Εποικοδομητική η συζήτηση στην διημερίδα της ΔΟΕ για την μειονοτική εκπαίδευση

Δημ. Ντούμος: «Αρεστές ή μη οι απόψεις, πρέπει να ακούγονται…»

Οι προσπάθειες για υποβάθμιση του εγχειρήματος, τα προβλήματα και τα… «δίγλωσσα»

 

Μια εποικοδομητική συζήτηση από την οποία προέκυψαν διάφορα συμπεράσματα, διεξήχθη κατά την διάρκεια της διημερίδας της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος με θέμα: «Η εκπαίδευση της μειονότητας και το σχολείο των σύγχρονων μορφωτικών αναγκών και δικαιωμάτων στο περιβάλλον συνύπαρξης πλειονότητας και μειονότητας στη Θράκη», που πραγματοποιήθηκε στην Κομοτηνή.

2342354-22_3

«ΕΓΙΝΑΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ…»

ΝΤΟΥΜΟΣ-ΔΗΜΗΤΡΗΣΚάτι που επιβεβαιώνει στην «Θ» ο Πρόεδρος του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης κ. Δημήτρης Ντούμος ο οποίος μάλιστα δεν παραλείπει να αναφέρει αρχικά ότι «αυτό που πρέπει να τονίσω ιδιαίτερα (καθώς είδα πολλά να γράφονται) είναι ότι έγιναν προσπάθειες για υποβάθμιση του συνεδρίου, γιατί στην αρχή ξεκίνησε ως συνέδριο και κατέληξε σε διημερίδα, με την υπόσχεση ότι την επόμενη φορά θα κινηθούν οι διαδικασίες να γίνει ένα συνέδριο με την συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Δεν σημαίνει, ότι για να προσέλθουν κάποιοι σε μια διημερίδα ή σε ένα συνέδριο θα πρέπει να υπάρχουν αρεστοί εισηγητές. Δεν μπορεί να καθορίζουν κάποιοι, ποιοι θα είναι οι εισηγητές, όπως αυτοί θέλουν. Υπάρχει η ομοσπονδία και αποφάσισε. Όντως πραγματικά θα έπρεπε να κληθούν από το ΠΕΜ (Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων) αλλά θα ήμουν ο πρώτος που θα αρνούμουν την εισήγησή τους, επειδή έχω συνεργαστεί».

 

«ΝΑ ΜΗΝ ΚΡΥΒΟΥΜΕ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΧΑΛΙ…»

Ειδικότερα, ο ίδιος εξήγησε ότι «αυτό δεν είχε καμία σχέση, όπως αναφέρθηκε, με το ΙΕΠ. Για το συγκεκριμένο συνέδριο, θέλω να ξεκαθαρίσω, ότι είχε γίνει πρόταση πριν τρία χρόνια και ήταν ένα πάγιο αίτημα και από την Κομοτηνή και από εμάς. Συζητήθηκε λοιπόν στην Ομοσπονδία και το έκανε. Δεν έχει καμία σχέση με το ΙΕΠ, απλώς αναγκαστικά θα αναφερθεί και ο ρόλος του ΙΕΠ γιατί αφορά και τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά. Από εκεί και πέρα, ο καθένας εκφράζει την άποψή του και βγαίνει και κάτι θετικό. Προσωπικά ήμουν και είμαι την άποψης ότι θα πρέπει όσον αφορά την εκπαίδευση της μειονότητας να μην κρύβουμε τα προβλήματα κάτω από το χαλί, όπως επίσης θα πρέπει να μιλήσουμε καθαρά και ξάστερα και ότι ο διάλογος θα πρέπει να είναι  η κύρια παράμετρος όλων για το καλό των παιδιών. Για το τι εκπαίδευση θέλουμε να έχουμε».

29178924_10156302133124306_4376909963428102144_o

«ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ…ΔΙΓΛΩΣΣΑ»

Αναφορικά με το αν τέθηκε εν τέλει το ζήτημα με τα «δίγλωσσα» νηπιαγωγεία, ο κ. Ντούμος σημειώνει ότι «δεν υπήρχε εισήγηση για τα «δίγλωσσα». Απλώς ο Καθηγητής κ. Άγγελός Συρίγος, αναφέρθηκε στο θέμα, όπου στήριξε ουσιαστικά την προσπάθεια του να υπάρχουν «γλωσσικοί διαμεσολαβητές» (δεν μιλάμε για παράλληλη διδασκαλία όπως έχει το πρόγραμμα τώρα) ο οποίος να είναι γνώστης της μητρικής γλώσσας των παιδιών. Μιλάμε πάντα για μητρική γλώσσα. Το θέμα βέβαια εδώ είναι ότι ο εθνικός διάλογος για την παιδεία με τον κ. Λιάκο αναφέρει τις γλώσσες, έρχεται όμως το ΙΕΠ και αναφέρει ότι «η μητρική γλώσσα των παιδιών είναι η γλώσσα που μιλά το παιδί». Αν για παράδειγμα τα παιδιά στον Εχίνο μιλήσουν τουρκικά, αυτή είναι η μητρική τους γλώσσα; Και αυτήν την μιλούν όλα τα παιδιά; Όταν το ΙΕΠ θέλει να κάνει πιλοτικά προγράμματα, στο έγγραφο που αποστέλλει ζητά από τους συλλόγους διδασκόντων εθελοντική συμμετοχή, αλλά εν προκειμένω βγήκε ένα έγγραφο τον Νοέμβριο του 2016 (το οποίο προφανώς για μην το πάρουμε «χαμπάρι» αφού είναι καθαρά αντισυνταγματικό και δεν δίνει την δυνατότητα στην πλειονότητα να συμμετάσχει) και μετά με ένα λιτό Δελτίο Τύπου και αφού είδε ότι εμείς εκφράζουμε τις αντιρρήσεις μας, έβαλε τους σχολικούς συμβούλους να κλείσουν τα σχολεία προκειμένου να γίνει η επιμόρφωση το πρωί. Ούτε αυτό κατέστη δυνατόν ούτε στην Κομοτηνή ούτε στην Ξάνθη και επομένως αυτήν την στιγμή δεν ξέρω ποιους άλλους τρόπους θα βρει για να το κάνει».

 

«ΑΡΕΣΤΕΣ Η ΜΗ ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΙ…»

Τέλος για την διημερίδα ο Πρόεδρος του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης, σημείωσε ότι «πάντα μια διημερίδα έχει χρήσιμα συμπεράσματα, πάντα ακούγονται όλες οι απόψεις, είτε είναι αρεστές είτε δεν είναι και θα πρέπει να ακούγονται. Προσωπικά για εμένα ο Σύλλογος των ΕΠΑΘιτών της Ξάνθης κακώς δεν ήρθε αφού προσκλήθηκε. Μπορούσε να έρθει και στον χαιρετισμό σαν σύνεδρος να τοποθετηθεί, όπως τοποθετούνταν όλοι, όπως ήθελαν. Επίσης θα ήθελα να επισημάνω, αναφορικά με τις «αντιδράσεις» ότι αυτοί που θέλουν να πάνε σε ένα συνέδριο και συμμετέχουν, όταν θέλουν τους «δικούς» τους εισηγητές, θέλουν να ακούσουν και αυτά που θέλουν να ακούσουν και όχι αυτά που πρέπει. Δεν μπορεί σε ένα συνέδριο ή σε μια διημερίδα να θέλουμε να ακούμε αυτά που μας αρέσουν. Θα ακούσουμε και το διαφορετικό».