Γιατί απεργούν σήμερα οι υπάλληλοι των ΚΕΠ στην Ξάνθη

Στο πλαίσιο της 24ωρης πανελλαδικής απεργίας της Π.Ο.Σ.Ε.Κ.Ε.Π
Σ. Ποταλακίδης: Αυτά είναι τα προβλήματα και τα αιτήματά μας – Μόνον οι εργαζόμενοι στα ΚΕΠ ήταν «άτρωτοι» στον κορωνοϊό;

Στην σημερινή 24ωρη Πανελλαδική Απεργία, συμμετέχουν οι εργαζόμενοι των ΚΕΠ της Ξάνθης, στο πλαίσιο του καλέσματος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σωματείων Εργαζομένων (Π.Ο.Σ.Ε.Κ.Ε.Π.).
Οι εργαζόμενοι των ΚΕΠ, εκφράζουν την αγανάκτησή τους για τα ακόλουθα προβλήματα που πλήττουν την εύρυθμη λειτουργία των ΚΕΠ.
Οι υπάλληλοι κάνουν λόγο για τραγικές ελλείψεις προσωπικού για την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των πολιτών, για προσθήκη πολλαπλών διαδικασιών που σχετίζονται με την πανδημία Covid-19, για αθρόα προσθήκη άλλων νέων διαδικασιών, που διενεργούνται αποκλειστικά μέσω των ΚΕΠ για τους ψηφιακά αναλφάβητους, για προσέλευση πολιτών χωρίς ραντεβού με αποτελέσματα τον συνωστισμό τους έξω από τα ΚΕΠ, τις διενέξεις για σειρά προτεραιότητας, τις προστριβές για ζητήματα που δεν είναι στην αρμοδιότητα ή την ευθύνη των ΚΕΠ και την έλλειψη χρόνου για διεκπεραίωση υποθέσεων που δεν ολοκληρώνονται άμεσα καθώς και για απροθυμία και αδιαφορία των Δήμων στο να παρέχουν συνθήκες ασφαλείας για τους εργαζόμενους στα ΚΕΠ, οι οποίοι αντιμετωπίζουν περιστατικά με προσβολές, απειλές και βίαιες συμπεριφορές πολιτών που ολοένα αυξάνονται θέτοντας σε κίνδυνο τη σωματική τους ακεραιότητα ή και την ίδια τους τη ζωή.

ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΑ ΚΕΠ ΚΑΙ ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥΣ

