Δημ. Λουρίκας: «Ζητάμε αύξηση ποσού – Την… πληρώνουν’ οι μηχανικοί
Επιστολή προς τον καθ’ ύλη Υπουργό απέστειλε το ΤΕΕ – Θράκη αναφορικά με το πρόγραμμα Εξοικονόμηση κατ’ οίκον. Στην επιστολή τονίζονται τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν από τη δυσλειτουργία του πληροφοριακού συστήματος, προβλήματα τα οποία δεν έχουν μια γενική και απρόσωπη επίπτωση, αλλά αφορούν προσωπικά επαγγελματίες και επιστήμονες, που για λογαριασμό των πελατών τους ξενυχτούν πάνω από πληκτρολόγια και οθόνες, για να αντικρίσουν αρκετές φορές ένα σύστημα που δεν ανταποκρίνεται.
Όπως αναφέρει το ΤΕΕ Θράκης, η κατάσταση αυτή δημιούργησε σε αρκετές περιπτώσεις, λόγω της ταχύτητας που πρέπει να επιδείξει ο κάθε μηχανικός, φαινόμενα πίεσης και έντασης μεταξύ μηχανικών και ιδιοκτητών ακινήτων, κάτι για το οποίο δεν φέρουν καμία ευθύνη οι συνάδελφοι, τη στιγμή μάλιστα που έχουν επωμιστεί τεράστιο φόρτο εργασίας και μεγάλες ευθύνες απέναντι στους πελάτες τους, οι οποίες είναι δυσανάλογες με την εξαιρετικά χαμηλή αμοιβή που προβλέπεται να επιχορηγεί το πρόγραμμα.
Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι να κρίνεται το πόσο καλός ή όχι είναι ένας μηχανικός, αποκλειστικά και μόνο από την ταχύτητα κατάθεσης μιας πρότασης και όχι από αξιολόγηση της ίδιας της πρότασης. Άλλωστε ο κάθε ιδιοκτήτης ακινήτου ούτε ξέρει, ούτε τον ενδιαφέρουν τα πληροφοριακά συστήματα. Το μόνο κριτήριο για να χαρακτηρίσει κάποιο συνάδελφο ως καλό ή κακό είναι αν πρόλαβε ή όχι να καταθέσει την αίτησή του.
Με βάση όλα τα παραπάνω το ΤΕΕ – Θράκης προτείνει από τη στιγμή που μοναδικό κριτήριο παραμένει η ταχύτητα κατάθεσης της αίτησης, να αυξηθεί το εγκεκριμένο ποσό ώστε να καλύψει όλο τον αριθμό των αιτήσεων και παράλληλα να παραμείνει το σύστημα ανοικτό ούτως ώστε όσοι δεν μπόρεσαν και τα ίχνη τους φαίνονται σε αυτό και ακόμη όσοι και τώρα θελήσουν να μπουν, να θεωρηθούν ως επιλαχόντες για να καλύψουν το αιτούμενο αυξημένο ποσό.
