Επιστρεπτέα Προκαταβολή 5: Προς παράταση οι αιτήσεις – «Δώρο» το 70%;

Πιθανή παράταση αναμένεται να δοθεί στην καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων για τον πέμπτο κύκλο της επιστρεπτέας προκαταβολής. Σημειώνεται πως η σχετική πλατφόρμα άνοιξε την Τρίτη και το υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε πως θα παραμείνει ανοιχτή έως τις 15 Ιανουαρίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Newsbomb.gr ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Γιάννης Χατζηθεοδοσιου ζήτησε από τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών, κ. Θεόδωρο Σκυλακάκη να δοθεί παράταση έως το τέλος Ιανουαρίου για αιτήσεις της επιστρεπτέας 5 καθώς οι επαγγελματίες δεν θα προλάβουν μέχρι τα μέσα Ιανουαρίου να έχουν συγκεντρώσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά. Από την πλευρά του το υπουργείο Οικονομικών άφησε ανοιχτό παράθυρο, ωστόσο οι πληροφορίες αναφέρουν πως η σχετική απόφαση θα εξαρτηθεί από την απορρόφηση ή όχι των πόρων ύψους 1,5 δις. ευρώ μέχρι τις 15 Ιανουαρίου και αναλόγως θα κριθεί αν είναι α αναγκαίο να παραιτηθεί και για πόσο η καταληκτική ημερομηνία.

Παράλληλα οι φορείς της αγοράς έχουν ζητήσει από τα αρμόδια υπουργεία να είναι μη επιστρεπτέο το 70% αντί το 50% του ποσού που θα λάβουν οι επιχειρήσεις στον πέμπτο κύκλο της επιστρεπτέας προκαταβολής 5. Μέχρι στιγμής το υπουργείο Οικονομικών δεν έχει ανοίξει τα χαρτιά του για το συγκεκριμένο ζήτημα, με το τοπίο να ξεκαθαρίζει τα επόμενα 24ωρα.

Σημειώνεται πως και στον 5ο κύκλο τουλάχιστον το 50% του ποσού θα είναι μη επιστρεπτέο, δηλαδή επιδότηση. Επίσης έχει ορισθεί ως ελάχιστο ποσό επιδότησης τα 1.000 ευρώ.

Ποιοι έχουν δικαίωμα συμμετοχής
Σύμφωνα με κοινή υπουργική απόφαση που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, η επιστρεπτέα 5 αφορά επιχειρήσεις που επλήγησαν την περίοδο Σεπτέμβριος ως και Δεκέμβριος 2020 όπως:

α) Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης (Δ.Ε.Υ.Α.) και οι Οργανισμοί Λιμένων.

β) ιδιωτικές επιχειρήσεις κάθε νομικής μορφής, συμπεριλαμβανομένων των ατομικών, καθώς και μη κερδοσκοπικές επιχειρήσεις υποκείμενες σε ΦΠΑ, οι οποίες έχουν την έδρα τους ή μόνιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα και λειτουργούν νομίμως, ανεξαρτήτως Κωδικού Αριθμού Δραστηριότητας (ΚΑΔ), με εξαίρεση:

επιχειρήσεις που απασχολούσαν περισσότερους από χίλιους (1.000) εργαζόμενους με σχέση εξαρτημένης εργασίας κατά την 1η Νοεμβρίου 2020,
επιχειρήσεις που είναι σε αδράνεια από την 1η Ιουλίου του 2019 και μετά, όπως αυτό προκύπτει από τα στοιχεία που τηρούνται στο φορολογικό Μητρώο της ΑΑΔΕ ή από την υποβολή μηδενικών δηλώσεων ΦΠΑ καθ’ όλη την περίοδο αυτή.
Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) και Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ) που αποτελούν αμιγώς δημοτικές, διαδημοτικές, διακοινοτικές, διανομαρχιακές, κοινοτικές και νομαρχιακές επιχειρήσεις, δημοτικές κοινωφελείς επιχειρήσεις, δημοτικές συνεταιριστικές επιχειρήσεις, ενώσεις προσώπων διαχείρισης κτιρίων, επιτροπές εράνων, ευρωπαϊκοί όμιλοι οικονομικού σκοπού, κοινοπραξίες, διεθνείς οργανισμοί και πολιτικά κόμματα,
επιχειρήσεις που δεν είναι υπόχρεες σε τήρηση και έκδοση λογιστικών αρχείων,
επιχειρήσεις που έχουν κάνει έναρξη εργασιών μετά την 31η Οκτωβρίου 2020.
Οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις θα πρέπει να υποβάλλουν στην πλατφόρμα «myBusinessSupport» τα εξής στοιχεία για τους μήνες Ιανουάριο έως και Δεκέμβριο 2020:

α) Επιχειρήσεις υποκείμενες σε ΦΠΑ, συμπληρώνουν τον κύκλο εργασιών ΦΠΑ (κωδ. 312 της δήλωσης ΦΠΑ) διακριτά για κάθε μήνα.

β) Επιχειρήσεις μη υποκείμενες σε ΦΠΑ, απαλλασσόμενες και ειδικών καθεστώτων ΦΠΑ, συμπληρώνουν

ακαθάριστα έσοδα διακριτά για κάθε μήνα,
το σύνολο των ακαθαρίστων εσόδων (κωδ. 047 του εντύπου Ε3) του φορολογικού έτους 2019
το σύνολο των εξόδων του φορολογικού έτους 2019.
Επιπροσθέτως, προ – συμπληρώνονται τα στοιχεία τα οποία διαθέτει η ΑΑΔΕ βάσει των δηλώσεων (ΦΠΑ ή Εισοδήματος) των ενδιαφερόμενων επιχειρήσεων.

Τα παραπάνω υποβαλλόμενα στοιχεία δεν μπορούν να τροποποιούνται από την επιχείρηση μετά την οριστικοποίησή τους. Τα ανωτέρω στοιχεία που συμπληρώνονται από την επιχείρηση, επαληθεύονται από τις δηλώσεις ΦΠΑ και Εισοδήματος, στις αντίστοιχες φορολογικές χρήσεις, όταν αυτές υποβληθούν.

Με την είσοδο στην εφαρμογή και την υποβολή της εκδήλωσης ενδιαφέροντος, η επιχείρηση πιστοποιεί την ακρίβεια των δηλούμενων στοιχείων και συναινεί στην επεξεργασία των διαθέσιμων στοιχείων της ΑΑΔΕ καθώς και των υποβαλλόμενων στοιχείων, προκειμένου να δι-ενεργηθεί αυτοματοποιημένος έλεγχος προϋποθέσεων χορήγησης και υπολογισμός του ύψους ενίσχυσης.

Επιπροσθέτως, ελέγχεται αυτοματοποιημένα και ως προϋπόθεση η δήλωση λογαριασμού – ΙΒΑΝ από την επιχείρηση στην προσωποποιημένη πληροφόρηση του TAXISnet, η συντακτική εγκυρότητά του, καθώς και η επαλήθευσή του από το αντίστοιχο ίδρυμα πληρωμών.