Για όλα τα παραπάνω μίλησε στην «Θ» το αναπληρωματικό μέλος της Π.Ο.Σ.Ε.Κ.Ε.Π και εργαζόμενος των ΚΕΠ στην Ξάνθη κ. Σωφρόνιος Ποταλακίδης.
Αναλυτικότερα, ο ίδιος εξήγησε ότι:
Ζητούμε να προσληφθούν 1000 άτομα, διότι έχει μειωθεί το προσωπικό, έχουν μπει πολλά άτομα στην κινητικότητα, πολλοί έχουν αλλάξει ειδικότητα και έχουν ζητήσει μετακινήσεις και έτσι οι θέσεις έχουν περιοριστεί, ενώ η δουλειά συνεχώς αυξάνεται. Όλοι πλέον, έρχονται σε εμάς με αιτήματα από υπηρεσίες που έχουν κλείσει τις πόρτες και είναι λογικό να υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με το προσωπικό. Επίσης, σε πολλά ΚΕΠ κυρίως σε μεγάλες πόλεις, υπάρχει πρόβλημα όσον αφορά και στην ασφάλεια. Έχουν δημιουργηθεί επεισόδια ανάμεσα στους πολίτες και στους εργαζομένους και ζητούμε να ληφθούν μέτρα από όλους τους δήμους, για την ασφάλεια του προσωπικού των ΚΕΠ. Ένα ακόμη βασικό αίτημα είναι και οι υπόλοιπες υπηρεσίες – που έκλεισαν (σ.σ. λόγω πανδημίας) τις πόρτες, να εξυπηρετούν και αυτές τους πολίτες. Δεν μπορεί ένα ΚΕΠ σε μια πόλη να εξυπηρετήσει τους πολίτες για όλες τις άλλες υπηρεσίες. Για αυτό και δημιουργείται και το πρόβλημα με τους πολίτες. Διότι δεν μπορούμε να τους εξυπηρετήσουμε. Επίσης, ένα ακόμη πρόβλημα, είναι οι καινούριες διαδικασίες που μπαίνουν στα ΚΕΠ και ενώ βγαίνουν Δελτία Τύπου από τα υπουργεία και ο κόσμος ενημερώνεται από τις τηλεοράσεις, σε εμάς δεν έχει φτάσει κανένα e-mail και καμία ενημέρωση για την διαδικασία. Έτσι, έρχονται οι πολίτες και μας ζητούν να τους εξυπηρετήσουμε και εμείς τους λέμε ότι «ακόμη περιμένουμε την εγκύκλιο». Πρώτα θα πρέπει να ενημερωνόμαστε εμείς, να μαθαίνουμε την διαδικασία και έπειτα να έρχεται ο πολίτης προκειμένου να εξυπηρετηθεί (σ.σ. πρόσφατο παράδειγμα, το freedom pass). Επίσης, μας έχουν βάλει ένα σωρό διαδικασίες του ΕΦΚΑ – ξαφνικά με ένα mail και χωρίς καμία εκπαίδευση – αλλά προφανώς και εμείς δεν τα γνωρίζουμε όλα. Και το βασικότερο όλων, καλούμε πολλές φορές τις καθ΄ύλην αρμόδιες υπηρεσίες και δεν μπορούμε να τις «πιάσουμε» ούτε εμείς στο τηλέφωνο ώστε να ρωτήσουμε πως θα υποβάλλουμε την αίτηση. Τα προβλήματα των εργαζομένων στα ΚΕΠ είναι κοινά για όλους. Έχουμε αναλάβει τα πάντα. Και μάλιστα στα ΚΕΠ των μικρών πόλεων ή μικρότερων περιοχών (π.χ όπως αυτό της Σταυρούπολης) εξυπηρετούμε και διαδικασίες για οτιδήποτε άλλο χρειάζεται ένας πολίτης, διότι προφανώς δεν μπορείς να πεις στον ηλικιωμένο που κατοικεί στο Καρυόφυτο – για παράδειγμα – να κατέβει στην Ξάνθη ή να πάει στην Καβάλα ή οπουδήποτε αλλού για να εξυπηρετηθεί. Εκεί τους εξυπηρετούμε πλέον για ο,τιδήποτε χρειάζεται και είναι λογικό (κάποιοι δεν μπορούν, κάποιοι δεν έχουν πρόσβαση ούτε σε ηλεκτρονικά μέσα ή όσοι έχουν δεν διαθέτουν εκτυπωτή, οπότε και πάλι έρχονται σε εμάς).

ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΚΙΝΔΥΝΕΥΑΝ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΤΩΝ ΚΕΠ ΗΤΑΝ «ΑΤΡΩΤΟΙ» ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΝ ΚΟΡΩΝΟΙΟ;

Το σίγουρο πάντως είναι ότι η πανδημία και ο εγκλεισμός φαίνεται να συντέλεσαν σε ακόμη μεγαλύτερο φόρτο εργασίας για τα ΚΕΠ, την στιγμή όμως που και οι ίδιοι δεν ήταν «άτρωτοι» απέναντι στον κορωνοϊό.
Όπως εξηγεί ο κ. Ποταλακίδης:
Όλες οι πόρτες ήταν κλειστές. Δηλαδή όλοι οι υπόλοιποι υπάλληλοι κινδύνευαν ενώ οι υπάλληλοι των ΚΕΠ είναι «άτρωτοι» απέναντι στον ιό; Δεν μπορώ να το κατανοήσω αυτό. Ο ΟΑΕΔ είχε κλείσει τις πόρτες του, ο ΕΦΚΑ είχε κλείσει επίσης τις πόρτες του και ο κόσμος έρχονταν μόνον στα ΚΕΠ δημιουργώντας ολόκληρες ουρές. Μάλιστα, συνήθως απασχολούμε και ένα άτομο στην πόρτα για να μπορεί να ολοκληρώνεται απρόσκοπτα η διαδικασία εισόδου εξόδου και να μην μαλώνουν μεταξύ τους για το ποιος θα μπει και ποιος όχι. Συμμετέχουμε και εμείς στην σημερινή κινητοποίηση και το μήνυμα που πρέπει να περάσει είναι ότι οι υπάλληλοι των ΚΕΠ παραμένουν πάντα πρόθυμοι για την εξυπηρέτηση του πολίτη.