«Βασανίζουν τα ζώα» λένε οι πρώτοι… «Δάσκαλε που δίδασκες» απαντά ο Δήμος
Μία νέα κόντρα ανάμεσα σε φιλόζωους και Δήμο Ξάνθης, προέκυψε τις τελευταίες ημέρες αναφορικά με την χρήση ενωτίων (σκουλαρίκια) στα αδέσποτα σκυλιά της πόλης, τα οποία υποδεικνύουν ότι είναι στειρωμένα.
Μάλιστα, κάποιοι εθελοντές έχουν ήδη ξεκινήσει την αφαίρεση των ενωτίων, όπως εξηγεί μιλώντας στην “Θ” η πρόεδρος της φιλοζωικής “ΑΔΕΣΠΟΤΟΥΛΙΑ ΞΑΝΘΗΣ” κα Ζαφειριάδου, η οποία τονίζει μεταξύ άλλων ότι αναμένεται κοινή δράση για το θέμα, σε συνεργασία με τους “ΑΔΕΣΠΟΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΞΑΝΘΗΣ”. Παράλληλα η ίδια εγκαλεί τον Δήμο Ξάνθης για την εν λόγω πρακτική, ενώ από την πλευρά του ο Αντιδήμαρχος Καθαριότητας και Αδέσποτων Ζώων κ. Χατζηαντωνίου, ανταπαντά – μέσα από την “Θ” – διευκρινίζοντας ότι πρόκειται για ευρωπαϊκή οδηγία και ότι ήδη άλλοι δήμοι της χώρας, έχουν απευθυνθεί στο αρμόδιο γραφείο του Δήμου Ξάνθης, προκειμένου να τους δοθούν λεπτομέρειες για να προχωρήσουν σε αντίστοιχες κινήσεις.
“Ο ΝΟΜΟΣ ΔΕΝ ΜΙΛΑ ΠΟΥΘΕΝΑ ΓΙΑ ΕΝΩΤΙΑ – ΜΟΝΟΝ ΣΤΗΝ ΞΑΝΘΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΥΤΟ”
Αναλυτικότερα η κ. Ζαφειριάδου, ανέφερε στην “Θ” ότι “εμείς – και εγώ προσωπικά – τα βγάζουμε τα ενώτια. Εγώ πηγαίνω και τα βγάζω γιατί πρώτα από όλα τα ζώα έχουν πληγές. Τα δύο ενώτια, είναι τρομερά παράλογο. Δεν υπάρχει καμία λογική στο “αν χαθεί το ένα, να υπάρχει το άλλο”. Ο νόμος δεν μιλά πουθενά για ενώτια. Αυτά χρησιμοποιούνται για συγκεκριμένες κατηγορίες ζώων, όπως είναι τα παραγωγικά. Εμείς χρησιμοποιήσαμε κάποια μικρά για την χωματερή, σε ζώα τα οποία δεν πιάνονται. Όταν ένα ζώο πιάνεται, είναι ήρεμο και γυρνά μέσα στην πόλη, η ταυτοποίηση – σύμφωνα με τον νομοθέτη- είναι το τσίπ. Δεν είμαστε πιο έξυπνοι από τον νομοθέτη, που δεν έχει βάλει ενώτια στα ζώα. Μόνον στην Ξάνθη γίνεται αυτό. Δεν έχει ξαναγίνει πουθενά. Η Ξάνθη ανήκει στην Ελλάδα. Τα ενώτια είναι κάτι παλιό το οποίο γνωρίζει ο νομοθέτης και έχει αποφασίσει ξεκάθαρα ότι τα ζώα συντροφιάς ταυτοποιούνται και αναγνωρίζονται από το τσιπ. Το ότι τα έχουμε κάνει “λατέρνες” τα ζώα, που δεν μπορείς να τα ακουμπήσεις πια γιατί είναι νευρικά γιατί φοβούνται και έχουν κακοποιηθεί με το αυτάκι τους κλπ, είναι το θέατρο του παραλόγου. Δεν έχει γίνει ξανά. Έχουμε μιλήσει με τους “ΑΔΕΣΠΟΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ” και μαζί έχουμε ετοιμάσει μία επιστολή στην οποία συμφωνούμε και οι δύο ότι έχουμε λάβει πάρα πολλά τηλεφωνήματα και φωτογραφίες, για ζώα τα οποία πραγματικά υποφέρουν από τα ενώτια (με κομμένα αυτιά, με τρύπες, με μολύνσεις). Όλα αυτά, γιατί; Για να δείξουμε έργο; Δεν έχει άλλη λογική. Είναι πέρα από αυτό που προβλέπει ο νομοθέτης και είναι βασανιστικό. Δεν είναι απλά “έχω περάσει σήμανση στο ζώο”. Είναι κακοποίηση. Από όσο ξέρω υπάρχουν και άλλοι εθελοντές πού το κάνουν. Έχω ακούσει και άλλες κυρίες που είπαν ότι έβγαλαν τα ενώτια, γιατί πονούσε το ζώο”.
“ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΡΑΝΟΜΟΙ;”
Σε ερώτηση της “Θ” αναφορικά με το αν έχουν νομικά το δικαίωμα οι εθελοντές να προχωρήσουν σε μία τέτοια κίνηση αφαίρεσης των ενωτίων, η ίδια απαντά ως εξής: “γιατί να είμαστε παράνομοι; Επειδή βλέπουμε ένα ζώο να υποφέρει και βγάζουμε το ενώτιο; Τα βλέπεις στον δρόμο να χτυπούν τα αυτιά τους. Μην μου πείτε ότι δεν το έχετε δει και εσείς. Γυρνούν από εδώ και από εκεί τα κεφάλια τους. Δεν το βλέπω μόνο εγώ αυτό, δεν έχω δει μόνο εγώ πληγές, δεν έχω δει μόνο εγώ σκισμένα αυτιά. Το ξέρει πολύ καλά και ο δήμος αυτό”.
“ΚΑΜΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΔΗΜΟ”
Τέλος σε άλλη ερώτηση της “Θ” αναφορικά με το αν έχουν απευθυνθεί στο δήμο για το συγκεκριμένο θέμα, η κ. Ζαφειριάδου απαντά ως εξής:
“Εμείς και ο Δήμος δεν έχουμε καμία επικοινωνία για πολλούς λόγους. Και ο Δήμος, παρόλο που βγήκε με μία φιλοζωική ατζέντα, στην συνέχεια – λόγω της χωματερής – δεν θέλει να έχει επαφή μαζί μας. Και με ένα τέτοιο δήμο, δεν θέλουμε και εμείς να έχουμε επαφή μαζί τους. Με έναν δήμο που λέει και “ξελέει” για μία ακόμη φορά”.
Σε σχόλιο της “Θ” ότι με αυτόν τον τρόπο γνωρίζει ο Ξανθιώτης ότι το ζώο έχει στειρωθεί, η ίδια σημειώνει ότι “τι είναι ο Ξανθιώτης; Είναι διαφορετικός από τον Θεσσαλονικιό ή από τον Καρδιτσιώτη; Έχει δικό του νόμο ο Ξανθιώτης; Δηλαδή από τους 332 δήμους, είναι έξυπνος ο Δήμος Ξάνθης; Ελπίζω να βγουν όλα τα ενώτια. Να τα βγάζει ο κόσμος. Είναι πολύ απλό. Γίνεται με ένα ψαλιδάκι, αν το ζώο καθίσει και δεν πονά. Διότι συνήθως πονούν. Αφαιρέστε τα! Δεν υπάρχει λόγος να υπάρχουν. Αυτός είναι ο τρόπος του δήμου για να δείξει ότι γίνεται έργο. Είναι καθαρά επικοινωνιακό. Δεν είναι επί της ουσίας. Δεν λύνει το πρόβλημα των αδέσποτων αυτό. Δηλαδή ο δήμος δίνει λεφτά για να δείξει έργο. Τα ίδια λεφτά που θα μπορούσε για να κάνει έργο. Αυτό δεν γίνεται δωρεάν. Και επαναλαμβάνω ότι δεν έχει γίνει σε κανέναν άλλο Δήμο της χώρας μας “.
