Ο πρόεδρος του Σωματείου Εμπόρων Αυτοκινήτων, μιλά για το «σήμερα» και το «αύριο» του κλάδου
«Θα έχουμε σοβαρό θέμα με την νέα χρονιά – Κουμπωμένοι οι ξανθιώτες καταναλωτές» σημειώνει ο ίδιος στην «Θ»
Μόνο…αισιόδοξα δεν βλέπουν το μέλλον της αγοράς αυτοκινήτων οι έμποροι, αφού από την μια φαίνεται πως προωθούνται τα ηλεκτρικά οχήματα με σκοπό την μείωση των ρύπων και βάσει των οδηγιών της ΕΕ, αλλά από την άλλη οι τιμές τους είναι «απλησίαστες» για τα ελληνικά πορτοφόλια τουλάχιστον, όπως εξηγεί στην «Θ» ο πρόεδρος του Σωματείου Αυτοκινήτων Ξάνθης κ. Γιάννης Αθανασιάδης, ο οποίος περιγράφει παράλληλα και την σημερινή κατάσταση στην αγορά οχημάτων, βλέποντας να έρχεται μια άσχημη κατάσταση, για την οποία ωστόσο οι επαγγελματίες του κλάδου είναι προετοιμασμένοι.
«ΠΡΟΩΘΟΥΝ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ….ΠΟΡΤΟΦΟΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΟΥΣ»
Πιο συγκεκριμένα ο κ. Αθανασιάδης εξηγεί στην «Θ» ότι βλέπετε πως προωθούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Πραγματικά είναι στην «πράσινη ανάπτυξη» όμως συμβαίνει το εξής παράδοξο: Ένα αυτοκίνητο 208 (Peugeot) για παράδειγμα, το οποίο έχει σε βενζίνη 12.500 ευρώ, το ίδιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα κοστίζει 35.000 ευρώ. Ποιος θα το πάρει στην Ξάνθη; Την «φίσα» που μας έδωσαν για να μπορούμε να συνδεθούμε με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μας την χρέωσαν 3000 ευρώ, αλλά που θα πουλήσουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Ποιος θα τα αγοράσει; Και για αυτά που λένε στην τηλεόραση περί γενναίων εκπτώσεων της απόσυρσης που αναφέρεται σε αυτό, αλλά δεν το λένε, ναι μεν θα έχεις 7500 ευρώ έκπτωση στα ηλεκτρικά (μεγάλου κυβισμού και όχι μικρότερα που μπορεί η έκπτωση να είναι περίπου 4000 ευρώ) αν αποσύρεις ένα αυτοκίνητο, αλλά αυτό που θα πάρεις, θα το πάρεις 27.500 ευρώ. Ποιος θα πάρει τέτοιο αυτοκίνητο στην Ξάνθη; Υπάρχουν τέτοια «πορτοφόλια»; Ο κόσμος προτιμά τα μεταχειρισμένα ή τις «βενζίνες» που και αυτά είναι με Euro6 (αντιρυπαντικής τεχνολογίας). Όσον αφορά δε στα «πετρέλαια» τον καινούριο χρόνο θα εκλείψουν. Θα φύγουν σιγά σιγά από την αγορά καθώς αυτά τα οχήματα, όσο σύγχρονης τεχνολογίας και αν είναι, εκπέμπουν ρύπους».
«ΠΙΕΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΟΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ – ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΜΕΝΟΙ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΟΥΜΕ ΜΙΑ ΑΣΧΗΜΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ»
«Είναι δώρο άδωρο, αλλά αυτή είναι η εξέλιξη. Πιέζονται όλες οι βιομηχανίες αυτοκινήτων να βγάλουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα και δεν τους ενδιαφέρει η οικονομική κατάσταση της Ελλάδος και αν μπορεί ή δεν μπορεί να το πάρει ο καταναλωτής. Τους ενδιαφέρει να μην κυκλοφορούν ρυπογόνα αυτοκίνητα. Η οδηγία αυτή από τα εργοστάσια, εκτός από το ότι κοινοποιείται και στην χώρα, έρχεται και στις εισαγωγικές εταιρείες και δημιουργείται μια πολιτική τέτοια που από τον νέο χρόνο θα έρχεται ο πελάτης, θα παραγγέλνει αυτοκίνητο και θα το παίρνει σε 3 μήνες γιατί δεν θα έχουν «στοκ» οι εταιρείες, με αυτήν την κατάσταση που θα υπάρχει» συνέχισε ο ίδιος, τονίζοντας ότι «εμείς είμαστε προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουμε μια άσχημη κατάσταση στην αγορά των πωλήσεων αυτοκινήτων».
«ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΣΟΒΑΡΟ ΘΕΜΑ ΜΕ ΤΗΝ ΝΕΑ ΧΡΟΝΙΑ – ΚΟΥΜΠΩΜΕΝΟΙ ΟΙ ΞΑΝΘΙΩΤΕΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ»
Κλείνοντας ο κ. Αθανασιάδης σημείωσε ότι «πρέπει να σας πω ότι του χρόνου θα πωλούμε μεταχειρισμένα και ελαφρώς μεταχειρισμένα (ενός ή δύο ετών). Εκεί προσανατολιζόμαστε. Δεν γίνεται αλλιώς. Με την νέα χρονιά θα έχουμε ένα σοβαρό θέμα και όλες οι εταιρείες δεν θα «στοκάρουν» και δεν θα έχουν αυτοκίνητα στο τελωνείο για να μπορούν να εκτελωνίσουν, γιατί δεν ξέρουν τι θα γίνει και πως θα αντιδράσει ο καταναλωτής. Είναι μια κατάσταση μπερδεμένη και δύσκολη.
Ένα ακόμη ζήτημα είναι ότι περί τα τέλη του χρόνου, στην Ξάνθη γίνονταν ως επί τω πλείστον αγορές αυτοκινήτων διότι και ο αγροτικός κόσμος της περιοχής μας είχε κάποια εισοδήματα από τις παραγωγές και κάναμε κάποιες πωλήσεις. Τώρα ακούν για μείωση τιμών και για ευεργετήματα απόσυρσης και είναι «κουμπωμένοι». Έτσι αυτός που θα έπαιρνε αυτοκίνητο, περιμένει να δει τι θα γίνει νομίζοντας ότι θα έχει εκπτώσεις αν δώσει το παλιό αυτοκίνητο. Δυστυχώς δεν θα είναι έτσι. Τα «ευεργετήματα» είναι για τα μεγάλα νούμερα των αυτοκινήτων που δυστυχώς δεν μπορούμε να «ζυγώσουμε». Και δεν είναι μόνον το να πάρει κάποιος ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Δεν υπάρχουν σταθμοί φόρτισης ακόμη και τεχνογνωσία για αυτά τα οχήματα. Η εξέλιξη θα είναι δύσκολη μέχρι να δούμε 2-3 χρόνια μετά πως θα «κατασταλάξει» η αγορά. Αφού και εμείς ακόμη που κάνουμε αυτήν την δουλειά είμαστε προβληματισμένοι».