Η φτώχεια ανεβαίνει και ο τιμάριθμος…«καλπάζει»

Σταδιακή αύξηση τιμής σε βασικά αγαθά – «Πεθαμένο» το καταναλωτικό κίνημα

Κ. Γεροστεργίου: Θέλουμε καθαρές μειώσεις τιμών – «φούσκα» οι προσφορές

 

Δυσκολεύουν τα πράγματα για τους καταναλωτές, αφού από την μια η φτώχεια χτυπάει ολοένα και περισσότερα νοικοκυριά και από την άλλη ο τιμάριθμος «καλπάζει» με αποτέλεσμα οι ανεπαίσθητες μεν, διαρκείας δε, ανατιμήσεις σε προϊόντα ευρείας κατανάλωσης να «καίνε» τις τσέπες…

 

«ΑΥΞΗΣΗ ΤΙΜΩΝ ΣΕ ΒΑΣΙΚΑ ΑΓΑΘΑ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ –ΘΕΛΟΥΜΕ ΚΑΘΑΡΕΣ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΤΙΜΩΝ – ΦΟΥΣΚΑ ΟΙ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ»

Κάτι που επιβεβαιώνει στην «Θ» η πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Καβάλας κ. Κατερίνα Γεροστεργίου η οποία εξηγεί μάλιστα πως «τα στοιχεία αναφέρουν πως υπάρχει αύξηση τιμών σε βασικά αγαθά. Εμείς ως Ενώσεις Καταναλωτών έχουμε δηλώσει πάγια ότι θέλουμε να υπάρχουν μειώσεις των τιμών που να φαίνονται καθαρά. Δεν θέλουμε μειώσεις τιμών μέσω προωθητικών ενεργειών ή προσφορών τύπου 2+1 δώρο, διότι έχουμε δει και σε έρευνες που έχουμε κάνει, πως δεν υπάρχει «δώρο». Είτε θα είναι στην μισή του τιμή είτε σε κάποιες περιπτώσεις δεν θα υπάρξει καθόλου δώρο. Επομένως θέλουμε να είναι ξεκάθαρες οι τιμές για τον καταναλωτή και να υπάρξει πραγματική μείωση των τιμών στα βασικά μάλιστα αγαθά, ευρείας κατανάλωσης, ώστε ο πολίτης να μπορεί να καταναλώνει και να αγοράζει τα βασικά του αγαθά. Βλέπουμε ότι αυτά τα χρόνια που πραγματικά έχουμε σημαντική μείωση των εσόδων, ο καταναλωτής έχει μειώσει και τις αγορές στα βασικά του αγαθά. Δεν είναι δυνατόν να πηγαίνουν παιδιά στα σχολεία και να μην μπορούν να πάρουν το κουλούρι τους, να μην έχουν κάτι να φάνε και να λιποθυμούν στα σχολεία από την πείνα. Είναι ντροπή!»

«ΔΕΝ ΑΝΑΖΗΤΕΙΤΑΙ ΠΛΕΟΝ Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΑΛΛΑ Η ΤΙΜΗ…»

«Έχει μειωθεί η ποσότητα, αλλά βλέπουμε ότι αυτή η ποσότητα δεν αφορά τα αγαθά που δεν είναι βασικά. Μιλούμε ακόμη και για το γάλα. Δεν είμαστε ικανοποιημένοι από τις διάφορες προωθητικές ενέργειες των επιχειρήσεων – σούπερ μάρκετ που πολυδιαφημίζονται για να δείξουν ότι έχουν μειώσει τις τιμές, γιατί ο καταναλωτής δεν μπορεί να είναι κάθε μέρα στα μάρκετ και να αναζητά τιμές» συνέχισε η ίδια, υπογραμμίζοντας ότι «αυτό που προτείνουμε στον κόσμο είναι να κάνει έρευνα αγοράς, αλλά παράλληλα να εξετάζει και την ποιότητα. Ξέρουμε πολύ καλά ότι η ποιότητα δεν αναζητείται πλέον από τον καταναλωτή για αυτό ακριβώς έχουμε και προβλήματα σε ο,τι αφορά τα ελαττωματικά προϊόντα (ακόμη και διατροφής) που αγοράζει ο καταναλωτής. Δεν συντηρούνται καλά και δυστυχώς έχουν ενταθεί τα φαινόμενα τέτοιων περιπτώσεων, που ανέκαθεν υπήρχαν βέβαια. Ειδικότερα στα μάρκετ που είναι πιο φθηνά τα προϊόντα, τον καταναλωτή δεν τον ενδιαφέρει τόσο η ποιότητα. Το θέμα της ποιότητας έχει υπαναχωρήσει. Ενώ παλαιότερα βλέπαμε ότι ο καταναλωτής έλεγε: «ποιότητα – τιμή», τώρα λέει «πρώτα η τιμή» και η ποιότητα έρχεται σε δεύτερη ή και τρίτη μοίρα».

 

«ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ – ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ»

Κλείνοντας η κ. Γεροστεργίου σημείωσε ότι «δυστυχώς γενικά δεν έχουμε καταναλωτικό κίνημα στην Ελλάδα και δυστυχώς τα τελευταία χρόνια περνά κρίση όχι μόνο το καταναλωτικό κίνημα στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη. Αυτή είναι μια πολύ άσχημη εξέλιξη και δεν ξέρουμε αν θα έχουμε αλλαγές προς το καλύτερο, τα επόμενα χρόνια».