“ΕΙΝΑΙ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΟΔΗΓΙΑ ΚΑΙ ΚΑΘΟΛΑ ΝΟΜΙΜΗ – ΠΡΩΤΗ ΔΙΔΑΞΑΣΑ Η ΚΑΤΑΓΓΕΛΟΥΣΑ”
Από την πλευρά του ο κ. Χατζηαντωνίου, αντιπαρήλθε, τεκμηριώνοντας την άποψή του ως εξής:
“Πρώτον, η τοποθέτηση ενωτίων είναι ευρωπαϊκή οδηγία. Προβλέπεται και είναι νόμιμη. Δεύτερον, από τον Δήμο Ξάνθης τοποθετούνται με όλες τις νόμιμες διαδικασίες, μέσω κτηνιάτρου, διότι η τοποθέτηση ενωτίου, θεωρείται κτηνιατρική πράξη. Και η ίδια η κυρία που μιλάει για τα ενώτια, στο παρελθόν, σε φιλοζωικές εταιρείες που ήρθαν και έκαναν στειρώσεις στον Νομό Ξάνθης, τοποθετούσαν πράσινα ενώτια στα αυτιά ζώων. Και αυτά υπάρχουν σε περιοχές του Ν. Ξάνθης. Τα ενώτια που τοποθετεί ο Δήμος Ξάνθης, είναι προβλεπόμενα ενώτια τα οποία πωλούνται και επίσημα σε κτηνιατρεία. Δεν θα αγοράζουμε από όπου να ναι. Είναι ενώτια που πωλούνται μέσω κτηνιάτρων. Είναι νομιμότατα. Θα επαναλάβω αυτό που έχω πει κατ’ επανάληψη. Δεν δεχτήκαμε ποτέ κάποιο τηλέφωνο επίσημα για να πάμε να βρούμε κάποιο αδέσποτο ζώο στο οποίο περάσαμε ενώτιο, το οποίο να έχει κάποιο πρόβλημα. Αλλά ακόμη και αν έχει δημιουργηθεί κάποιο πρόβλημα, εγώ θα κάνω την εξής και αφελέστατη ερώτηση: Στις 100 γυναίκες που βάζουν σκουλαρίκια, δεν υπάρχουν και 2 ή 5 ή 10 γυναίκες στις οποίες μπορεί να δημιουργηθεί κάποιο πρόβλημα; Τι σημαίνει αυτό; Ότι θα απαγορεύσουμε στις γυναίκες να φορούν σκουλαρίκια; Η πρώτη διδάξασα για τοποθέτηση ενωτίων, είναι η κύρια που καταγγέλει. Η πρώτη διδάξασα είναι μέσα από τους φιλοζωικούς συλλόγους και από τα φιλοζωικά σωματεία που στο παρελθόν το έκαναν πράξη. Τι διαφορά είχε τότε η τοποθέτηση ενωτίου, με την σημερινή; Ο νόμος δεν αναφέρεται σε μικρά, μεγάλα, φοβικά ή επιθετικά, αλλά σε “τοποθέτηση ενωτίων σε ζώα”. Και πρόσφατα μάλιστα μου ήρθε μία πληροφορία ότι έχουν περαστεί ενώτια κόκκινου χρώματος, πάλι μέσα στον Νομό Ξάνθης από κάποιους συλλόγους που ήρθαν και έκαναν κάποιες κτηνιατρικές δράσεις. Απλά, η τοποθέτηση του ενωτίου, πιθανότατα δεν αρέσει σε κάποιους γιατί γίνεται καταγραφή και έλεγχος”.
“Ο ΔΗΜΟΣ ΔΕΝ ΕΚΛΕΙΣΕ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ”
Σε ερώτηση της “Θ” αναφορικά με το αν υπάρχει συνεργασία Δήμου – Φιλοζωικών Συλλόγων, ο ίδιος απαντά ως εξής:
“Βεβαίως. Ο δήμος δεν έκλεισε σε κανέναν την πόρτα. Όσοι ζητούν να συναντήσουν τον δήμο και την δημοτική αρχή, είναι ευπρόσδεκτοι και συχνά πυκνά κάνει πολλές συναντήσεις, είτε με φιλοζωικά σωματεία είτε με μεμονωμένους φιλόζωους”, ενώ στην ερώτηση αναφορικά με το αν μπορεί κάποιος να αφαιρέσει ενώτια από ένα αδέσποτο ζώο, μας παρέπεμψε στην “νομική υπηρεσία του δήμου”, σημειώνοντας ότι “αν και εμείς θα δούμε κάποιον ή έχουμε επίσημη καταγγελία ότι κάποιος προβαίνει σε τέτοιου είδους ενέργειες, θα θέσουμε το ερώτημά μας στην Νομική Υπηρεσία -διότι πλέον είναι νομικό το θέμα – θα ζητήσουμε τη γνωμοδότηση της και από κει και πέρα θα πράξουμε ανάλογα με τα δεδομένα που θα έχουμε στα χέρια μας”.
“ΔΗΜΟΙ ΑΛΛΩΝ ΝΟΜΩΝ, ΜΑΣ ΖΗΤΗΣΑΝ ΤΗΝ ΟΔΗΓΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ, ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟ ΙΔΙΟ”
Κλείνοντας ο κ. Χατζηαντωνίου σημείωσε με έμφαση ότι “δήμοι από γειτονικούς νομούς, όπως επίσης και από την περιοχή της Θεσσαλίας, έχουν επικοινωνήσει με το γραφείο αδέσποτων ζώων του δήμου μας και μας ζήτησαν να τους στείλουμε και την ευρωπαϊκή οδηγία και γενικώς τους δώσαμε όλη τη διαδικασία και ξεκίνησαν και αυτοί στα δικά τους διοικητικά όρια, να τοποθετούν ενώτια στα αδέσποτα ζώα”.