«Φτωχότερος» ο στολισμός των σπιτιών – «Αδυνατισμένος» θα έρθει και ο Άγιος Βασίλης

«Μουδιασμένη» η Χριστουγεννιάτικη αγορά της Ξάνθης – Πτώση της κίνησης σε σχέση με πέρυσι

Κ. Τσολακίδης και Γ. Δούκογλου, μιλούν στην «Θ»

 

Μουδιασμένη ακόμη και σε σχέση με πέρυσι το αντίστοιχο διάστημα είναι η χριστουγεννιάτικη (κατά τα άλλα) αγορά της Ξάνθης, ενώ ολοένα και μειώνεται ο αριθμός των Ξανθιωτών καταναλωτών που υποστηρίζουν τις τοπικές επιχειρήσεις, προτιμώντας να αγοράσουν (όσοι τελικά αγοράσουν) δώρα, στολίδια και παιχνίδια από τις μεγάλες αλυσίδες των καταστημάτων, αδιαφορώντας ορισμένες φορές και για την ποιότητα του προϊόντος, με στόχο να «πετύχουν» καλύτερη τιμή ή ακόμη και από τον καναπέ του σπιτιού τους, ήτοι μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων.
από την πλευρά τους οι επαγγελματίες εποχικών ειδών της πόλης μας αλλά και τα «παιχνιδάδικα» (μιας και ο «Άγιος Βασίλης» έρχεται ως επί τω πλείστον για τους μικρούς μας φίλους), επιμένουν σε καλύτερης ποιότητας προϊόντα και μάλιστα σε συμπιεσμένες τιμές.

Για όλα τα παραπάνω μίλησαν στην «Θ» ο ιδιοκτήτης της «Τυχερής Γωνιάς» κ. Κωνσταντίνος Τσολακίδης καθώς και ο ιδιοκτήτης του «Παιχνιδιάρικου» κ. Γιάννης Δούκογλου.

 

«ΠΟΛΛΕΣ ΟΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ – ΔΕΝ ΠΕΡΙΣΣΕΥΟΥΝ ΧΡΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΔΩΡΑ – 70% Η ΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΠΕΡΥΣΙ»

Ειδικότερα ο κ. Τσολακίδης ανέφερε ότι «δυστυχώς από τις υποχρεώσεις που έχουν φορτωθεί όλοι (με τις ρυθμίσεις κλπ) δεν τους περισσεύει πλέον να πάρουν τα «έξτρα» όπως παιχνίδια και δώρα στα παιδιά. Δυστυχώς είναι πολύ δύσκολη η κατάσταση και για τους παππούδες και για τους γονείς. Σε σχέση με πέρυσι, η κίνηση είναι κατά 70% κάτω. Είναι πολύ μεγάλο το ποσοστό της πτώσης. Εν τω μεταξύ από την άλλη είναι και τα πολυκαταστήματα που κάνουν και αυτές τις προσφορές μέσα στις γιορτές (με 30% και 40%) που καταστρέφουν όλη την τοπική αγορά. Ποιος θα έρθει να αγοράσει, αφού μπορεί να βρει το ίδιο προϊόν 30% και πλέον, φθηνότερο; Οι τιμές των επαγγελματιών παραμένουν λογικές. Δεν έχουν αλλάξει, ενώ φέτος δεν υπήρξαν αυξήσεις, εκτός από κάποιες επώνυμες εταιρείες που μπορεί να βάζουν ένα 3-5% κάθε αρχή του χρόνου. Γενικά δεν είχαμε κάποιες αλλαγές στις τιμές. Απλώς δεν υπάρχει χρήμα για να πέσει στην αγορά. Και μάλλον, ο,τι γίνει θα γίνει τις 3-4 τελευταίες ημέρες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Αυτή θα είναι η κίνηση στην αγορά μας. Σίγουρα είναι λίγοι και οι Ξανθιώτες καταναλωτές που υποστηρίζουν την τοπική αγορά. Έχουν λιγοστέψει. Από την άλλη υπάρχουν και οι αγορές μέσω ιντερνετ. Πλέον πολλοί κάνουν αγορές από τον «καναπέ». Δεν βγαίνουν έξω και έτσι η τοπική αγορά έχει χάσει ένα μέρος των καταναλωτών και από αυτό. Δυστυχώς φέτος θα είναι λιγότεροι αυτοί που θα στηρίξουν την τοπική αγορά, ενώ ο Άγιος Βασίλης, θα έρθει φτωχότερος ή με μικρά και λίγα πράγματα. Αν και δεν θέλω να είμαι απαισιόδοξος. Πέρυσι, τέτοιο καιρό είχε τουλάχιστον κίνηση. Τώρα δεν μπαίνουν καν να ρωτήσουν. Άλλες χρονιές ρωτούσαν για την τιμή ή έκαναν κρατήσεις δίνοντας μια προκαταβολή. Πλέον, φέτος, ούτε τα εποχιακά έχουν κίνηση».

«ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΟΙ ΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΩΡΕΣ ΠΟΥ ΨΩΝΙΖΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ – ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΑ ΠΟΛΥΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ»

Από την πλευρά του ο κ. Δούκογλου ανέφερε ότι «η κίνηση στην αγορά της Ξάνθης ενίοτε είναι καλή, ενίοτε πεσμένη. Λες και ο κόσμος είναι συνεννοημένος να βγαίνει συγκεκριμένες ημέρες και ώρες για να ψωνίσει. Τα απογεύματα (τώρα με το χριστουγεννιάτικο ωράριο) έχει λίγη παραπάνω κίνηση. Θα είμαστε ανοικτά και τρεις Κυριακές, οπότε εκεί ευελπιστούμε να έχει κάτι παραπάνω. Προς το παρόν υπάρχει ενδιαφέρον ελάχιστο. Βέβαια όλοι θα στολίσουμε τα σπίτια μας, άλλος περισσότερο άλλος λιγότερο, όσο μπορεί ο καθένας, οπότε ας λέμε «Δόξα τω Θεώ». Υπάρχει μια σχετική κίνηση. Υπάρχουν μέρες που βλέπουμε στην αγορά ότι επικρατεί μια ανησυχητική «νέκρα». Βγαίνουμε όλοι στα μαγαζιά και «κοιταζόμαστε». Αυτό δεν μπορούμε να το αλλάξουμε πλέον. Προσωπικά νομίζω ότι παγιώνεται αυτή η κατάσταση. Όπως προείπα, ο κόσμος θα βγει να ψωνίσει συγκεκριμένες μέρες. Από την άλλη, εννοείται ότι επηρεάζουν και τα πολυκαταστήματα, ενώ αλλάζει πάρα πολύ και η νοοτροπία του καταναλωτή. Γίνονται ολοένα και λιγότεροι οι καταναλωτές που καταλαβαίνουν ότι πρέπει να «στηριχθούμε» μεταξύ μας. Αυτό είναι ένα πολύ μικρό ποσοστό, με το οποίο συζητούμε και μέσα στα καταστήματά μας. Πρέπει να στηρίξουμε τα μαγαζιά γιατί είμαστε μια αλυσίδα. Παίζει επίσης μεγάλο ρόλο και το διαδίκτυο. Βλέπω πως τα courier έχουν απίστευτη δουλειά με ντάνες εμπορευμάτων που διακινούνται μέσω ίντερνετ. Προσωπικά πιστεύω ότι και τα καταστήματα προσαρμόζονται. Φτιάνουμε e-shop, ιστοσελίδες κλπ. Είναι η εξέλιξη του μέλλοντος το ηλεκτρονικό εμπόριο και εμείς προσαρμοζόμαστε. Τέλος, οι τιμές εδώ και μια δεκαετία μπορώ να πω ότι είναι ίδιες και κατεβαίνουν προς τα κάτω. Αυτό το διαπιστώνουν και οι πελάτες μας που έρχονται και λένε ότι βλέπουν πως οι τιμές είναι καλές και στα στολιδάκια και στα δωράκια και στα δέντρα. Σε όλα. Αλλά είναι η νοοτροπία της μάζας, που θα προτιμήσει τα πολυκαταστήματα, από όπου θα ψωνίσουν και πράγματα που δεν τα χρειάζονται καν. Και όμως, θα τα πάρουν και εκείνα».