Επιτέλους! Με σχολικούς δακτυλίους και ανάπλαση της Λ. Στρατού, «ρολάρει» η κυκλοφοριακή μελέτη, από την νέα Δημοτική Αρχή

Στο «επίκεντρο» και η ελεγχόμενη στάθμευση – Τέλος στο αναχρονιστικό σύστημα των κερματοδεκτών

«Χέρι» και στην πολεοδομία για τις καθυστερήσεις και τα προβλήματα

Ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Γ. Ζερενίδης, μιλά αποκλειστικά στην «Θ»

 

Με  τέσσερις σχολικούς δακτυλίους αλλά και την ανάπλαση της οδού Λ. Στρατού, ξεκινά επιτέλους, η υλοποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης, από την νέα Δημοτική Αρχή. Πρόκειται για δύο θέματα, που τέθηκαν επί τάπητος, κατά την χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου και για τα οποία μίλησε αποκλειστικά στην «Θ» ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Γιάννης Ζερενίδης.
Μάλιστα, ο ίδιος αναφέρθηκε και στο μείζον ζήτημα της ελεγχόμενης στάθμευσης, χαρακτηρίζοντας «αναχρονιστικό» το σύστημα των κερματοδεκτών καθώς και σε ένα ακόμη «αγκάθι» που ακούει στο όνομα «Πολεοδομία». Μια υπηρεσία για την οποία τα παράπονα τόσο από μηχανικούς όσο και από δημότες, μόνο λίγα δεν ήταν…

«ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΤΙΚΟ ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ – ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ»

Ειδικότερα ο κ. Ζερενίδης ξεκινώντας από το θέμα της ελεγχόμενης στάθμευσης, ανέφερε στην «Θ» ότι «το σύστημα του ελέγχου στάθμευσης που έχουμε αυτήν την στιγμή, με τα παρκόμετρα κλπ, είναι εντελώς αναχρονιστικό. Δημιουργεί πολλές δραστηριότητες, που είναι άσκοπες και περιττές. Δηλαδή το να πάνε οι υπάλληλοι, να πάρουν τα χρήματα από τους κερματοδέκτες (που συν τοις άλλοις παθαίνουν πολύ εύκολα βλάβες), να τα καταμετρήσουν, να τα προσκομίσουν στην τράπεζα και μετά στις ταμειακές υπηρεσίες κλπ. Όλα αυτά δημιουργούν δραστηριότητες που επιβαρύνουν την καθημερινή λειτουργία του δήμου. Μιλάμε για ένα αναχρονιστικός σύστημα, που καλώς δημιουργήθηκε τότε, αλλά πλέον υπάρχουν νέες τεχνολογίες. Οπότε σχεδιάζουμε αυτήν την στιγμή, ένα πλαίσιο ελεγχόμενης στάθμευσης με την χρήση νέων τεχνολογιών. Μάλιστα σε κάποιους δήμους έχουν ήδη τοποθετηθεί. Η φιλοσοφία είναι ότι πλέον μισθώνεις την θέση (από κάποιο συμβεβλημένο με τον δήμο, σημείο. Είτε περίπτερο, είτε υπηρεσία), δηλώνεις τον αριθμό κυκλοφορίας του αυτοκινήτου, δηλώνεις τον τομέα στον οποίο θα παρκάρεις – θα χωριστούν σε τομείς με πληροφοριακές πινακίδες και αρίθμηση για την αποφυγή σύγχυσης του πολίτη – δηλώνεις για πόση ώρα μισθώνεις την θέση και πληρώνεις σε εκείνο το σημείο. Ταυτόχρονα σε αυτά τα σημεία θα υπάρχει ένα δίκτυο για να ενημερώνεται ένας κεντρικός υπολογιστής στον δήμο και οι υπάλληλοι ελέγχου, θα είναι εφοδιασμένοι με notebook ή κινητό και θα ελέγχουν αν το αυτοκίνητο είναι «ενημερωμένο» οικονομικά κλπ. Άρα όλο το σύστημα θα κινείται χωρίς άλλες δραστηριότητες, ενώ παράλληλα θα λαμβάνουμε πλέον ηλεκτρονικά πολύ χρήσιμες πληροφορίες. Κάτι που δεν λαμβάναμε με το παλιό σύστημα. Θα γνωρίζουμε ποιες θέσεις επιβαρύνονται, σε ποια σημεία υπάρχουν προβλήματα, ποιες μέρες, ποιες είναι οι περίοδοι αιχμής κλπ. Όλα αυτά θα υπάρχουν σε έναν υπολογιστή και έτσι θα μπορούμε να αναλύουμε αργότερα και να παίρνουμε σημαντικές πληροφορίες για την καλύτερη οργάνωση της στάθμευσης. Αυτό είναι το «πλάνο» και ο σκοπός μας αναφορικά με την ελεγχόμενη στάθμευση».

