Γ. Ζερζελίδης: Πάνε «πίσω» το σέρβις των αυτοκινήτων οι Ξανθιώτες – Δεν ρισκάρουν μόνο όσοι ταξιδεύουν

Η οικονομική δυσπραγία περιόρισε τις τακτικές συντηρήσεις για τους περισσότερους…

«Δεν υπάρχουν κρούσματα νοθείας καυσίμων στην πόλη της Ξάνθης», σημειώνει ο ίδιος στην «Θ»

Παρατείνουν, στην πλειοψηφία τους, οι Ξανθιώτες τις προγραμματισμένες συντηρήσεις των οχημάτων τους για λόγους οικονομίας, δεδομένου ότι πλέον κυκλοφορούν ως επι τω πλείστον μέσα στην πόλη.

Βέβαια, υπάρχουν και εκείνοι που ταξιδεύουν συχνά, οπότε δεν «ρισκάρουν» την ασφάλειά τους στον δρόμο, δίνοντας έμφαση σε κινητήρες και μηχανολογικά μέρη, αφού πλέον η «εμφάνιση» έρχεται σε δεύτερη μοίρα.

Αυτά είναι τα βασικά συμπεράσματα που ανακύπτουν από το ρεπορτάζ της Θ», στο οποίο μιλά ο ιδιοκτήτης συνεργείου αυτοκίνητων στην Ξάνθη κ. Γιάννης Ζερζελίδης.

Παράλληλα ο ίδιος απαντά αρνητικά, στο ενδεχόμενο φαινόμενων νοθείας καυσίμων στην Ξάνθη, ξεκαθαρίζοντας ότι «δεν έχει ακουστεί κάτι τέτοιο» και εκφράζοντας την πεποίθηση ότι αν συμβαίνει γενικότερα κάποια νοθεία, αυτή αφορά περισσότερο στα λίτρα των καυσίμων, παρά σε «πειραγμένα καύσιμα».

ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ «ΠΑΡΑΜΕΛΟΥΝ» ΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ, ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΦΗΣΟΥΝ – ΔΕΝ «ΡΙΣΚΑΡΟΥΝ» ΜΟΝΟ ΟΣΟΙ ΤΑΞΙΔΕΥΟΥΝ

Αναλυτικότερα, ο κ. Ζερζελίδης, επισήμανε στην «Θ» ότι:

Αυτό, ισχύει για όλη την Ελλάδα. Στους Ξανθιώτες γιατί να συμβαίνει κάτι διαφορετικό;

Ένα μεγάλο ποσοστό, το κάνουν επειδή δεν ταξιδεύουν οι άνθρωποι. Τα αυτοκίνητα τα έχουν ως μεταφορικά μέσα για μέσα στην πόλη. Εκείνοι που πρόκειται να κάνουν ταξίδια ή να πάνε κάπου μακριά, δεν το ρισκάρουν και ειδικά σε θέματα ασφάλειας (λάστιχα κλπ) προσέχουν. Όταν όμως τα οχήματα μετακινούνται μόνον μέσα στις πόλεις, ο,τι και αν γίνει – όταν χαλάσει – θα το πάνε στο συνεργείο. Οι προτεραιότητες πλέον είναι η επιβίωση, η οικογένεια κλπ και το αυτοκίνητο το παραμελούν ως ένα σημείο. Μέχρι να τους αφήσει. Αν τους αφήσει, το φτιάχνουν. Αυτό που παλαιότερα, έκαναν συντήρηση στον προβλεπόμενο χρόνο, ισχύει για ένα 15-20% των συμπολιτών μας. Βέβαια τα λάδια κλπ, δεν έχουν ιδιαίτερο κόστος, οπότε αυτά τα κάνουν οι άνθρωποι.

Το θέμα είναι πως επειδή γνωρίζουμε όλοι την κατάσταση, κοιτούμε να κάνουμε τα αυτοκίνητα στο βαθμό που δεν υπάρχει πρόβλημα στην ασφάλεια των επιβατών. Δηλαδή όσον αφορά σε κάποιες εμφανισιακές και αισθητικές λεπτομέρειες (όπως οι γρατζουνίες), συνήθως έρχονται δεύτερα. Όμως, όσον αφορά στην ασφάλεια και τους ενημερώνουμε και συνεργάζονται οι συμπολίτες μας, κατανοώντας ότι πρέπει να φτιάξουν το όχημά τους.

Ο κόσμος όμως είναι «σφιγμένος» και δεν κάνει πολλά χιλιόμετρα. Θα πρέπει να είναι απαραίτητο για να τα κάνει.

Βέβαια, μια προγραμματισμένη συντήρηση, σε γλιτώνει από αρκετές περιπέτειες, ζημιές, ταλαιπωρία στον δρόμο κλπ, αλλά αν ο κόσμος δεν έχει χρήματα, τι να κάνει; Και βλέπετε ότι ο κόσμος αρχίζει και συντηρεί τα παλιά του αυτοκίνητα. Προσπαθεί να τα έχει όσο το δυνατόν συντηρημένα, ως εκεί που μπορεί (κινητήρες κλπ). Εύχομαι πραγματικά η πατρίδα μας, να ξεπεράσει σύντομα όλο αυτό το «σκηνικό» της μιζέριας.

ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΚΟΥΣΤΕΙ ΚΑΤΙ ΠΕΡΙ ΝΟΘΕΙΑΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΞΑΝΘΗΣ

Αναφορικά με τα περιστατικά «νοθείας» καυσίμων και το αν αυτά ευθύνονται και για προβλήματα που ανακύπτουν στα οχήματα, ο κ. Ζερζελίδης, διευκρίνισε τα εξής:

Στην βενζίνη δεν είναι τόσο εμφανές το πρόβλημα, για να κάνει και τόσο μεγάλη ζημιά, όσο στα πετρέλαια. Εκεί τα κοστολόγια ξεφεύγουν αρκετά. Εγώ, δεν θέλω να πιστεύω ότι γίνεται νοθεία με κακής ποιότητας καύσιμο. Τις περισσότερες φορές είναι από δεξαμενές, οπότε είναι άλλοι οι παράγοντες. Τώρα, αν κάποιοι το κάνουν, είναι ασυνείδητοι και – δεν το συζητώ – πρέπει να επιβληθούν οι ποινές που προβλέπονται. Ωστόσο, δεν νομίζω ότι υπάρχει περίπτωση να το κάνει κάποιος εσκεμμένα. Τουλάχιστον στην πόλη μας, προσωπικά δεν έχω ακούσει ότι κάποιος «νοθεύει» το καύσιμο. Δεν έχει πέσει στην αντίληψή μου. Δεν έχει ακουστεί κάτι για την πόλη μας. Έχει ακουστεί σε πανελλαδικό επίπεδο. Κάποιοι κάνουν κάποια νοθεία, αλλά εγώ νομίζω ότι οι περισσότεροι το κάνουν στην ποσότητα. Άλλωστε, το να βάλει κάποιος ένα νοθευμένο καύσιμο, θα φανεί. Δεν υπάρχει περίπτωση να μην το καταλάβει ο καταναλωτής και θα ζητήσει εξηγήσεις από τον πρατηριούχο. Δεν το κάνουν εύκολα. Ίσως, αντί ( για παράδειγμα) κάποιος να βάλει 25 λίτρα, μπορεί να βάλει 23 και να το χρεώνει για 25. Ίσως εκεί κάπου να γίνεται κάποια νοθεία. Παρόλα αυτά, για την πόλη μας δεν έχει ακουστεί.