Ευ. Στυλιανίδου: Δεν είναι συγχωνεύσεις αλλά «νοικοκύρεμα»

Οι συγχωνεύσεις τεσσάρων σχολείων «ξεσηκώνουν» και πάλι τους δασκάλους της Ξάνθης

Είναι μια ελάχιστη προσωρινή «θυσία» για μεγαλύτερα οφέλη στην εκπαιδευτική κοινότητα, σημειώνει η ίδια στην «Θ»

 

Ως «νοικοκύρεμα» και μια «ελάχιστη προσωρινή ‘’θυσία’’ για μεγαλύτερα οφέλη στην εκπαιδευτική κοινότητα», χαρακτηρίζει μιλώντας στην «Θ» η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης, τις συγχωνεύσεις τμημάτων σε τέσσερα σχολεία (6ο Νηπιαγωγείο Ξάνθης, 1ο και 2ο Ειδικό Σχολείο και Σχολείο Κωφών) στις οποίες αντιδρά ο Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης, καλώντας σε διαμαρτυρία την Πέμπτη 21 Οκτωβρίου.

Η κα Στυλιανίδου, εξηγεί τους λόγους για τους οποίους συνέβη η εν λόγω συγχώνευση, που έγκειται αφενός σε άδειες εκπαιδευτικών που δημιούργησαν «κενά» και στην μη συμπλήρωση του απαραίτητου προσωπικού από την αρχή, αλλά και σε 10 μεταγραφές νηπίων και σημειώνει – μεταξύ άλλων – ότι «όταν μεταβάλλεται το μαθητικό δυναμικό, θα πρέπει να μεταβληθεί και το εκπαιδευτικό προσωπικό».

Το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης δημοσιεύεται ΕΔΩ

ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΕΓΙΝΑΝ ΟΙ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ – ΟΤΑΝ ΜΕΤΑΒΑΛΛΕΤΑΙ ΤΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ, ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΤΑΒΛΗΘΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ

Μιλώντας για όλα τα παραπάνω, η κ. Στυλιανίδου εξήγησε στην «Θ» ότι:

Οι συγχωνεύσεις γίνονται διότι προέκυψαν κενά τα οποία είτε είναι από άδειες είτε από την αρχή δεν συμπληρώθηκε το προσωπικό και δεν είναι δυνατόν να αφήσουμε παιδιά και τμήματα χωρίς εκπαιδευτικούς, ενώ κάποια σχολεία έχουν μεγαλύτερη άνεση προσωπικού. Το δεύτερο είναι ότι όταν μεταβάλλεται το μαθητικό δυναμικό κάποιου σχολείου, θα πρέπει να μεταβληθεί και το εκπαιδευτικό προσωπικό. Για παράδειγμα, το 6ο Νηπιαγωγείο αρχικά – από τον σχεδιασμό  του – είχε μαθητές για 9 τμήματα. Στην πορεία μετεγγράφησαν, τουλάχιστον 10 μαθητές. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα μειωθεί λειτουργικά το τμήμα. Έφυγαν ξαφνικά 10 μαθητές. Αυτό επισημάνθηκε και εφόσον οι υπόλοιποι μαθητές είναι αρκετοί για 8 τμήματα, δεν θα αφήσουμε νηπιαγωγείο με κενό και μαθητές χωρίς νηπιαγωγό, διότι προέκυψαν άδειες. Την διάθεση της Διεύθυνσης και του Υπουργείου Παιδείας, θα την δούμε στον αρχικό σχεδιασμό. Οι μεταβολές σε μαθητικό δυναμικό, μεταβάλλουν και το εκπαιδευτικό προσωπικό. Δεν σημαίνει ότι αν μειωθούν οι μαθητές, θα παραμείνουν οι εκπαιδευτικοί εκεί, χωρίς να υπάρχει αυτή η ανάγκη.

 

ΔΕΝ ΕΙΔΑ ΤΟΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΝΑ ΧΑΙΡΕΤΙΖΕΙ ΤΑ ΓΕΜΑΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ ΑΠΟ 1/9– ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΜΠΤΥΧΘΟΥΝ ΤΜΗΜΑΤΑ, ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Επιπλέον η ίδια επισήμανε ότι:

Κανένα συνδικαλιστικό όργανο δεν θα πει «μπράβο. Πολύ σωστά πράξατε. Πολύ καλά πράγματα είδαμε φέτος». Δεν είδα τον Διδασκαλικό Σύλλογο και τα συνδικαλιστικά όργανα να χαιρετίσουν και να επιβραβεύσουν το ότι 1η Σεπτεμβρίου, τα σχολειά ήταν γεμάτα. Δεν είδα το συνδικαλιστικό όργανο να χαιρετίσει την λειτουργία ενός νέου Ειδικού Σχολείου φέτος, το οποίο αναφέρεται στα παιδιά της μειονότητας και στην μείωση της ταλαιπωρίας τους. Δεν είδα να χαιρετίσουν την μείωση των παιδιών στα δύο άλλα ειδικά σχολεία, ανοίγοντας ένα άλλο σχολείο και απορροφώντας περισσότερους μαθητές.  Στα Ειδικά Σχολεία, ο σχεδιασμός ήταν για αρκετά ολιγομελή τμήματα, δηλαδή τμήματα με 3 μαθητές. Μέχρι λοιπόν να υπάρχει επάρκεια προσωπικού, αυτά τα ολιγομελή τμήματα δεν θα μπορούν να λειτουργήσουν. Εγκρίνονται ολιγομελή τμήματα των 3 μαθητών, εφόσον υπάρχει το αναγκαίο προσωπικό. Και εμείς είχαμε εξασφαλίσει το προσωπικό, αλλά προέκυψαν άδειες. Μέχρι λοιπόν την επιστροφή των εκπαιδευτικών από τις άδειες, θα πρέπει να συμπτυχθούν τμήματα, λειτουργικά για να μπορούν να εξυπηρετηθούν οι μαθητές. Και όταν ένας εκπαιδευτικός έχει 2 και 3 μήνες άδεια, δεν σημαίνει ότι θα πάρουμε καινούριο προσωπικό μέχρι την επιστροφή.

 

ΕΙΝΑΙ «ΝΟΙΚΟΚΥΡΕΜΑ» – ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ «ΘΥΣΙΑ» ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΟΦΕΛΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΞΑΝΘΗΣ

Τέλος η κ. Στυλιανίδου σημείωσε με έμφαση ότι:

Δεν είναι συγχωνεύσεις. Είναι «νοικοκύρεμα» προκειμένου να εξυπηρετηθούν όλοι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικές ανάγκες των σχολείων. Δεν υπάρχουν μετακινήσεις παιδιών. Έγιναν εσωτερικές συμπτύξεις τμημάτων εξ΄ανάγκης λόγω των αδειών των εκπαιδευτικών.  Εάν θέλαμε να κάνουμε συγχωνεύσεις όπως το εννοεί ο συνδικαλισμός, τότε θα μπορούσα να σας πω συγκεκριμένα παραδείγματα που θα απαιτούνταν. Οι συγχωνεύσεις που έγιναν, είναι μια ελάχιστη προσωρινή «θυσία» για μεγαλύτερα οφέλη στην εκπαιδευτική κοινότητα της Ξάνθης. Δεν είναι δυνατόν όμως να λειτουργεί – διότι είναι και απολύτως νόμιμο – τμήμα με 8 και 10 παιδιά, εφόσον τα υπόλοιπα μετεγγράφησαν. Για αυτόν τον λόγο προέκυψε η σύμπτυξη του 6ου Νηπιαγωγείου. Οι συμπτύξεις των Ειδικών είναι λόγω του ότι υπήρχαν ολιγομελή τμήματα τα οποία μέχρι να επιστρέψει το προσωπικό, θα λειτουργήσουν με περισσότερα παιδιά  (από 3 παιδιά, πάμε σε 5 ή το πολύ 6). Ο αριθμός των 25 μαθητών (σ.σ. ανά τάξη) ισχύει διότι λαμβάνονται όλα τα μέτρα προστασίας, όπως και σε όλα τα σχολεία. Αν το ένα τμήμα του 6ου νηπιαγωγείου μας «δημιουργεί» το πρόβλημα του κορωνοϊού, δεν μπορώ να πω τίποτε. Δεν έχουμε ούτε ένα τμήμα με περισσότερους από 25 μαθητές. Οι άδειες αυτές είναι για κάποιο μικρό χρονικό διάστημα, αλλά δεν θα είναι άδειες για το σύνολο της χρονιάς, οπότε μόλις θα επιστρέψει το προσωπικό, θα επιστρέψει και στα σχολεία. Επαναλαμβάνω ότι θα ήταν σημαντικό να πούμε ότι έχουμε επάρκεια προσωπικού και θα έχουμε στην επόμενη φάση να κλείσουμε με μικρές ελλείψεις που όπως και αν έχει, αυτήν την στιγμή δεν φαίνονται. Η προσοχή μας είναι ιδιαίτερη στα Ειδικά Σχολεία και στα παιδιά με Ειδικές Ανάγκες. Το οποιοδήποτε κάλεσμα για  κινητοποίηση των γονέων, δημιουργεί αναστάτωση χωρίς λόγο, η οποία επιβαρύνει την ψυχολογία των γονέων για την ήρεμη εκπαιδευτική πραγματικότητα των παιδιών τους.