«ΣΟΒΑΡΟ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ – ΘΑ ΣΥΖΗΤΗΘΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ»

Σε ο,τι αφορά στο αν χρήζει ή όχι επανασύστασης η Δημοτική Αστυνομία, ο κ. Ζερενίδης, υπογράμμισε ότι «αυτό το ζήτημα είναι πολύ σοβαρό. Έχω μια προσωπική άποψη, αλλά δεν θέλω να την εκφράσω τώρα. Το θέμα θα τεθεί στην πρώτη Εκτελεστική Επιτροπή που θα πραγματοποιηθεί, θα το συζητήσουμε και με τον Δήμαρχο Ξάνθης αλλά και με τους αντιδημάρχους. Ούτως ή άλλως, είμαστε σε ένα στάδιο οργάνωσης των υπηρεσιών του δήμου και τροποποίησης του Οργανισμού Εσωτερικής Λειτουργίας. Συνεπώς όλα αυτά τα βλέπουμε. Αλλά πρόκειται για ένα θέμα που μόνο μεμονωμένο δεν είναι. Έχει σχέση με όλη την φιλοσοφία του δήμου. Είναι πολύ σοβαρό θέμα και χρειάζεται να γίνει κάτι με την Δημοτική Αστυνομία και να οργανωθεί σε πιο σύγχρονα πλαίσια».

 

«ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΙ ΟΙ ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΔΑΚΤΥΛΙΟΙ – ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΣΥΝΟΛΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ»

Αναφορικά με τους σχολικούς δακτυλίους επισήμανε ότι «οι σχολικοί δακτύλιοι έχουν να κάνουν με την ασφάλεια της κίνησης, όχι μόνον των παιδιών αλλά και των γονέων, με την κυκλοφοριακή σύνδεση, γύρω από κάθε σχολική μονάδα. Ουσιαστικά, παίρνουμε το οικοδομικό τετράγωνο στο οποίο ανήκει η σχολική μονάδα και μελετούμε τα πάντα (δρόμους, πεζοδρόμια, αστικό εξοπλισμό κλπ). Ο,τι έχει να κάνει με την κίνηση πεζών και τροχοφόρων. Υπο αυτήν την έννοια, είναι μια τοπική επέμβαση, αλλά συνολική για κάθε σχολική μονάδα και λύνονται όλες οι παράμετροι που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια στις κινήσεις όλων αυτών των δραστηριοτήτων. Αυτό, βασίζεται στην κυκλοφοριακή μελέτη της πόλης της Ξάνθης, η οποία είναι εγκεκριμένη. Εκεί έγιναν κάποιες προτάσεις (που συζητήθηκαν και στο Δημοτικό Συμβούλιο) για τις μετακινήσεις σε δραστηριότητες που έχουν σημαντικό «φόρτο» όπως είναι τα σχολεία. Οπότε, λύνουμε το πρόβλημα. Είναι μια πολύ σημαντική μελέτη που θα ωφελήσει πάρα πολύ και την πόλη, καθώς θα συνδυαστεί και με άλλες μελέτες, εφόσον ανήκει στο κομμάτι της συνολικής κυκλοφοριακής μελέτης (όπως είναι και τα πάρκινγκ, οι μετακινήσεις με ποδήλατο κλπ). Δίνουμε προτεραιότητα στις σχολικές μονάδες, γιατί αφορούν στην κίνηση των παιδιών. Ξεκινούμε από εδώ, αλλά θα υπάρχουν και άλλες παρεμβάσεις, στα πλαίσια της εγκεκριμένης κυκλοφοριακής μελέτης. Οι δακτύλιοι θα γίνουν σε 4 σχολικές μονάδες (και συγκροτήματα). Ένας θα είναι στις οδούς Βελισσαρίου- Κλεμανσώ – Ικονίου – Πλάτωνος (11ο, 60 νηπιαγωγείο, 6ο και 14ο δημοτικό σχολείο), ο δεύτερος στις οδούς 28ης Οκτωβρίου – Σερρών – Κολοκοτρώνη – Καβάλας (3ο δημοτικό σχολείο), ο τρίτος στην περιοχή της Κυψέλης (Ηλιουπόλεως – Γρηγορίου Ε – Θυατείρων – Ζαλόγγου όπου βρίσκεται το 9ο -18ο Δημοτικό Σχολείο) και ο τέταρτος στις οδούς Σιγάλα ‐ Βάρναλη ‐ Στρ.Μακρυγιάννη ‐ Βλαχοπούλου (όπου ανήκουν το 5ο και 10ο Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης). Μιλάμε για πολυσύχναστους δρόμους. Εμείς θα αναθέσουμε σε κάποιον μελετητή, την σύνταξη της μελέτης. Θα μελετήσει τον κυκλοφοριακό φόρτο, τις ήπιες μετακινήσεις, τους πεζούς, τις συμβάσεις  και θα μας προτείνει παρεμβάσεις. Θα είναι μια συνολική μελέτη».

