Επανέρχεται η τακτική συγκοινωνία στην Σταυρούπολη- Επιδοτούνται οι άγονες γραμμές του νομού από την ΠΕ Ξάνθης

Θ. Γεωργιάδης: «Τα μαθητικά δρομολόγια, οι απαιτούμενες παρατάσεις για τα «αγκαζέ» και η κίνηση της θερινής σεζόν που πέρασε»

Μπορεί, η συγκοινωνιακή κάλυψη της Σταυρούπολης, να επανήλθε χάρις στην έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και των μαθητικών δρομολογίων, ωστόσο η Περιφέρεια και συγκεκριμένα η Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης, φαίνεται να δίνει την οριστική λύση στο πρόβλημα που δημιουργείται κάθε Καλοκαίρι ή κατά τις περιόδους των διακοπών των Χριστουγέννων και του Πάσχα, επιδοτώντας «άγονες γραμμές» του νομού και μάλιστα με μειωμένο κατά 20% εισιτήριο για τους επιβάτες.

Όλα τα παραπάνω, επιβεβαιώνει μιλώντας στην «Θ» ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Νομού Ξάνθης κ. Θέμης Γεωργιάδης, με αφορμή το ρεπορτάζ για την επανέναρξη των μαθητικών δρομολογίων, την απαιτούμενη παράταση για τα «αγκαζέ», τα κόστη του πετρελαίου, αλλά και την κίνηση της θερινής σεζόν που μας αποχαιρέτησε.

«ΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΤΟ… ΠΗΡΑΝ ΟΙ ΠΕΤΡΕΛΑΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ»

Αναλυτικότερα, ο κ. Γεωργιάδης, εξήγησε στην «Θ» ότι «το ταμείο το… πήραν οι πετρελαϊκές εταιρείες. Με 2€ το πετρέλαιο και 1.60€ το κατώτερο εισιτήριο, καταλαβαίνεται τι συμβαίνει. Όλοι έχουν κάνει αυξήσεις, όλα ανεβαίνουν και μόνον τα ΚΤΕΛ έχουν ίδιες τιμές. Είναι πολύ δύσκολο αυτό το κομμάτι και ευτυχώς έχουμε δικά μας πετρέλαια και τα αγοράζουμε περίπου 0.15€ φθηνότερα και είμαστε περίπου στο 1.85€ εμείς. Φυσικά αυτές τις ημέρες κατέβηκε λίγο (περίπου στο 1.68€) και είμαστε λίγο καλύτερα. Θεωρώ πως αν κατέβει στο 1.20€-1.30€, θα είναι καλά, αλλά δύσκολα. Όλα τα χρήματα πηγαίνουν στα καύσιμα».

«ΣΙΓΟΥΡΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟ ΠΕΡΥΣΙ Η ΘΕΡΙΝΗ ΣΕΖΟΝ»

Αναφορικά με την θερινή σεζόν και την κινητικότητα, ο ίδιος επισήμανε ότι «ήταν σίγουρα καλύτερα από πέρυσι. Το ίδιο και στις γραμμές Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Πήγαν πολύ καλύτερα, είχαμε ικανοποιητική κίνηση, αλλά αν ένα αυτοκίνητο καίει 600 – 700 πετρέλαια μόνον για να πάει στην Αθήνα και να γυρίσει, χωρίς τα διόδια, κατανοείτε πως όλα τα χρήματα φεύγουν στα έξοδα. Το πετρέλαιο είναι η κινητήριος δύναμή και πολύ σημαντικό για εμάς. Πάντως ήταν πολύ καλύτερα καθώς δεν υπάρχουν οι περιορισμού του κορωνοϊού, οι μάσκες, τα έγγραφα και έτσι ο κόσμος άρχισε να κινείται περισσότερο. Στον covid όμως, το πετρέλαιο ήταν πολύ φθηνό. Επί covid, οι μέτοχοι παίρναμε περισσότερα χρήματα από ο,τι τώρα, διότι τώρα τα λεωφορεία είναι σχεδόν όλα χρεωμένα».

«ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ‘’ΑΓΚΑΖΕ’’ ΜΑΘΗΤΙΚΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ, ΠΛΗΝ ΟΜΩΣ…ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΛΛΗ ΛΟΓΩ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ»

Σε ο,τι αφορά στα μαθητικά δρομολόγια και στην αποπληρωμή τους, ο κ. Γεωργιάδης, υπογράμμισε ότι «μας εξόφλησαν μέχρι και τον Ιούνιο που τελείωσε η σχολική χρονιά. Με τις πληρωμές δεν έχουμε κανένα θέμα τώρα. Από τότε που μπήκαμε στα μνημόνια, έχουν μπει σε μια τάξη όλα αυτά. Την νέα σχολική χρονιά, αρχίσαμε κανονικά, αν και είχαμε κάποια προβλήματα με την παράταση. Μας ενημέρωσαν ότι θα ψηφιστεί η παράταση, διότι οι υπηρεσίες της Περιφέρειάς μας δεν έχουν κάνει διαγωνισμό. Σχεδόν σε όλη την Ελλάδα συμβαίνει το ίδιο. Έδωσαν μια παράταση έως τις 31/12. Μέσα στον Νοέμβριο θα βγει ο διαγωνισμός, αλλά επειδή είναι διεθνής, χρειάζεται μόνον έξι μήνες για δημοσίευση σε ευρωπαϊκή εφημερίδα. Συνεπώς, θεωρώ πως η παράταση έως τις 31/12 δεν θα μας καλύψει. Το 90% της μεταφοράς των μαθητών, το έχουμε με την συγκοινωνία εμείς. Κάποια δρομολόγια όμως, ειδικά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, είναι «αγκαζέ». Τα υπόλοιπα (ταξί, αστικά) είναι με συγκοινωνία, ενώ και κάποια τουριστικά είναι σε διαγωνισμό. Χρειάζεται οπωσδήποτε παράταση (σ.σ. για τα «αγκαζέ») μέχρι τα τέλη της σχολικής χρονιάς. Εμείς αυτό ζητήσαμε και ως Πανελλαδική Ομοσπονδία, ενώ το αναφέραμε και στον κ. Βορίδη που προσφάτως επισκέφθηκε την Ξάνθη και στον κ. Πέτσα. Θεωρώ ότι από την νέα χρονιά θα έχουμε πρόβλημα για τα «αγκαζέ». Οι μαθητές με τα λεωφορεία που έχουμε με την συγκοινωνία, μετακινούνται χωρίς κανένα πρόβλημα με κάρτες. Σε άλλους νομούς (π.χ. Έβρος και το 80% στην Κομοτηνή) είναι όλα τα δρομολόγια «αγκαζέ». Εμείς, μπορεί σαν νομός να έχουμε την σιγουριά της συγκοινωνίας, οπότε οι μαθητές μας (στο 90%) θα μετακινηθούν. Σε κάποια όμως δρομολόγια, αν δεν επεκταθεί η παράταση ως το τέλος του σχολικού έτους, θα υπάρχει πρόβλημα».

«ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΠΛΕΟΝ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ, ΛΟΓΩ…ΜΑΘΗΤΙΚΩΝ, ΓΙΑ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ – Η ΠΕ ΞΑΝΘΗΣ ΚΑΙ Η ΠΑΜΘ ΘΑ ΕΠΙΔΟΤΗΣΟΥΝ ΑΓΟΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ – ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΜΕ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ»

Τέλος, αναφορικά με την συγκοινωνιακή κάλυψη της Σταυρούπολης, εφόσον έχουν επανέλθει τα μαθητικά δρομολόγια, ο κ. Γεωργιάδης σημειώνει ότι «πλέον υπάρχουν καθημερινά δρομολόγια (πρωί – μεσημέρι) στην Σταυρούπολη και σε όλα τα χωριά της εκεί περιοχής. Μάλιστα, προς τιμήν του, ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Κώστας Κουρτίδης, μας κάλεσε πριν 4 μήνες (καθώς είχα ξεκινήσει μια διαδικασία με τους δήμους, αλλά δεν υπήρξε ενδιαφέρον) και έκανε μια πολύ ωραία κίνηση. Θα επιδοτήσει – αφού από τον Νοέμβριο στον προϋπολογισμό της Περιφέρειας θα εξασφαλισθούν χρήματα και το ίδιο θα πράξουν και άλλες Περιφέρειες – για την μετακίνηση σε περιοχές αγόνων γραμμών, με καθημερινά δρομολόγια. Μάλιστα θα επιδοτηθεί και το εισιτήριο. Εμείς δώσαμε προσφορά 20% και έτσι κάποιος από την Σταυρούπολη, από το Σούνιο ή από την Κρεμαστή (για παράδειγμα) θα έχει και μείωση 20% στο εισιτήριό του. Θα το επιδοτήσει η Νομαρχία. Θεωρώ ότι μέσα στην εβδομάδα θα υπογράψουμε και νομίζω ότι από την νέα χρονιά και όταν δεν θα υπάρχουν σχολικά, η Περιφέρεια θα καλύψει και τις ανάγκες αυτών των περιοχών».