«ΤΗΝ…ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ – ΖΗΤΟΥΜΕ ΝΑ ΑΥΞΗΘΕΙ ΤΟ ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΠΟΣΟ»
Όλα τα παραπάνω επιβεβαιώνει στην «Θ» ο πρόεδρος του ΤΕΕ Θράκης κ. Δημήτρης Λουρίκας, ο οποίος αναφέρει επακριβώς ότι «οι πληροφορίες λένε ότι το σύστημα άνοιξε στις 12 το μεσημέρι (σ.σ. την Δευτέρα), ενώ γύρω στις 13.00-13.10 άρχισαν τα πρώτα προβλήματα, τα οποία συνεχίστηκαν καθόλο το απόγευμα. Το βράδυ, κάποιοι συνάδελφοι αποχώρησαν, οπότε και αποσυμφορήθηκε η κατάσταση, ενώ τις πρώτες πρωινές ώρες, ολοκληρώθηκε η διαδικασία καθώς καλύφθηκε το ποσό. Αυτή την πληροφόρηση έχω επισήμως. Συνεπώς μέχρι το πρωί της επόμενης ημέρας, είχε καλυφθεί το πλήρες ποσό. Οπωσδήποτε υπήρξαν προβλήματα και βέβαια, μπορούμε να πούμε ότι αυτήν την φορά το πληροφοριακό σύστημα, μπορεί να μην κατέρρευσε όπως συνέβη στον προηγούμενο κύκλο, αλλά χαρακτηρίστηκε από πολλά προβλήματα πρόσβασης. Τα οποία προβλήματα, δεν έχουν μια γενική και απρόσωπη επίπτωση, αλλά έχουν επίπτωση προσωπικά σε επαγγελματίες και επιστήμονες που για λογαριασμό των πελατών τους, ξενυχτούν επάνω σε πληκτρολόγια και οθόνες (όπως λέμε χαρακτηριστικά) για να αντικρύσουν ένα σύστημα που δεν ανταποκρίνεται. Καταλαβαίνετε την πίεση και ένταση μπορεί να ανεχθεί ο κάθε μηχανικός από τον ιδιοκτήτη του ακινήτου για όλο αυτό το θέμα. Κάτι για το οποίο δεν φέρουν καμία ευθύνη οι συνάδελφοι, από την στιγμή που έχουν επωμιστεί τεράστιο φόρτο εργασίας και μεγάλες ευθύνες απέναντι στους πελάτες τους, οι οποίες είναι δυσανάλογες με την εξαιρετικά χαμηλή αμοιβή που προβλέπεται από το πρόγραμμα. έτσι λοιπόν φτάνουμε στο σημείο να κρίνουμε πόσο καλός ή όχι είναι ένας μηχανικός αποκλειστικά και μόνον από το πόσο γρήγορα καταθέτει μια πρόταση και ενδεχομένως όχι από την αξιολόγηση της ίδιας της πρότασης. Καλώς ή κακώς ο κάθε ιδιοκτήτης ούτε γνωρίζει ούτε τον ενδιαφέρει να μάθει τι είναι τα πληροφοριακά συστήματα. Αυτό που τον ενδιαφέρει και χαρακτηρίζει τον κάθε συνάδελφό μας σαν καλό ή κακό, είναι το αν κατέθεσε την αίτησή του. Την «πληρώνουν» οι μηχανικοί γιατί το μόνο κριτήριο είναι η ταχύτητα. Φτάνουμε στο σημείο να έχεις κάνει μια μελέτη εδώ και καιρό, να την έχεις συζητήσει με τον πελάτη, να προτείνεις την βέλτιστη λύση για την ενεργειακή αναβάθμιση του ακινήτου και να φτάνεις στο σημείο να μην μπορείς να καταθέσεις αυτήν την αίτηση γιατί δεν σε αφήνει το πληροφοριακό σύστημα. Τον πελάτη δεν τον ενδιαφέρει το σύστημα. Σκέφτεται ότι δεν μπαίνει στο πρόγραμμα… Έτσι, δηλώνουμε και ζητούμε από το υπουργείο (με την παραπάνω επιστολή μας) να αυξηθεί το εγκεκριμένο ποσό, ώστε να καλύψει όλο τον αριθμό των αιτήσεων και παράλληλα το σύστημα να παραμείνει ανοικτό, ώστε όσοι δεν μπόρεσαν (και φαίνονται τα «ίχνη» τους στο ηλεκτρονικό σύστημα) αλλά και όσοι θελήσουν τώρα να μπουν, να θεωρηθούν ως επιλαχόντες και να καλύψουν το ενδεχόμενο αιτούμενο αυξημένο ποσό. Από ο,τι ακούμε από το υπουργείο και διαβάζουμε, η πρόθεση του υπουργείο είναι να αυξηθεί το ποσό και να ικανοποιηθούν και άλλα αιτήματα…»