Γι’ αυτό αλλοιώνουν τους ταχογράφους οι οδηγοί των φορτηγών

Δεκάδες παραβάσεις, πρόστιμα, αλλά και… απορίες

Γ. Βατός: «Η ταχύτητα και ο χρόνος πραγματικής εργασίας των οδηγών είναι οι αιτίες, αλλά…»

«Το φθηνό κόμιστρο στην Ελλάδα η αιτία του κακού», σημειώνει ο ίδιος στην «Θ»

 

Η είδηση αναφέρει πως: «72 φορτηγά με μηχανισμούς αλλοίωσης των δεδομένων του ταχογράφου, εντόπισαν το 2020 οι αστυνομικοί του Τμήματος Τροχαίας Ορεστιάδας και της Ομάδας Ελέγχου και Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Ορεστιάδας στο πλαίσιο συστηματικών και στοχευμένων τροχονομικών ελέγχων σε φορτηγά οχήματα».

Ειδικότερα, κατά τη διάρκεια των εμπεριστατωμένων ελέγχων διαπιστώθηκε ότι τα παραπάνω φορτηγά διέθεταν μηχανισμούς επέμβασης στην ορθή καταγραφή των δεδομένων του ταχογράφου αναφορικά με την δραστηριότητά του, ενώ κατόπιν επιστάμενης μελέτης των φύλλων καταγραφής του ταχογράφου διαπιστώθηκε η μη αποτύπωση σε αυτά των πραγματικών ωρών εργασίας και ανάπαυσης του οδηγού, της ταχύτητας του οχήματος και των διανυθέντων χιλιομέτρων.

Κατά συνέπεια, με τις εν λόγω παρεμβάσεις επηρεαζόταν αρνητικά όχι μόνο η ασφαλής οδήγηση των παραπάνω φορτηγών, αλλά και η κυκλοφορία των λοιπών οχημάτων στο οδικό δίκτυο.

Στους οδηγούς και ιδιοκτήτες των ανωτέρω οχημάτων επιβλήθηκαν οι προβλεπόμενες διοικητικές κυρώσεις, τα οχήματα ακινητοποιήθηκαν μέχρι την αποκατάσταση της ορθής λειτουργίας του ταχογράφου από εξουσιοδοτημένο συνεργείο, ενώ οι μηχανισμοί επέμβασης και παραποίησης των δεδομένων του ταχογράφου αφαιρέθηκαν.

Στο πλαίσιο των στοχευμένων ελέγχων βεβαιώθηκαν επίσης (219) παραβάσεις σχετικά με τη μη τήρηση των διατάξεων για τις οδικές μεταφορές και τους ταχογράφους.

Ενδεικτικά, από τις παραπάνω παραβάσεις, (43) αφορούσαν τη χρήση ψηφιακής κάρτας ταχογράφου άλλου ατόμου, (15) τη μη χρήση ψηφιακής κάρτας ταχογράφου, (68) για υπερβάσεις στο χρόνο οδήγησης και (36) για παραβίαση του χρόνου ανάπαυσης.

Για τους ταχογράφους και τους «σκοπούς» της αλλοίωσης δεδομένων, μίλησε στην «Θ» ο γνωστός αυτοκινητιστής – ιδιοκτήτης μεταφορικής εταιρείας κ. Ιωάννης Βαττός, ο οποίος δοθείσης της ευκαιρίας, αναφέρεται και στον «πληγέντα» από την πανδημία του κορωνοϊού κλάδο των αυτοκινητιστών, κάνοντας λόγο για πτώση της τάξεως του 30% περίπου.

 

Ο ΤΑΧΟΓΡΑΦΟΣ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΗΝ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΕΞΗΓΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΛΟΓΟΙ ΤΗΣ ΑΛΛΟΙΩΣΗΣ

Ειδικότερα ο κ. Βαττός εξήγησε στην «Θ» ότι:

Είναι ένας τρόπος με τον οποίο οι αυτοκινητιστές μπορούν να υπερβούν το όριο ταχύτητος, χωρίς να εντοπίζεται αυτό (ενώ δηλαδή ο ταχογράφος δείχνει το όριο,  μέχρι 85 χιλιόμετρα) ή να αλλοιώνουν τα ωράρια της εργασίας τους, με διάφορους ηλεκτρονικούς τρόπους. Έχει να κάνει και με την ταχύτητα αλλά και με τον χρόνο εργασίας. Ο ταχογράφος δείχνει πότε κάνει διάλλειμα το αυτοκίνητο. Πότε σταματά να δουλεύει ο οδηγός. Οπότε με μια αλλοίωση, ο οδηγός θα μπορεί να δουλεύει ενώ ο ταχογράφος έχει σταματήσει να το αναφέρει αυτό. Υπάρχει λόγος δηλαδή και εξηγείται. Υπάρχουν οι αναλογικοί και οι ψηφιακοί ταχογράφοι. Και στους δύο υπάρχει τρόπος αλλοίωσης.

Με τον τρόπο που έχει ορισθεί το ωράριο των οδηγών από το κράτος, όταν ένα αμάξι ξεκινήσει να πάει από Ξάνθη – Αθήνα ή το ανάποδο και σύμφωνα με τα διαλείμματα που πρέπει να κάνει, αν το αυτοκίνητο δεν έχει δύο οδηγούς, δεν μπορεί να είναι έγκαιρα – στην ώρα του – στον προορισμό. Οπότε αναγκάζονται και να τρέχουν και να μην τηρούν οι εργαζόμενοι οδηγοί το ωράριο εργασίας. Αυτό σημαίνει ότι όλα γίνονται επειδή το κόμιστρο είναι φθηνό. Θα μπορούσε – αν ήταν στα ευρωπαϊκά πλαίσια και όχι της Ελλάδος – ένας αυτοκινητιστής (τα ευρωπαϊκά κόμιστρα είναι τριπλάσια σε σχέση με της Ελλάδας) να έχει δύο οδηγούς και να κάνει το δρομολόγιό του για να μπορεί να βγάλει εις πέρας το ωράριο. Γίνεται δηλαδή (σ.σ. η αλλοίωση του ταχογράφου) για να μην δείξεις ότι δούλεψες παραπάνω ώρες και είσαι παράνομος.

ΠΤΩΣΗ 30% ΣΤΟΝ ΚΛΑΔΟ, ΕΦΕΡΕ Η ΠΑΝΔΗΜΙΑ – ΣΤΑΜΑΤΗΣΕ Η ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΓΙΑΤΙ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕ Η ΑΓΟΡΑ

 

Αναφορικά με την «πληγή» της πανδημίας στον κλάδο των αυτοκινητιστών, ο κ. Βαττός επισήμανε ότι:

Έχουμε μια πτώση περίπου 30% και εμείς. Έχει σταματήσει η μεταφορά (ο όγκος της μεταφοράς) γιατί έχει σταματήσει η αγορά. Και εμείς πηγαίνουμε σύμφωνα με την αγορά. Όταν υπάρχει ζήτηση, υπάρχει και μεταφορά. Βέβαια υπάρχει μια  στις παραγγελίες μέσω ιντερνετ, αλλά αυτό ενδιαφέρει περισσότερο τις courier. Εμείς τα αποφεύγουμε αυτά. Φυσικά και είναι σημαντική η πτώση.

 

ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΟΝΕΙΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Τέλος σε ερώτηση της «Θ» σχετικά με το αν ενισχύθηκε από το κράτος ο πληττόμενος κλάδος των αυτοκινητιστών, ο κ. Βαττός απαντά:

Όχι. Φαντάζομαι πως ίσως – αν και αυτά τα γνωρίζει καλύτερα το λογιστήριο – δεν είμαστε στην μερίδα που έχουμε πληγεί τόσο ώστε να πάρουμε κάποια επιδότηση ή κάποια βοήθεια. Το κυριότερο είναι ότι δεν μπορούμε να κάνουμε προβλέψεις και όνειρα για το μέλλον. Δεν μπορώ να πω ότι «εγώ αύριο θα επενδύσω για να κάνω το τάδε». Έχουν σταματήσει και αυτά.