 

«ΚΥΡΙΑ ΑΡΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ Η Λ. ΣΤΡΑΤΟΥ – ΘΑ ΜΕΛΕΤΗΘΕΙ ΣΥΝΟΛΙΚΑ»

Για την ανάπλαση της Λ. Στρατού, υπογράμμισε ότι «πρόκειται για μια κύρια αρτηρία του οδικού δικτύου και εξυπηρετεί τόσο τα Κιμμέρια, τις οδεύσεις προς πολλούς οικισμούς αλλά είναι και ένα κομμάτι της πόλης προς Πόρτο – Λάγος και Κομοτηνή. Εκεί ξεκινούμε από το Τεχνικό Λύκειο και φτάνουμε μέχρι την Γέφυρα (Κωνσταντίνου και Ελένης). Θα μελετηθεί συνολικά (με το ίδιο σκεπτικό που προανέφερα για τους δακτυλίους) ο δρόμος, τα πεζοδρόμια, οι οδεύσεις, οι κυκλοφοριακές συνδέσεις, η ασφάλεια πεζών και οχημάτων. Θα γίνουν κυκλικοί κόμβοι επίσης και όλα αυτά βασίζονται και πάλι στις προτάσεις που προέκυψαν κατά την σύνταξη της κυκλοφοριακής μελέτης».

«ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΜΕΝΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΟΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ – ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΑΚΗ ΕΙΚΟΝΑ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ»

Τέλος σε ο,τι αφορά στην Πολεοδομία, ο κ. Ζερενίδης σημείωσε ότι «τα παράπονα ήταν σωστά διότι όντως υπήρχε ένα θέμα με την πολεοδομία, με την προηγούμενη πολιτική διοίκηση. Υπήρχε και θέμα οργάνωσης αλλά και μετακίνησης προσωπικού και η υπηρεσία αυτή δεν λειτούργησε σωστά, αλλά δεν ευθύνονται οι υπάλληλοι που βρίσκονται εκεί. Υπάρχει μια σύγχυση με την πολεοδομία. Είναι λογικό να την αντιλαμβάνεται ο πολίτης σαν μια δημοτική υπηρεσία, αλλά οι αρμοδιότητές της και ο τρόπος λειτουργίας της είναι σαν να αναφέρονται σε κεντρική υπηρεσία. Για αυτό έχει και ξεχωριστό  πρωτόκολλο, ενώ οι αρμοδιότητές της φτάνουν στο να ελέγχει ακόμη και τον δήμο (πολεοδομικά), όπου ουσιαστικά ανήκει. Εκεί δημιουργείται μια σύγχυση. Αυτά τα πράγματα μπορούν να λυθούν με μια σωστή οργάνωση. Να αποκτήσει μια σωστή βάση η πολεοδομία και να εξυπηρετεί πολύ πιο γρήγορα τους πολίτες σε κάποια θέματα. Ήδη τα νέα «εργαλεία» που έχουν ψηφιστεί, μας βοηθούν (π.χ. ηλεκτρονικές άδειες), ενώ κάποια στιγμή θα μας βοηθήσει η σύσταση του τοπικού παρατηρητηρίου και απαλλαχθεί από τον έλεγχο των αυθαιρέτων. Κακώς βρίσκεται εκεί ο έλεγχος των αυθαιρέτων γιατί δημιουργεί μια δυσλειτουργία. Σε αυτό το πλαίσιο και με την ανάληψη των καθηκόντων μας ως νέα διοίκηση, θα κάνουμε μια συνάντηση με τους συλλόγους (έως το τέλος του μήνα) για να συζητήσουμε και για τα προβλήματα της πολεοδομίας αλλά να ακούσουμε και τις προτάσεις για την καλύτερη οργάνωσή της. Θα κινηθούμε σε αυτό το πλαίσιο ώστε να αλλάξουμε την κακή εικόνα που υπάρχει αυτήν την στιγμή».