Γ. Ζερενίδης: «Παραλάβαμε το πρόβλημα από την προηγούμενη διοίκηση και σκοπεύουμε να το λύσουμε… »

Ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών για τις μετακινήσεις των μηχανικών και την λειτουργία της Πολεοδομίας

«Χρειάστηκε χρόνος- αναμενόμενες οι αντιδράσεις, αλλά τα ο αποτέλεσμα θα μας δικαιώσει» σημειώνει ο ίδιος στην «Θ»

 

«Φως»  προκειμένου να εξαφανιστούν όλες οι «σκιές» που έχουν δημιουργηθεί για το ζήτημα των μετακινήσεων των Δημοτικών Υπαλλήλων και ιδιαίτερα των μηχανικών του Δήμου Ξάνθης, που ενίσχυσαν την…«ρημαγμένη» κατά γενική ομολογία, Πολεοδομία Ξάνθης, ρίχνει με δηλώσεις του στην «Θ» ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Ξάνθης κ. Γιάννης Ζερενίδης, ο οποίος αναφέρεται στην διαδικασία που ακολουθήθηκε, για να μην υπάρχουν «κενά» αρμοδιοτήτων, προκειμένου να ενισχυθεί η Πολεοδομία και να μπει μια «τάξη» στα τμήματα εκδόσεων, οικοδομικών αδειών, αυθαιρέτων, χωροταξίας κ.α. Τμήματα, για την λειτουργία των οποίων εκφράζονται διαχρονικά παράπονα και μάλιστα εντονότατα από τους συναλλασσόμενους…

 

«ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΑΝΑΛΗΨΗΣ ΤΩΝ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ ΜΑΣ, Ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ – ΧΡΕΙΑΣΤΗΚΕ ΧΡΟΝΟΣ»

Πιο συγκεκριμένα ο κ. Ζερενίδης ανέφερε ότι «έγινε ένας προγραμματισμός από την αρχή με το προσωπικό. Το πρώτο πράγμα που είδαμε, ήταν πόσοι μηχανικοί εργάζονται στον Δήμο Ξάνθης και σε ποιες διευθύνσεις είναι κατανεμημένοι. Αποφασίσαμε να μετακινήσουμε τους μηχανικούς από τις διευθύνσεις πρασίνου – περιβάλλοντος και προγραμματισμού, για παράδειγμα και όλοι αυτοί να πάνε στην Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών και στην Πολεοδομία για να ενισχύσουν τα διάφορα τμήματα που είχαν ανάγκη. Γιατί έχουμε ένα τεχνικό πρόγραμμα που είναι αρκετά φιλόδοξο και όλα αυτά απαιτούν μελέτες, έργα και επιβλέψεις. Στην Πολεοδομία είχαμε και τα τμήματα εκδόσεων, οικοδομικών αδειών, αυθαιρέτων, χωροταξίας που χρειάζονταν άτομα για να μπορέσουμε να τα λειτουργήσουμε εύρυθμα. Έγινε μια πρώτη κατανομή μέσα στον Νοέμβριο – Δεκέμβριο, παραταύτα όμως – επειδή έφυγε ένα άτομο με την κινητικότητα από το τμήμα εκδόσεων οικονομικών αδειών και ένας ακόμη μηχανικός συνταξιοδοτήθηκε – χρειάστηκε να γίνει μια δεύτερη κατανομή η οποία έγινε τον Ιανουάριο. Τώρα τα τμήματα αυτά έχουν ενισχυθεί, οι μηχανικοί είναι όλοι στις θέσεις τους και οι υπηρεσίες έχουν την στελέχωση που πρέπει. Απλώς όταν κάνεις κάποιες μετακινήσεις, δημιουργούνται δύο «προβλήματα», για αυτό και χρειάζεται ένας προγραμματισμός. Δημιουργούνται κάποια «κενά» από τους ανθρώπους που μετακινούνται και αυτά πρέπει να αναπληρωθούν αφενός και αφετέρου χρειάζεται ένα χρονικό διάστημα 1-2 μηνών ώστε οι άνθρωποι αυτοί να μπορέσουν να αποδώσουν και να φανεί η δουλειά τους, στις νέες θέσεις που πηγαίνουν.
Δημιουργείται μια «αλυσιδωτή» αντίδραση με τις μετακινήσεις. Για αυτό καθυστερήσαμε και κάναμε 2-3 μήνες για να βγάλουμε ένα πρόγραμμα μετακινήσεων, ώστε όταν παίρνουμε έναν υπάλληλο να μην δημιουργούμε κάποιο άλλο πρόβλημα στην υπηρεσία από την οποία τον μετακινούμε. Αυτές οι δύο διαδικασίες, χρειάζονται κάποιο χρόνο. Αυτός ο χρόνος, για τον οποίο μας κατηγορούν ότι εμείς δεν κάναμε κάτι, ήταν αναγκαίος για να μπορέσουμε να κάνουμε έναν προγραμματισμό και να αρχίσουμε να αποδίδουμε».

