον ο κ. Μπαντίκος επισήμανε ότι:

Ένα ακόμη θέμα που είχαμε στα εσπερινά ΕΠΑΛ – που έχουν ενήλικες μαθητές και εντάσσονται στον γενικό πληθυσμό – ήταν η άμεση μεταφορά των Self Tests στις σχολικές μονάδες με κούριερ. Βέβαια παράλληλα το απόγευμα του Σαββάτου άνοιξαν και τα δικά τους ΑΜΚΑ – οπότε θα μπορούσαν να τα προμηθευτούν και από φαρμακείο – οπότε όποιος έχε προμηθευτεί και από το φαρμακείο, ουσιαστικά θα έχει και τα δύο Self Tests που απαιτούνται για την εβδομάδα.

Μέχρι χθες το μεσημέρι, είχαν παραληφθεί και διανεμηθεί από τα εσπερινά ΕΠΑΛ όλα τα Self Tests, εκτός από ένα ΕΠΑΛ στην Ορεστιάδα, που θα τα παραλάμβανε λίγο αργότερα.

Γενικά να πούμε ότι δεν είχαμε σοβαρά θέματα και εκτιμούμε ότι εν ευθέτω χρόνω θα λυθούν όλα.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΘΗΚΕ ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΗ ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΣΤΟ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟ ΤΗΣ ΞΑΝΘΗΣ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΠΕΡΑΣΤΕΙ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΤΟ «ΣΥΣΤΗΜΑ»

Ακολούθως ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης ΑΜΘ, τόνισε ότι:

Στο Μειονοτικό Γυμνάσιο – Λύκειο Ξάνθης, παρατηρήθηκε ένας μεγάλος αριθμός μαθητών που είχε μια χειρόγραφη βεβαίωση, αλλά δεν είχε περάσει στο σύστημα τα αποτελέσματα (σ.σ. από τα Self Tests) για αυτό και εμείς λέμε ότι η πρώτη κίνηση είναι να δηλωθεί – γιατί ο σκοπός είναι να έχουμε εικόνα – και μετά βεβαίως, αν δεν υπάρχει η δυνατότητα εκτύπωσης, μπορούν να προσκομίσουν χειρόγραφο έγγραφο, αναγράφοντας τα στοιχεία της κάρτας μαθητή που δεν μπορούν να εκτυπώσουν. Θα πρέπει να περαστούν, πότε παίρνουν το αποτέλεσμα και τον αριθμό καταχώρησης, το αναγράφουν και δείχνουν αυτό το χειρόγραφο έγγραφο. Εξάλλου, από το σύστημα μπορεί να πιστοποιηθεί και υπάρχει μια άμεση, αμφίδρομη επικοινωνία, με το Υπουργείο Παιδείας, για ο,τιδήποτε παρουσιάζεται ώστε να το λύνουμε ακόμη και σε πολύ προσωπικό (πολύ συγκεκριμένο) επίπεδο. Αυτοί οι μαθητές λοιπόν που δεν είχαν «περαστεί», έκαναν Rapid Test για αυτό και στο σύνολο των εκπαιδευτικών  – όπως ανέφερα – δεν είχαμε κανένα κρούσμα και στην Ξάνθη (για να μην συγκεκριμενοποιήσω την σχολική μονάδα) είχαμε μόνον ένα. Όσοι μαθητές κριθούν από το Self Test ότι είναι θετικοί, μπορούν να προσέλθουν στις δημόσιες δομές για να διενεργήσουν το Rapid Test για επιβεβαίωση, γιατί υπάρχει πάντα η περίπτωση να μην έγινε κάτι σωστά. Αν αυτό είναι αρνητικό, επιστρέφουν με βεβαίωση στο σχολείο. Αν είναι θετικό, τότε τηρείται το πρωτόκολλο (καραντίνα, εξ΄ αποστάσεως εκπαίδευση σε διαπεριφερειακό διδακτικό τμήμα κ.ο.κ.)

 

ΟΙ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΤΗΣ «ΚΑΡΑΝΤΙΝΑΣ» ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

Σε ο,τι αφορά στις κατηγορίες της «καραντίνας» ο κ. Μπαντίκος εξήγησε ότι:

Υπάρχουν δύο κατηγορίες μαθητών εδώ. Η πρώτη κατηγορία, είναι αυτοί των «14 ημερών» της καραντίνας που θα κριθούν θετικοί ή αυτοί που δεν μπορούν να πάνε στο σχολείο λόγω του ότι συνοικούν με άτομο που έχει κριθεί θετικό. Η δεύτερη κατηγορία μαθητών είναι αυτοί που συνοικούν  με ευπαθείς ομάδες , που είχαν όλα τα δικαιολογητικά και είχαν αποσταλεί πριν από 1.5 μήνα σε ειδική επιτροπή που είχε συσταθεί στο υπουργείο, που απεφάνθη για την εγκυρότητα αυτών. Συνολικά ήταν 1551 περιπτώσεις σε όλη την χώρα για τις οποίες δεν προσμετρώνται οι απουσίες τους για το διάστημα που δεν μπόρεσαν να παρακολουθήσουν την δια ζώσης. Επίσης αυτούς τους εντάσσουμε όπου έχουμε την δυνατότητα – λόγω του αριθμού των ήδη υπαρχόντων διαπεριφερειακών διδακτικών τμημάτων – είτε σε διαδικτυακά τμήματα που γίνονται σε εμάς (σε επίπεδο περιφέρειας – διεύθυνσης – σχολείου).

 

ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΤΑ ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΚΥΑ – ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΤΑ ΤΕΣΤ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ, ΑΛΛΑ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ

Αξίζει να σημειωθεί ότι αναφορικά με τα Ειδικά Σχολεία, που δεν έπαψαν ποτέ να λειτουργούν, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, έχει προβλεφθεί η διενέργεια Self Tests. Όπως εξηγεί ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης:

Αναφέρει και η συγκεκριμένη ΚΥΑ ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές – και οι υπόλοιποι εργαζόμενοι – στις δομές ειδικής αγωγής όλη της Β/θμιας (το ίδιο ισχύει και για τις δομές Ειδικής Αγωγής της Α/θμιας) μπορούν να διενεργήσουν Self Tests. Αλλά ενώ για τους εκπαιδευτικούς είναι υποχρεωτικό, για τους μαθητές των ειδικών σχολείων δεν είναι, αλλά συνίσταται αυστηρά να κάνουν και εκείνοι.

Τέλος να επισημάνω ότι ένας επιπρόσθετος λόγος που συμβάλει στην «θωράκιση» της εκπαιδευτικής κοινότητας, είναι ότι ισχύει η πλατφόρμα – κατά προτεραιότητα – για τους εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής για εμβολιασμούς.

Επίσης, υπάρχει η κατηγορία των 60-64, που έτσι και αλλιώς μπορεί να δηλώσει και να εμβολιασθεί, αλλά υπάρχουν και τα αδιάθετα εμβόλια, όπου πραγματικά και από εκεί γίνεται μια προσπάθεια…

 

ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΛΙΓΟΥΣ «ΑΡΝΗΤΕΣ» ΤΗΣ ΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΤΩΝ SELF TESTS, ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Κλείνοντας ο ίδιος σημείωσε ότι:

Έχουμε και λίγους «αρνητές» της διενέργειας των Self Tests. Για όλα προβλέπεται ποια είναι η αντιμετώπιση του σχολείου, όπως και για τους μαθητες που προσέρχονται χωρίς να το έχουν διενεργήσει. Δεν τους «πετάμε» έξω. Καλούμε τον γονέα, συζητούμε μαζί του, αλλά υπάρχει και μια υποχρεωτικότητα και αντιλαμβανόμαστε όλοι για ποιον λόγο υπάρχει. Εκτιμώ ότι αν αυτό που κάνουμε τώρα,  είχε γίνει μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων, ίσως σε έναν βαθμό να είχαμε λιγότερες αναστολές τμημάτων λόγω της έγκυρης ιχνηλάτησης και της μη προσέλευσης στο σχολείο ώστε να αποφύγουμε την διασπορά που έγινε και μετέπειτα τηρήθηκαν τα πρωτόκολλα και είχαμε τις αναστολές. Είμαστε εδώ και θέλουμε να είμαστε αισιόδοξοι ότι όλα αυτά είναι μέτρα που θα συμβάλλουν στον περιορισμό και στην παροχή εκπαίδευσης, που είναι και το ζητούμενο.