«ΠΑΡΑΛΑΒΑΜΕ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ – ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ ΝΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΜΙΑ ΤΑΞΗ»

«Έχουν γίνει όλες οι κατανομές στους μηχανικούς και είμαστε στην φάση που θα αρχίσει να «αποδίδει» η δουλειά αυτών των ανθρώπων στις νέες τους θέσεις. Ως  Δημοτική Αρχή είμαστε δίπλα τους για να τους βοηθήσουμε στα νέα καθήκοντά τους και δεν υπάρχει κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα» συνέχισε ο ίδιος, υπογραμμίζοντας με έμφαση ότι «η Πολεοδομία ήταν ήδη ένα πρόβλημα που το πήραμε από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή. Υπήρχε πρόβλημα υποστελέχωσης των τμημάτων. Ήδη υπήρχαν σοβαρές καθυστερήσεις στο Τμήμα Οικοδομικών Αδειών και στο Τμήμα Αυθαιρέτων και από την πρώτη εβδομάδα που ανέλαβα, υπήρχαν και κάποιοι δικηγόροι που κατέθεσαν αγωγές για τις καθυστερήσεις αυτές, ενώ όλοι γνωρίζουμε τις σημαντικές καθυστερήσεις που έχουμε πάνω στα θέματα τακτοποιήσεων, διανοίξεων οδών και απαλλοτριώσεων από το Τμήμα Χωροταξίας. Δεν προέκυψαν δηλαδή όλα αυτά μέσα στους πέντε μήνες που αναλάβαμε. Εμείς όμως τώρα, είμαστε υποχρεωμένοι και προσπαθούμε όλα αυτά να τα βάλουμε σε μια τάξη».

 

«ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΛΕΤΗΣΕΙΣ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΕΙΣ ΛΥΣΕΙΣ – ΕΝΙΣΧΥΘΗΚΕ ΑΡΚΕΤΑ Η ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ»

Ο κ. Ζερενίδης επισήμανε ακόμη ότι «βλέπουμε τα προβλήματα, κάναμε καταγραφή, γιατί πρέπει να μελετήσεις τα προβλήματα για να δώσεις την λύση. Χρειάζεται και κάποιος χρόνος για να μελετήσεις και να δώσεις τις κατάλληλες λύσεις για να μην υπάρχουν παλινδρομήσεις μετέπειτα.
Η συνάντηση που έγινε με τους μηχανικούς οι οποίοι μας εξέθεσαν τα προβλήματα, ήταν πολύ εποικοδομητική. Νομίζω (και μίλησα και με το προεδρείο) ότι είναι ικανοποιημένοι απο τις κινήσεις που έχουμε κάνει εμείς σαν νέα Δημοτική Αρχή για τον τρόπο στελέχωσης. Όμως έχουμε και κάποια άλλα σχέδια για την Πολεοδομία ώστε να την ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο και σε κάποια άλλα θέματα στον τρόπο λειτουργίας της. Ήδη έχει πάει ένας επιστημονικός – ειδικός συνεργάτης, Δικηγόρος, στην Πολεοδομία που θα ασχολείται καθαρά με πολεοδομικά θέματα και θα βοηθά το έργο των μηχανικών, ενώ θα κάνουμε και κάποιες συνεργασίες με το Τεχνικό Επιμελητήριο για να λύνουμε σύντομα κάποια προβλήματα που δημιουργούνται με τις νομοθεσίες και να βελτιώσουμε τον χρόνο διεκπεραίωσης των υποθέσεων. Το πρώτο θέμα ήταν να λύσουμε το πρόβλημα με την στελέχωση και με την άμεση ανταπόκριση στα αιτήματα των πολιτών. Το δεύτερο θέμα που θα δώσουμε προτεραιότητα στην Πολεοδομία, αφορά στα «κενά» νόμων που είναι πολλά. Η πολεοδομική νομοθεσία είναι μια ευρύτατη νομοθεσία. Πάντως αυτήν την στιγμή, η Πολεοδομία έχει πλέον ενισχυθεί αρκετά. Θα δούμε πως λειτουργεί όλο αυτό το «σύστημα» και εάν χρειαστεί θα το ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο».